Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego na poziomie GIMNAZJUM
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Warsztaty zawodoznawcze
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Bądź moim przyjacielem
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Izabela Kołodziejczyk
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Jak wybrać zawód?.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Ogólnopolski Tydzień Kariery w ZSHE. Co to jest OTK? Ogólnopolski Tydzień Kariery, czyli OTK, to coroczne działanie inicjowane przez Stowarzyszenia Doradców.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
System edukacji w Polsce
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015  Nasi uczniowie mogli skorzystać z porad doradcy zawodowego na temat wybranych zawodów i dalszej drogi kształcenia.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
czwarte spotkanie Zespołu
Doradzamy - wybieramy zawód
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Przykłady dobrych praktyk
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
Zapis prezentacji:

Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć

Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź po prostu obok mnie i bądź moim przyjacielem” Albert Camus

Zagadnienia poruszane podczas prezentacji „Rozwijam skrzydła” – oferta dla gimnazjalistów i ich rodziców Organizacja zajęć dla uczniów – Wsparcie dla gimnazjalistów – komponenty – Rodzic jako doradca Zaproszenie rodziców do współpracy

„Rozwijam skrzydła” – program dla gimnazjalistów Klasa I Zmiana – stały element życia Stres – wróg czy przyjaciel? Motywacja – co to jest i po co? Czy współpraca się opłaca? Klasa II Jaki jestem? Oto jest pytanie Zainteresowania – inspiracja do działania i sposób na relaks Rozwijam skrzydła podsumowanie wiedzy o sobie Świat zawodów. Co to takiego?

„Rozwijam skrzydła” – program dla gimnazjalistów cd Klasa III Decyzje – szanse czy ograniczenia? Zawody - co warto o nich wiedzieć? Szkolnictwo ponadgimnazjalne. Ścieżki kształcenia Krok za krokiem – czyli nie od razu Kraków zbudowano … O celach i planach edukacyjno-zawodowych

Organizacja zajęć dla uczniów W każdym roku szkolnym zaplanowano 4 moduły (12 modułów w klasach I – III) Każdy moduł to 45-minutowa lekcja Do każdego modułu przygotowano krótki film nawiązujący do tematu zajęć Zajęcia będą prowadzone przez wychowawcę klasy Po każdych zajęciach uczeń będzie miał do wykonania zadanie domowe „Portfolio” – materiały wypracowane przez ucznia w szkole i w domu

Korzyści dla gimnazjalisty Weźmie udział w interesujących zajęciach Otrzyma wsparcie w budowaniu dobrych relacji z rówieśnikami Pozna siebie, swoje zasoby edukacyjno-zawodowe Zbierze informacje o szkołach ponadgimnazjalnych i zawodach Przygotuje się do podjęcia decyzji edukacyjnych i zawodowych Wykona osobiste „Portfolio”

Wsparcie dla gimnazjalistów - komponenty Poradnik dla wychowawcy (cykl 12 modułów do pracy z uczniami gimnazjum) Broszura dla rodziców (dostępna u wychowawcy klasy) Dodatek informacyjny dla rodziców (prasa ogólnopolska) Spotkania z rodzicami (2 w każdym roku szkolnym)

Dlaczego rodzic doradcą? Jest z dzieckiem od najmłodszych lat Ma możliwość obserwowania swojego dziecka w różnych sytuacjach, okolicznościach Ma wiedzę na temat zainteresowań, talentów i możliwości swojego dziecka Ma możliwość rozmowy ze swoim dzieckiem na co dzień Jest świadkiem rozwoju swojego dziecka; może być przyjacielem idącym obok

Zaproszenie rodziców do współpracy Pytajcie Państwo swoje dzieci o terminy zajęć, ich tematykę. Po każdych zajęciach porozmawiajcie o tym, co działo się, jakie zadania uczniowie wykonywali, czego doświadczyli. Jeśli uczniowie będą prosić Państwa o rozmowę, wypowiedzi na określone tematy to nie odmawiajcie. Przypominajcie swoim dzieciom o terminie wykonania zadania domowego. Zapytajcie o Portfolio (co nowego się w nim pojawiło?). Oferujcie swoją uwagę, czas i troskę po to, by dziecko miało w Was przyjaciela. Słuchajcie i rozmawiajcie.

Czy współpraca jest możliwa?