Raport z wdrożenia CSR z obszaru 3. Zaangażowanie społeczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w PO KL Gdańsk, 26 listopada 2010.
Advertisements

Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Projekt Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Kształtowanie motywacji pracowników
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zmiany w systemie stypendialnym UW 2012/ kwietnia 2012.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Projekt integrujący małe i średnie biura nieruchomości
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Co chcieliśmy osiągnąć?
 Innowacyjny, nowoczesny, unikalny w skali kraju kierunek studiów społecznych  Interdyscyplinarny charakter studiów pozwalający łączyć wiedzę socjologiczną.
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Konsultacje z zasadami w Gorzowie Wielkopolskim I seminarium, r.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Departament Polityki Regionalnej, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Informacja odnośnie stanu wdrażania rekomendacji z przeprowadzonych badań.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
Szkoła Promująca Zdrowie
Co chcieliśmy osiągnąć?
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Zapis prezentacji:

Raport z wdrożenia CSR z obszaru 3. Zaangażowanie społeczne Michalina Konkel Tadeusz Reimus

STRATEGIA – Zaangażowanie społeczne CEL GŁÓWNY: Zwiększenie akceptacji i zaufania ze strony organów i gremiów decyzyjnych oraz interesariuszy ARTRIP Przykładowe działania: Wypracowanie kodeksu postępowania opisującego spójne wartości oraz standardy, którymi kieruje się firma we współpracy ze wszystkimi interesariuszami Budowa wyróżniającego modelu reputacji Artrip Włączenie Artrip do programów partnerskich z wyższymi uczelniami Opracowanie i wdrożenie programu staży studenckich Promocja pomocy bezpośredniej udzielanej przez firmę dzieciom potrzebującym poprzez dofinansowania do wyjazdów; opracowanie i komunikowanie dofinansowań poprzez czytelne i jasne procedury Wejście w partnerstwa z interesariuszami instytucjonalnymi

Analiza CSR z perspektywy zaangażowania społecznego– wybrane wnioski poaudytowe

Ankieta Do badania użyto ankiety z podwójną skalą (skala Likerta 1-5 od „tak” do „nie” i dodatkowe itemy kontekstowe – „nie wiem”, „nie dotyczy”, „nie rozumiem”) Pytania dotyczyły 3 obszarów CSR: Dialog z interesariuszami Zaangażowanie społeczne Innowacyjność społeczna Uzyskano 32 zwroty

Kategoria „Dialog z interesariuszami” - zestawienie WNIOSKI: Kategoria „Dialog z interesariuszami” jest największym atutem firmy z perspektywy strategii CSR Daje wartość dodaną dla społeczności lokalnych i Klientów Tworzy dobrą podstawę dla budowania wizerunku i reputacji Artrip Rekomenduje się zintensyfikowanie wysiłków komunikowania tożsamości firmy na poziomie wizji i misji – platformy komunikacji istnieją i są do wykorzystania Zachowany jest CSRowy kanon dialogu z interesariuszami czyli zasady przejrzystości, symetryczności i dwukierunkowości Możliwym ciekawym kierunkiem badawczym CSR jest aspekt angażowania interesariuszy w działania społecznościowe – wydaje się, że jest ku temu potencjał (wysoka średnia wyników w większości pytań)

II.1. Czy spółka ARTRIP ma formalnie określone i publicznie dostępne zasady współpracy z partnerami społecznymi? Średnia odpowiedzi na skali 5 stopniowej: 4,38 Respondenci deklarują wysoki poziom zasad partnerstwa Uwagę zwraca 34% wynik „nie wiem”, który może świadczyć deficycie w zakresie tzw. Intencji proceduralnej w odniesieniu do współpracy z partnerami. Ta współpraca może układać się dobrze dzięki sile i charyzmie właścicieli i pracowników. Rekomenduje się sformułowanie bazowych ram współpracy i komunikację tych ram.

II.2. Czy wie Pan/Pani o możliwości dofinansowania wyjazdów dla dzieci przez spółkę ARTRIP? Średnia odpowiedzi na skali 5 stopniowej: 3,75 Respondenci deklarują wiedzę o stypendiach w stopniu niewystarczającym Statystycznie ze względu na kontekst pytania analiza ilościowa sumuje odpowiedzi „nie”, „raczej nie” i „nie wiem, co daje” 57% odpowiedzi negatywnych – rekomenduje się określenie zasad przyznawania stypendium i współpracy ze społecznościami lokalnymi w tym zakresie. To działanie jest przewidziane w projekcie.

