Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Indywidualne Plany Działania
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
E-Portfolio.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Od CQAF do EQARF Ewa Kędracka OEIiZK, Jolanta Podłowska KOWEZiU Miętne, 17 kwietnia 2009 r.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Das Deutsche Sprachdiplom Niemiecki Dyplom Językowy
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Odznaki Jakości eTwinning
Co to jest spacer edukacyjny?
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Superwizja koleżeńska w profilaktyce wypalenia zawodowego pedagogów
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Kurs - OK zeszyt.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
podsumowanie Warszawa 19 czerwca 2017 r
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Indywidualne Plany Działania
Przykłady dobrych praktyk
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo

O co prosiliście... bazowanie na kompetencjach, mierzenie lub szacowanie wzrostu w czasie, uwzględnienie różnorodnych, dynamicznych mierników lub wskaźników odgrywanych ról, t.j – familia (doradczy, dział) – opis stanowiska – dokumentacja – komitety – POD – Acuerdos – doradztwo indywidualne lub grupowe – itd. ŹRÓDŁO: Spotkania w pierwszym kwartale i sesje z prof. DEV

Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania – wstępny model CEL: – TRENOWANIE pracowników pod kątem wysokiej jakości, nauczanie przez praktykę, – UWZGLĘDNIENIE sprawiedliwości społecznej, Acuerdos, pasji, treningu i roli, – ĆWICZENIE: antynarracyjna kultura odpowiedzialności jednostki i zespołu (władza) a narracyjna kultura co może mi ujść na sucho i toksyczne miejsce pracy (destrukcja). – WSZYSTKO TO MA WPŁYW na osiągnięcia uczniów. Osiągnięcia uczniów Model ewaluacji Informacje zwrotne

ELEMENTY: Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania – wstępny model – Kryteria doskonalenia kompetencji (narzędzie C2E) – Narzędzia doskonalenia: Acuerdos, opis stanowiska, wytyczne dla pracowników, narzędzie C2E - od wersji roboczej do końcowej – Dowody: prace uczniów i dane na temat osiągnięć – Proces: Dokumentacja, dane bazowe, cele szkoleniowe, punkty odniesienia, formalne i nieformalne oceny osiągnięć. – Częste informacje zwrotne – Samoocena, ocena koleżeńska i ocena przez uczniów (w tym ankiety) w ciągu całego roku szkolnego

Proponowany projekt... idziemy do przodu 1.LINIA BAZOWA i ambitne plany na 2013 r. Ewaluacja pod kątem zeszłorocznej linii bazowej i ambitne plany na bieżący rok 2.2-letni cykl FEEDS ( ) 1.Cele, linia bazowa, szkolenie, kwartalne punkty odniesienia, formalna ewaluacja semestralna: śródroczna, końcowa 2.4 formalne ewaluacje w 2-letnim cyklu; co najmniej cztery nieformalne ewaluacje, częste sesje szkoleniowe w każdym semestrze 3.Ramy badawcze 4.Częste informacje zwrotne 5.Plan "praxis" opracowany w IV kwartale i latem 2013 r. 3.Ocena i ewaluacja trenerów i ewaluatora 4.E-portfolio - cyfrowe archiwum postępów i osiągnięć w systemie Digication

Prace uczniów i dane na temat osiągnięć Między innymi... – Plany lekcji/pracy – Informacje zwrotne/studia przypadku – Prace uczniów – Urban Student Symposium (USS) – Przywództwo w ramach IJLA i na zewnątrz podczas konferencji zawodowych – Obecność i punktualność – Praca w zespołach i współpraca interdyscyplinarna – Analiza nagrań wideo – Samoocena – Dokumentacja – Użycie narzędzie C2E w IV kwartale – Praca uczniów i stopień zaawansowania kompetencji

Wstępny program 6 marca 2013 r. Cel: Kompetencje Dyskurs: Na jakich pedagogów zasługuje nasza społeczność? Jakie kompetencje posiada? (Pod pojęciem pedagogów rozumie się też doradców i pracowników administracyjnych.) Kierunek (slajd - cel na dziś) Synteza zrozumienia

CEL NA DZIŚ - informacje zwrotne na temat narzędzia Dokument z Google KLUCZOWE PYTANIE: – Z czego chcę być oceniany? Na czym powinna opierać się ewaluacja? – Na czym polega wysoki poziom kompetencji?? – Czy są inne pytania wymagające Państwa lub mojej odpowiedzi? Szczegółowe informacje zwrotne na temat kryteriów ewaluacji Komentarz na temat sekcji (bez dodawania do pola kryteriów) Ważne: nie należy komentować wdrażania poszczególnych kryteriów. Wystarczy dodać kryteria oceny zaawansowania kompetencji. Kryteria dzielą się na poniższe kategorie: – Wszyscy pracownicy – Pracownicy administracyjni – Doradcy – Nauczyciele – Kolejne kolumny zawierają dowody na wysoki poziom kompetencji, tzn. plany lekcji/pracy, informacje zwrotne, studia przypadku itp.

Prezes i przedstawiciele