PROJEKT REALIZUJĄCY ZAŁOŻENIA PROGRAMU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Szkolny program profilaktyczny „Trzymaj formę”
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Ramowe założenia realizacji programu pt.
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
pod hasłem Jesień pełna zdrowia
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
Prezentacja przedstawiająca projekt pod hasłem „Trzymaj Formę”
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
PROJEKT TRZYMAJ FORMĘ realizowany w roku szkolnym 2006/2007 w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 4 im. C. K. Norwida w Olsztynie Gimnazjum Nr 8 w Olsztynie.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
TRZYMAJ FORMĘ.
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
TYTUŁ : SZKOŁA PRZYJAZNA ŻYWIENIU I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Obszar nr 3 – Edukacja zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 2
Przykłady realizacji programu Edukacyjnego Trzymaj Formę
Opracowała Agnieszka Balcerak
Projekt edukacyjny „ Żyj zdrowo”.
„Trzymaj Formę!” To program edukacyjny promujący zdrowy styl życia oparty na prawidłowym odżywianiu i aktywności fizycznej. Odżywianie jest jednym z istotniejszych.
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Sprawozdanie z realizacji programu ,,Trzymaj Formę” w Zespole Szkół im
Rok szkolny 2011/2012.
Sprawozdanie z realizacji projektu TRZYMAJ FORMĘ
ZESPÓŁ SZKÓŁ GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W WIELBARKU UL.MIKOŁAJA KOPERNIKA 10.
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W WIELBARKU
Młodszy asystent PSSE Ostróda PZiOZ mgr Anna Skiba
W GIMNAZJUM NR 1 W SROKOWIE W ROKU SZKOLNYM 2007/2008
Realizacja II edycji programu „Trzymaj Formę” w powiecie gołdapskim.
PODSUMOWANIE II EDYCJI PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ” w powiecie giżyckim
Podsumowanie realizacji programu „Trzymaj formę” w powiecie braniewskim roku szkolnym 2007/2008.
Podsumowanie II edycji programu „Trzymaj form ę !” (r. szk. 2007/2008) w powiecie oleckim Opracowanie: mgr Emilia Naruszewicz Promocja Zdrowia i Oświata.
Program edukacyjny „Trzymaj Formę” II edycja rok szkolny 2007/2008 Bogdan Wlizło Powiatowa Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Ełku.
Yogurt, WitaminkY & Rock’n’Roll
Jedz Smacznie i zdrowo.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
AKCJA EDUKACYJNA PROMUJĄCA ZDROWY STYL ŻYCIA I ZBILANSOWANE ODŻYWIANIE realizowana w Szkole Podstawowej nr 3 im. Stefana Czarnieckiego w Słubicach w dniu.
Szkoła Promująca Zdrowie
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Kątach Wrocławskich 2010/2011 koordynator projektu: Agnieszka Lewandowska.
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
DZIAŁANIA ZREALIZOWANE W RAMACH PROGRAMU EDUKACYJNEGO „BĄDŹMY ZDROWI- WIĘMY WIĘC DZIAŁAMY ” „WIEM, CO JEM” (ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1) Celem programu była:
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Sportowych Talentów
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Zapis prezentacji:

PROJEKT REALIZUJĄCY ZAŁOŻENIA PROGRAMU W GIMNAZJUM NR 1 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W GOŁDAPI

„Yogurt,Witaminky & Rock’n’Roll”

GŁÓWNE CELE PROJEKTU

CELE SZCZEGÓŁOWE Poszerzenie wiedzy dotyczącej zachowań konsumenckich Poszerzenie wiedzy dotyczącej zdrowego żywienia i diety Pogłębienie wiedzy w zakresie znaczenia zbilansowanej diety Zapoznanie uczniów z zasadami prawidłowego żywienia Uświadomienie uczniom potrzeby aktywności fizycznej i jej wpływu na zdrowie Edukacja młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia, odpowiedniej diety, zapobiegającej nadwadze i niedowadze Kształtowanie umiejętności niezbędnych do utrzymania zdrowia i kondycji fizycznej Dostarczenie wiedzy i umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych Integracja oraz kształtowanie umiejętności pracy zespołowej Uświadomienie znaczenia zdrowych nawyków żywieniowych

