Gatunki dziennikarskie - informacja -

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Biostatystyka i metody dokumentacji
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Ochrona prawa autorskiego Prezentacja multimedialna
Stylistyka i kultura języka
Praca z pozaliterackim tekstem kultury na lekcjach języka polskiego
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
Polski system medialny
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Gatunki dziennikarskie
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
DZIENNIKARSTWO MODOWE
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
BANKOWOŚĆ KORPORACYJNA Wykład 1 - sprawy organizacyjne
Ile umiesz do sesji? Pragmatyka językowa.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Sylabusy przedmiotów w systemie USOS Informacje dotyczące wprowadzania sylabusów w roku akademickim 2015/16
Chcesz dołączyć do specjalności DZIENNIKARSTWO I PR? Zapisz się już dziś! Kontakt: dr Monika Grzelka lub pokój 303
SPECJALNOŚĆ DZIENNIKARSKA. Zakład Retoryki, Pragmalingwistyki i Dziennikarstwa IFP UAM kierownik specjalności dr Barbara.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE dr hab. Marek Szczepański, prof. nadzw. PP.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Pedagogika mediów 2014/2015 dr Magdalena Sasin. Hadziuk: Taki polonista...co to za zawód, co? Japycz: Polskiego uczy. Hadziuk: Murzynów by uczył, albo.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Prawo Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Deklaracje uczestnictwa w specjalności
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Prawo Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
Podstawy Prawa Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Teatr w Afryce, Afryka w t eatrze
RACHUNKOWOŚĆ I REWIZJA FINANSOWA
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapis prezentacji:

Gatunki dziennikarskie - informacja - Dziennikarstwo i komunikacja społeczna Uniwersytet Szczeciński Prowadzący: dr hab. Robert Cieślak, prof. nadzw. US Gatunki dziennikarskie

Gatunki dziennikarskie /informacja/ Kierunek: dziennikarstwo i komunikacja społeczna Rok kształcenia: 1 Semestr: 2 Wymiar: 15 godzin wykładów i 30 godzin konwersatoriów ECTS: 4 Forma zaliczenia: egzamin Gatunki dziennikarskie

Ogólne treści kształcenia Gatunek jako zespół zmieniających się konwencji kompozycyjno-stylistycznych. Typologiczne i historyczne zróżnicowanie gatunków prasowych, radiowych, telewizyjnych i internetowych. Zmieniająca się rola nadawcy i podmiotu wypowiedzi (gatekeepera, zespołów riserczerskich). Rola infografiki we współczesnym przekazie prasowym, telewizyjnym i internetowym. Informacja i publicystyka – charakterystyka gatunków w obrębie wskazanego podziału. Wyznaczniki gatunkowości i ich przełamywanie – gatunkowe wzorce kanoniczne, alternacyjne i adaptacyjne. Wzrastająca interaktywność najnowszych gatunków medialnych. Indymedia – odbiorcy w roli nadawcy. Gatunki dziennikarskie

Gatunki dziennikarskie Umiejętności Student będzie potrafił rozpoznawać i świadomie stosować gatunki dziennikarskie. Nabierze umiejętności indywidualnej refleksji nad gatunkowymi problemami w kontekście wykonywania pracy oraz doskonalenia warsztatu zawodowego. Będzie umiał definiować gatunki i stosować formy językowe w taki sposób, aby najpełniej i najlepiej przedstawiać podjęty temat. Nauczy się operowania indywidualnym stylem wypowiedzi. UWAGA: w semestrze 2 zajęcia poświęcone będą gatunkom informacyjnym; gatunki publicystyczne omówione zostaną w semestrze 3. Gatunki dziennikarskie

Wymagania – warunki zaliczenia Uczestnictwo w zajęciach. Kolokwium sprawdzające w formie testu. Przedmiot (wykłady i ćwiczenia) kończy się egzaminem. Ocenę z egzaminu stanowi zaokrąglona średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń i wykładu, wpisywana do dokumentacji przez prowadzącego wykład. Warunkiem uzyskania oceny końcowej (oceny z egzaminu) jest zaliczenie obu części przedmiotu na ocenę co najmniej dostateczną. Gatunki dziennikarskie

Bibliografia podstawowa M. Wojtak, Gatunki prasowe. Wydawnictwo UMCS. Lublin 2004. M. Wojtak, Analiza gatunków prasowych. Podręcznik dla studentów dziennikarstwa i kierunków pokrewnych. Wydawnictwo UMCS. Lublin 2008. M. Chyliński, S. Russ-Mohl, Dziennikarstwo. Polskapresse. Warszawa 2007. Słownik terminologii medialnej. Red. W. Pisarek. Universitas. Kraków 2006. Gatunki dziennikarskie

Bibliografia uzupełniająca T. Piekot, Dyskurs polskich wiadomości prasowych. Universitas. Kraków 2006. W. Pisarek, Nowa retoryka dziennikarska. Universitas. Kraków 2002. K. Wolny-Zmorzyński, Fotograficzne gatunki dziennikarskie. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Warszawa 2007. G. Stachyra, Gatunki audycji w radiu sformatowanym. Wydawnictwo UMCS. Lublin 2008. Dziennikarstwo i świat mediów. Red. Z. Bauer, E. Chudziński. Universitas. Kraków 2000. I. Tetelowska, Informacja - odrębny gatunek dziennikarski. W: Szkice prasoznawcze. Pod red. P. Dubiela i W. Pisarka. Kraków 1972. Gatunki dziennikarskie