Założenia do projektu budżetu na 2012 rok oraz wieloletniej prognozy finansowej na lata 2012-2031 wg stanu na dzień 28.09.2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2 PODSTAWOWE WIELKOŚCI BUDŻETOWE REALIZACJA PLANU W I PÓŁROCZU 2012 R.
Advertisements

Zadłużenie jst w świetle nowej ustawy o finansach publicznych
PROJEKT BUDŻETU NA ROK 2011 ORAZ WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA
Informacja o realizacji budżetu w 2012 rok Warszawa r. Komisja Infrastruktury i Inwestycji Rady Miasta.
1 Warszawa, 7 kwietnia 2010 r. SPRAWOZDANIE ROCZNE Z REALIZACJI BUDŻETU ZA 2009 ROK POSIEDZENIE KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW RADY MIASTA.
1 PROJEKT BUDŻETU NA 2008 R. Warszawa, grudzień 2007 r.
Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Opola za 2008 r. Opole, 30 kwietnia 2009r.
Konsekwencje zablokowania prywatyzacji w latach Michał Chyczewski Andrzej Domański Jeremi Mordasewicz Andrzej Rzońca Warszawa, 18 października.
Wieloletnia Prognoza Finansowa miasta Tychy
Jarosław Hermaszewski Skarbnik Gminy
Wykonanie dochodów i wydatków Województwa Dolnośląskiego w latach 1999 – 2011, przewidywane wykonanie 2012 r. oraz projekt uchwały budżetowej na 2013 r.
Wykonanie budżetu miasta Tychy za 2012 rok
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
Projekt uchwały budżetowej na 2013 rok
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
PREZYDENT MIASTA TYCHY Wykonanie budżetu miasta Tychy za 2011 rok.
Wieloletnia Prognoza Finansowa i PROJEKT BUDŻETU POWIATU NA 2012 ROK Listopad 2011.
Deficyt budżetowy a dług publiczny
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
Zasady generalne zarządzania finansami to: 1.Skupienie uwagi nie na kwotach, ale na tendencjach i strukturach. 2.Stała znajomość długoterminowego wpływu.
Opracowanie projektu ustawy budżetowej
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Warszawa X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.
Projekt budżetu Gminy Miejskiej Chojnice 2016 r..
Wystąpienie Prezydenta m.st. Warszawy Warszawa, 10 grudnia 2016 r. PROJEKT BUDŻETU M.ST. WARSZAWY NA 2016 R. ORAZ PROJEKT WPF M.ST. WARSZAWY NA LATA
(Przyjęty Uchwałą Nr CCXIII/769/14 Zarządu Powiatu w Rykach z dnia 13 listopada 2015 r. PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ POWIATU RYCKIEGO NA LATA.
Wskaźniki miasta. A. Dochody gminy ogółem na mieszkańca (PLN/mieszk) Wskaźnik pokazuje ogólny poziom łącznych dochodów miasta, przypadający na jednego.
PROJEKT BUDŻETU POWIATU BOLESŁAWIECKIEGO NA ROK 2016
PROJEKT BUDŻETU 2016 R..
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
Założenia do Budżetu Miasta Gdańska na rok Uwarunkowania makroekonomiczne Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok 2013  realna dynamika.
Założenia do projektu budżetu na 2012 rok oraz wieloletniej prognozy finansowej na lata wg stanu na dzień r.
Budżet Miasta Gdańska na rok 2015 Gdańsk, 18 grudnia 2014r.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
Gmina Wyszków Sprawozdanie Finansowe za 2013 Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2013 rok
BUDŻET MIASTA PODATKI LOKALNE. DOCHODY + PRZYCHODY = WYDATKI + ROZCHODY ,19 zł zł = ,76 zł ,43 zł.
Projekt budżetu 2003 Prezydent Miasta TYCHY. Projekt budżetu 2003 ogółem Projekt budżetu ogółem Pożyczki, kredyty, obligacje Projekt.
Wykonanie Budżetu Miasta Gdańska za rok Wykonanie Budżetu za 2004 r. - dochody, wydatki i nadwyżka.
Procedura ograniczania deficytu a rozwój miast Ryszard Grobelny Prezydent Miasta Poznania.
PROJEKT BUDŻETU GMINY NA 2016 ROK Sesja Rady Miejskiej w Czechowicach–Dziedzicach 29 grudzień 2015 r.
Sytuacja finansowa JST w latach Warszawa, maj 2014.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Budżet Miasta Gdańska na rok Budżet na 2006 r. - dochody, wydatki i deficyt.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2011 ROK. Nowe uwarunkowania wynikające z ustawy o finansach publicznych nowa uchwała: WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA na lata.
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA GDAŃSKA W 2007 ROKU Gdańsk 19.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY RANIŻÓW ZA 2015 ROK.
Do 15 listopada 2015r. Burmistrz Grodkowa ma obowiązek przedłożenia Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej projektu budżetu na 2016 rok Inicjatywa.
WYKONANIE BUDŻETU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO ZA 2015 ROK.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY ŁUŻNA ZA 2011 ROK.
WYKONANIE BUDŻETU GMINY OLEŚNICA ZA 2009 ROK XLVIII SESJA RADY GMINY OLEŚNICA.
WYKONANIE BUDŻETU GMINY NOWE za I półrocze 2016 Wielkości rzeczywiste Załącznik do protokołu Nr XX/16 sesji Rady Miejskiej w Nowem w dniu 28 września 2016.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2017 ROK PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2017 ROK
PROJEKT BUDŻETU POWIATU CHOJNICKIEGO NA ROK 2017
1 16 września 2013 r..
Budżet - Miasta Żyrardów
P r o j e k t Budżetu Gminy Grodków na rok 2017 Burmistrz Grodkowa.
Konferencja prasowa Marszałka Województwa Podlaskiego
PROJEKTU BUDŻETU NA 2015 ROK
Dochody i wydatki budżetu
PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ NA LATA
Ministerstwo Finansów
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
BUDŻET GMINY NOWE 2018 Wielkości planowane.
WYKONANIE DOCHODÓW W I PÓŁROCZU 2017 ROKU , 45 zł
Projekt budżetu 2001 Zarząd Miasta TYCHY.
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2018 rok
Zapis prezentacji:

