Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metodyka Prince 2 Wprowadzenie.
Advertisements

KOMUNIKACJA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Analiza ryzyka projektu
Skuteczny projekt – dlaczego warto stosować metodykę Niewodniki, 15 kwietnia 2009.
Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Zarządzanie przedsięwzięciami i PRINCE2
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zarządzanie projektami – controlling data: Katedra Nauk Społecznych wykładowca: dr Małgorzata Madej.
Zarządzanie projektami partnerskimi
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Jerzy Nawrocki Piotr Pawałowski Krzysztof Pospiech
Inżynieria oprogramowania II Wykład 10 PRINCE2 i TSP
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych
Zarządzanie przedsięwzięciami i PRINCE2
Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów
Zasady metodyki Prince 2
Aspekty organizacyjne realizacji projektu, działania samorządów.
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Specjalista do spraw odnawialnych źródeł energii
Praca dyplomowa – Projekt X
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
ŚCIEŻKA KRYTYCZNA Ciąg następujących po sobie zadań w ramach projektu trwających najdłużej ze wszystkich możliwych ciągów, mających taką własność, że opóźnienie.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Zarządzanie projektami
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Microsoft Solution Framework
Metodyki zarządzania projektami
Klucze do sukcesów w zarządzaniu
Metodyki zarządzania projektami
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
ZAAWANSOWANE ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Planowanie przepływów materiałów
Uzasadnienie biznesowe
wynagradzania i nagradzania Urząd Miasta Dzierżoniowa
Operacyjne sterowanie produkcją
„Kierunki zamawiane Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu - biotechnologia i ochrona środowiska" projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Systemy informatyczne
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Wstęp do zarządzania projektami
Pojęcie sterowania przepływem produkcji
Zarządzanie projektami informatycznymi
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Artur Milewski SCRUM.
Sposoby doboru metod i narzędzi do komunikacji w zespole projektowym
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Organizacja zespołu projektowego
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Organizacja zespołu w różnych metodykach zarządzania projektami
Przygotowanie projektów unijnych
Przygotowanie projektów unijnych
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Plan projektu biznesowego
Zarządzanie projektami informatycznymi
Metodyka PRINCE 2 w zarządzaniu projektami informatycznymi administracji publicznej – inicjowanie projektu dr inż. Stefan Rozmus PRINCE2 Registered Practitioner.
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Zapis prezentacji:

Kamil Markuszewski 171016 Mateusz Mikłuszka 171001 Metodyka PRINCE II Kamil Markuszewski 171016 Mateusz Mikłuszka 171001

Wstęp PRINCE2 – metodyka zarządzania projektami Powstała w Wielkiej Brytanii Bazuje na metodyce PROMPT z 1975 W 1989 powstaje PRINCE W 1996 powstaje PRINCE2 Jest to metodyka uniwersalna, nie tylko do projektów informatycznych

Wstęp Projects In a Controlled Environment Projekty w sterowanym środowisku

Właściwości projektu według PRINCE2 Określony i skończony czas trwania Zdefiniowane i mierzalne produkty biznesowe (wyniki projektu) System działań niezbędnych do budowy produktów biznesowych Określona pula zasobów Struktura organizacyjna z zakresem obowiązków każdej z ról niezbędnej do zarządzania projektem

Główne procesy w projekcie Przygotowanie założeń projektu Strategiczne zarządzanie projektem Planowanie Inicjowanie projektu Sterowanie etapem Zarządzanie wytwarzaniem produktu Zarządzanie zakresem etapu Zamykanie projektu

Główne procesy w projekcie Przygotowanie założeń projektu Strategiczne zarządzanie projektem Planowanie Inicjowanie projektu Sterowanie etapem Zarządzanie wytwarzaniem produktu Zarządzanie zakresem etapu Zamykanie projektu

Przygotowanie założeń projektu Jest to proces poprzedzający projekt Utworzenie zespołu zarządzania projektami Mianowanie przewodniczącego komitetu sterującego i kierownika projektu Określenie celów projektu, sposobu dostarczania rozwiązania Minimalizacja ryzyka Planowanie prac potrzebnych do przygotowania planu projektu i elementów sterowania

