PROMOCJA ZIEMI STEPNICKIEJ NA MIĘDZYNARODOWYCH RYNKACH TURYSTYCZNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
STEPNICKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA NIE TYLKO DLA ORŁÓW
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Potencjał produktu turystycznego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
PRODUKT TURYSTYCZNY: zaprogramowany na sukces
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Puszcza Biała jako produkt ekoturystyczny
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Lessowych Wąwozów”
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Kotlina Dobrego Światła i Smaku. Cel projektu Promocja najnowocześniejszych metod oświetlania środowiska człowieka, Promocja Polskiej kuchni i zdrowego.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Oferta zakupu i reklamy w albumie: Białystok – kresowe miasto UWAGA, ATENCIÓN, ALLE ACHTUNG, ATTENTION! Zakup 100 egz. gwarantuje wzięcie udziału w losowaniu.
Województwo pomorskie –
Ster na Bydgoszcz Bydgoski Festiwal Wodny
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
-Rok założenia – Lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko Domu Rodzinnego Jana Pawła II, w budynku Muzeum Miejskiego - Godziny pracy: w sezonie.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
Konferencja Jeziora między Brdą a Wdą – człowiek i środowisko Charzykowy, 24 maja 2013r.
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie Wnioskowanie o płatność w ramach działania 413 Wdrażanie.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Założenia do Programu Leader na lata PROPOZYCJE
STAROSTWO POWIATOWE W GOLENIOWIE
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Projekt „Moja firma w mojej gminie”
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Promocja marki lokalnej Karpia Zatorskiego oraz Doliny Karpia przy wykorzystaniu funduszy z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na terenie Gminy Zator.
Województwo Zachodniopomorskie
Bartłomiej Zieliński Daniel Celmer 3 TOR
Ocena zadowolenia z przestrzeni publicznych dla młodzieży w regionie świdnickim Wykonali : Dominik Wąsowicz i Dariusz Sywała.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Projekt „Platforma współpracy na rzecz zrównoważonego rozwoju rejonu Puszczy Białowieskiej”
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Paczków dnia r..
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu
Zapis prezentacji:

PROMOCJA ZIEMI STEPNICKIEJ NA MIĘDZYNARODOWYCH RYNKACH TURYSTYCZNYCH Iwona Krępic AGENCJA REKLAMOWA REGINALD

A Ty ile chcesz zarobić na turystyce? ZARABIAJ NA TURYSTYCE Turystyka opłaca się wszystkim: (w 2008 r.) ponad 36 mld zł – wpływy z turystyki w Polsce blisko 6 mld zł – turyści wydali na noclegi w Polsce Polska popularnym celem przyjazdów turystycznych: nasz kraj odwiedziło 13 mln turystów, a przeciętne wydatki turystów kształtowały się na poziomie 410 USD na osobę. Turystyka wpływa na rozwój wielu dziedzin gospodarczych i społecznych: transport, rolnictwo, hotelarstwo,przemysł spożywczy, opieka medyczna, edukacja i daje miejsca pracy A Ty ile chcesz zarobić na turystyce?

POTRZEBY REGIONU W OPRACOWANIACH W Lokalnej Strategii Rozwoju 2009-2015 STOWARZYSZENIA SZANSE BEZDROŻY GMIN POWIATU GOLENIOWSKIEGO, w programie działań marketingowo-promocyjnych Powiatu Goleniowskiego: „Preferowanymi kierunkami rozwoju gospodarczego i inwestycyjnego w regionie są: turystyka i rekreacja…”; „…uczynienie z obszaru regionu wykorzystującego w pełni walory przyrodniczo-kulturowe i położenia w celu rozwoju turystyki (…)organizacja szkoleń, warsztatów i innych przedsięwzięć w zakresie związanym z turystyką (..) działania promocyjne (oznakowanie obiektów, publikacje promocyjne, strony www, itp.), tworzenie i rozwój punktów informacji turystycznej, posiadających spójny system ofert turystycznych oraz organizacja i udział w targach i wystawach, w tym w ramach realizacji projektów współpracy krajowej i międzynarodowej.