Założenia do projektu budżetu na 2012 rok oraz wieloletniej prognozy finansowej na lata 2012-2031 wg stanu na dzień 28.09.2011 r.

Przewidywane wykonanie budżetu za 2011 rok Punktem odniesienia jest plan budżetu na 2011 rok wg przedłożonego projektu uchwały zmieniającej budżet i WPF na sesję 20.09.2011 r.

Dochody budżetu Przewiduje się wykonanie dochodów ogółem na poziomie 96,2 % planu (-97 mln zł), w tym: sprzedaż majątku (-90,0 mln zł), środki UE (-8,0 mln zł), opłata za zajęcie pasa drogowego (-6,5 mln zł), bilety ZTM (-5,0 mln zł), podatek od środków transportowych (-4,0 mln zł), podatek od nieruchomości (+10 mln zł), dywidendy (+4,4 mln zł), gospodarowanie nieruchomościami SP (+5,5 mln zł), przekształcenia użytkowania wieczystego we własność (+3,0 mln zł).

Wydatki budżetu Przewiduje się wykonanie wydatków ogółem na poziomie 92,9 % planu (-232 mln zł), z tego: wydatki bieżące (-37,0 mln zł), w tym: - odsetki (-20 mln zł), - potencjalne wypłaty z tytułu udzielonych poręczeń (-6,8 mln zł), wydatki majątkowe (-195,0 mln zł).

Przychody, rozchody oraz wynik budżetu Przewiduje się wykonanie przychodów na poziomie 85,0 % planu (-135 mln zł), z tego: dług do zaciągnięcia (-125,6 mln zł), prywatyzacja MRS (-39,0 mln zł), wolne środki z lat ubiegłych (+29,6 mln zł). Przewiduje się wykonanie rozchodów na poziomie 100 % planu. Przewiduje się wykonanie deficytu na poziomie 80,6 % planu (-135 mln zł). Przewiduje się wysokość zadłużenia na koniec roku na poziomie 1.699 mln zł (planowano 1.824 mln zł). Wskaźnik zadłużenia po ustawowych wyłączeniach wyniesie 55,1 % dochodów.

