Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
PODJĘŁYŚMY SIĘ ZADANIA PRZEPROWADZENIA DEBATY NA TEMAT:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Analiza wyników ankiety
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Praca metodą projektu edukacyjnego
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Nasza drużyna projektowa to: Joanna Borzymek, Ewelina Kuligowska, Przemysław Soliwoda, Joanna Stalmach, Katarzyna Stalmach, Opiekun Pani Profesor Bożena.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Fotografia naszym życiem
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
Sejm Dzieci i Młodzieży
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Quick-School.
Angielski na 5! Jak dobrze znamy j. angielski w Chocianowie?
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej, w naszej gminie.
Źródła energii na świecie
Prezydencja Polski w Unii Europejskiej. Temat projektu oraz zdefiniowany problem. Tematem projektu jest zagadnienie związane o zbliżającej się prezydencji.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
„Młodzież w społeczeństwie”
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
“Szkoła w procentach”.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Czym jest MOZK? Międzyszkolny Ochotniczy Zespół Korepetytorów to organizacja zrzeszająca dobrych uczniów, którzy za pośrednictwem Internetu oraz spotkań.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Młodzi Aktywiści Prezydencji Prezydencja Polski w Unii Europejskiej Gimnazjum nr 6 im. Wł. Szafera w Płocku Centrum Edukacji Obywatelskiej.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Polska Prezydencja w Oleśnicy! Czyli co Oleśniczanie wiedzą na temat polskiej Prezydencji w Radzie UE?
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
Dnia maja uczniowie klas I wzięli udział w pokazowej lekcji o Unii Europejskiej przeprowadzonej przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Praca metodą projektu edukacyjnego
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2012.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu

Temat projektu Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście – Poznaniu Posiadanie wiedzy na temat Unii Europejskiej oraz zdawanie sobie sprawy z tego, co miasto, a także sam kraj, z UE zyskał i czerpie nadal, jest dość ważnym aspektem. Realizacja naszego projektu ma zobrazować poziom wiedzy mieszkańców oraz wzbudzić w nich zainteresowanie tym, co już zdobyliśmy, zdobywamy i zdobyć możemy. W końcu przyszłość należy do nas i zależy od nas.

Problemy - Jak upowszechniać wiedzę o prezydencji wśród Polaków? - Jak zaangażować uczniów w projekt dotyczący prezydencji? - Jak wzbudzić zainteresowanie funduszem miasta, państwa? - W jaki sposób dotrzeć do mieszkańców z informacją o pozycji Polski w UE oraz korzyściach jakie czerpie z tego Poznań?

Zespół realizujący projekt Wiktoria Walkowiak, Klaudia Pawłowska, Weronika Krysztofowicz, Marta Gorączko – uczennice 2 klasy II LO w Poznaniu

Cele projektu - Zbadanie świadomości mieszkańców naszego miasta odnośnie funkcjonowania nie tyle kraju, co miasta, w UE - Ukazanie aspektu wykorzystywania przyznanych dotacji, funduszy europejskich - Poznanie opinii (i upublicznienie jej) mieszkańców i znajomych odnośnie wejścia Polski do UE, a także zmian które zaszły po tym w naszym kraju - Wzbudzenie zainteresowania budżetem państwa oraz realizacją funduszy * Projekt w głównej mierze skierowany jest do młodych ludzi, którzy wciąż mogą poszerzać swoją wiedzę i zdobywać doświadczenie. Od młodego pokolenia zależy przyszłość państwa.

