Świadome tworzenia wizerunku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Unia dla Innowacji – perspektywy polityki UE
Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
Psychologia Zarządzania
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
AUTOPREZENTACJA.
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Rozmowa kwalifikacyjna
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Normy praktyki zawodowej
Komunikacja interpersonalna najważniejszym elementem komunikacji marketingowej w bibliotece Bogumiła Urban.
Kultura organizacyjna
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Porady dla Twojego życia:
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości w kontekście dokumentów aplikacyjnych Ewa Ger.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Szkolenia, Coaching, PR.
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Zarządzanie zespołami ludzkimi
1.Musimy ustalić, kto jest autorem strony i jakie ma kwalifikacje, aby wypowiadać się na określony temat. Autorami stron są nierzadko pasjonaci, którzy.
Przemoc i agresja wśród dzieci
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
O korzeniach i skrzydłach…
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
LIDER.
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Co decyduje o odniesieniu sukcesu? Zapraszam do dyskusji Zygmunt Korzeniewski.
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Poznaj samego siebie Warto… Zygmunt Korzeniewski.
7 nawyków lidera.
Komunikacja interpersonalna najważniejszym elementem komunikacji marketingowej.
Taktyki autoprezentacyjne
IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
8 zasad postępowania lidera
Zygmunt Korzeniewski Wybrane narzędzia skutecznego lidera.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
Mowa ciała w pracy Podsumowanie Zygmunt Korzeniewski.
Z. Korzeniewski, DODN.  „Ważniejsze, aby sprawnie myśleć, niż nałykać się wiedzy o faktach”. Z. Korzeniewski, DODN.
Portret lidera. Zygmunt Korzeniewski Wpływ na innych Przede wszystkim na członków grupy, aby wzięli na siebie większe zadania, stosowali ostrzejsze normy.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Przyjaciel najcenniejszy dar
Gdańsk, r. Przedsiębiorcze odkrywanie – wprowadzenie do dyskusji, doświadczenia pomorskie Maciej Dzierżanowski, Stanisław Szultka, Instytut.
Pierwsze kroki na rynku pracy a kształtowanie wizerunku osobistego
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
Zarządzanie międzynarodowe
Kandydat na Rektora Politechniki Gdańskiej
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Jakim jesteś człowiekiem?
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Zapis prezentacji:

Świadome tworzenia wizerunku

Wizerunek Aby był doskonały, trzeba porzucić fałszywą skromność. I mieć sukcesy, by móc o nich głośno mówić. Zygmunt Korzeniewski

Mów o sukcesach Fałszywa skromność jest przejawem słabości. Na wizerunek instytucji (firmy) wpływa osoba silnego i dynamicznego szefa. Nie sposób przyznać racji stwierdzeniu: bez skutecznego komunikowania o sukcesach, klienci, partnerzy- mogą najlepszego menadżera po prostu nie zauważyć. Zygmunt Korzeniewski

Co robić, aby zyskać wizerunek profesjonalnego i skutecznego lidera? Stawiać na wiarygodność i kompetencje; Budować swoja karierę na solidnych fundamentach, czyli na podstawie dobrych wyników firmy; Być naturalnym w kontaktach nie tylko biznesowych. Wizerunek musi być wiarygodny, dlatego nie można robić czegoś na siłę, wbrew sobie. Zygmunt Korzeniewski

Mocne strony… Ważne, aby się starać wykorzystać maksymalnie swoje osobiste cechy. Jeżeli na przykład ktoś się dobrze czuje w spotkaniach panelowych, właśnie pod tym kątem powinien planować swoje wystąpienia publiczne. Zygmunt Korzeniewski

Mocne strony… Nie bójmy się iść pod prąd. Nie powtarzajmy tego, co mówią wszyscy, lecz miejmy własne poglądy. Warto postarać się być autorytetem nie tylko dla własnej branży. Zygmunt Korzeniewski

Graj zespołowo Pokazuj swój sukces jako osiągnięcie wszystkich. Mów o „swoich ludziach”, prezentując ich z imienia i nazwiska. Niejednokrotnie znaczy to więcej niż podwyżka. Zygmunt Korzeniewski