Dokument Podstawowe założenia projektu Cel dokumentu Przesłanki projektu Cele projektu Zakres projektu i jego styk z innymi podmiotami Najważniejsze produkty projektu Ograniczenia Założenia, przy jakich projekt ma być realizowany Ogólne korzyści biznesowe i ich uzasadnienie Wstępna ocenę ryzyka Oczekiwania klienta co do jakości Kryteria akceptacji Ogólny plan projektu Ocenianie stanu realizacji i składanie sprawozdań Wymagania finansowe i budżetowe Czas realizacji Wszystkie inne informacje dodatkowe istotne dla powodzenia projektu

Główne procesy w projekcie Przygotowanie założeń projektu Strategiczne zarządzanie projektem Planowanie Inicjowanie projektu Sterowanie etapem Zarządzanie wytwarzaniem produktu Zarządzanie zakresem etapu Zamykanie projektu

Strategiczne zarządzanie projektem Decyzja o rozpoczęciu konstruowania projektu Rola inwestora powinna wyznaczyć swojego przedstawiciela w komitecie sterującym Przedstawiciel inwestora podejmuje kluczowe decyzje Przedstawiciel inwestora decyduje czy przechodzić do kolejnej fazy

Strategiczne zarządzanie projektem

Główne procesy w projekcie Przygotowanie założeń projektu Strategiczne zarządzanie projektem Planowanie Inicjowanie projektu Sterowanie etapem Zarządzanie wytwarzaniem produktu Zarządzanie zakresem etapu Zamykanie projektu

Planowanie Projektowanie planu Określenie i analizowanie produktów Określenie działań i zależności pomiędzy nimi Szacowanie Harmonogramowanie Analizowanie ryzyk Kompletowanie planu

Główne procesy w projekcie Przygotowanie założeń projektu Strategiczne zarządzanie projektem Planowanie Inicjowanie projektu Sterowanie etapem Zarządzanie wytwarzaniem produktu Zarządzanie zakresem etapu Zamykanie projektu

Inicjowanie projektu Planowanie projektu Planowanie jakości Ustanowienie elementów sterowania Ustanowienie dokumentacji projektowej Doprecyzowanie Uzasadnienia Biznesowego i Ryzyka Wynikiem jest jest "dokument inicjujący" projekt

Główne procesy w projekcie Przygotowanie założeń projektu Strategiczne zarządzanie projektem Planowanie Inicjowanie projektu Sterowanie etapem Zarządzanie wytwarzaniem produktu Zarządzanie zakresem etapu Zamykanie projektu

Sterowanie etapem Dokładna ilość etapów nie jest określona Ilość etapów zależy ona od wielkości projektów, poziomu ryzyka i ilości planowanych punktów decyzyjnych Zgoda na wykonanie grupy zadań Ocena postępów Podejmowanie działań korekcyjnych Odbieranie wykonanej grupy zadań

Główne procesy w projekcie Przygotowanie założeń projektu Strategiczne zarządzanie projektem Planowanie Inicjowanie projektu Sterowanie etapem Zarządzanie wytwarzaniem produktu Zarządzanie zakresem etapu Zamykanie projektu

Zarządzanie wytwarzaniem produktu Wszystko, co zostało wytworzone przez projekt zgodny z PRINCE2, włączając w to dokumenty jest produktem Przyjęcie grupy zadań do realizacji Wytwarzanie grupy zadań Dostarczanie grupy zadań

Główne procesy w projekcie Przygotowanie założeń projektu Strategiczne zarządzanie projektem Planowanie Inicjowanie projektu Sterowanie etapem Zarządzanie wytwarzaniem produktu Zarządzanie zakresem etapu Zamykanie projektu

Zarządzanie zakresem etapu Etap musi być ukończony i zaakceptowany zanim Komitet Sterujący autoryzuje przejście do następnego etapu Planowanie etapu Uaktualnienia planu projektu Uaktualnienie uzasadnienia biznesowego projektu Uaktualnienie rejestru ryzyka Raportowanie końca etapu Opracowanie planu naprawczego

Główne procesy w projekcie Przygotowanie założeń projektu Strategiczne zarządzanie projektem Planowanie Inicjowanie projektu Sterowanie etapem Zarządzanie wytwarzaniem produktu Zarządzanie zakresem etapu Zamykanie projektu

Zamykanie projektu Według metodyki PRINCE2 projekty muszą być zamykane w sposób uporządkowany i kontrolowany Przygotowanie projektu do zamknięcia Określanie działań następczych Przegląd oceniający projekt

Korzyści Powtarzalność Metoda oparta na doświadczeniu Metoda skupiająca się na produktach Definiująca role i odpowiedzialność Ostrzegająca o możliwych zagrożeniach