OBSZAR: EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI NA POZIOMIE SEKCJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
System zapewniania jakości Szkoły Podstawowej w Osięcinach
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Przedszkole nr 12 w Rzeszowie.
Kształtowanie motywacji pracowników
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
SPRAWOZDANIE SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO „EURO-FANI” Z REALIZACJI PLANU PRACY W ROKU KALENDARZOWYM 2012 – - EUROPEJSKIM ROKU AKTYWNOŚCI OSÓB STARSZYCH.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
- analiza wyników ankiet
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Szkoła Współpracy.
Idea oceniania kształtującego
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY rok szkolny 2014/15
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół nauczycieli języka angielskiego
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
RAPORT MIERZNIA JAKOŚCI PRACY W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 W WĄGROWCU IM. STANISŁAWA MIKOŁAJCZYKA OPRACOWAŁ: ARTUR SUSKI.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Dobre praktyki we współpracy przedszkoli z rodzicami wychowanków
Sopocka Akademia Tenisowa
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Minister edukacji narodowej co roku, na podstawie przepisów ustawy o systemie oświaty (art. 35 ust. 2 pkt 1), ustala podstawowe kierunki realizacji polityki.
Zapis prezentacji:

OBSZAR: EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI NA POZIOMIE SEKCJI RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ w Młodzieżowym Domu Kultury im. K. I. Gałczyńskiego w roku szkolnym 2014/2015 OBSZAR: EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI NA POZIOMIE SEKCJI

Zdefiniowanie celu ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji. Pozyskanie informacji nt działań podejmowanych przez nauczycieli MDK w celu poprawy współpracy z rodzicami .

Określenie odbiorców ewaluacji. Nauczyciele MDK Rodzice

Wskazanie wykonawców ewaluacji (członków zespołu ewaluacyjnego) Sześć osób: nauczyciele – członkowie Zespołu d.s. ewaluacji: B. Grochola, M. Guzik, J. Dmytrzak, A. Nowak, A. Powroźnik koordynator ewaluacji – M. Czub – przewodnicząca zespołu d.s. ewaluacji. Zespół opracował koncepcję ewaluacji wraz z narzędziami ewaluacji. Raport został napisany przez nauczyciela koordynatora.

Sformułowanie pytań kluczowych Pytania do obszaru: Ilu rodziców w skali sekcji deklaruje chęć pomocy w konkretnych działaniach? W jakich obszarach rodzice deklarują współpracę ? Jakie są oczekiwania rodziców względem współpracy nauczycielami?

Określenie ram czasowych IX 2014 – Opracowanie projektu X 2014 – Przygotowanie pytań do sondażu. XI 2014 – Przeprowadzenie sondażu wśród rodziców Obserwacja wybranych imprez wg harmonogramu Analiza dokumentów – I, VI 2015 VI 2015 – Opracowanie raportu

Dobór metod Analiza dokumentacji (arkusze informacyjne nauczycieli) Sondaż wśród rodziców wychowanków MDK Obserwacja imprez, w których będą uczestniczyć rodzice.

Sondaż wśród rodziców wychowanków MDK Agnieszka Jastrzewska Nazwa sekcji MAT Liczba wydanych ankiet – 34 Liczba zwrotów – 8 PAWEŁ MAŚLEJ Nazwa sekcji JUDO Liczba wydanych ankiet 35 Liczba zwrotów 14

Andrzej Powroźnik Nazwa sekcji: Sekcja Muzyczna Liczba wydanych ankiet: ok. 40 Liczba zwrotów: 3 Agnieszka Nowak Nazwa sekcji – sekcja j. angielskiego Liczba wydanych ankiet – 80 Liczba zwrotów – 4

Dorota Kowalska Nazwa sekcji język angielski Liczba wydanych ankiet 51 Liczba zwrotów 2 Justyna Dmytrzak Nazwa sekcji TaW Liczba wydanych ankiet 53 Liczba zwrotów 8

Joanna Ślęczka Nazwa sekcji – Akademia Lolka i Bolka oraz Zabawowe Rozmaitości Liczba wydanych ankiet - 19 Liczba zwrotów – 5 Kinga Garlicka Nazwa sekcji warsztaty teatralne Liczba wydanych ankiet 21 + przesłanie do rodziców drogą mailową. Liczba zwrotów 0

Małgorzata Czub, V. Onderka Nazwa sekcji Akademia Lolka i Bolka Liczba wydanych ankiet około 20 Liczba zwrotów 8 Nauczyciel prowadzący Maria Guzik Nazwa sekcji plastyka Liczba wydanych ankiet około 50 Liczba zwrotów 2

Magdalena Bialik Nazwa sekcji Zespół "Salto" Liczba wydanych ankiet 60 Liczba zwrotów 18 Barbara Grochola Nazwa sekcji – sekcja j. angielskiego Liczba wydanych ankiet – 58 Liczba zwrotów – 10