Nie działaj bez planu Zastanów się, co chcesz usłyszeć - że jesteś „kilerem branży, osiągającym fantastyczne efekty”, czy może „menadżerem, na którego nas nie stać”? Zygmunt Korzeniewski

Nie myl stylizacji z wizerunkiem Nie zmierzasz do pozycji gwiazdy popkultury… więc nadmierna koncentracja na garniturach, oprawkach okularów czy sesjach zdjęciowych nie doprowadzi do wzrostu wiarygodności. Zygmunt Korzeniewski

Nie zapomnij o otoczeniu To, z kim trzymasz, świadczy o tobie. Buduj więc indywidualne i pogłębione relacje z najważniejszymi osobami… ze świata gospodarki, polityki, nauki, sztuki czy też z lokalnym biskupem. Unikaj osób o złej reputacji. Zygmunt Korzeniewski

Analiza odbiorców Identyfikowanie czynników Co analizujemy:  Cechy formalne: wiek, płeć, wykształcenie, zawód, zaplecze kulturowe;  Cechy psychologiczne: przekonania, postawy, wartości. Analiza wstępna. Analiza bieżąca podczas wystąpienia. INICJATORZY I RESPONDENCI POLUB SWOJE ŚRODOWISKO Zygmunt Korzeniewski

Błędy w ocenie siebie i innych 1. „Podstawowy błąd atrybucji”- ważniejsze są czynniki osobowościowe niż sytuacyjne. 2. „Błąd działającego obserwatora” – przestajesz być obiektywny, gdy jesteś w środku sytuacji. 3. „Błąd autopercepcji”- tendencje samoobronne: a. mój sukces – atrybucja osobowościowa („moja zasługa”); b. moja porażka – atrybucja sytuacyjna („jestem bez winy, to sytuacja”). Zygmunt Korzeniewski

Błędy w ocenie siebie i innych Efekt pierwszeństwa – najlepiej oceniamy pierwszych. Efekt świeżości – odwrotność efektu pierwszeństwa, najlepiej oceniamy ostatnich. Efekt uporczywości – trudno zmienić pierwsze wrażenie; Efekt samo spełniającego się proroctwa (błąd Pigmaliona) Efekt aureoli (halo); Zygmunt Korzeniewski

Błędy w ocenie siebie i innych Transfer stereotypu estetycznego – osoby ładne, przystojne, eleganckie oceniane są wyżej niż osoby, których wygląd zewnętrzny nie wydaje się aż tak pociągający. Błąd liberalizmu lub nadmiernej surowości. Ocenianie według wysiłku włożonego w realizację, a nie według efektów; Projekcja – własne cechy przenosimy na innych; Efekt kontaktu – wspólne spędzanie czasu wpływa na ocenę. Zygmunt Korzeniewski

Zygmunt Korzeniewski

Komunikacja przełożony – podwładny Należy przestrzegać pewnych zasad: przełożony powinien ważne dla pracownika i instytucji informacje przekazywać sam, bez zbędnej zwłoki, powinien okazywać szacunek i zrozumienie dla potrzeb i intencji pracownika. ! stwarzać warunki do otwartego wyrażania poglądów i akceptować sytuację, gdy opinie te nie są zgodnie z jej/jego poglądami i wiele innych. Zygmunt Korzeniewski

Komunikacja przełożony – podwładny Sposobem na ułatwienie komunikacji mogą być spotkania, zebrania różnego typu, na przykład team briefing – krótkie zebrania całego zespołu. lub coachingu, czyli wspieraniu starszego (wiekiem, doświadczeniem lub stażem pracy) menadżera lub innej osoby. Zygmunt Korzeniewski

Nie idź na skróty Stworzenie wizerunku potrzebuje czasu. Nie zbudujesz go kupnem notatki w „Who is who” ani zakupem nagrody od jednej z organizacji biznesowych. Odrzucaj zaproszenia od stowarzyszeń sprzedających nagrody dla najlepszego menedżera w cenie rocznego abonamentu oraz oferty pod hasłem „wykupcie reklamę, to na okładkę damy prezesa”. Zygmunt Korzeniewski