ROZPOZNANIE POTRZEB NASZEGO REGIONU Wypromowanie gminy jako miejsca atrakcyjnego turystycznie Zwiększenie ilości turystów i inwestorów Pełne obłożenie istniejących miejsc noclegowych i miejsc postojowych na przystaniach Agresywna, profesjonalna reklama i promocja walorów turystycznych skierowana do konkretnego, zidentyfikowanego turysty Zintensyfikowana informacja na temat oferty turystycznej Zintegrowane działanie, zintegrowane oferty – działając razem osiągamy więcej

Wypromowanie gminy jako atrakcyjnej turystycznie PROPOZYCJE DZIAŁAŃ Wypromowanie gminy jako atrakcyjnej turystycznie KAMPANIA PROMOCYJNA 1. OKREŚLENIE: GRUP DOCELOWYCH: turyści szukający spokoju, żeglarze, ornitolodzy,myśliwi, rowerzyści, kajakarze, szczecinianie, Niemcy (berlińczycy), Holendrzy, Skandynawowie, internauci

Wypromowanie gminy jako atrakcyjnej turystycznie OKREŚLENIE c.d. Wypromowanie gminy jako atrakcyjnej turystycznie KAMPANIA PROMOCYJNA ATUTÓW MIEJSCA: oaza spokoju, bliskość wody, kontakt z naturą, (ptaki, rezerwaty, widoki), świeże ryby ale wyjątkowe, specyficzne, niepowtarzalne walory: Zalew woda słona i słodka połączenie z morzem, ekstremalne spływy kajakowe, największy rezerwat Orła Bielika na świecie dogodny dojazd - trzy rodzaje dróg: lądowa (bliskość Berlina, S3, trasa nad morze); wodna (tor wodny Berlin-Szczecin, promy Świnoujście – Ystad) powietrzna – (Lotnisko Goleniów, bezpośrednie połączenia: Oslo, Liverpool, Londyn, Dublin)

Wypromowanie gminy jako atrakcyjnej turystycznie OKREŚLENIE c.d. Wypromowanie gminy jako atrakcyjnej turystycznie KAMPANIA PROMOCYJNA MOTTO DZIAŁAŃ – gminny markowy produkt turystyczny Markowe produkty turystyczne dla poszczególnych ośrodków, pensjonatów, miejsc, przystani itp.

GMINNY MARKOWY PRODUKT TURYSTYCZNY Markowy produkt turystyczny posiada ustaloną dla siebie nazwę-cechę, która pozwala na jego identyfikację, wyróżnia go i jednocześnie wskazuje jego możliwości wejścia na odpowiednie rynki, na których istnieje potencjalny popyt na ten rodzaj produktu. Wykorzystuje się go jako skuteczny instrument marketingowy

PRODUKT TURYSTYCZNY Oferowany na rynku spójny pakiet materialnych i niematerialnych elementów (dóbr, usług, walorów i wartości) pozwalających nabywcy na spełnienie różnych potrzeb i celów determinujących podróż turystyczną. Składa się on z wielu elementów oraz nabywany jest stosunkowo rzadko, na ogół jeden, dwa razy do roku i angażuje znaczne środki finansowe. Główne składniki produktu turystycznego to: atrakcje i środowisko miejsca docelowego infrastruktura i usługi miejsca docelowego dostępność miejsca docelowego (szybkość, wygoda i koszty dotarcia podróżnego) wizerunki i postrzeganie miejsca docelowego, jako motywator decyzji zakupu cena płacona przez konsumenta, jako suma kosztów powyższych składników

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ c.d. 2. STWORZENIE INFORMATORA GMINNY MARKOWY PRODUKT TURYSTYCZNY Inne markowe produkty turystyczne i atrakcje turystyczne: przystanie żeglarskie, plaże, gatunki ptaków, park ochrony wybrzeża, puszcza goleniowska, windserfing, rejsy po zalewie, spływy kajakowe, wypożyczalnie sprzętów wodnych, jazda konna, ścieżki rowerowe Baza noclegowa – domy, pensjonaty, ośrodki, opisy, zdjęcia miejsc, ceny minimalne, warunki Zaplecze turystyczne – restauracje?, sklepy, lekarz, stacja paliw Mapka dojazdowa –pokazująca trzy rodzaje dróg+środki transportu Działki i obiekty na sprzedaż określenie formy: format np. A4, 8-10 stron, rodzaj papieru, wersje językowe (niemiecki, angielski, skandynawski), nakład Wykorzystanie filmu promocyjnego jako atrakcyjnego dodatku – dodanie wersji językowych i różnych informacji do CD, pdf do pobrania

SPOSOBY PROMOCJI UDZIAŁ W TARGACH TURYSTYCZNYCH AKCJA BILLBOARD PORTALE INTERNETOWE PACZKA GADŻET STEPNICKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA CENTRUM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ

