Jacek Walczyński Lublin

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola Krajowego Forum Wodnego
Advertisements

Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Praktyki w zakresie pomocy osobom i rodzinom zagrożonym wykluczeniem społecznym na przykładzie Programu zajęć dla matek samotnie wychowujących dzieci realizowanego.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Taktyka sędziowania Przemysław Kępa.
musisz sobie odpowiedzieć na bardzo ważne pytania…
Opracował J. Stryjkowski
ETYKA SĘDZIEGO PIŁKI SIATKOWEJ
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
ABC e-learningu.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Problemy wychowawcze szkoły
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
PROGRAM COMENIUS.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Szkolenie dotyczące korzystania ze strony internetowej KS Wlkp. ZPN
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Gmina Grodzisk Maz. w liczbach
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI NOWY SĄCZ – RYNEK 11 ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA CRRiP im. Świętego Józefa w Nowym Sączu.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Seminaria nt. komitetów monitorujących na lata
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Dziecko romskie w szkole
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PORUSZANIE SIĘ I USTAWIANIE SĘDZIEGO W RÓŻNYCH SYTUACJACH BOISKOWYCH
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Jacek Walczyński Lublin 26.08.2013 PROGRAM MENTORSKI SĘDZIÓW KS LZPN 2013/2014 Jacek Walczyński Lublin 26.08.2013

Komisja Mentorska: Jacek WALCZYŃSKI Cezary WÓJCIK Andrzej KUSMIRCZYK

Sędziowie objęci programem mentorskim 2013/2014 oraz mentorzy

PROGRAM REGIONALNY Grzegorz WITKOWSKI III liga - Włodzimierz BIADUŃ PROGRAM LOKALNY IV liga Piotr KAWIŃSKI - Cezary WÓJCIK Rafał RESZKA - Jacek WALCZYŃSKI Klasa okręgowa Kacper CZARNOTA - Wojciech SAWA Karol IWANOWICZ - Andrzej KUŚMIERCZYK Mateusz KRZOWSKI - Marian DERKACZ Wojciech MYĆ - Mirosław KWIATOSZ Karol OPOKA - Kazimierz ORŁOWSKI Maciej PANASIUK - Franciszek KUŹNIAK

A klasa Tobiasz BAKOŃ - Andrzej DUDA Michał KLECHA - Zygmunt KASIURA Wojciech KOSIOR - Erwin PATEREK Mateusz KOWALCZUK - Jacek JUSZCZAK Grzegorz KUKURYK - Zygmunt MAŁYSZEK Kamil MALEC - Marek KUDELA Dorian NIKONIUK - Ryszard JANKOWSKI Karol SZCZOŁKO - Piotr SADCZUK B klasa Piotr JAMROWSKI - Dariusz PETRUCZENKO Mikołaj KOSTRZEWA - Andrzej GŁOWACKI Mateusz KOWALIK - Stanisław SACHAJKO Kamil SZCZOŁKO - Józef ARTYMIAK Łukasz SZCZOŁKO - Zbigniew ZYCH Michał WASIL - Paweł GIL Jarosław WIELEBA - Erwin PATEREK

Zasady funkcjonowania programu mentorskiego

Głównym celem programu mentorskiego jest: 1/ wyszukiwanie zdolnych i utalentowanych sędziów na wszystkich poziomach rozgrywek, 2/ rozwijanie i kształtowanie umiejętności sędziowskich, 3/ podnoszenie poziomu sędziowania, 4/ mobilizacja i pomoc młodym sędziom w doskonaleniu i podnoszeniu własnych kwalifikacji.

Uczestnicy programu muszą funkcjonować na zasadach: 1/ dobrowolności – zarówno sędzia jak i mentor nie mogą czuć się przymuszeni do udziału w programie, 2/ dopasowania opartego na wzajemnym zrozumieniu i akceptacji.

Przy kwalifikowaniu sędziego do programu mentorskiego powinno się wziąć pod uwagę między innymi następujące elementy: 1/ wiek sędziego, 2/ cechy osobowe, m.in. takie jak umiejętność radzenia sobie w sytuacjach krytycznych i trudnych, 3/ chęć stałego podnoszenia umiejętności, 4/ odporność na stres, asertywność, inteligencję, 5/ znajomość języków obcych.

Mentorami w programie powinni być specjaliści sędziowscy o odpowiednio dużym doświadczeniu cechujący się: 1/ zdolnościami wychowawczymi i dydaktycznymi, 2/ umiejętnością przekazywania wiedzy, 3/ umiejętnością motywowania do pracy, 4/ silną osobowością, 5/ umiejętnością współpracy, 6/ świadomością kluczowych punktów rozwoju, 7/ doskonałą znajomością przepisów gry i aktualnych interpretacji 

Obowiązki sędziego  

Do podstawowych obowiązków sędziego objętego programem mentorskim należą: 1/ Wyrażenie zgody na udział w programie mentorskim na zasadzie dobrowolności, uczciwości i pełnego zaufania (wypełnienie ankiety). Rozmowa i ankieta mają służyć do opracowania charakterystyki i osobowości sędziego oraz określenia planu działania 2/ Udział w szkoleniach i warsztatach szkoleniowych organizowanych w ramach programu mentorskiego 3/ Aktywne uczestnictwo w szkoleniu jako słuchacz i/lub wykładowca.