Kto nas wspierał i gdzie szukaliśmy informacji? - Głównie portale: http://funduszeunijne1.blox.pl/html http://www.bierzdotacje.pl/category/dotacje-dla-istniejacych-firm/ http://polskawue.gov.pl/Polska,w,UE,1.html http://prezydencjaue.gov.pl/ - informacje zaczerpnięte u nauczycieli, znajomych - opinie mieszkańców

Zaplanowane działania i organizacja pracy zespołu - Przeprowadzenie ankiety wśród mieszkańców Poznania i przeanalizowanie jej wyników, celem dojścia do pewnych wniosków - Przygotowanie/ przedstawienie naszego projektu na lekcjach w szkole - Wykonanie posterów (plakatów) - Ulotki - Rozmieszczenie plakatów w szkole oraz, w miarę możliwości, w mieście - W niedalekiej przyszłości organizacja happeningów

Plakaty

Ulotki

Ankieta i jej wyniki Dnia 27. maja 2011r. 4-osobowa grupa dziewczyn wyruszyła na często uczęszczaną ulicę Matejki w Poznaniu, by przekonać się o stanie wiedzy Poznaniaków na temat Unii Europejskiej i Prezydencji Polski. Wśród 40. osób ankietowanych znaleźli się przedstawiciele wszystkich przedziałów wiekowych. (Dane umieściłyśmy na wykresie). Pytania, na które osoby ankietowane odpowiadały, brzmiały: 1. W którym roku Polska wstąpiła do Unii Europejskiej? 2. Ile państw wchodzi w skład Unii Europejskiej? 3. Od którego miesiąca Polska przejmie prezydencję w UE? 4. Co ile miesięcy zmienia się kraj przewodniczący Radzie UE? 5. Co przedstawia poniższe logo? (Było to logo polskiej prezydencji w UE). Z wyników ankiety można wysnuć następujące wnioski: -osoby niepełnoletnie znały odpowiedź na co najwyżej 50% pytań -tylko 3/40 osób znały odpowiedź na wszystkie pytania -większość osób znało odpowiedź na 3 pytania -nikt wśród ankietowanych powyżej 40. roku życia nie znał odpowiedzi na wszystkie pytania -najtrudniejszym okazało się pytanie o liczbę krajów członkowskich UE WNIOSEK: Wiedzę Polaków o Unii Europejskiej i prezydencji Polski trzeba upowszechniać.

Rezultaty naszej pracy, czyli co osiągnęliśmy? - Upowszechnienie wiedzy dotyczącej prezydencji Polski wśród Polaków - Zainteresowanie uczniów, głównie II LO, prezydencją Polski - Zapewne większości uczniów przybliżyliśmy informację dotyczące pozycji Polski w UE oraz funduszy dla naszego kraju, miasta - Uczniowie zaczęli wychodzić z inicjatywą szerzenia naszego projektu, poprzez różnego rodzaju akcje, happeningi - Dzięki przeprowadzonej ankiecie i wynikom jakie otrzymałyśmy, na pewno dałyśmy wyraźny sygnał większości ankietowanym, że czas najwyższy poszerzyć swą wiedzę odnośnie UE

Publiczna prezentacja - 27 maja – prezentacja w II LO w Poznaniu - rozmieszczanie plakatów i zagadnień odnośnie polskiej prezydencji oraz wykorzystywanych przez miasto funduszy w miejscach publicznych, szkole, itp. - rozdawanie ulotek mieszkańcom Poznania - jesteśmy w trakcie uzgadniania terminów prezentacji projektu w gimnazjach, do których uczęszczałyśmy

Czego nauczyli się uczniowie? Co zyskał nauczyciel? WNIOSKI Uczniowie / uczestnicy: - poznali rozmiar funduszy, z których czerpie ich miasto oraz zobaczyli, co udało się w mieście, w oparciu o dotacje, zrealizować - zapoznali się z ogólnymi informacjami dotyczącymi UE (cele, działanie, kraje członkowskie) - poznali pozycję Polski w UE - zainspirowani zostali do tworzenia różnych happeningów oraz realizacji kolejnych projektów dotyczących prezydencji w przyszłości Nauczyciel: wyszukanie aktywnej młodzieży zainteresowanej problemami europejskimi poznanie wiedzy uczniów i społeczeństwa o aktualniej sytuacji Polski w Unii Europejskiej

Dokumentacja naszych działań w formie zdjęć

Dziękujemy za uwagę! Autorzy: Klaudia Pawłowska, Wiktoria Walkowiak, Weronika Krysztofowicz, Marta Gorączko.