1.“O co kaman?”, czyli wprowadzenie do programu “Trzymaj formę”. Nr zadania Opis 1 Została stworzona tzw. Grupa projektowa pod nazwą „Witaminkersi” odpowiedzialna za koordynowanie poszczególnych zadań oraz ich monitorowanie. 2 W celu wprowadzenia tematycznego grupy projektowej odbyły się następujące zajęcia: 1.“O co kaman?”, czyli wprowadzenie do programu “Trzymaj formę”. 2. Zasady prawidłowego żywienia – “Czy wiesz co jesz?”, “Czy masz wpływ na to co jesz?”. 3.Potrzeby aktywności fizycznej i jej wpływ na zdrowie “Oceń swoją wydolność i sprawność fizyczną”/przeprowadzenie testu sprawności fizycznej/. 4. Podstawowe zasady dopasowania sposobu odżywiania do stylu życia (zbilansowana dieta) “Zbilansuj się – planujemy menu”. 5. Odpowiedzialność indywidualna za własne zdrowie i świadomy wybór - “Czy wiesz co kupujesz?”.

w ogóle nie są Aktywistami. Nr zadania Opis 3 Przeprowadzenie diagnozującej ankiety wśród młodzieży (ilość spożywanych posiłków, aktywność fizyczna, wiedza konsumencka, itp.) Jak się okazuje spora grupa uczniów uprawia różnego rodzaju sporty, jednak 42 osoby (16% ankietowanych) w ogóle nie są Aktywistami. Z kolei 24 osoby jedzą owoce, bo każą im rodzice. 57 osób (ok. 22%) kupując produkty spożywcze nie czytają etykiet! W sumie 104 osoby jedzą mniej posiłków dziennie niż 4 i często nie są one zbilansowane.

„Ćwiczenia korekcyjne w wadzie rozwojowej – płaskostopie”. Nr zadania Opis 4 Chętni uczniowie z klas II na lekcję biologii przynosili swoje odciski stóp w celu sprawdzenia w jakim stopniu jest prawidłowo wysklepiona stopa. Okazało się, że 90 % uczniów ma postępujące płaskostopie. Zdiagnozowanie tego problemu było przyczyną do przeprowadzenia zajęć korekcyjnych w-f. „Ćwiczenia korekcyjne w wadzie rozwojowej – płaskostopie”. „Ćwiczenia korekcyjne w wadzie rozwojowej – kolana koślawe”.

….odbyły się zajęcia korekcyjne

język rosyjski „Co sądzisz o tzw. „fastfudach?” – Nr zadania Opis 5 Nauczyciele pokusili się o napisanie autorskich konspektów lekcji, wg których przeprowadzili zajęcia: język rosyjski „Co sądzisz o tzw. „fastfudach?” – na zajęciach uczniowie zdobywali umiejętność wyrażania opinii na temat jedzenia w barach szybkiej obsługi w języku rosyjskim język angielski „Zdrowy tryb życia – praca z tekstem czytanym” – poznawanie wyrażeń w języku angielskim dotyczącego prawidłowego żywienia na podstawie piramidy zdrowia język niemiecki „Co jest dzisiaj na śniadanie?” – m.in. poznawanie nazw posiłków i produktów żywnościowych w języku niemieckim chemia: „Podstawowe składniki żywności”- uczeń kształcił umiejętność określania roli białek, tłuszczów i cukrów w organizmie człowieka oraz przyswajał zasady prawidłowego żywienia wychowanie fizyczne: „Nauczanie pracy RR w pływaniu kraulem na piersiach”, „Nauczanie leżenia na piersiach i na grzebiecie” uczy uczniów pływania biologia; na podstawie materiałów z programu „Trzymaj formę”, uczniowie pracowali nad prawidłowym układaniem jadłospisu dziennego wg zaleceń dietetycznych.

