Informacja multimedialna w bibliotece

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Advertisements

Zastosowanie LDAP w obsłudze katalogów bibliotecznych
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Biblioteka Cyfrowa - Regionalia Ziemi Łódzkiej
Wyszukiwanie w bazach - warsztaty szkoleniowe
Rdzenne rozszerzenia Joomla!
Prezentacja Organizacja informacji o zasobach w katalogu komputerowym
Baza KNOVEL Pełnotekstowa baza książek światowych wydawców przygotowana przez amerykańską firmę Knovel zawiera ponad 1000 tytułów książek z wielu dziedzin.
Budowa i funkcje elektronicznego katalogu biblioteki szkolnej
Współtworzenie sieciowych systemów informacyjnych w Książnicy Pomorskiej Warszawa 7-8 XI 2012 r. Automatyzacja bibliotek publicznych.
Wyszukiwanie zaawansowane w środowisku internetowym Maja Wilczewska-Wojczyszyn.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Opracowanie katalogowe gazet w Bibliotece Narodowej
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PODSTAWOWE ŹRÓDŁA INFORMACJI W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Multimedia Multimedia, ogólna nazwa technik komputerowych umożliwiających łączenie rozmaitych sposobów przekazywania informacji - dźwięku, obrazu, animacji,
II Spotkanie Polskiej Grupy Użytkowników VTLS Virtua 16 – 17 czerwca 2008, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie Magdalena Rowińska Centrum NUKAT
Rejestracja dorobku naukowego
Informacja dla studentów Zasady korzystania z naszych zbiorów
ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ
Rozproszony Katalog Bibliotek REGIONALNE SIECI WSPÓŁPRACY Lilia Marcinkiewicz STRATEGIE, NARZĘDZIA, REALIZACJEKsiążnica Pomorska IX Ogólnopolska.
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Poszukiwanie informacji w bibliotece oprac. Iwona Basak
BIBLIOTEKA WYŻSZEJ SZKOŁY ADMINISTRACJI I BIZNESU INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z KATALOGU ON-LINE.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Wanda Klenczon Biblioteka Narodowa
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Autor: Justyna Radomska
Biblioteka szkolna wspomaga Twoją naukę
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Bibliografia online jako źródło informacji w naukach ekonomicznych (Na przykładzie ogólnodostępnych zestawień polskojęzycznych) Ilustracje do artykułu.
TECHNOLOGIA INFORMACYJNA
Możliwości wyszukiwawcze katalogów bibliotecznych Opac, Proweb oprac. Magdalena Połeć
Jak tworzyć pokaz? Praktyczne wskazówki.
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Opis bibliograficzny książki, fragmentu książki, artykułu z czasopisma
-wyszukiwanie informacji.
Droga poszukiwań informacji na dany temat oprac. M. Tofil Napisanie referatu, przygotowanie maturalnej prezentacji, wymaga zgromadzenia odpowiedniej ilości.
Opracowała: Edyta Guznowska – nauczyciel-bibliotekarz
Czytelnik w piżamie, czyli nowa czasoprzestrzeń biblioteki
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
H YBRYDOWY MODEL FUNKCJONOWANIA BIBLIOTEKI WYŻSZEJ UCZELNI EKONOMICZNEJ (N A PRZYKŁADZIE B IBLIOTEKI G ŁÓWNEJ UEK) Danuta Domalewska, Aureliusz Potempa.
ZASADY KORZYSTANIA Z KATALOGU BIBLIOTECZNEGO
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
Nowoczesna biblioteka multimedialna szansą wyrównania szans dla niepełnosprawnych. Materiał przygotowany na XVIII Konferencję Informatyka w Szkole, przez.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Witam Państwa!.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Przewodnik Wyszukiwanie eKsiążek EBSCO.
Źródła informacji. Społeczeństwo informacyjne społeczeństwo charakteryzujące się przygotowaniem i zdolnością do użytkowania systemów informatycznych,
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Biblioteka Zespołu Szkół nr 2 w Mławie opracowała Renata Jurczyńska.
Bibliografia Śląska jako element regionalnego klastra informacyjnego Agnieszka Magiera Biblioteka Śląska.
Katalog Centralny Bibliotek Specjalistycznych Politechniki Śląskiej
SZKOLENIE KATALOG BIBLIOTECZNY
Biblioteka – dobre miejsce dla człowieka
między starymi a nowymi czasami
Maciej Leszczyński Kl. 2c
SZKOLENIE KATALOG BIBLIOTECZNY
Zapis prezentacji:

