Litwo Ojczyzno moja Ty jesteś jak zdrowie Ile Cię cenić trzeba ten tylko się dowie Kto Cię stracił, dziś piękność Twą w całej ozdobie Widzę i opisuję bo.

Droga błogosławieństwa

LITWA VII
Pierwsza pielgrzymka Jana Pawła II do Polski.
25 PRZYKAZA Ń. 1. Nie dyskutuj z go ś ciem, który ma nad Tob ą pó ł litra przewagi!
Poznań piękny na Euro Spacer w sobotnie przedpołudnie rozpoczęliśmy od Placu Wielkopolskiego, tuż za nim wyłonił się fragment murów miejskich i.
Wycieczka na Mazury i Litwę! r.. Dojechaliśmy do Drozdowa!,, Iza, ptaszek leci!
Dziedzictwo kulturowe
  Adam Mickiewicz patron naszej szkoły.
" POLSKIE TRADYCJE ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA - PIELGRZYMKA DO WYBRANYCH MIEJSC KULTU MARYJNEGO " na terenie Polski i Litwy grudnia 2006r.
GÓRY STOŁOWE - PRAGA VIII 2013
PARK NARODOWY GÓR STOŁOWYCH
OBRAZ MIŁOSIERDZIA BOŻEGO
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Autor: Zuzanna Wolniak
Podczas stażu: Doskonaliliśmy nasze zdolności językowe i zawodowe Zawieraliśmy nowe znajomości Zwiedzaliśmy Portugalię Poznawaliśmy tamtejsze zwyczaje.
Spotkanie z bł. Karoliną
Wycieczka szlakiem trzech kultur na pó ł nocn ą Lubelszczyzn ę i po ł udniowe Podlasie Odwiedzili ś my miejsca zwi ą zane z odwieczn ą wielokulturowo.
Adoracja II Niedziela Listopada 2015
Przed hotelem Opera w Brukseli Nareszcie po 20 godzinach dojechaliśmy na miejsce.
Kronika wymiany uczniowskiej Pobyt grupy uczniów niemieckich w Krakowie
JUSTYNA PASZKOWSKA klasa IV TECHNIKUM EKONOMICZNE.
Zwierzęta w Biblii. Zwierzęta od najdawniejszych czasów występują w symbolice biblijnej i tradycji chrześcijańskiej. Oto niektóre z nich:
Biblijna Droga Polskich Świętych Nabożeństwo Drogi Światła w Jubileuszowym Roku Miłosierdzia, w 1050 rocznicę chrztu Polski, w roku Światowych Dni Młodzieży.
BEZPOŚREDNIEGO PRZYGOTOWANIA DO SAKRAMENTU MAŁŻEŃSTWA Minimum programowe.
W tym etapie gry, byliśmy w Muzeum W Gliwicach na Oddziale Odlewnictwa Artystycznego.
54°07'25,29″N 20°34'54,25″E Lidzbark Warmiński Lidzbark Warmiński to miasto i gmina w województwie warmińsko-mazurskim, w powiecie lidzbarskim. Leży.
RUDNIKI MOJA WIEŚ JAKUB DZIAMSKI. Rudniki są położone w Wielkopolsce w gminie Opalenica, powiat nowotomyski. Rudniki zamieszkuje ok. 640 mieszkańców.
WIERSZE KS. JANA TWARDOWSKIEGO WYBRANE Z TOMU „ CZAS BEZ POŻEGNAŃ”
Każde powołanie, każda z dróg, na które wzywa nas Chrystus, prowadzi ostatecznie do spełnienia i do radości, ponieważ prowadzi do Boga, do uczestniczenia.
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
