5 lat kujawsko – pomorskiego w Unii Europejskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Wykaz zajęć pozalekcyjnych, inicjatyw oraz ich efekty.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Przypomnienie wiadomości o PowerPoincie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Udział uczniów w konkursach.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Sprawozdanie z działań podjętych w Gimnazjum nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej z okazji polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Matematyka, która procentuje
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
Cyberstrach ma wielkie oczy
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
EKO – FILM 2012 GIMNAZJUM NR 3 IM. ZJEDNOCZONEJ EUROPY W NOWOGARDZIE
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Tworzywa sztuczne wokół nas
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Podziel się z nami swymi marzeniami
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkolny Kodeks 2.0  .
MOJE INFORMATYCZNE OSIĄGNIĘCIA
Zapis prezentacji:

5 lat kujawsko – pomorskiego w Unii Europejskiej Uczestnicy projektu: Vanessa Modrakowska Kamila Borucka Alicja Kosiedowska Katarzyna Drzycimska Agnieszka Ratuszniak Patrycja Wyrosławska Iga Woytynowska Patrycja Kurpyt Dominika Bratz Paulina Mikołajczak Opiekun: Anna Kiełpinska

Cele projektu: przybliżenie uczniom regionu kujawsko – pomorskiego pogłębienie wiedzy uczniów o Unii Europejskiej poznanie zasad funkcjonowania funduszy unijnych zaznajomienie uczniów z inwestycjami w regionie poszerzenie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie posługiwania się technologią informatyczną

Krótki opis projektu: Projekt miał na celu ukazanie uczniom korzyści jakie niesie ze sobą członkostwo Polski w Unii Europejskiej. Udział uczniów w projekcie wiązał się nie tylko z pracą w domu i spotkaniami w szkole, lecz również z kontaktami z instytucjami. Współpraca z Europe Direct zaowocowała wyjazdem na debatę kopernikańską do Torunia - „ Bezpieczeństwo zjednoczonej Europy” oraz udziałem w organizowaniu Święta Europy na bydgoskim Starym Rynku. Dzięki nawiązaniu kontaktu z przedstawicielstwem Europejskiego Funduszu Społecznego w naszym mieście nie mieliśmy problemów z przedstawieniem informacji o funduszach unijnych, a wykład w biurze Sejmiku Wojewódzkiego przypomniał jeszcze raz uczniom dlaczego Europa się zjednoczyła. W celu „przybliżenia” młodym ludziom UE ograniczyłam temat projektu do województwa kujawsko – pomorskiego. W ten sposób uczniowie „na nowo odkrywali” miejsca, które były im znane od lat. Przygotowanie prezentacji nie było dla uczniów większym problemem. PowerPoint jest znanym i lubianym programem, chociaż jak się okazało niektóre osoby znały tylko podstawowe jego funkcje i dzięki projektowi zdobyły nowe umiejętności. Rola nauczyciela ograniczyła się do kontrolowaniu ilości tekstu w slajdach, doborze obrazów i połączeniu wszystkiego w spójną całość.

W projekcie wykorzystano Internet jako źródło pozyskiwania wiadomości: http://www.kujawsko-pomorskie.pl http://www.fundusze.uwoj.bydgoszcz.pl http://fundusze.kujawsko-pomorskie.pl http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl http://katalog.pf.pl/Kujawsko-pomorskie/fundusze-europejskie http://www.chomiku.pl/ Program: Microsoft Office PowerPoint – tworzenie prezentacji multimedialnej Program: Microsoft Office Word – tworzenie tekstu Program: Microsoft Office Picture Manager – obróbka zdjęć komputer cyfrowy aparat fotograficzny kamerę cyfrową