Informacja multimedialna w bibliotece Mgr Marlena Borowska Mgr Marta Bednarczyk Biblioteka Główna Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej

Multimedia

Łączą w sobie tekst, obraz, dźwięk, animację Aktywizują odbiorców wymuszając reakcję Stanowią atrakcyjną formę przekazywania wiadomości, informacji, wiedzy

„Zastosowanie środków multimedialnych (…) prowadzi do ekspansji kultury obrazowej, ceniącej ruchomy obraz, rysunek lub zdjęcie bardziej niż tekst, który jest do nich zaledwie dodatkiem (…) Obrazy generowane na ekranie monitora charakteryzują się czytelnością, (…) dostarczają niezbędnej informacji o przedmiocie„* * T. Barski: Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji. Opole 2006, s. 112-113.

Wizualizacja informacji Zbiór myśli przedstawiony za pośrednictwem obrazów, które dzięki swojej formie uruchamiają w użytkowniku dodatkowe bodźce, dostarczają mu nowych doznań, emocji i wyobrażeń.

Przykładem może być: Instrukcja multimedialna umieszczona na stronie biblioteki

Film promujący bibliotekę, prezentujący jej zasoby czy też film instruktażowy, który zaprezentuje użytkownikowi jak np. korzystać z katalogu online biblioteki

KATALOG I MULTIMEDIA ( Na przykładzie katalogu Biblioteki Głównej Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej – system biblioteczny PROLIB M21) Stanowi system informacyjno-wyszukiwawczy Zawiera usystematyzowany wykaz dokumentów dostępnych w bibliotece, prezentowanych za pomocą opisu bibliograficznego oraz multimediów Obraz, dźwięk działają jak dekoder informacji. Wykorzystanie funkcji dołączenia multimediów do poszczególnych opisów bibliograficznych pozwala na pełne wykorzystanie potencjału katalogu oraz na większą ilość informacji jaką możemy przekazać użytkownikowi

Jakiego typu multimedia możemy dołączyć ? okładka w formacie PDF okładka w formacie JPG trailer filmu film zdjęcie fragment audiobooka skan (np. spisu treści ) link do strony www (np. dokumentu dostępnego w pełnym tekście, recenzji książki, trailera filmu itp.)

System biblioteczny PROLIB M21 i możliwość dołączania multimediów Parametry umożliwiające dodawanie multimediów : 1) z modułu opracowanie – Rekord – Powiąż z… - Okładka 2) z modułu opracowanie – Rekord – Powiąż z… - Multimedia 3) z modułu opracowanie – opis bibliograficzny – pole 856

OKŁADKA

Widok rekordu z pozycji użytkownika w katalogu OPAC

MULTIMEDIA

Widok z pozycji użytkownika w katalogu OPAC

POLE 856

Widok z pozycji użytkownika w katalogu OPAC Książka mówiona

Dokument w pełnym tekście

Trailer

„Podstawowym celem rozwoju komputerów i sieci teleinformatycznych jest umożliwienie sprawnej komunikacji, magazynowanie i przetwarzanie informacji. Za ich pomocą tworzą się nowe dziedziny i formy pracy, nauki i rozrywki, czas i odległość nabierają innego wymiaru. Wzmożone prace nad doskonaleniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych stały się powodem przeobrażeń cywilizacyjnych i narzędziem procesów globalizacji.” * * R. Piotrowska: Edukacja informacyjna w polskiej szkole. Warszawa 2011, s. 18.

BIBLIOGRAFIA : Barski T.: Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji. Opole 2006. Piotrowska R.: Edukacja informacyjna w polskiej szkole. Warszawa 2011. Społeczeństwo i sieć informacyjna: problemy i technologie. Red. B. Sosińska-Kalata, E. Chuchro. Warszawa 2012. Wybrane aspekty technologii informacyjnej w edukacji. Red. D. Siemieniecka, A. Siemińska-Łosko. Toruń 2007.

Dziękujemy za uwagę