Nie bądź niewolnikiem swojego wizerunku Nie oszukuj, grając kogoś innego. Nie zmuszaj się do gry w golfa. Ani do kupna roweru… - tylko dlatego, że poważny miesięcznik przygotowuje materiałach o prezesach dojeżdżających tak do pracy. Nie zmieniaj żony ani mieszkania dla sesji zdjęciowej. Zygmunt Korzeniewski

Najważniejsze działanie w zakresie kreowania wizerunku Ważne, aby komunikacja była oparta na faktach, realnie istniejących zadaniach. „Jaki pan, taki kram”. Przedsiębiorstwo nigdy nie jest bezosobowym tworem, rynek utożsamia je z szefem. Zygmunt Korzeniewski

Najważniejsze działanie w zakresie kreowania wizerunku Wielkie nazwiska globalnego biznesu pamiętamy nie dlatego, że ściśle przestrzegały procedur, ale że wyraziście odcisnęły swoje piętno na organizacji. . Mówiąc wprost: jedna marka to Microsoft, a druga- Bill Gates. Zygmunt Korzeniewski

Nie wstydź się swoich błędów Opowiadaj, czego nauczyły cię strata i upadek. Podziel się tą wiedzą na przykład z... Nie przedstawiaj siebie jako doskonałości z marmuru bez żadnej skazy. Zygmunt Korzeniewski

Nie zapomnij o przygotowaniu każdego wystąpienia Wplataj w nie zdania o najważniejszych elementach swojej drogi życiowej, o sukcesach. Takie, które tłumaczą, dlaczego akurat twoja historia jest ciekawa dla słuchaczy mediów czy łowców głów. Zygmunt Korzeniewski

Pamiętaj o najbliższych Oni właśnie najszybciej zauważą błędy w kształtowaniu wizerunku. Strzeż się za to potakiwaczy i konkurentów, również tych we własnym środowisku. Zygmunt Korzeniewski

Dobry obraz skutecznego PR To taki, który podkreśla zarówno twarde, jak i miękkie umiejętności… Sam wygląd to nie wszystko. Liczą się także kompetencje i dotychczasowe sukcesy zawodowe. W firmach, korporacjach posłuch otrzymuje ten, który potrafił wokół siebie wytyczyć aurorę człowieka sukcesu. Zygmunt Korzeniewski

Dobry obraz skutecznego PR W Polsce wciąż pokutuje zasada „tisze jediesz, dalsze budiesz”. Kwestia „ile prezesa, a ile firmy” w strategii PR, to niestety dylemat ekspertów od wizerunku. Naturalnie wyznacza ją charyzma szefa, a także charakter, historia i status własnościowy firmy. Zygmunt Korzeniewski

Współpraca z mediami Stanowi wielkie wyzwanie dla lidera, który świadomie buduje swój wizerunek. Nie wszyscy potrafią mu sprostać. Nie powinno budować się pustego image’u. Należy nie bać się mediów, bo ograniczając w nich swoją obecność, tracimy szansę- zarówno dla siebie, jak i dla firmy. Zygmunt Korzeniewski

Współpraca z mediami Nie można podchodzić do tej kwestii po amatorsku. Warto więc zacząć od szkoleń z pracy z kamerą i mikrofonem, które pomogą również w codziennej pracy menedżera. Zygmunt Korzeniewski

Współpraca z mediami Nie należy ślepo przyjmować zaleceń PR-owców. Styl wystąpień medialnych trzeba dopasować do własnego temperamentu, aby brakiem autentyczności nie zaszkodzić sobie i firmie. Zygmunt Korzeniewski

Uwaga! Bywanie na przyjęciach nie przekłada się na tworzenie pozytywnego wizerunku. Dużo lepiej brać udział w konferencjach, dyskusjach panelowych, branżowych spotkaniach i innych tego typu formach. Z bywaniem trzeba też uważać dlatego, by nie zostać przydzielonym do kategorii wyjątkowo niepożądanej: częstego gościa rubryk towarzyskich internetowych serwisów plotkarskich. Zygmunt Korzeniewski