KONCEPCJA PRACY NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA SIÓSTR SALEZJANEK IM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

czyli o co w tym wszystkim chodzi
Program wychowawczy szkoły
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
PRAWA CZŁOWIEKA.
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
JAN PAWEŁ II wychowawca młodzieży.
Wolontariat w Placówce Wielofunkcyjnej „Nasz Dom” Rumia
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
dynamizm miłości w misji
Optymistyczne Przedszkole
Moje dziecko idzie do przedszkola
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
KÓŁKO MISYJNE art. 42 zajęcia odbywają się w każdy czwartek godz. 8
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
UROCZYSTOŚĆ ŚWIĘTEGO JANA BOSKO
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
w praktyce pedagogicznej
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
TYDZ I EŃ WYCHOWANIA.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
ZASADY REKRUTACJI W NIEPUBLICZNYM PRZEDSZKOLU SIÓSTR SALEZJANEK W SOKOŁOWIE PODLASKIM.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Przedszkole Samorządowe nr 4 „Krasnal Hałabała”. Oferujemy: Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do 16.30; Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE nr 6 ZAPEWNIAMY  Opiekę.  Wychowanie.  Uczenie się.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
Koncepcja pracy Przedszkola Nr 10 im. Misia Uszatka w Koszalinie Koncepcja pracy na lata 2016/2017 –
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Kodeks etyczny nauczyciela
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA PRACY NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA SIÓSTR SALEZJANEK IM KONCEPCJA PRACY NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA SIÓSTR SALEZJANEK IM. ŚWIĘTEJ RODZINY W RUMI NA LATA 2014 – 2017/2018 Dokument opracowany i uchwalony Uchwałą Rady Pedagogicznej Niepublicznego Przedszkola Sióstr Salezjanek im. Świętej Rodziny przy współudziale rodziców w dniu 27. 11. 2014 r. Podstawa prawna: - Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego z późniejszymi zmianami - Statut Przedszkola

I. MISJA PRZEDSZKOLA „Wychowywać dobrych chrześcijan i uczciwych obywateli” (św. Jan Bosko) W pracy kierujemy się systemem prewencyjnym św. Jana Bosko opartym na trzech filarach:   rozumie miłości, religii

W misji przedszkola leży: Ks. Bosko miał jasny ideał wychowawczy: „wychować dobrego chrześcijanina i uczciwego obywatela”, czyli człowieka wiernego Kościołowi, który znajdzie w społeczeństwie swoje miejsce i przez uczciwe życie przyczyni się do rozwoju własnego państwa. W misji przedszkola leży: wspieranie rodziny w katolickim wychowaniu dzieci, wzmacnianie poczucia tożsamości z parafią, troska o rozwój duchowy i moralny dzieci wspieranie rozwoju intelektualnego, społecznego i fizyczno-zdrowotnego, rozwijanie aktywności twórczej.

Wychowanie religijne przedszkole realizuje poprzez: codzienną wspólną modlitwę dzieci w kaplicy, modlitwę przed i po posiłkach, cotygodniową katechezę, przybliżanie treści roku liturgicznego. Rodzice stanowią ważną społeczność, gdyż aby dzieci wychowywać w myśl założeń chrześcijańskich, proces kształcenia musi odbywać się w sposób jednoznaczny. Podstawą naszej pracy jest:   wychowanie ukierunkowane na przyjęcie wartości chrześcijańskich jako zasadniczych wartości życia. Kierując się miłością do dziecka, nie dąży do szybkich, spektakularnych sukcesów, ale koncentruje się na kształtowaniu „głębi” – prawego człowieka. wspomaganie integralnego rozwoju osobowego dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi, aby realizować ideał „dobrego chrześcijanina i uczciwego obywatela  współdziałanie z rodziną i wspomaganie rodziny w integralnym wychowaniu dzieci, szanujemy prawa rodziców jako pierwszych nauczycieli i wychowawców, wychodząc naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom; „Wychowanie jest sprawą serca, do którego klucze posiada jedynie Bóg”

Cele szczegółowe: zapewnienie dzieciom opieki i poczucia bezpieczeństwa w atmosferze akceptacji wdrażanie w życie grupy społecznej, do zgodnego współdziałania z rówieśnikami przygotowanie do życia w społeczności lokalnej i w państwie w duchu poszanowania dziedzictwa kulturowego i kształtowania postawy patriotycznej rozwijanie u dzieci umiejętności porozumiewania się, uważnego słuchania innych, wyrażania własnych myśli, rozpoznawanie i wyrażanie uczuć, własnych emocji i potrzeb, kontrolowanie własnych zachowań tworzenie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko wzrasta kształtowanie umiejętności modlitwy, postawy zawierzenia Panu Bogu i oddania się w opiekę Maryi Wspomożycielki zapoznanie z patronem przedszkola – Świętą Rodziną budowanie u dziecka pozytywnego obrazu własnej osoby i wzmacnianie jego poczucia własnej wartości wspieranie rozwoju aktywności poznawczej dziecka nastawionej na poznanie siebie, otaczającej rzeczywistości społeczno-kulturalnej, otaczającego świata i ukazanie miejsca i roli człowieka w tym świecie zapewnienie warunków i możliwości do osiągnięcia pełnej dojrzałości szkolnej w procesie poznawania i zdobywania wiedzy na danym etapie rozwoju uczenie dzieci rozwiązywania trudnych sytuacji

