ZASADY I PROCEDURY UBIEGANIA SIĘ O POMOC NA REALIZACJĘ OPERACJI W RAMACH LSROR LOKALNEJ GRUPY RYBACKIEJ ZALEW ZEGRZYŃSKI Adam Futymski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA ZIELONY PIERŚCIEŃ TARNOWA
Advertisements

1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania C.K. Podkarpacie
Znakowanie tablic informacyjnych,
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
LGR Kaszuby.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka „Pradolina Łeby”
II nabór wniosków do działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja.
Za działanie Osi 4 Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa na poziomie województwa odpowiedzialny jest samorząd województwa.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
ZAKRES OSI PRIORYTETOWEJ IV Programu Operacyjnego Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
ZAŁOŻENIA OSI PRIORYTETOWEJ 4 Programu Operacyjnego Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 Działanie 2.1 i 2.2 PO IG System wdrażania działań: 1.Podmioty systemu wdrażania; 2.Dokumenty; 3. Ocena projektu;
Plan Odnowy Miejscowości
PO RYBY. Konkursy 2011 Lista podpisanych umów Rodzaj operacji: Wzmocnienie konkurencyjności i utrzymanie atrakcyjności obszarów zależnych od rybactwa-
LGR DSiW Rajsko, kwiecień Procedura naboru i wyboru operacji obejmować będzie następujące działania : Opracowanie przez Zarząd LGR informacji o.
CEL I ZASADY DZIAŁANIA KOMITETU - METODYKA OCENY WNIOSKÓW, ODWOŁANIA Stowarzyszenie LGR Obra – Warta Ewa Walkowska.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Omówienie bieżących spraw dotyczących wdrażania osi priorytetowej 4 PO RYBY Warszawa, 28 września 2012 r. Unia Europejska Europejski Fundusz.
Wytłumaczenie logiki doboru kryteriów wyboru operacji, jako narzędzia kreowania kierunków rozwoju. Warsztaty dla beneficjentów działań i Programu.
Darłowo, 3 listopada 2011 r.. 7. PLAN BUDŻETU LSROR (przed zmianą)
Wniosek o dofinansowanie w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem operacji polegających na funkcjonowaniu LGR oraz nabywaniu.
LGD w świetle ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków EFRROW.
Konferencja Jeziora między Brdą a Wdą – człowiek i środowisko Charzykowy, 24 maja 2013r.
CZĘŚĆ 3 PROCEDURA UBIEGANIA SIĘ O ŚRODKI PRZEZ LGR MÒRÉNKA.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Struktura, treść i sposób opracowania
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Informacje zawarte w KARTACH OCEN niezbędne są do oceny operacji przez członków Komitetu oraz przyznania wartości punktowej, decydującej o kolejności.
1 Działalność i cele LGD Dorzecze –Wisły oraz realizacja Lokalnej Strategii Rozwoju Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja.
Operacja, aby mogła być realizowana w ramach LSR musi wpisywać się w cele horyzontalne osi 4 PROW 2007 – 2013; Spełniać kryteria przyznania pomocy i kryteria.
Regionalny Program Operacyjny
ZAKRES LSR POWINIEN BYĆ ZGODNY Z ZAŁĄCZNIKIEM NR 1 DO ROZPORZĄDZENIA. Powinny być wszystkie rozdziały i odpowiednie nazewnictwo. Brak któregoś z rozdziałów,
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Program Operacyjny RYBY Gmina Szczecinek 16 czerwca 2015 rok.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycja powo ł ania Grupy obejmuj Ą cej swoim zasi Ę giem trzy Lokalne Grupy Rybackie z woj. Lubuskiego.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
FORMULARZE. Karta oceny zgodności operacji z LSR Numer wniosku: Imię i nazwisko lub nazwa wnioskodawcy: Nazwa wnioskowanej operacji/projektu: Operacja/projekt.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Wsparcie aktywności gospodarczej Lokalna Grupa Działania Wadoviana 15 września 2009.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Zawada Pilicka Marzec 2017r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wsparcie aktywności gospodarczej
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Konferencja informacyjno-szkoleniowa Zalesice 29 listopad 2017
Szkolenie dla Wnioskodawców
Proces oceny i wyboru operacji do dofinansowania
Rozliczanie i kontrola operacji w ramach PO RYBY
Podejście Leader w latach :
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

ZASADY I PROCEDURY UBIEGANIA SIĘ O POMOC NA REALIZACJĘ OPERACJI W RAMACH LSROR LOKALNEJ GRUPY RYBACKIEJ ZALEW ZEGRZYŃSKI Adam Futymski

PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA LOKALNA GRUPA RYBACKA ZALEW ZEGRZYŃSKI BĘDZIE PRZEPROWADZAĆ NABORY WNIOSKÓW W TERMINACH ZAPLANOWANYCH W LOKALNEJ STRATEGII ROZOWJU OBSZARÓW RYBACKICH.

PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA POSZCZEGÓLNE NABORY WYNIKA Z PRZYJĘTEGO BUDŻETU NA REALIZACJĘ LSROR

PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA ORGANEM DOKONUJĄCYM WYBORU OPERACJI DO FINANSOWANIA ORAZ INNYCH CZYNNOŚCI ZWIĄZANYCH Z ROZPATRYWANIEM WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE JEST KOMITET. KOMITET SKŁADA SIĘ Z CZŁONKÓW LGR REPREZENTUJĄCYCH SEKTOR PUBLICZNY, SPOŁECZNY, GOSPODARCZY I RYBACKI. NABÓR WNIOSKÓW POPRZEDZONY JEST OGŁOSZENIEM PUBLIKOWANYM CO NAJMNIEJ 30 DNI PRZED ROZPOCZĘCIEM NABORY WNIOSKÓW. LGR PROWADZI NABÓR WNIOSKÓW PRZEZ OKRES WYNOSZĄCY OD 30 DO 60 DNI

OCENA WNIOSKÓW PRZEZ KOMITET CZŁONKOWIE KOMITETU DOKONUJĄ OCENY WNIOSKÓW ZŁOŻONYCH PODCZAS NABORU. OCENA ODBYWA SIĘ PODCZAS 2 POSIEDZEŃ, PRZY CZYM DRUGIE POSIEDZENIE ROZPATRUJE EWENTUALNE ODWOŁANIA ZŁOŻONE PO PIERWSZEJ OCENIE WNIOSKÓW. OBOWIĄZUJE ZASADA, ŻE DANY CZŁONEK KOMITETU NIE MOŻE OCENIAĆ WNIOSKU, CO DO KTÓREGO ZACHODZĄ OKOLICZNOŚCI, KTÓRE MOGĄ WPŁYWAĆ NA BRAK JEGO BEZSTRONNOŚCI PRZY ROZPATRYWANIU TEJ OPERACJI.

OCENA WNIOSKÓW PRZEZ KOMITET KAŻDY ZŁOŻONY WNIOSEK JEST OCENIANY POD WZGLĘDEM: ZGODNOŚCI Z LOKALNĄ STRATEGIĄ ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH SPEŁNIANIA KRYETRIÓW WYBORU PRZYJĘTYCH W LSROR STOWARZYSZENIA „LGR ZALEW ZEGRZYŃSKI”

KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR 1. REALIZACJA OPERACJI PRZYCZYNI SIĘ DO OSIĄGNIĘCIA CO NAJMNIEJ JEDNEGO CELU OGÓLNEGO LSROR. Cel ogólny 1: Podniesienie świadomości dotyczącej ochrony środowiska obszaru LGR jako warunku dla rozwoju rybactwa, turystyki i utrzymania jakości życia mieszkańców Cel ogólny 2: Racjonalne wykorzystanie Zalewu Zegrzyńskiego dla rozwoju gospodarczego obszaru, a zwłaszcza turystyki i rekreacji Cel ogólny 3: Rozwój rybactwa na obszarze „Lokalnej Grupy Rybackiej Zalew Zegrzyński”

KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR 2. REALIZACJA OPERACJI PRZYCZYNI SIĘ DO OSIĄGNIĘCIA CO NAJMNIEJ JEDNEGO CELU SZCZEGÓŁOWEGO LSROR. Cel 1.1: Edukacja ekologiczna społeczności i instytucji mających wpływ na stan środowiska Cel 1.2.: Promowanie pozytywnych, proekologicznych zachowań i upowszechnianie dobrych praktyk służących ochronie środowiska obszaru Cel 2.1.: Zdefiniowanie możliwości rozwoju turystyki i rekreacji oraz ochrony Zalewu Zegrzyńskiego Cel 2.2.: Stworzenie uspołecznionego systemu monitoringu stanu wód i pozostałych elementów środowiska Cel 2.3: Zwiększenie atrakcyjności turystycznej obszaru Cel 2.4: Rozwój usług na rzecz społeczności lokalnej i odwiedzających obszar LGR Cel 3.1: Wypracowanie i promocja rozwiązań systemowych wspierających rybactwo na poziomie krajowym Cel 3.2: Ograniczenie patologii negatywnie wpływających na gospodarkę rybacką Cel 3.3: Poprawa stosunków wodnych obszaru Cel 3.4: Promocja rybactwa na obszarze i edukacja wędkarska dorosłych i młodzieży