W sumie: Liczba rozdanych ankiet – 521 Liczba zwrotnych - 72

Brak informacji: Krzysztof Mazur Lidia Mucha Magdalena Żmuda Elżbieta Łuszczakiewicz

pomoc organizacyjna w przygotowaniach do lekcji pokazowych, koncertów, imprez plenerowych (np. upieczenie ciast, przygotowanie dekoracji itp.) – 45 pomoc logistyczna w przygotowaniach do wyżej wymienionych imprez – 13 pomoc fizyczna w przygotowaniach do wyżej wymienionych imprez – 20 dowóz dzieci na imprezy i konkursy organizowane poza naszą placówką - 21

pomoc przy organizacji wycieczek - 15 udział w wycieczkach jako opiekun - 29 pomoc w przygotowywaniu materiałów reklamowych - 10 pomoc w pracach renowacyjnych naszych budynków i ogrodu - 4 pomoc w szyciu strojów na występy dzieci - 11 pomoc finansowa przy zakupie nagród, pomocy dydaktycznych, itp. - 11

Co uważa Pani/Pan za istotne, aby współpraca z nauczycielami i placówką mogła dobrze się rozwijać? DOBRA KOMUNIKACJA KONTAKT Z PROWADZĄCYM PRZEKAZ INFORMACJI SZCZERY KONTAKT DODTĘPNOŚĆ NAUCZYCIELA (EMAIL, TELEFON) SPRAWNIEJSZA WYMIANA INFORMACJI – WSPÓLNY ADRES MAILOWY PRZEKAZYWANIE WAŻNYCH WIADOMOŚCI Z ODPOWIEDNIM WYPRZEDZENIEM

Wnioski Rodzice twierdzą, że najważniejsza jest dobra komunikacja. Przepływ informacji powinien być na bieżąco, sygnalizowanie potrzeb ze strony n- la. Odpowiedzi rodziców były zaskakująco skromne, być może wynika to z faktu, że rodzice boją się deklaracji i zobowiązań.

Analiza dokumentacji - działania nauczycieli w ramach współpracy z rodzicami podejmowane na podstawie wywiadu przeprowadzonego w I semestrze: -pomoc rodziców w organizacji występów – dowóz dzieci, pomoc w przygotowaniu do występu – stroje, przygotowywanie scenografii, nagrania koncertów stały kontakt z rodzicami (telefoniczny, osobisty i mailowy) lekcje otwarte informowanie rodziców na bieżąco o postępach dzieci

Obserwacja imprez, w których uczestniczyli rodzice. Zabawy integrujące dzieci i rodziców Pomoc rodziców w przygotowaniu koncertu, lub imprezy ( opieka nad dziećmi, stroje, zdjęcia) Wręczenie wielu rodzicom Dyplomu Przyjaciela MDK jako podziękowanie za całoroczną współpracę i pomoc.

Obserwacja imprez, w których uczestniczyli rodzice. K. Mazur – ciekawe formy aktywizacji rodziców 1.przekazanie informacji rodzicom o obchodach 60-lecia placówki 2. teksty piosenek wyświetlane na ekranie – aktywny udział rodziców w wykonywaniu piosenek 3. koncert urozmaicony zdjęciami i obrazami wyświetlanymi na ekranie – dobry odbiór przez rodziców 4. wybieranie najfajniejszego utworu poprzez wysyłanie smsów

Słabe strony: Niska liczba ankiet wypełnionych przez rodziców: Liczba rozdanych ankiet – 521 Liczba zwrotnych – 72 Odpowiedzi rodziców były zaskakująco skromne, być może wynika to z faktu, że rodzice boją się deklaracji i zobowiązań. Należy popracować nad bieżącym kontaktem z rodzicami poprzez e’mail.

Mocne strony: Duża aktywność nauczycieli w nawiązywaniu współpracy z rodzicami. Nauczyciele zwracają się do rodziców o pomoc przy organizacji imprez, lekcji pokazowych, zawodów, wyjazdów itp. Nauczyciele aktywizują rodziców podczas lekcji pokazowych. Organizowane są zajęcia otwarte dla dzieci i rodziców. Nauczyciele doceniają pomoc i zaangażowanie rodziców – wręczane są „Dyplomy Przyjaciela MDK”

Wnioski: Współpraca nauczycieli z rodzicami na poziomie sekcji jest bardzo dobra. Pomimo, iż niewielu rodziców zadeklarowało konkretna formę współpracy, nauczyciele pracowali nad poprawa tej współpracy. Na podstawie ankiety przeprowadzonej w I semestrze wśród rodziców, nauczyciele, chętnie zwracali się do rodziców o pomoc przy organizacji imprez, koncertów, zawodów, wycieczek, wyjazdów na konkursy itp. Podczas lekcji pokazowych nauczyciel chętnie aktywizują rodziców do różnego typu działań : plastycznych, tanecznych, wokalnych oraz zabawowych. Organizowane są lekcje otwarte dla rodziców. Nauczyciel maja stały kontakt z rodzicami, na bieżąco informują rodziców o osiągnięciach dzieci, lub ich problemach. Należy jednak poprawić kontakt e’mailowy z rodzicami.

Określenie formatu raportu i sposobu upowszechniania wyników. Raport w formie Power Point został przedstawiony na Radzie Pedagogicznej oraz zamieszczony na stronie internetowej MDK.