GNIEZNO – PIERWSA STOLICA POLSKI HISTORIA MIASTA.
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
Hasłem Pierwszego Światowego Dnia Młodzieży były słowa z Pierwszego Listu Św. Piotra: Abyście umieli zdać sprawę z nadziei, która jest w was. Przybyło.
CHORWACJA / Croatia Miasto Dubrovnik (Dubrownik) to położona nad Adriatykiem perła Dalmacji i mekka odwiedzających Chorwację turystów. Położony jest.
Kalendarz na 2014 Rok Styczeń Święty Józef załamał ręce, denerwują się w niebie święci, teraz idą już nie Trzej Mędrcy, lecz uczeni, doktorzy, docenci.
Klasa If na wycieczce. Ogólny harmonogram wycieczki  Dnia 9 maja 2016 roku klasa 1f pod opieką Pani Katarzyny Haberny, Pana Marcina Gmyrka i Pana przewodnika.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
ŚLADAMI MICKIEWICZA – WYCIECZKA ZUZANNA GOŁĄB, WIKTOR SOBIECKI, KONRAD KWIATKOWSKI, MICHAŁ MILEJ, KACPER BARAN Opiekun Ewa Karaszewska ZUZANNA GOŁĄB, WIKTOR.
Papieże w XX i XXI wieku.
Bo jak nie MY, to kto? Czyli – dlaczego to my we wszystkim musimy być najlepsi!?Czyli – dlaczego to my we wszystkim musimy być najlepsi!?
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
Zapraszam na wycieczkę po Toruniu. Toruń jest jednym z najstarszych miast polskich.
A nawet jeśli by umarł, żyć będzie wiecznie (J 11, 25)
Łatwowierność i naiwność dzieci często może doprowadzić do nieszczęśliwych wydarzeń. Osoba obca, nawet jeżeli wygląda miło i sympatycznie może stanowić.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Nasze nadleśnictwo Zapraszamy do leśnictwa Podzamcze Chcemy wspólnie troszczyć się o lasy uczestnicząc we właściwym ich zagospodarowaniu, eksploatacji,
AKCJA LATO 2016 GDAŃSKA GALERIA MIEJSKA. Oferta wakacyjna Gdańskiej Galerii Miejskiej Gdańska Galeria Miejska 2 ul. Powroźnicza 13/14 Gdańsk tel.
ZAIMKI Co to są zaimki? Jakie są ich rodzaje? Jak ich używać?
ŚDM 2016 Kraków - wspomnienia!. „Waplewo w Krakowie” 25 lipca – 1 sierpnia 2016.
Bóg zna to, co jest ukryte i wie wszystko zanim się stanie
IV Niedziela Wielkanocna
Pomniki i budynki historyczne naszej gminy
Matka Boża Pięknej Miłości z Bydgoszczy
Chrześcijaństwo.
Dar z Kany.
minuty w wieczność oblekają się
Budowanie braterskiej wspólnoty-
Żywe Chrześcijaństwo DZIŚ
POTRZEBUJĘ ROZWOJU ŻYCIA DUCHOWEGO.
100 rocznica odzyskania przez Polskę NIEPODLEGŁOŚCI
 Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie.
Opatrzność Boża.
Mateusz Płociniczak Uczeń klasy ILO
Spotkanie ze Słowem Mk 12, Z Ewangelii według świętego Marka:
Wilno – spacer polskimi śladami
Struktura Eucharystii.
WYCIECZKA PO WARSZAWSKEJ PRADZE