Zajęcia lekcyjne

Okazało się, że rzadko są przestrzegane zasady prawidłowego żywienia. Nr zadania Opis 6 Wychowawcy klas przeprowadzili pogadanki z uczniami i rodzicami na temat „Jak się odżywiamy w rodzinie?”. Okazało się, że rzadko są przestrzegane zasady prawidłowego żywienia. W związku z tym zostały rozdane do omówienia na lekcjach wychowawczych, lekcjach biologii bądź zebraniach z rodzicami ulotki na temat: ulotka 1 – zalecenia żywieniowe oraz aktywność na co dzień; ulotka 2 – anoreksja, o frytkach z McDonald’s oraz jak zadbać o formę; ulotka 3 – bulimia, zalecenia dietetyczne, jak dbać o formę; ulotka 4 – etykieta źródłem wielu informacji o produkcie.

plakaty

7 Aby zwiększyć możliwość pozyskania informacji o zbilansowanej diecie, czytania etykiet, aktywności fizycznej sukcesywnie była aktualizowana gazetka w gablocie na korytarzu szkolnym. Do biblioteki szkolnej na stałe zostały przekazane foldery i inne materiały, natomiast na stronie internetowej nauczycielki biologii zostały dołączone materiały z programu Trzymaj Formę. 8 Przeprowadzenie i analiza pomiarów wagi i wzrostu wśród 253 uczniów klas I. Z analizy wynika, że niecałe 12% badanych jest otyła, a 4% ma nadwagę. Zaniepokoił nas fakt, że 7,5 % badanych ma niedowagę. Wśród dziewcząt jest ponad 8%, a chłopców prawie 7%. Wyniki zainspirowały nas do stworzenia nowego utworu pt.: „Schudnąć chciała…”. Pani Ewa Jurkiewicz stworzyła scenariusz lekcji wychowawczej (Anoreksja – z czym to się „je”) dotyczącej zaburzeń w odżywianiu się, a pani Marta Piechocka poruszyła temat anoreksji na lekcji języka niemieckiego.

Obchody Światowego Dnia Rzucania Palenia /22.XI/. Nr zadania Opis 9 Nauczycielka geografii w celu propagowania aktywnej formy spędzania czasu przeprowadziła zajęcia wg autorskiego scenariusza - „Zwiedzamy najciekawsze miejsca naszego powiatu”. Postały ciekawe projekty ścieżek rowerowych. 10 Obchody Światowego Dnia Rzucania Palenia /22.XI/. Obok różnych prelekcji na godzinach wychowawczych został wyświetlony film pt.: „Papierosy to też narkotyk”, po czym został przeprowadzony quiz. Na lekcjach biologii odbyła się kampania antynikotynowa – uczniowie sami przygotowywali hasła, plakaty antyreklamy. 11 W celu zaktywizowania rodziców chętni uczniowie zgłosili się do przygotowywania prezentacji multimedialnych pod hasłem: „Zdrowe nawyki w mojej rodzinie”. Nieoczekiwanie powstała również reklama o zdrowym odżywianiu 

09.10.08 - Liga biegów przełajowych. Nr zadania Opis 12 Nie sposób opisać wszystkich zajęć i zawodów sportowych propagujących aktywność fizyczną. Spośród wielu odbyły się m.in.: 09.10.08 - Liga biegów przełajowych. 18.10.08 – Mistrzostwa powiatu w piłce nożnej dziewcząt i 26.10.09 – chłopców. 31.10.08 – mecz piłki siatkowej dziewcząt i chłopców. 19.03.2009 - rywalizacje między szkołami w piłce nożnej na hali przy gimnazjum. 20.03.2009 r. odbyły się zawody ,,Ale jaja" , które łączyły zabawę z ruchem. Biletem wstępu było przyniesienie ze sobą przez każdego zawodnika ugotowanego jajka na twardo. Zgłosiło się sześć klas, po 3 uczennice i 3 uczniów z klasy. Zawody polegały na przejściu każdej klasy przez tor przeszkód. Liczony był czas i oczywiście punkty dodatkowe i karne za wykonane zadanie.