TARGI TURYSTYCZNE ITB Berlin 9-13 marca 2011 największe i najważniejsze międzynarodowe targi turystyczne, Polska krajem partnerskim, ponad 11 tys. wystawców ze 180 krajów, ok. 200 tys. zwiedzających TUR Goeteborg – 24-27 marzec 2011 najważniejsze targi w Skandynawii blisko 1 tys. wystawców ze 112 krajów, ok. 50 tys. zwiedzających TOUR SALON Poznań – październik 2011 760 wystawców z ponad 30 krajów, ponad 30 tys. Zwiedzających PIKNIK NAD ODRĄ MARKET TOUR Szczecin – 7-8 maja 2011 największe targowe wydarzenie turystyczne w Polsce, ponad 50 tys. Zwiedzających, wystawcy z Polski, Niemiec i Skandynawii (biura podróży z Niemiec szukają ofert w Polsce) WATERSHOW Szczecin – 25-27 marca 2011 targi miłośników żeglarstwa i sportów wodnych Dni Województwa Zachodniopomorskiego

TARGI TURYSTYCZNE KORZYŚCI: - ok. 350 tys. odwiedzających stoiska - zainteresowanie choćby 1 % to 3500 potencjalnych turystów, czyli 700 osób w jednym miesiącu sezonu letniego (trwającego 5 miesięcy) - 1 zadowolony z pobytu to potencjalnie 3 kolejnych w następnym sezonie czyli następne 10 tys. turystów

AKCJA BILLBOARD MIEJSCA: KORZYŚCI: Duże miasta polski – Szczecin, Poznań, Wrocław, Kraków, Śląsk Trasa nad morze S3 Teren gminy – trasa turystyczna nad morze KORZYŚCI: Duże skupiska ludzi szukających odpoczynku Zatrzymanie choćby na chwilę i zachęcenie tysięcy turystów przejeżdżających przez naszą gminę i w jej pobliżu podczas sezonu Niskie koszty - (teren gminy)

PORTALE INTERNETOWE PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE: nasza klasa, facebooki PORTALE TEMATYCZNE: żeglarskie, ornitologiczne, kajakarskie, ekologiczne, turystyczne STWORZENIE STRONY INTERNETOWEJ poświęconej wyłącznie turystyce i atrakcjom gminy, spójną ze stworzoną kampanią, LICZNIK ODWIEDZIN (miernik efektywności promocji), MOŻLIWOŚĆ REZERWACJI MIEJSC NOCLEGOWYCH KORZYŚCI – OGLĄDALNOŚĆ MILIONOW LUDZI Z CAŁEGO ŚWIATA

PACZKA GADŻET GRUPA DOCELOWA - urzędnicy podobnych gmin potencjalni turyści, partnerzy do współpracy, np. gminy z południa kraju OKREŚLENIE ZAWARTOŚCI - gadżety codziennego użytku, przyjemne dla oka KORZYŚCI – utrwalanie w podświadomości nazwy gminy, wzbudzenie zainteresowania, element zaskoczenia

STEPNICKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA UTWORZENIE LOKALNEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ Zadania LOT: koordynacja działań promocyjnych na rynku lokalnym tworzenie atrakcyjnego wizerunku regionu stymulowanie do tworzenia i rozwoju produktów turystycznych. Utworzenie LOT pozwala na: połączenie inwencji i działań promocyjnych na poziomie lokalnym ze strategią promocji i funduszami POT Udział w Polskich Stoiskach Narodowych Używanie w materiałach promocyjnych logo Polska Szkolenia, warsztaty, seminaria organizowane przez POT Udział w publikacjach, stronach internetowych, konkursach

CENTRUM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ UTWORZENIE CENTRUM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ Miejsce dedykowane turystom: Dostępność publikacji, mapek, informatorów, ulotek, folderów promujących bazy noclegowe i miejsca do zwiedzania, film – odpłatne i/lub darmowe Aktualna informacja na temat wolnych miejsc noclegowych, wycieczek, rejsów, spływów Pamiątki promujące gminę: kubeczki, koszulki, kartki pocztowe, puzzle, czapeczki, plakaty itd. Rejestracja w POT – dostępność szerszej oferty turystycznej, wymiana materiałów promocyjnych Informatyczna baza turystyczna - komputer Miejsce z dostępem do internetu – dla turystów i mieszkańców

KORZYŚCI Z KAMPANII PROMOCYJNEJ Zwiększenie ilości turystów i dochodów z turystyki Zachęcenie do inwestowania w turystykę Więcej miejsc pracy Polepszenie warunków życia mieszkańców gminy

KOSZTY I SPOSOBY FINANSOWANIA ZALEŻĄ OD: ilości zainteresowanych podmiotów udziału władz lokalnych udziału w organizacjach turystycznych wyboru konkretnych form promocji MOŻLIWOŚCI: Zintegrowane środki zainteresowanych podmiotów Środki gminne Wsparcie grup społecznych Środki Unijne pochodzące z lokalnych grup: LGR, Szanse bezdroży Gmin Powiatu Goleniowskiego LEADER Udział w organizacjach turystycznych

I CO DALEJ?

Dziękujemy za uwagę