OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Edukacja specjalna w Badenii-Wirtembergii Niemcy
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Jak zachować proporcje pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Kompetencje wychowawcze polskich rodziców
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Organizacja czasu wolnego dla społeczności gminnej połączona z adaptacją i doposażeniem sali (siłowni) w sprzęt do zajęć w miejscowości Turośl.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Niepubliczne Przedszkole
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
4 pytania dotyczące kwadratów
NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Stopnie Harcerskie.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
Optymistyczne Przedszkole
Bawią, uczą, rozwijają..
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
STOWARZYSZENIE,,PRZYJACIELE DZIECI Stowarzyszenie posiada status organizacji pożytku publicznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
1.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
B e z p i c n y I n t e r.
O korzeniach i skrzydłach…
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Kalendarz 2020.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
Jak wychować optymistę? Szkolenie dla rodziców Autorki Programu „Optymistyczne Przedszkole” Irena Dzierzgowska Mirela Nawrot.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
DNI OTWARTE FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Przykłady dobrych praktyk
Zapis prezentacji:

OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE Irena Dzierzgowska Mirela Nawrot Maj 2007

Jest rok 2028

Kto to jest? to Państwo Wesołowscy Małgorzata i Jan

Kim są Państwo Wesołowscy? Małgorzata prowadzi badania nad wpływem śmiechu na poziom insuliny

Kim są Państwo Wesołowscy? Jan prowadzi internetową poradnię dla młodych rodziców

Poznajmy ich bliżej oto wykres osobowości Małgorzaty 100% 50% Dobroć Prawość Ciekawość poznawcza Odwaga Wytrwałość Zaradność Odpowie- dzialność Optymizm

Poznajmy ich bliżej a to wykres osobowości Jana 100% 50% Dobroć Prawość Ciekawość poznawcza Odwaga Wytrwałość Zaradność Odpowie- dzialność Optymizm

Państwo Wesołowscy każdego dnia budzą się w pogodnym nastroju. Czy mają jakieś problemy? Mnóstwo! Ale wierzą, że sobie poradzą.

Przenieśmy się w czasie Jest rok 2004 To Małgosia, a to Jaś Oboje są wychowankami w OPTYMISTYCZNYM PRZEDSZKOLU

Oto OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE Ma siedem znaków szczególnych, jak siedem kolorów tęczy

Kolor czerwony – najcieplejszy, to wychowanie Dzieci w OPTYMISTYCZNYM PRZEDSZKOLU są życzliwe i uprzejme zaradne … Przykład: Pięciolatki uczestniczą w programie edukacyjnym Mały menedżer

Kolor pomarańczowy – inteligencje wielorakie OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE: diagnozuje inteligencję dzieci jest urządzone w sposób, który wspiera różnorodne zainteresowania … Przykład: Specjalne kąciki zajęć – językowy, logiczny, przyrodniczy itp.

Kolor żółty – sukces każdego dziecka OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE: dostrzega sukcesy każdego dziecka, wzmacnia je i omawia z rodzicami … Przykład: Każde dziecko ma swój własny Paszport do kariery

Kolor zielony – coraz wyższy poziom umiejętności OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE: umiejętnie ocenia osiągnięcia dzieci … Przykład: Przedszkole wykorzystuje specjalnie przygotowane arkusze oceny umiejętności dzieci

Kolor niebieski – optymistyczni rodzice OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE: prowadzi Klub Rodziców … Przykład: Rodzice otrzymują biuletyn Optymistyczne dzieci

Kolor granatowy – optymistyczny personel OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE: dba o stały rozwój personelu … Przykład: Wszyscy dorośli przestrzegają wspólnie uzgodnionych zasad postępowania

Kolor fioletowy – promocja OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE: profesjonalnie prowadzi działania z zakresu PR … Przykład: Przedszkole raz do roku publikuje swoje osiągnięcia w prasie

OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE otrzymuje pudełko szczęścia, a w nim… 7 teczek w kolorach tęczy

Teczka czerwona Bajki o wychowaniu – o tolerancji, o optymizmie, o zaradności … Scenariusze zajęć wychowawczych Program wychowawczy w przedszkolu

Teczka żółta Paszport do kariery – indywidualnie dla każdego dziecka Symbole osiągnięć – znaczki do wklejania w paszporcie …

Teczka niebieska Zasady tworzenia Klubu Rodziców Przykładowe biuletyny Optymistyczne dzieci Inteligencja emocjonalna w domu – rady dla rodziców

Od pierwszych kroków do pierwszej randki OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE Małgorzata i Jan, 2028 Małgosia i Jaś, 2004

„Optymiści lepiej się uczą, są zdrowsi, więcej zarabiają, zakładają długotrwałe i szczęśliwe małżeństwa, utrzymują więź ze swoimi dziećmi, a nawet dłużej żyją.” Alan Loy McGinnis

„Nie ma w życiu beznadziejnych sytuacji, są tylko ludzie, którzy stali się bezradni wobec nich.” Clare Booth Luce

Oceń w skali 1 – 4 poniższe stwierdzenia Mój poziom optymizmu Oceń w skali 1 – 4 poniższe stwierdzenia (1 – zdecydowanie nie; 2 - raczej nie; 3 - raczej tak; 4 – zdecydowanie tak) Rano budzę się zwykle w dobrym nastroju  Potrafię kierować swoim życiem  Przeszkody motywują mnie do ich pokonania  Uważam, że większość ludzi mnie lubi  Mam dobre pomysły  Panuję nad swoimi emocjami  Mam sporo energii i zapału  Lubię swoją pracę  Chętnie podejmuję nowe wyzwania  Nigdy się nie nudzę! 

Wyniki 10 – 25 punktów 26 - 34 punkty 35 - 40 punktów Nie jest dobrze. Trzeba koniecznie poprawić twój poziom optymizmu Przyłącz się do programu OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE. Dzięki temu za rok znacząco poprawisz swój wynik! 26 - 34 punkty Nienajgorzej, ale warto poprawić swój wynik Program OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE na pewno Ci w tym pomoże! 35 - 40 punktów Świetnie. Prawdziwa optymistka z Ciebie. Przyłącz się do programu OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE. Właśnie na takich uczestników liczymy