Zespoły uczniowskie: Prezentacja o województwie kujawsko- pomorskim: Kamila Borucka – III e Alicja Kosiedowska – III e Fundusze z Unii Europejskiej: Katarzyna Drzycimska – klasa III c Inwestycje realizowane w regionie: Vanessa Modrakowska – I a Agnieszka Ratuszniak – III c Patrycja Wyrosławska – III c Zespół redakcyjny: Iga Woytynowska – III c Paulina Mikołajczak – III c Zespół techniczno - artystyczny Dominika Bratz – III c Paulina Kurpyt – III c

Rola nauczyciela: sprecyzowanie tematyki projektu nabór uczniów do realizacji projektu przedstawienie harmonogramu prac, wyznaczanie zadań kontrola wykonania prac nawiązanie kontaktów z instytucjami zewnętrznymi zarezerwowanie sprzętu multimedialnego i auli szkolnej zaproszenie uczniów klas trzecich na projekcję pokazu podsumowanie projektu

Działania uczniów: uczniowie gromadzą i wybierają najważniejsze i najciekawsze informacje o regionie uczniowie poszukują informacji o funduszach unijnych

zespoły uczestniczą w spotkaniach i imprezach dotyczących Unii Europejskiej uczestnicy projektu wyszukują w Bydgoszczy inwestycji współfinansowanych z funduszy unijnych

określone grupy przygotowują prezentację multimedialną zespół redakcyjny układa pytania do quizu o UE i pisze scenariusz pokazu dwie uczennice dobierają muzykę do całej prezentacji jedna z uczestniczek projektu filmuje pokaz

REZULTATY PRACY UCZNIÓW: Podstawowym zadanie uczniów było przygotowanie prezentacji multimedialnej. Powierzchnia: 17 971, 69 km² Ludność: 2 066 136 mieszk. Gęstość zaludnienia: 115mieszk./km² Flaga województwa Kujawsko-Pomorskiego Herb województwa Kujawsko-Pomorskiego

Publiczna prezentacja Najbardziej widocznym efektem naszej pracy było przygotowanie prezentacji multimedialnej. Przedstawiliśmy ją w auli szkolnej. Na prezentacji byli obecni uczniowie klas trzecich /IIIa, IIIb, IIIc i IIId/. Wraz z nimi przybyły dwie panie dyrektor oraz nauczyciele. Prezentacje poprzedził quiz o Unii Europejskiej, a także krótka pogadanka o zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego. Quiz uświadomił uczniom, że nie zawsze ich wiedza o UE jest dostatecznie uporządkowana, a prezentacja pomoże im zrozumieć niektóre zagadnienia. W dalszej części nastąpił pokaz slajdów przerywany krótkim „wtrąceniami” narratora. Prezentacji towarzyszyła muzyka. Całość była filmowana. Niestety ze względu na zbyt duże zaciemnienie sali film ma nienajlepszą jakość. Po prezentacji pani dyrektor podsumowała całość imprezy stwierdzając, że być może powinniśmy zanieść nasza pracę do biura eurodeputowanego. Była to dla nas największa nagroda. Publiczna prezentacja

Wnioski: Czego nauczyli się uczniowie: pozyskiwania informacji z różnych źródeł współpracy z instytucjami zewnętrznymi tworzenia prawidłowej prezentacji multimedialnej wykorzystywania różnych opcji programu Power Point poszerzyli wiedzę o swoim regionie i Unii Europejskiej poznali podstawowe zasady pozyskiwania funduszy z UE

Co zyskałam dzięki projektowi: dodatkową wiedzę i umiejętności dotyczącą programów komputerowych pozyskanie nowych instytucji wspierających moją pracę nowe informacje na temat inwestycji w województwie kujawsko-pomorskim dodatkowe narzędzia pomagające oceniać pracę uczniów / np. wzór karty samooceny pracy ucznia w grupie pełną informację na temat pracy metodą projektu.

Wnioski do dalszej pracy: pracować z uczniami metodą projektu wyznaczać małe zadania na krótki okres dobrać odpowiedni termin realizacji projektu Opracowała: Anna Kiełpinska