A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Szkoła Odkrywania Talentów
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Konkurs: Na dobry początek
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Wyzwalamy twórczość zamiast odtwórczości w SCE: otworzysz się na nowe doświadczenia w dziedzinie teatru, muzyki i sztuki spotkasz się
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Innowacja pedagogiczna
KOŁO PLASTYCZNE.
Promowanie i wspieranie w środowisku twórczości
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
opracowała Joanna Bojarska
W Przedszkolu Publicznym nr 32 „Jaś i Małgosia” we Włocławku wyszukuje się dzieci przejawiające wszelkie zdolności i talenty, a następnie stwarza warunki.
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Dziecko widzem i aktorem. Cele: Poznawanie ró ż nych form teatralnych. Odkrywanie własnych mo ż liwo ś ci i uzdolnie ń artystycznych. Rozwijanie zainteresowa.
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
„Dzielimy się doświadczeniami”
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Koncepcja pracy PRZEDSZKOLA
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Świetlica – czas zabawy !
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH

C ELE Rozwijanie uzdolnień artystycznych Odkrywanie własnych możliwości twórczych Rozwijanie zainteresowań sztuka, wzbogacanie wiedzy o sztuce Dostrzeganie szczegółów w otaczającym świecie Ocena walorów estetycznych przedmiotów Zauważanie zjawisk zachodzących w przyrodzie Dostrzeganie różnorodności barw Poznawanie ciekawych technik plastycznych Wyrażanie swoich przeżyć w formie plastycznej Posługiwanie się różnorodnymi narzędziami i materiałami plastycznymi Wyzwalanie kreatywnej postawy dziecka

O PIS D OBREJ P RAKTYKI Ideą kółka plastycznego jest rozwijanie talentów artystycznych, które tkwią w każdym dziecku oraz kształtowaniu postaw młodego artysty. Koncepcja pracy polega na stosowaniu metod aktywizujących dzieci do wyrażania własnej wrażliwości estetycznej. Zajęcia w ramach kółka mają charakter zabawowy. Podczas zajęć dzieci mają okazję do bezpośredniego kontaktu ze sztuką i ludźmi ze świata sztuki. Spotkania z malarzem, rzeźbiarzem, oglądanie ich dzieł, wykonywanie z nimi prac, pozwalają dziecku na ugruntowanie i poszerzanie jego wiedzy z dziedziny plastyki.

O PIS D OBREJ P RAKTYKI CD. Na zajęciach dzieci poznają i pracują różnymi technikami plastycznymi oraz wykorzystują różnorodne przybory i materiały. Zaspokajają w ten sposób naturalną potrzebę działania i tworzenia. Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach w ramach kółka, na których uaktywniają własną wyobraźnię i mają pełną swobodę działania. Swoje wytwory i małe dzieła dzieci z dumą prezentują na wystawach w przedszkolu, szkole oraz wystawach organizowanych w różnych miejscach i instytucjach użyteczności publicznej.

U CZESTNICY Uczestnikami są dzieci uczęszczające do Miejskiego Przedszkola Nr 47 w Rudzie Śląskiej

C ZAS REALIZACJI Od 2006 r. do teraz

E FEKTY Prezentacja wykonanych prac na wystawach w przedszkolu, Festynach Rodzinnych, szkole i innych miejscach użyteczności publicznej Udział w konkursach Bezpośredni kontakt ze sztuką i ich twórcami Udział w życiu społecznym Rozwój pozytywnych cech osobowości Zaszczepienie w dzieciach pasji do sztuki

P REZENTACJA WYKONANYCH PRAC NA WYSTAWACH

U DZIAŁ W KONKURSACH

B EZPOŚREDNI KONTAKT ZE SZTUKĄ

W PŁYW NA DZIECI Udział w zajęciach kółka plastycznego powodują, że dziecko: dostrzega i jest wrażliwe na piękno w otaczającym go świecie pobudza zmysły wyraża swoje emocje rozwija wyobraźnię i fantazję zna różne techniki plastyczne oraz posługuje się nimi w praktyce sprawnie posługuje się narzędziami plastycznymi i wykorzystuje różnorodne materiały ma kontakt ze sztuką i twórcami sztuki żywo reaguje na działa plastyczne, ocenia je, dostrzega ich treść i formę uczy się pracy w zespole prezentuje efekty swoich zdolności przed innymi ma radość i satysfakcję z własnej pracy odkrywa swoje możliwości powoduje rozładowanie napięć i daje odprężenie konstruktywnie spędza wolny czas

W SPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM Udział w różnych spotkaniach, wystawach, konkursach organizowanych przez instytucje lokalne: Gimnazjum Nr 6 w Rudzie Śląskiej – wspólne zajęcia Szkoła Podstawowa Nr 2 – wspólne zajęcia Zespół Szkół Nr 18 w Zabrzu – Liceum Plastyczne – pokaz prac przez uczniów, wspólne zajęcia Spotkania z malarzem – prezentacja prac, wspólne zajęcia Spotkania z rzeźbiarzem – prezentacja prac, wspólne zajęcia Miejska Biblioteka Publiczna – wystawa prac Okoliczne konkursy przedszkolne

G IMNAZJUM N R 6 W R UDZIE Ś LĄSKIEJ – WSPÓLNE ZAJĘCIA

S POTKANIA Z MALARZEM – PREZENTACJA PRAC, WSPÓLNE ZAJĘCIA

Z ESPÓŁ S ZKÓŁ N R 18 W Z ABRZU – L ICEUM P LASTYCZNE – POKAZ PRAC PRZEZ UCZNIÓW, WSPÓLNE ZAJĘCIA

Z AJĘCIA OTWARTE DLA RODZICÓW