Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
dr Dominika Walczak Instytut Badań Edukacyjnych
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Metodyka nauczania teoretycznych przedmiotów zawodowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Opracował J. Stryjkowski
Rola pedagoga szkolnego w organizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa i zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
W przypadku zaistnienia przesłanek z art. 20 ust
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM W DOBRYM.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
RODZICE W SZKOLE.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus

Kompetencje ujęcie teoretyczne

Struktura organizacyjna

Opis stanowiska (dyrektor szkoły)

Opis stanowiska (dyrektor szkoły)

Opis stanowiska (nauczyciel)

Opis stanowiska (nauczyciel)

Szczegółowy opis zadań na stanowisku (nauczyciel) Zadania dydaktyczne: - prowadzenie zajęć lekcyjnych zgodnie z przyjętym planem, - realizacja programu nauczania zatwierdzonego przez Radę Pedagogiczną, - monitorowanie i dokumentowanie edukacyjnych postępów uczniów zgodnie ze Statutem Szkoły. Zadania wychowawcze: - krzewienie postaw etycznych wśród uczniów, - współpraca z rodzicami nastawiona na wszechstronny rozwój ucznia, - współpraca ze środowiskiem lokalnym na rzecz rozwoju szkoły. Zadania organizacyjne: - planowanie pracy własnej, - realizacja zadań zleconych, - dokumentowanie pracy własnej. Rozwój zawodowy: - zdobywanie kolejnych stopni awansu w celu podniesienia efektywności pracy własnej oraz uczniów.

Przyporządkowanie kompetencji do typowych zadań na stanowisku (nauczyciel) 1. Prowadzenie zajęć lekcyjnych zgodnie z przyjętym planem: - komunikatywność, - wiedza fachowa z zakresu nauczanego przedmiotu, - odporność na stres, - łatwość nawiązywania kontaktów, - otwartość, - rozwiązywanie konfliktów, - sumienność, - organizacja pracy, - planowanie pracy, - analiza i ocena sytuacji, - podejmowanie decyzji, - ustalanie priorytetów, - wartości i zasady moralne, - przestrzeganie dyscypliny, - orientacja na ucznia, - gotowość do podnoszenia kwalifikacji.

Przyporządkowanie kompetencji do typowych zadań na stanowisku (nauczyciel) 2. Realizacja programu nauczania zatwierdzonego przez Radę Pedagogiczną: - wiedza fachowa z zakresu nauczanego przedmiotu, - dokładność i wnikliwość, - współpraca w zespole, - znajomość standardów, - planowanie pracy, - zarządzanie czasem, - ustalanie priorytetów, - dążenie do rezultatów, przestrzeganie dyscypliny pracy. 3. Monitorowanie i dokumentowanie edukacyjnych postępów uczniów zgodnie ze Statutem Szkoły - rzetelność i dokładność, precyzja, - wiedza fachowa, - upowszechnianie rezultatów.

Grupowanie kompetencji

Wybór wskaźników kompetencji oraz charakterystyka ich poziomów Poziom A – brak przyswojenia danej kompetencji, a także brak zachowań wskazujących na jej opanowanie i wykorzystanie w działaniu. Poziom B – kompetencja jest w pewnym stopniu opanowana, jednak nie jest regularnie stosowana, wymagany jest ciągły nadzór i pomoc osób bardziej doświadczonych. Poziom C – kompetencja opanowana w stopniu pozwalającym na samodzielne jej wykorzystanie. Poziom D – kompetencja przyswojona w stopniu bardzo dobrym, pozwalająca na samodzielne bardzo dobre jej wykorzystanie, a także na przekazanie jej osobom mniej doświadczonym. Poziom E – kompetencja opanowana w stopniu doskonałym, pozwalającym na wykorzystanie i rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw zarówno swoich jak i współpracowników.

Opis skali obserwacyjnej dla kompetencji nauczyciela

Ocena zgodności poziomu faktycznego oraz poziomu pożądanego

Ocena zgodności poziomu faktycznego oraz poziomu pożądanego

Ocena zgodności poziomu faktycznego oraz poziomu pożądanego

Podsumowanie