Ocena jakości dydaktyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Ocena jakości dydaktyki
Prezentacja wyników badań
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
klasa3a3b3c3d ang 3d fr.3e3f3k3m3s Zad 13,462,752,623,573,822,762,722,623,322,76 Zad 22,611,51,550,851,761,51,091,062,251,33.
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Średnie z poszczególnych pytań. Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2011/201 2.
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Ubezpieczanie portfela z wykorzystaniem zmodyfikowanej strategii zabezpieczającej delta Tomasz Węgrzyn Katedra Matematyki Stosowanej Akademia Ekonomiczna.
Statystyczne sterowanie procesem produkcyjnym
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Technologia chemiczna a zrównoważony rozwój – SEMINARIUM
Studenckie Poradnie Prawne Podsumowanie działalności październik 2008 – – styczeń 2009.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
ANKIETA DLA WSZYSTKICH STUDENTÓW I SEMESTRU (I STOPIEŃ STUDIÓW) W E-HMS Biuro Karier i MLA, marzec 2013.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Losy zawodowe absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (wybrane wyniki ankietyzacji) Paweł Tomaszewski Zespół ds. Analiz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
EWALUACJA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH semestr letni2013/2014.
Analiza wyników ankiet za rok 2012/2013. Ocenie zostali poddani nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne, ujęci w planach ankietyzacji na.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Zapis prezentacji:

Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji wybranych przedmiotów przeprowadzona po semestrze letnim w roku akademickim 2009/2010

Wyniki ankiet https://wynikiankiet.sggw.pl/login.php

Wyłączono (z uwagi na konstrukcję ankiety): Ocenie poddano 523 przedmiotów (z wytypowanych ok. 700) - prowadzonych w formie wykładów i ćwiczeń, realizowanych w semestrze letnim r.a. 2009/2010 na wszystkich kierunkach, latach i formach studiów. Wyłączono (z uwagi na konstrukcję ankiety): przedmioty o tej samej nazwie realizowane przez różne Katedry, przedmioty składające się z dwóch form zajęć kończące się 1 oceną. Badania prowadzono od rozpoczęcia sesji letniej do końca października 2010r. (20 VI – 30 X) z wykorzystaniem wirtualnego dziekanatu SGGW (e-HMS). W SKALI Uczelni otrzymano 65 998 wypełnionych ankiet. 3

W skali Uczelni, w przeprowadzonym badaniu uzyskano informacje nt: 593 przedmiotów, z czego: 529 przedmiotów realizowanych w formie wykładów, - otrzymano oceny w zakresie 1,72 - 5,00 - średnia ocenia wszystkich wykładów - 4,07 461 przedmiotów realizowanych w formie ćwiczeń, - otrzymano oceny w zakresie 2,39 - 5,00 - średnia ocenia wszystkich ćwiczeń - 4,11 4

Wzór ankiety zatwierdzony Uchwałą Senatu SGGW nr 3 2009/10 w sprawie wprowadzenia Systemu Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Ankieta cd

LICZBA STUDENTÓW i ABSOLWENTÓW WYPEŁNIONYCH ANKIET (szt.) Tab. 1. Udział studentów poszczególnych Wydziałów/SM w badaniu WYDZIAŁ LICZBA STUDENTÓW i ABSOLWENTÓW Ankietowani (%) WYPEŁNIONYCH ANKIET (szt.) WRiB 2 090 44,7% 3 903 WET 1 124 38,1% 2 565 LEŚ 1 526 68,1% 6 100 WOiAK 1 559 52,5% 4 009 WBiIŚ 1 937 55,5% 5 407 WTD 937 46,2% 3 285 WNoZ 1 279 43,2% 2 439 WNE 4 289 79,1% 17 280 WNoŻ 1 646 55,7% 3 072 WNOŻCziK 1 657 64,5% 4 692 WIP 1 442 42,9% 1 432 WNH 1 971 61,7% 3 416 WZiM 805 3 275 MSB 301 60,5% 604 MSGP 462 62,6% 1 718 MSOŚ 609 35,3% 402 MST 294 50,0% 791 MSTiR 53,8% 1 608 SUMA: 24 532 ŚREDNIA: 57,7% SUMA: 65 998

/dla pytania 6. Jak ogólnie oceniasz poziom prowadzenia zajęć/. WRiB Tab. 2. Średnia ocena przedmiotów na wydziałach/studiach międzywydziałowych /dla pytania 6. Jak ogólnie oceniasz poziom prowadzenia zajęć/. Wydział Wykłady Ćwiczenia WRiB 3,98 4,11 WMEDWET 4,07 4,10 WL 4,13 WOiAK 4,16 4,19 WBiIŚ 4,02 3,97 WTD 4,15 4,09 WNoZ 4,26 WNE 4,17 WNoŻ 4,06 4,03 Wydział Wykłady Ćwiczenia WNoŻCziK 4,05 4,07 WIP 4,09 4,10 WNH 4,16 4,17 WZiM 3,90 3,94 MSB 3,88 3,99 MSGP 4,11 MSOŚ 3,86 MST 3,93 MSTiR 4,13 8

