Zamiast podręcznika – Internet? IV Forum Frankofońskie 8 października 2010 Dr Małgorzata Twardoń Uniwersytet Śląski – Instytut Języków Romańskich i Translatoryki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Advertisements

Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Podkarpackie Szkolenie Informatyczno Metodyczne
SIECI KOMPUTEROWE WYKŁAD 9. WYSZUKIWANIE INFORMACJI W SIECI
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
(na podstawie badań ankietowych)
Jakie strategie podczas czytania polskiego hipertekstu stosują uczący się języka polskiego jako obcego?
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Sposoby wykorzystania sieci
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Europejski Dzień Języków Obcych
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
ŹRODŁA INFORMACJI GEOGRAFICZNEJ
Źródła informacji w Bibliotece szkolnej
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
MEDIA CYFROWE W EDUKACJI
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Białe plamy w nauczaniu języka polskiego jako obcego
WSPÓŁCZESNE TECHNIKI INFORMACYJNE I ICH WPŁYW NA SPOSÓB KOMUNIKOWANIA
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Opracowała Romana Stąsiek Wnętrze naszej biblioteki:
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Znajduje się na parterze budynku szkolnego; czynna jest codziennie, a godziny jej otwarcia dostosowa- ne są do rozkładu zajęć uczniów.
Technologia informacyjna
Multimedialne centrum informacji
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Biblioteka szkolna wspomaga Twoją naukę
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Nasze kodeksowe marzenia
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Encyklopedie i słowniki w bibliotece szkolnej
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Nr 35 w Warszawie Zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej oferty.
Kl. 6 D. Na lekcjach korzystamy z komputerów i tablic interaktywnych do nauki i zabawy.
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Dlaczego właśnie francuski?
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Projekt: bezpieczna szkoła-demokratyczny kraj
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
Ukryty Internet (Web).
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
1 Nawigacja w Internecie Ewa Półtorak Zakład Kształcenia na Odległość Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
1 Ewa Półtorak Zakład Kształcenia na Odległość Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Kodeks 2.0 Debata klasy 1 b Jak mądrze korzystać z komputerów i Internetu ?
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
SIECI KOMPUTEROWE WYKŁAD 9. WYSZUKIWANIE INFORMACJI W SIECI
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
SZKOŁA PODSTAWOWA NR MARCA
Zapis prezentacji:

Zamiast podręcznika – Internet? IV Forum Frankofońskie 8 października 2010 Dr Małgorzata Twardoń Uniwersytet Śląski – Instytut Języków Romańskich i Translatoryki

Internet - aby szukać informacji → prasa, radio, telewizja, rozkład jazdy, biura podróży, mapy, wydawnictwa… sprawdzić ~ → słowniki, encyklopedie, gramatyki, tablice odmian czasowników… komunikować → poczta, forum, czat, newslettery, blogi, skype… Uczyć / się → strony, witryny, platformy, …

Multimedia - aby tworzyć → własne zasoby: ćwiczenia, testy, strony internetowe, webquesty, blogi, „kursy” na platformach tworzyć aby → prezentować, wzbogacać, sprawić, że ktoś będzie się uczył, ćwiczył, bawił się, zastanawiał, odkrywał sprawić, by uczniowie tworzyli → słowniki, katalogi, prezentacje, blogi, teksty, ćwiczenia, webquesty, e-portfolia

Informacja - prasa PmedBin/ ppresse.dll/HOME pour la recherche dans toute la presse fr.

biblioteki

słowniki Trésor de la langue française cherches.cgi Dictionnaire des synonymes ef/index1024_1.asp Grand dictionnaire terminologique dictionnaire /index.html Dictionnaire de l’Académie française naires.htm Lexilogos

ARCHIVES

Site

ARCHIVES

Des outils innovants pour élargir vos pratiques

Lien à partir de fle.fr

tworzyć ćwiczenia interaktywne WebQuesty prezentacje multimedialne własne strony internetowe zasoby / kursy na platformach

Texte troué QCM Mots croisés Mise en ordre relier

Zamiast podręcznika – Internet?

Dziękuję za uwagę