KRYTERIA WYBORU OPERACJI KRYTERIA ZAPEWNIAJĄCE WYBÓR OPERACJI DAJĄCYCH NAJLEPSZE EFEKTY Operacja realizuje więcej niż jeden cel ogólny LSROR - 20 pkt. za każdy dodatkowy cel ogólny Operacja realizuje więcej niż jeden cel szczegółowy LSROR - 10 pkt. za każdy dodatkowy cel szczegółowy Operacja ma charakter innowacyjny w skali obszaru LSROR - 0-20 pkt. - operacja innowacyjna w skali szerszej niż obszar LGR – 20 pkt. - operacja innowacyjna w skali całego obszaru LGR – 15 pkt. - operacja innowacyjna w skali więcej niż 1 gminy – 10 pkt. - operacja innowacyjna w skali 1 gminy – 5 pkt. - operacja nie jest innowacyjna lub jest innowacyjna w skali mniejszej niż obszar 1 gminy – 0 pkt.

KRYTERIA WYBORU OPERACJI KRYTERIA ZAPEWNIAJĄCE WYBÓR OPERACJI DAJĄCYCH NAJLEPSZE EFEKTY Operacja skutkuje stworzeniem nowych miejsc pracy na obszarze poza sektorem rybactwa (w przeliczeniu na etaty średniorocznie): 5-20 pkt.: - 1 miejsce pracy: 5 pkt. - 2 miejsca pracy: 10 pkt. - powyżej 2 miejsc pracy: 20 pkt. Operacja skutkuje zachowaniem miejsc pracy: 0-10 pkt. - do 2 miejsc pracy: 0-5 pkt. - powyżej 2 miejsc pracy: 5-10 pkt. Operacja przyczynia się do zachowania lub przywrócenia walorów przyrodniczych lub krajobrazowych obszaru: 0-10 pkt.

KRYTERIA WYBORU OPERACJI KRYTERIA ZAPEWNIAJĄCE WYBÓR OPERACJI DAJĄCYCH NAJLEPSZE EFEKTY Operacja przyczynia się do zachowania lub przywrócenia walorów kulturowych obszaru: 0-10 pkt. Operacja wykorzystuje przyrodnicze, kulturowe, społeczne lub gospodarcze zasoby/atuty obszaru dla jego dalszego rozwoju: 0-10 pkt. Operacja ogranicza słabe strony (przyrodnicze, kulturowe, społeczne lub gospodarcze) obszaru: 0-10 pkt. Operacja wykorzystuje zidentyfikowane w LSROR szanse dla rozwoju obszaru: 0-10 pkt. Operacja ogranicza zidentyfikowane w LSROR zagrożenia dla rozwoju obszaru : 0-10 pkt.

KRYTERIA WYBORU OPERACJI KRYTERIA ZAPEWNIAJĄCE WYBÓR OPERACJI DAJĄCYCH NAJLEPSZE EFEKTY Zasoby, doświadczenie i kwalifikacje wnioskodawcy: 0-20 pkt. Zasięg oddziaływania operacji: 0-10 pkt. Udział partnerów: 0-10 pkt. Powiązania/komplementarność operacji z innymi przedsięwzięciami: 0-10 pkt. Wysokość wnioskowanego poziomu pomocy: 0-20 pkt. - maksymalny poziom pomocy: 0 pkt. - poziom pomocy do 20% niższy od maksymalnego: 0-5 pkt. - poziom pomocy do 40% niższy od maksymalnego: 6-10 pkt. - poziom pomocy więcej niż 40% niższy od maksymalnego: 11-20 pkt. Wnioskodawca operacji nie jest/jest osobą poniżej 35 roku życia: 0/20 pkt. Wnioskodawca operacji nie jest/jest członkiem LGR ZZ: 0/20 pkt.

KRYTERIA WYBORU OPERACJI KRYTERIA ZAPEWNIAJĄCE UWZGLĘDNIENIE INTERESÓW SEKTORA RYBACKIEGO Planowane operacje są związane z wykorzystaniem i pielęgnowaniem tradycji sektora rybactwa na obszarze LSROR 0/10 pkt. Operacja nie odwołuje się/odwołuje się do historii i tradycji rybackich na danym obszarze 0/10 pkt. Beneficjentem operacji nie jest/jest osoba lub podmiot prowadzący działalność rybacką: 0/40 pkt. Wnioskodawcą operacji nie jest/jest osoba, która utraciła miejsce pracy w sektorze rybackim: 0/40 pkt. Operacja skutkuje stworzeniem nowych miejsc pracy w sektorze rybackim: 0/40 pkt.