4/ Systematyczne podnoszenia prezentowanego poziomu sędziowania, poprzez realizację założonego planu działania, bieżąca i częsta komunikacja sędziego z mentorem za pomocą dostępnych środków 5/ Informowanie mentora o swoich problemach osobistych, rodzinnych i zawodowych 6/ Informowanie mentora o terminie przydzielonych zawodów, aby określić zalecenia do prowadzenia zawodów 7/ Dokonywanie wspólnie z mentorem analizy prowadzonych zawodów

8/ Zgodnie z oczekiwaniami wspólnie z mentorem analiza na żywo zawodów prowadzonych przez innego sędziego ze zwróceniem uwagi na pozytywne i negatywne strony arbitrażu 9/ Prowadzenie na bieżąco dzienniczka arbitra zgodnie z wytycznymi, w którym między innymi rejestrowane są wnioski i zalecenia z każdych zawodów

Obowiązki mentora

Do podstawowych obowiązków mentora należą: 1/ Rozwijanie i kształtowanie umiejętności sędziowskich, dokształcanie sędziego z zakresu wiedzy teoretycznej, praktycznej i właściwego przygotowania psychofizycznego. 2/ Mobilizowanie i zachęcanie sędziego do stałego podnoszenia umiejętności i wypracowania optymalnych cech umiejętności praktycznych. 3/ Obserwacja zawodów sędziego objętego programem mentorskim oraz analiza tych zawodów

4/ Wspólna obserwacja zawodów prowadzonych przez innego sędziego ze zwróceniem uwagi na pozytywne i negatywne strony prowadzenia zawodów. 5/ Dokonywanie na bieżąco analizy arkuszy obserwacji w celu przedstawienia wniosków i zaleceń celem eliminowania ich w następnych zawodach. 6/ Rejestrowanie na bieżąco wszystkich wniosków i zaleceń w dzienniczku arbitra. 7/ Inicjowanie i organizowanie dodatkowych spotkań szkoleniowych z wykorzystaniem najnowszych materiałów szkoleniowych i filmowych.

9/ Interesowanie się i pomoc w rozwiązywaniu 8/ Na bieżąco dokonywanie analizy i postępów w nauce języka obcego. 9/ Interesowanie się i pomoc w rozwiązywaniu problemów osobistych i rodzinnych. 10/ Monitoring treningu fizycznego i przygotowania sędziego do egzaminów. 11/ Bieżący kontakt i pomoc sędziemu we wszystkich aspektach działalności sędziowskiej.

Narzędzia programu mentorskiego

kwestionariusz sędziego kwestionariusz mentora ankieta sędziego ankieta mentora arkusz obserwacji mentorskiej dzienniczek sędziego logbook samoocena

Wytyczne dla wspólnej pracy mentor-sędzia

Ogólne metody i zasady współpracy grup mentorskich (sędzia-mentor) opierają się na: 1/ Obserwacji sędziego podczas prowadzonych zawodów (2 razy w rundzie) – omówienie pracy arbitra po zakończonym meczu, wzmocnienie poprzez wskazanie silnych stron oraz obszarów do doskonalenia 2/ Wspólnej analizie video zawodów prowadzonych przez sędziego – 1 mecz w rundzie , 3/ Wspólnej obserwacji (na żywo) zawodów prowadzonych przez innego sędziego – 2 zawody w rundzie, 4/ Wspólnej obserwacji TV zawodów prowadzonych przez innego sędziego – 1 mecz w rundzie, 5/ Analiza arkusza obserwacji z innych zawodów przez sędziego objętego programem, .  

6/ Analiza i omówienie egzaminów, 5/ Monitoring treningu fizycznego i przygotowań teoretycznych arbitra do rozgrywek 6/ Analiza i omówienie egzaminów, 7/ Prowadzenie dzienniczka arbitra objętego programem, w którym rejestrowane są wnioski i zalecenia po każdym spotkaniu grupy mentorskiej, .  

wypełnienie kwestionariuszy sędziego i mentora 26.08.2013 wypełnienie ankiety sędziego do 30.08.2013 pierwsza mentorska obserwacja sędziego do 22.09.2013 wypełnienie ankiety mentora po pierwszej obserwacji mentorskiej ustalenie CELÓW pracy na rundę jesienną (3 obszary) do 23.09.2013 Przekazanie w dniu 23.09.2013 ankiet sędziego i mentora opracowanie planu pracy i działań nad wybranymi obszarami do 30.09.2013 przesyłanie ostatniego dnia miesiąca dzienniczka do komisji mentorskiej sporządzanie arkusza obserwacji mentorskiej i przesyłanie w ciągu 48 godzin do sędziego i do mnie (podstawa wypłaty ekwiwalentu mentorskiego) informowanie mnie mailowo o planowanej obserwacji mentorskiej .  

DODATKOWO PLANUJEMY .  

wspólne obejrzenie na żywo 1-2 meczy w drugiej części rundy udział w treningach prowadzonych przez Marcina BORKOWSKIEGO wspólny praktyczny trening połączony z pracą nad wskazaniami i gestykulacją drugie spotkanie 23.09.2013 dodatkowe trzecie spotkanie 14 lub 21.10.2013 .  

Dziękuję za uwagę