II.3. Czy spółka ARTRIP publicznie określa kryteria doboru w zakresie stypendiów dla dzieci? Średnia odpowiedzi na skali 5 stopniowej: 4,0 (przy 6 odpowiedziach w skali 5-stopniowej) Obraz statystyczny odpowiedzi na to pytanie pokazuje brak jednoznacznej informacji o działalności pro-bono firmy Artrip. I mimo, że takie działania są podejmowane, Klienci zewnętrzni nie rozpoznają ich. Rekomenduje się informowanie o tych działaniach (wniosek powiązany z pytaniem poprzednim)

II.4. Czy spółka ARTRIP informuje publicznie o wysokości dotacji przekazywanych w ramach działalności filantropijnej (np. w witrynie internetowej, w raporcie spółki/fundacji)? Średnia odpowiedzi na skali 5 stopniowej: 3,0 (przy 2 odpowiedziach) Obraz statystyczny odpowiedzi na to pytanie pokazuje całkowity brak jednoznacznej informacji o działalności pro-bono firmy Artrip. I mimo, że takie działania są podejmowane, Klienci zewnętrzni nie rozpoznają ich. Rekomenduje się informowanie o tych działaniach (wniosek powiązany z II.2 i II.3)

Podjęte DZIAŁANIA

Po wnioskach audytowych przeprowadzono szereg działań wdrożeniowych, które miały na celu wsparcie rekomendacji. Działania związane z programem staży: Data Działanie Treść 5.08.2014 Konsultacje z właścicielami Przedstawiono treść raportu Zaproponowano harmonogram działań wdrożeniowych 11.2014-01.2015 Negocjacje z Uczelniami Wypracowywanie regulaminu współpracy pomiędzy Uczelnią a ARTRIP 02.2015 Stworzenie opisu stanowisk Opis stanowiska praktykanta oraz stażysty Stworzenie ogłoszenia do portalu ngo.pl Opisanie programu praktyk i staży 01.2015 Stworzenie materiałów promocyjnych Plakat rekrutujący stażystów Przewodnik dla stażystów 5.03. 2015 Szkolenie dla praktykantów i stażystów Spotkanie wprowadzające Historia firmy Artirp Podział zadań – instruktorzy 9.03.2015 Spotkanie warsztatowe cz..1 Prezetnacja technik Zasady bezpieczeństwa Warsztaty praktyczne – 3 wybrane techniki 12.03.2015 Kompetencje trenerskie: Rozwój podstawowych umiejętności Zapoznanie z formułami warsztatów ARTRIP 20.03.2015 Spotkanie warsztatowe cz.2 Warsztaty praktyczne – 4 wybrane techniki 22.03.2015 Spotkanie plenerowe Gry i zabawy integracyjno-animacyjne 24.03.2015 Kurs pierwszej pomocy 27.03.2015 Podsumowanie spotkań Omówienie wątpliwości Ustalenie terminów wyjazdów

Po wnioskach audytowych przeprowadzono szereg działań wdrożeniowych, które miały na celu wsparcie rekomendacji. Działania związane z polityką stypendialną: Data Działanie Treść 5.08.2014 Konsultacje z właścicielami Przedstawiono treść raportu Zaproponowano harmonogram działań wdrożeniowych 12.2014-01.2015 Wypracowanie polityki stypendialnej Stworzenie dokumenty polityki stypendialnej 02.2015 Wypracowanie regulaminu Stworzenie regulaminu dofinansowań dzieci i młodzieży Wypracowanie wniosku o dofinansowanie Stworzenie dokumentu do wypełnienia przez nauczycieli o dofinansowanie dla danego ucznia Upublicznienie informacji Zamieszczenie informacji na stronie www firmy Zapoznanie nauczycieli oraz dyrektorów z polityką stypendialną firmy Przydzielenie dofinansowań Podjęcie decyzji którym uczniom zostanie przyznane dofinansowanie