Litwo Ojczyzno moja Ty jesteś jak zdrowie Ile Cię cenić trzeba ten tylko się dowie Kto Cię stracił, dziś piękność Twą w całej ozdobie Widzę i opisuję bo tęsknie po Tobie … Adam Mickiewicz

Spotkanie Rocznika 60 w Wilnie w dniach 21 – 26 maja 2015

Wyjechali ś my z Warszawy z Bronkiem. Pod Bia ł ystokiem zabrali ś my Janka i pó ź nym popo ł udniem z b łą dzeniem po Wilnie dotarli ś my do hotelu Panorama. Zaraz po nas przyjecha ł a Lidka ze swoim Ma ć kiem a byli ju ż : Jurek z Hani ą, Iwona, Gra ż yna, Witek z Eulali ą i Zdzich ą oraz Wiesiek z wnukiem Bartkiem. Byli ś my wi ę c w komplecie – 12 absolwentów i trzy osoby towarzysz ą ce. Radosne twarze i czu ł e powitania.

Była też pani Irena nasz opiekun i przewodnik na czterodniowe wędrówki po Wilnie i okolicach

Pierwsze przeżycie to widok Starówki z Ostrą Bramą po prawej stronie, który rozciągał się przed nami gdy wjechaliśmy na piąte piętro naszego hotelu gdzie mieliśmy pokój.

Tym widokiem kończyliśmy każdy dzień i zaczynaliśmy następny. Jeszcze tego wieczora pobiegliśmy pod Bramę aby poczuć trochę historii i pozdrowić Matkę Miłosierdzia.

Nazajutrz po ś niadaniu mimo deszczu ruszamy w Wilno. Po kilkuset metrach znowu jestem przy Ostrej Bramie. Wchodzimy po schodach do kaplicy. Wzruszenie. Niestosowne s ą s ł owa. Ulica przed kaplic ą te ż jest ko ś cio ł em. B ę dziemy tu przychodzi ć. DzIen dRUGI 22 maja 2015

Zwiedzamy przylegający do Ostrej Bramy KOŚCIÓŁ ŚW. TERESY Z AKVILA, wzniesiony staraniem Karmelitów Bosych. Świątynia zachwyca malowidłami ściennymi

Nieco dalej po przeciwnej stronie ulicy (Aušros Vart ų g. 7A) - BRAMA BAZYLJA Ń SKA, która uchodzi za najpi ę kniejsz ą bram ę wile ń sk ą. Jest to dzieło znanego architekta epoki baroku Jana Krzysztofa Glaubitza. Za bram ą unicka CERKIEW Ś W. TRÓJCY. Cerkiew jest aktem dzi ę kczynnym za zwyci ę stwo pod Orsz ą (1514 r.), kiedy to 30-o tysi ę czne wojsko polsko-litewskie pokonało wi ę ksze o drugie tyle wojsko rosyjskie. Nieco dalej Cela Konrada. Wilno ma wiele duchowych centrów kultury polskiej. Ś wi ą tynia romantyzmu – Cela Konrada w której toczyła si ę akcja jednej z najsłynniejszych scen w literaturze polskiej – III cz ęś ci “Dziadów “A. Mickiewicza, jest jednym z nich. W Celi Konrada Adam Mickiewicz z innymi filomatami sp ę dził 6 miesi ę cy, po czym został zwolniony z por ę ki profesora Joachima Lelewela.

Wilno, ulica Niemiecka, zdradziecka i zbójecka: Ka ż esz da ć sobie cytryn ę, zawin ą ci mandolin ę. W ko ń cu sam nie wiesz, gdzie wina: czy cytryna mia ł a by ć, czy mandolina. W Wilnie ulic ą Niemieck ą nie chod ź, chrze ś cija ń skie dziecko. Plansza pokazuje najważniejsze fragmenty dzielnicy żydowskiej. Kiedyś dzielnica żydowska w Wilnie to był labirynt wąskich uliczek z wyboistym brukiem. Na niewielkim dziedzińcu natrafiamy na pomnik – popiersie wileńskiego Gaona Elijahu ben Šlomo Zalmana – znanego rabina, założyciela wileńskiej szkoły Talmudu. „W wieku trzech lat umiał na pamięć całe ustępy z Biblii. Od dziesiątego roku życia nie potrzebował już nauczycieli. W wieku lat jedenastu znał na pamięć cały Talmud Jerozolimski“.

Idąc dalej trafiamy do KOŚCIÓŁA ŚW. DUCHA – jedynej świątyni w Wilnie, gdzie nabożeństwa odbywają się tylko w języku polskim a nieco dalej - SANKTUARIUM MIŁOSIERDZIA BOŻEGO. Znajduję się tu pierwszy oryginalny obraz „Jezu Ufam Tobie”, który był namalowany w/g wskazówek św. Faustyny Kowalskiej.