KRYTERIA WYBORU OPERACJI KRYTERIA ZAPEWNIAJĄCE UWZGLĘDNIENIE INTERESÓW SEKTORA RYBACKIEGO Operacja skutkuje zachowaniem miejsc pracy w sektorze rybackim: 0/40 pkt. Operacja wykorzystuje atuty sektora rybackiego obszaru dla jego dalszego rozwoju: 0-30 pkt. atuty sektora rybackiego zdefiniowane w LSROR atrakcyjność Zalewu Zegrzyńskiego i rzek obszaru dla wędkarzy ze względu na dobry stan ichtiofauny (ilość i zróżnicowanie gatunkowe) jeden podmiot, o dużym potencjale organizacyjnym, prowadzący gospodarkę rybacką

KRYTERIA WYBORU OPERACJI KRYTERIA ZAPEWNIAJĄCE UWZGLĘDNIENIE INTERESÓW SEKTORA RYBACKIEGO Operacja ogranicza słabe strony sektora rybackiego obszaru: 0-30 pkt. słabe strony sektora rybackiego stagnacja sektora wynikająca z braku środków wielu, nie zawsze świadomych i zdyscyplinowanych, użytkowników (wędkarzy) słaba infrastruktura turystyczno-wędkarska (pomosty, tanie noclegi) (postępująca) zabudowa linii brzegowej brak pełnej rejestracji presji wędkarskiej ograniczona podaż świeżej ryby z Zalewu kłusownictwo wyjadanie ryb przez kormorany (nadmierna ich populacja)

KRYTERIA WYBORU OPERACJI KRYTERIA ZAPEWNIAJĄCE UWZGLĘDNIENIE INTERESÓW SEKTORA RYBACKIEGO Operacja wykorzystuje zidentyfikowane w LSROR szanse dla rozwoju sektora rybactwa: 0-30 pkt. szanse dla rozwoju sektora rybactwa zidentyfikowane w LSROR korzystne z punktu widzenia użytkowników (wędkarzy) położenie przy aglomeracji warszawskiej rosnąca popularność wędkarstwa w Polsce możliwość wykorzystania środków PO RYBY na rozwój sektora i obszarów zależnych kampanie medialne promujące spożycie ryb występowanie licznych jezior i starorzeczy

KRYTERIA WYBORU OPERACJI KRYTERIA ZAPEWNIAJĄCE UWZGLĘDNIENIE INTERESÓW SEKTORA RYBACKIEGO Operacja ogranicza zidentyfikowane w LSROR zagrożenia dla rozwoju sektora rybactwa: 0-30 pkt. zagrożenia dla rozwoju sektora rybactwa zidentyfikowane w LSROR nieefektywny system ochrony środowiska w Polsce społeczne przyzwolenie na niszczenie środowiska i kłusownictwo praktyki w zlewni Narwi i Bugu powodujące zanieczyszczenie Zalewu utrzymywanie przepisów chroniących gatunki ptaków i zwierząt żerujących na rybach w sytuacji nadmiernego wzrostu ich populacji porośnięte i wypłycone liczne naturalne zbiorniki wodne

DALSZY ETAP OCENY WNIOSKU WNIOSKI PO OCENIENIU PRZEZ KOMITET ZOSTAJĄ UMIESZCZONE NA LIŚCIE OPERACJI W KOLEJNOŚCI ZGODNEJ Z LICZBĄ UZYSKANYCH PUNKTÓW (W KOLEJNOŚCI MALEJĄCEJ) WNIOSKI, KTÓRE ZMIEŚCIŁY SIĘ W LIMICIE PRZEWIDZIANYM DLA KONKURSU OTRZYMUJĄ DOFINANSOWANIE, CO POTWIERDZA KOMITET PODEJMUJĄC STOSOWNE UCHWAŁY. NIE PÓŹNIEJ NIŻ DO 45 DNIA OD DNIA UPŁYWU SKŁADANIA WNIOSKÓW WYBRANE OPERACJE (LISTY I WNIOSKI) PRZEKAZYWANE SĄ DO SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA.

DALSZY ETAP OCENY WNIOSKU SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ROZPATRUJE WNIOSEK POD WZGLĘDEM FORMALNYM W TERMINIE 2 MIESIĘCY. W UZASADNIONYCH WYPADKACH MOŻE PRZEDŁUŻYĆ OCENĘ O 30 DNI. WNIOSEK MOŻNA DWUKROTNIE UZUPEŁNIAĆ W TERMINIE 14 DNI OD DORĘCZENIA WEZWANIA. PO DOKONANIU OCENY WNIOSKODAWCA JEST ZAPRASZANY NA PODPISANIE UMOWY.