Zajęcia i zawody sportowe

Wychowawcy też ćwiczą :)

PODSUMOWANIE PROJEKTU – KONCERT POŁĄCZONY Z TAGAMI ZDROWIA Nr zadania Opis 13 PODSUMOWANIE PROJEKTU – KONCERT POŁĄCZONY Z TAGAMI ZDROWIA Opracowanie utworów muzycznych oraz scenariusza na koncert. Wykorzystując powstałe utwory muzyczne za zgodą autorów został stworzony nowy zespół składający się z uczniów. Na koncercie obok części muzycznej odbyły się m.in.: konkursy sprawnościowe, konkursy wiedzy konsumenckiej, taniec – sprzątaniec propagujący aktywność fizyczną. Targi Zdrowia okazały się strzałem w 10! Zgłosiło się 29 zespołów 3-5 osobowych w sumie 134 osoby. Powstały przeróżne formy poetyckie na temat rożnych produktów żywnościowych. Dodatkowo plakaty, ludziki, potrawy i przepisy wzbudziły ogromne zainteresowanie odwiedzających targi. Polecamy film 

Próby do koncertu-Klub Garnizonowy

Próby do koncertu – Kotłownia w Domu Kultury

KONCERT

A w nim: reklama

Konkursy sprawnościowe

Taniec – sprzątaniec propagujący aktywność fizyczną

Konkurs wiedzy z owocowymi nagrodami

Targi Zdrowia Prezentowane były przeróżne formy poetyckie na temat produktów żywnościowych. Plakaty

ludziki Ulotki, ciekawostki Przepisy i degustacja potraw

- gazetki w gablocie tematycznej, ulotki 14 Promocja projektu - gazetki w gablocie tematycznej, ulotki - prezentacja form poetyckich na temat produktów żywnościowych - pokaz przygotowanych potraw - informacja o działaniach w Radiu 5 artykuły w prasie lokalnej: „ Z bliska” , „Kurier Gołdapski” na stronach internetowych: Gołdapski Portal internetowy www.goldap.info nie-oficjalna strona gimnazjum i liceum: piotrek.orgfree.com/news.php piotrek.orgfree.com/news.php?rowstart=10 oficjalna strona gimnazjum: gim_goldap.byethost10.com/news.php

Liczba uczniów zaangażowanych Liczba godzin przeznaczona w realizację projektu – 300 Liczba godzin przeznaczona na realizację projektu – ponad 90 Pomoce dydaktyczne: - scenariusz koncertu, utwory muzyczne - regulamin targów zdrowia - regulamin zawodów sportowych - ulotki i ankiety - konspekty zajęc

SAMORZĄD UCZNIOWSKI - przeprowadzenie ankiet diagnozujących - techniczna organizacja Targów Zdrowia RODZICE - udział w tworzeniu prezentacji multimedialnych - pomoc przy transporcie sprzętu muzycznego i nagłaśniającego - pomoc w przygotowaniu straganów z potrawami na Targi Zdrowia INSTYTUCJE LOKALNE - przekazanie materiałów edukacyjnych - Sanepid - możliwość przeprowadzania prób zespołu „The Witaminkers” w Klubie Garnizonowym i w Domu Kultury. - wypożyczenie sprzętu grającego i nagłaśniającego z Domu Kultury - współpraca z pracownikami Domu Kultury przy transporcie sprzętu i nagłaśnianiu koncertu - współpraca z kierownikiem kompleksu sportowo-rekreacyjnego /pomoc w organizacji koncertu i Targów Zdrowia/.