Tab. 3. Zestawienie średnich wyników dotyczących pytania 1. Proszę odpowiedz jak bardzo zgadzasz się z podanymi niżej stwierdzeniami zaznaczając swoją ocenę w skali 1-5 – średnie oceny wykładów i ćwiczeń PYTANIE wykład ćwiczenia 1.1 określone na początku zasady zaliczania przedmiotu były konsekwentnie przestrzegane 4,30 4,36 1.2 określony na początku zakres zajęć został w pełni zrealizowany 4,27 4,35 1.3 w czasie zajęć wykorzystywane były nowoczesne środki dydaktyczne (dotyczy wykładów) 4,02 - 1.4 zagadnienia omawiane w trakcie zajęć odnoszone były do przykładów z praktyki 4,17 4,20 1.5 czas na zajęciach był efektywnie wykorzystywany 4,15 1.6 przedstawiane były najnowsze osiągnięcia w zakresie realizowanego przedmiotu 4,04 3,98 1.7 na zajęciach była możliwość uzyskania odpowiedzi na zadawane pytania 4,23 4,29 1.8 omawiane zagadnienia przedstawiane były w sposób zrozumiały 4,12 1.9 zajęcia charakteryzowały się właściwym stosunkiem prowadzącego do studentów 4,25 1.10 studenci byli oceniani obiektywnie 4,24 4,26

Tab. 4. Zestawienie średnich wyników dotyczących pytania 2. Wyraź swoją opinię na temat przedmiotu- średnie oceny wykładów i ćwiczeń. PYTANIE wykład ćwiczenia 2.1 interesujące/ciekawe 3,93 3,99 2.2 uporządkowane 4,08 4,09 2.3 przedstawiające nowe zagadnienia bez zbędnych powtórzeń z innych przedmiotów 4,07 4,10 2.4 zrozumiałe 2.5 odnoszące się do przykładów praktycznych 4,14 4,16 2.6 odnoszące się do najnowszych osiągnięć nauki 3,98 2.7 zgodne z kierunkiem kształcenia 4,23 2.8 przydatne w przyszłej pracy zawodowej 4,04 2.9 prezentowane zagadnienia były związane z tematyką zajęć 4,30 4,36 2.10 dobrze przygotowane 4,25 4,27

Tab. 5. Średnia ocena wszystkich przedmiotów w zależności od oceny uzyskanej z zaliczenia tych przedmiotów. Ocena uzyskana z zaliczenia przedmiotu Średnia Liczba ocen 2,0 3,85 2 174 3,0 4,00 10 850 3,5 4,04 11 397 4,0 4,11 13 151 4,5 4,19 8 238 5,0 4,21 11 241 jeszcze nie zaliczyłem/am tego przedmiotu 4,02 8 947 65 998

Tab. 6. Średnia ocena wszystkich przedmiotów w zależności od obecności studentów na zajęciach z tych przedmiotów. Frekwencja studentów na zajęciach Średnia Liczba ocen 100% obecności 4,18 34 035 1-3 nieobecności 4,03 25 291 więcej niż 3 nieobecności 3,81 6 672 65 998

Rozkład odpowiedzi studentów na pytanie 3 – Podaj liczbę zajęć, które się nie odbyły z winy prowadzącego.

W skali Wydziału Oceniono 40 przedmiotów realizowanych na 8 wydziałach/MS W tym 30 przedmiotów realizowanych dla studentów WNoŻ

Międzywydziałowe Studium Biotechnologii Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska Międzywydziałowe Studium Towaroznawstwa Wydział Nauk o Żywności Międzywydziałowe Studium Ochrony Środowiska Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Inżynierii Produkcji Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji

Ocena – pytanie 6: Jak ogólnie oceniasz poziom prowadzenia zajęć

Ocena – pytanie 6: Jak ogólnie oceniasz poziom prowadzenia zajęć

Ocena – pytanie 6: Jak ogólnie oceniasz poziom prowadzenia zajęć

Ocena – pytanie 6: Jak ogólnie oceniasz poziom prowadzenia zajęć

Ocena – pytanie 6: oczami innych

Ocena – pytanie 6: oczami innych

PODSUMOWUJĄC Jesteśmy oceniani ! Docelowo będą oceniane wszystkie przedmioty i wszyscy prowadzący Studenci przekazują informacje o zajęciach, które się nie odbyły Jakość kształcenia zorientowana na studenta Jesteśmy mało identyfikowalni przez studentów