Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu
Gatunki dziennikarskie - informacja -
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
Polski system medialny
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Klasa dwujęzyczna w Prywatnym Gimnazjum Amicus
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Teoria i praktyka kształcenia
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
ĆWICZENIA I mgr Paulina Ilnicka-Jordan
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
INFORMACJE O EGZAMINIE
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Technologia kształcenia zawodowego
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Cje Wprowadzenie do przedmiotu dr Karolina Kremens, LL.M.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Prawo Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Pedagogika, studia II stopnia
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI i finansowanie ich ze środków europejskich
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Prawo Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Podstawy Prawa Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI i finansowanie ich ze środków europejskich
WYKROCZENIA I PRZESTĘPSTWA PODATKOWE
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń

Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie przez studenta potrzeby analizowania i modernizowania systemów edukacyjnych na świecie, 3. wdrożenie studenta do refleksyjnej ewaluacji zmian w systemach edukacyjnych.  

TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU 1. Pedagogika porównawcza jako dyscyplina naukowa. Miejsce pedagogiki porównawczej wśród innych subdyscyplin pedagogiki i jej związki z naukami pedagogicznymi. 2. Geneza, koncepcje i główni przedstawiciele pedagogiki porównawczej. 3. Główne nurty pedagogiki porównawczej. Metody badań w pedagogice porównawczej.

4. Współczesne przemiany systemów edukacyjnych w świecie 4. Współczesne przemiany systemów edukacyjnych w świecie. Współpraca międzynarodowa w dziedzinie oświaty. 5. Systemy oświatowe wybranych krajów świata. 6. Kształcenie i dokształcanie nauczycieli w Europie i na świecie.   

Założenia: Po zakończeniu cyklu wykładów student będzie: rozumiał funkcjonowanie współczesnych systemów edukacyjnych oraz sens reform i przemian w oświacie, 2. porównywał, analizował i interpretował rozwiązania edukacyjne występujące w różnych systemach oświatowych, 3. posługiwał się wybranymi metodami badań w pedagogice porównawczej, 4. rozumiał konieczność modernizowania systemów edukacyjnych. 

Literatura literatura podstawowa: 1. Pachociński R., Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki. Warszawa 2007. 2. Prucha J., Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki. Warszawa 2006. 3. Śliwerski B., Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania. Kraków 2009.  

literatura uzupełniająca: 1. Dąbrowa-Szefler M. , Jabłecka J literatura uzupełniająca: 1. Dąbrowa-Szefler M., Jabłecka J., Szkolnictwo wyższe w Polsce. Raport dla OECD. Warszawa 2007. 2. Rabczuk W., Polityka edukacyjna Unii Europejskiej. Nowe konteksty. Warszawa 2007. 3. Rabczuk W., Szkolnictwo prywatne w świecie. Warszawa 2000. 4. Świętochowska U., Systemy edukacyjne cywilizacji przełomu XX i XXI wieku. Toruń 2001.

konsultacje piątki 11.30-12.15 KA budynek C, pokój 334b ania@kozuh.net

cykl zajęć w postaci wykładów kończy się egzaminem warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu jest pozytywna ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (3.0 – 5.0)

Warunki oceny z zaliczeń: Zajęcia ćwiczeniowe kończą się zaliczeniem z oceną. O ocenie końcowej z zaliczeń decydują dwa elementy umożliwiające zdobycie maksymalnie 40 punktów: Prezentacja studenta omawiająca wybrany system edukacyjny poza Europą (prezentacja do maksymalnie 10 minut z wykorzystaniem literatury, zdjęć, map, fragmentów filmów i wszystkich innych dostępnych źródeł) MAX 20 punktów Udział w zajęciach ćwiczeniowych (5x4) MAX 20 punktów Oceny: 2.0 0-20 3. 0 21-24 3,5 25-28 4.0 29-31 4,5 32-35 5.0 36-40 Ocena 5.0 z ćwiczeń NIE ZWALNIA z egzaminu.

Przebieg i daty egzaminu: W pierwszym terminie (4 lipiec 2015, godz. 8.30, sala 008 B) egzamin będzie przebiegał w postaci pisemnej (test zadań zamkniętych), natomiast w drugim terminie (około 25 września 2015) godz. 15.00 334b C, egzamin odbędzie się w postaci ustnej (odpowiedź na 3 wylosowane pytania). Dodatkowy pierwszy termin egzaminu dla osób, które nie mogą przybyć na egzamin w dniu 4 lipca 2015 odbędzie się w piątek 26 czerwca 2015 o godz. 17.00 w 334b bud C. Będzie on przebiegał w postaci egzaminu ustnego.

Zagadnienia egzaminacyjne 1. Pedagogika porównawcza jako dyscyplina naukowa i jej główni przedstawiciele w Polsce. 2. Miejsce pedagogiki porównawczej w systemie nauk. 3. Główne zadania i funkcje pedagogiki porównawczej. 4. Fazy rozwoju pedagogiki porównawczej. 5. Koncepcje prowadzenia badań w komparatystyce pedagogicznej i ich przedstawiciele. 6. Koncepcje badawcze Kinga. 7. Koncepcje badawcze Holmesa. 8. Koncepcje badawcze Beredaya. 9. Koncepcje badawcze Kandela. 10. Koncepcje badawcze Noaha i Ecksteina. 11. Metody badawcze wykorzystywane w współczesnej komparatystyce pedagogicznej. 12. Główne tendencje w międzynarodowych badaniach systemów edukacyjnych. 13. Rodzaje badań w pedagogice porównawczej (przybliżone i właściwe). 14. Najważniejsze problemy w badaniach porównawczych edukacji. 15. Charakterystyka systemów edukacyjnych omówionych na wykładzie.