Teraz jest zalążek, wy doprowadzicie owoce do dojrzewania…” II. CHARAKTERYSTYKA PRZEDSZKOLA Słowa ks. Bosko: „Największym szczęściem dla dziecka jest świadomość, że jest kochane” System Prewencyjny: Metoda otwarta:   “Wy dopełnicie dzieła, które ja rozpocząłem: Ja dałem szkic, wy wypełnicie go kolorami. Teraz jest zalążek, wy doprowadzicie owoce do dojrzewania…”

Nasze przedszkole swoją misje wychowania dzieci realizuje według systemu wychowawczego św. Jana Bosko zwanego systemem prewencyjnym. Realizujemy ten system jako duchowość i jako metodę oddziaływań wychowawczych, ze świadomością, że duchowość jest warunkiem skuteczności metody. Wzorem wychowawcy dla wszystkich uczestniczących w misji przedszkola są założyciele rodziny salezjańskiej; św. Jan Bosko i św. Maria Dominika Mazzarello. “Moim jedynym pragnieniem jest widzieć Was szczęśliwymi: teraz i w wieczności”

SYSTEM PREWENCYJNY Sztuka relacji wychowawczych Duchowość to znaczy, że zasady systemu prewencyjnego stają się stylem osobistego życia wychowawcy. Dzieci są odbiorcami świadectwa tej duchowości, a następnie w sposób naturalny jej naśladowcami. Metoda wychowawcza to określony styl relacji międzyosobowych nauczyciel – uczeń i celowych oddziaływań realizowanych w tej relacji. Proces wychowawczy realizuje się w konkretnych warunkach czasowych, w obecności osób, które działają w danym miejscu. Wspólnota wychowawcza składa się z rodziców, nauczycieli i wychowawców, personelu pomocniczego, który choć ma różne zadania to jednak działa w jednym celu – wychowanie dziecka. SYSTEM PREWENCYJNY Sztuka relacji wychowawczych

III. TRADYCJE PRZEDSZKOLA Tradycja przedszkola jest elementem jego tożsamości, strażnikiem wartości i nadziei na przyszłość, która jest w ciągłym procesie tworzenia się. Głównym jej elementem są przeżywane święta. Wspólne świętowanie ma na celu przeżywanie radości we wspólnocie rodzinnej. Szczególny nacisk kładziemy na współpracę z rodzicami, z którymi organizujemy „spotkania rodzinne”, takie jak: Zawierzenie Matce Bożej - Msza św. dla rodzin 11 listopad – Dzień Niepodległości

Spotkanie ze św. Mikołajem Boże Narodzenie – Wigilia : dzielenie się opłatkiem oraz „Jasełka” przygotowane przez dzieci

Dzień wdzięczności babciom i dziadkom

Uroczystość św. Jana Bosko Dzień patrona – św. Rodziny Wielkanoc – święcenie pokarmów i życzenia świąteczne

Dzień Rodziny – wdzięczność rodzicom, życzenia i Msza św. Zakończenie roku przedszkolnego – przedstawienie wykonane przez dzieci, podziękowania nauczycielom i całemu personelowi

Udział dzieci w konkursach Festyn Rodzinny Udział dzieci w konkursach Przedszkole organizuje wycieczki w celu zapoznania dzieci z różnymi ciekawymi miejscami, wyjazdy do teatru oraz zaprasza artystów, którzy w przedszkolu przedstawiają programy edukacyjne i bajkowe.

IV. FORMY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI Udział we wspólnych Mszach św., rekolekcjach. Zajęcia adaptacyjne dla nowo przyjętych dzieci do przedszkola. Prowadzenie kącika dla rodziców (informacje, eksponowanie prac). Organizacja i prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców.

Organizacja szkoleń, warsztatów dla rodziców. Włączenie rodziców w organizowanie uroczystości przedszkolnych. Angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola, włączanie do prowadzenia zajęć dydaktycznych.

FORMY PRACY Z DZIECKIEM poprzez zabawę poprzez edukację poprzez pracę

VI. WARTOŚCI CHRZEŚCIJAŃSKIE BĘDĄCE FUNDAMENTEM PRACY PRZEDSZKOLA Wychowanie do życia w wierze. Poznanie i rozwijanie wartości chrześcijańskich takich jak: miłość Boga i bliźniego, umiejętność przebaczania, prawda, zaufanie Bogu. Wychowanie do prawdy i kształtowanie szlachetnego charakteru oraz prawego sumienia. Wychowanie do miłości i wdzięczności. Wdrażanie do przestrzegania norm moralnych przyjętych w społeczeństwie. Wychowanie do umiłowania ojczyzny i do postawy patriotycznej

VII. SYLWETKA ABSOLWENTA Absolwent Niepublicznego Przedszkola Sióstr Salezjanek posiada wiedzę i umiejętności w różnych dziedzinach umożliwiające mu osiągnięcie dojrzałości szkolnej. pogłębia wiedzę oraz wieź z Bogiem; zna wartość rodziny jest przygotowany do podjęcia nauki w szkole; nawiązuje prawidłowe kontakty z rówieśnikami i dorosłymi; rozpoznaje i akceptuje potrzeby innych; rozpoznaje wartości takie jak prawda, piękno, tolerancja, miłość i przyjaźń

VIII. KIERUNKI PRACY PRZEDSZKOLA Rozumie się przez nie wartości, które uznajemy za najważniejsze dla rozwoju dziecka w naszym przedszkolu. Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Wychowanie do wartości chrześcijańskich z uwzględnieniem okresów liturgicznych, nabożeństw maryjnych oraz świąt salezjańskich.