Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Znaki informacyjne.
Dyplomant: Mariusz Zaniewski Promotor: Dr inż. Tadeusz Matuszek
Aktualne problemy eksploatacyjne dotyczące stacji Łazy.
Użytkowanie i doświadczenia eksploatacyjne
INWENTARYZACJA STACJI ROZRZĄDOWEJ TARNOWSKIE GÓRY
Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Znaki informacyjne.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Koszty eksploatacji stacji rozrządowej wynikające z procedur związanych z przemieszczaniem wagonów z ograniczeniami w rozrządzie – tzw. wagonów oznaczonych.
Baza kart rozrządowych i wynikowych
Działalność PKP PLK S.A., w tym zarządzanie górkami rozrządowymi
INTERFEJSY ZASILACZY.
Zmiana ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne a mapa zasadnicza - Miasto Gliwice Ustroń października 2010.
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Zapotrzebowanie PKP CARGO SA
Inwentaryzacja stanu technicznego stacji rozrządowej Rybnik Towarowy
Nowe technologie na górkach rozrządowych
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Warunki działania PSE–Operator S.A. w latach Spotkanie z Klientami PSE SA i PSE-Operator S.A. w dniach grudnia 2004r.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Inżynieria Produkcji Wprowadzenie do CNC Opracował dr inż. Tomasz Dyl
1. 2 Krzysztof Lipko EPC S.Awww.epc.pl Krzysztof Lipko EPC S.A.
Analiza katastrofy kolejowej z dnia 3 marca 2012 roku
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
Skrajnia budowli.
Energia.
Dominik Jaśkowiec Radny Miasta Krakowa
ELEMENTY SYSTEMÓW ZAOPATRZENIA W WODĘ OBLICZANIE ZAPOTRZEBOWANIA WODY
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
7.     PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM POCIAGÓW    Zasada bezpiecznej jazdy pociągu Ruch pociągów na liniach kolejowych odbywa się według ściśle określonych.
Budowa i działanie mechanizmów osprzętu roboczego
i regulacji torów kolejowych
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
Zasady budowy układu hydraulicznego
Komisja Torowa IGKM „Techniczne i środowiskowe aspekty rozwoju tramwaju i metra w Warszawie” System monitorowania zwrotnic tramwajowych sterowanych automatycznie.
Sterownik zwrotnic WS90E
Komisja Zasilania IGKM „ Nowoczesne rozwiązania rozdzielnic prądu stałego i średniego napięcia dla elektrycznej trakcji miejskiej” r. Konin.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Dobór środków gaśniczych do stałych urządzeń gaśniczych w nastawniach kolejowych.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
„NOWE ROZWIĄZANIA ELEKTRYCZNYCH NAPĘDÓW ZWROTNICOWYCH”
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Wyrok WSA z Kielcach z dnia 16 listopada 2017 r., I SA/Ke 531/17
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
Nieruchomość przemysłowa w Dąbrowie Górniczej 1,91 ha
Modernizacje istniejących stacji SN i ich automatyzacja
Zapis prezentacji:

Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.

Górka rozrządowa to wzniesienie terenu o odpowiednim profilu wraz z układem torów i rozjazdów, umożliwiającym rozrządzenie wagonów towarowych metodą grawitacyjną

Do sterowania ruchem kolejowym w trakcie rozrządzania stosujemy: tarcze rozrządowe, szybkobieżne napędy zwrotnicowe, urządzenia systemu regulacji prędkości, w tym hamulce torowe.

Górka rozrządowa powinna mieć: wystarczającą wysokość by odprzęgi były rozrządzane skutecznie odpowiednie urządzenia asr by były rozrządzane bezpiecznie.

„Strzał do celu” Hamulce torowe powinny zapewnić odbiór energii kinetycznej od 1,18 do 1,68 m.

realizacje takich samych funkcji jak w metodzie „strzał do celu”, „Prowadzenie do celu” hamulce torowe rozmieszczone w dwóch strefach hamowania i urządzenia napędu hamulców torowych w I strefie hamowania powinny zapewnić realizacje takich samych funkcji jak w metodzie „strzał do celu”, w II strefie hamowania powinny zapewnić odbiór energii odprzęgu nie większy niż hamulce w pierwszej strefie i być sterowane wyłącznie automatycznie;

„Przetaczanie do celu” hamulce torowe rozmieszczone w pierwszej strefie hamowania zapewniające wyhamowanie od prędkości 1,25 m/s. system wózków transportowych

Dla grupy (wiązki) torów kierunkowych obsługiwanych przez jeden hamulec szczękowy odstępowy należy stosować jednakowe metody regulacji Wybór metody regulacji prędkości powinien być dokonany, na podstawie osiąganego oraz prognozowanego obciążenia toru liczonego liczbą średnio rozrządzanych w dobie na jeden tor kierunkowy wagonów:

poniżej 22, nie przewiduje się zabudowy systemu regulacji prędkości w torze kierunkowym; od 22 do 40 proponuje się metodę „strzał do celu”, od 40 do 100 proponuje się metodę „prowadzenia do celu”; powyżej 100 proponuje się metodę „przetaczania do celu”.

Przykładowy możliwy sposób planowania wyposażenia górki rozrządowej w urządzenia regulacji prędkości

zintegrowany system sterowania i kontroli. Dla uzyskania pełnej automatyzacji rozrządzania systemy i urządzenia powinny być powiązane przez zintegrowany system sterowania i kontroli. System ten powinien zapewnić: samoczynne nastawianie zwrotnic, wystawienie sygnału dla automatycznego sterowania hamulcami w strefie podziałowej, współpracę z BAZKART wystawienie sygnału o wymaganej prędkości spychania i sygnału „STÓJ”

Sygnały przekazane przez zintegrowany system sterowania i kontroli bezpośrednio do kabiny maszynisty w lokomotywie spychającej skład.

Zakres „Projekt” może obejmować: „Projekt modernizacji górki rozrządowej od podstaw” , zmianę profilu, likwidację części torów i rozjazdów oraz urządzeń do prowadzenia manewrów , zmianę, modernizację urządzeń starowania rozrządzaniem, na istniejącym profilu podłużnym i poprzecznym górki rozrządowej oraz torów kierunkowych.

Dla określenia zakresu projektu w Zakładzie Linii Kolejowych powinna być wykonana analiza, która ustali: przewidywany proces technologiczny pracy stacji rozrządowej ze szczególnym uwzględnieniem pracy miejscowej, istniejące warunki pogodowe, które urządzenia asr (automatycznego starowania rozrządzaniem) należy zabudować, wymienić, zmodernizować zlikwidować, charakterystykę możliwych do wykorzystania urządzeń asr.

Na podstawie analizy oraz „ogólnej koncepcji” opracowanej w Centrali w Zakładzie Linii Kolejowych powinna powstać koncepcja wyposażania górki rozrządowej w systemy i urządzenia asr określająca także zakres przyszłego projektu.

Zasady wypracowania Koncepcji Centrala IZ

Na podstawie Koncepcji już w formie zlecenia „Projektuj i Buduj” powinien być wykonany projekt.

Dziękuję za uwagę