Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Czym jest TURYSTYKA. POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny.
Potrzeby i motywacje wyjazdów turystycznych
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Elementy otoczenia społeczno - demograficznego
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Sytuacja życiowa rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji
O aktywności dorosłych i seniorów
P O P Y T , P O D A Ż.
ANALIZA ZACHOWAŃ NABYWCZYCH
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
BLOK 5 Zwierzęta - a rozwój dzieci
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Prognoza wpływu zmian demograficznych na liczbę
Rynek usług medycznych
Socjologia czasu wolnego WYKŁAD I
Kryzys w edukacji Na podstawie ankiet przeprowadzonych przez ETUCE wśród europejskich związków zawodowych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
KLASYFIKACJA RUCHU TURYSTYCZNEGO Iwona Barć, Ewelina Turoń
Ubezpieczenia turystyczne
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Prawo popytu.
Instytut Statystyki i Demografii
Technik Turystyki Wiejskiej
Turystuka Weekendowa.
Turystyka zdrowotna Andriy Symovych Szymon Wiktorowicz.
* wszelkie oddziaływania władz państwowych (szczebla centralnego, lokalnego, regionalnego) mające na celu: 1. zaspokojenie potrzeb turystycznych własnego.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Elementy otoczenia społeczno demograficznego
OTOCZENIE NATURALNE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO I JEGO ELEMENTY
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Kobiety na rynku pracy.
1 SKUTECZNE DZIAŁANIA ODDOLNE Inicjatywa Obywatelska LUDZIE DLA MIASTA Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP Oddział Gorzów Wielkopolski Mgr inż. arch.
Aktualna sytuacja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w Polsce
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
BEZPIECZNY WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY LATO 2015 JAK WYBRAĆ DOBRĄ I BEZPIECZNĄ OFERTĘ DLA SWOJEGO DZIECKA ?
Opracowanie merytoryczne Michał Byliniak. Dobre praktyki przedsiębiorczości wiejskiej.
Postrzeganie wizerunku gospodarstw agroturystycznych z okolic Białowieskiego Parku Narodowego w opinii użytkowników porównywarek ofert turystycznych Krzysztof.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Możliwości rozwoju turystyki wiejskiej w gminie Pszczew mgr inż. Justyna Kozłowska- Hałas.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Technik transportu drogowego
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w KrakowieBiuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w Białymstoku Postrzeganie koncepcji reintrodukcji.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Lokalna Grupa Działania Rozwój przedsiębiorczości przygotowała: Patrycja Butlewska.
Amerykański Rynek Turystyki Medycznej I Krakowski Kongres Turystyki Medycznej października 2016 Jan Rudomina Affordable Healthcare International,
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
SEGMENTACJA RYNKU.
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Zapis prezentacji:

Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski (na podst. opracowania Europejskiej Komisji Turystyki z siedzibą w Brukseli z 2005r.)‏

1.Demografia Liczba osób w starszych przedziałach wiekowych gwałtownie się zwiększy. Seniorzy będą zdrowsi i będą dysponować wyższym dochodem do dyspozycji niż dotychczas. Wielu z nich skorzysta z wcześniejszych emerytur. Ich siła nabywcza będzie większa także z powodu mniejszej ilości osób w gospodarstwie domowym.

przy wyborze celu podróży oraz będzie wpływać na postępowanie klienta 2.Zdrowie Będzie wzrastać świadomość prozdrowotna. Będzie ona motorem podejmowania decyzji przy wyborze celu podróży oraz będzie wpływać na postępowanie klienta podczas wyjazdu.

3.Świadomość i edukacja Wzrasta średni poziom wykształcenia społeczeństw. Wyedukowanie nabywcy przełoży się na wybór imprez, w których znaczącą rolę odgrywa sztuka, kultura i historia. Cenione będą imprezy zawierające pierwiastek edukacyjny, a także związane z rozwojem duchowości i poszukiwaniem m.in. europejskiej tożsamości.

4.Technologie informatyczne Będzie wzrastać znaczenie internetu oraz jego wykorzystania do zdobywania informacji oraz nabywania produktów i usług turystycznych. Rola internetu, w tym nowych środków prezentacji wizualnej, będzie coraz większa.

Ruch drogowy będzie narażony na większe utrudnienia (zatory drogowe). 5.Transport Rosnąca dostępność pociągów szybkobieżnych oraz tanich przewożników lotniczych będzie miała wpływ na dotychczasowy ruch turystyczny. Ruch drogowy będzie narażony na większe utrudnienia (zatory drogowe).

6.Zrównoważony rozwój Świadomość związana z ochroną środowiska będzie nadal wzrastać. Będzie to skutkowało zwiększonym popytem na miejsca, w których rozwój jest zrównoważony i w których przyroda i lokalni mieszkańcy odgrywają coraz większą rolę.

7.Bezpieczeństwo Zanieczyszczenie środowiska, działania terrorystyczne, regionalne wojny i inne kryzysy stały się częścią naszej rzeczywistości i kreują naszą potrzebę bezpieczeństwa. W turystyce przekłada się to na zwiększoną potrzebę bezpieczeństwa i powoduje, że turyści unikają destynacji postrzeganych jako niebezpieczne.

8.Czas wypoczynku Współczesne społeczeństwo coraz silniej pożąda większej ilości wolnego czasu i wypoczynku. Będzie to miało negatywny wpływ na wzrost wolnego dochodu do dyspozycji. Dlatego ta tendencja jest ze swej istoty niekorzystna – m.in. dlatego, że nie następuje już wzrost liczby dni płatnego urlopu wypoczynkowego.

i stosunku jakości do ceny. 9. Doznania Coraz więcej konsumentów o wyrafinowanych gustach otwarcie wyraża swoje potrzeby i dochodzi swoich praw. W turystyce przekłada się to na bardziej krytyczne nastawienie do jakości i stosunku jakości do ceny.

Styl życia w społeczeństwie zachodnim 10.Style życia Styl życia w społeczeństwie zachodnim stopniowo się zmienia. W turystyce ma to wpływ na postrzeganie osobistych potrzeb i zachowanie turystów.

Dziękuję za uwagę