Kalkulacja dochodów i wydatków bieżących na lata 2012-2016

Aktualne założenia WPF 2012-2031 Założenia makroekonomiczne Wyszczególnienie 2012 2013 2014 2015 2016 Aktualne założenia WPF 2012-2031 dynamika PKB 4,0% 3,7% 3,9% 3,5% inflacja średnioroczna 2,8% 2,5% inflacja I pół./I pół. 4,2% 3,2% 2,7% WIBOR 6M 5,5% Obowiązujący WPF 2011-2031 4,8% 4,1% 2,4% 5,0%

Założenia makroekonomiczne - zagrożenia W zakresie założeń makroekonomicznych główne zagrożenia to: osłabienie dynamiki PKB, wyższa inflacja, wzrost poziomu rynkowych stóp procentowych.

Kalkulacja głównych źródeł dochodów PIT (bez zmian) inflacja + ½ wzrostu PKB, ustawowa zmiana udziałów (pensjonariusze DPS). CIT (bez zmian) inflacja + wzrost PKB Podatek od nieruchomości (bez zmian) powierzchnia: maks. dopuszczalny wzrost stawek podatkowych, budowle: ½ inflacji, wzrost powierzchni i wartości budowli: ¼ wzrostu PKB.

Kalkulacja głównych źródeł dochodów (2) Podatek od czynności cywilnoprawnych (bez zmian) inflacja + wzrost PKB Podatek od środków transportowych 2012: na poziomie planu 2011 r. 2013-2016: inflacja + 2 x wzrost PKB (wolniejszy przyrost niż zakładano) Bilety ZTM (bez zmian) 2012: wzrost przychodów o 8,6 % w stosunku do przewid. wyk. 2011 r., 2013-2016: inflacja + wzrost PKB (od 4,2 do 4,5 % rocznie),

Kalkulacja wydatków bieżących 2012: utrzymano dotychczasowe założenie dotyczące poziomu wydatków bieżących bez odsetek, poręczeń i projektów UE (ograniczenie wydatków bieżących w stosunku do pierwotnego planu na 2011 rok o ok. 100 mln oraz ich przeszacowania o wskaźnik inflacji), 2013: zamrożenie wydatków bieżących (bez odsetek, poręczeń i projektów UE) na poziomie roku 2012, 2014-2016: założono przeszacowanie wydatków bieżących (bez odsetek, poręczeń i projektów UE) o wskaźnik inflacji.

Ograniczenia wydatków bieżących W stosunku do planu budżetu na 1.01.2011 główne ograniczenia wydatków bieżących na 2012 rok dotyczą: transport zbiorowy (24 mln zł), oświata (22,5 mln zł), kultura i sztuka (7 mln zł), sport (4,0 mln zł), specjalne dodatki mieszkaniowe oraz dodatek do zasiłku dla rodzin wielodzietnych (4,5 mln zł), pomoc społeczna i zdrowie (2,5 mln zł), funkcjonowanie Urzędu Miasta (3,0 mln zł).

Ograniczenia wydatków bieżących (2) Zapotrzebowanie na dodatkowe środki ponad przyjęte założenia dotyczy m.in.: transport zbiorowy (38 mln zł), drogi (60 mln zł), oświata (40 mln zł), sport – POSiR, EURO 2012 (30 mln zł), pomoc społeczna (5 mln zł).

Nadwyżka operacyjna (w mln zł) Wyszczególnienie 2012 2013 2014 2015 2016 Nadwyżka operacyjna (w mln zł) WPF 2011-2031 197,4 200,2 200,5 210,8 228,7 Założenia WPF 2012-2031 210,7 248,0 259,3 283,4 278,0 różnica +13,3 +47,8 +58,8 +72,6 +49,3 Konieczność zwiększenia nadwyżki operacyjnej, głównie w efekcie zamrożenia wydatków bieżących w 2013 roku (wcześniej planowano przeszacowanie inflacyjne) wynika z konieczności znalezienia alternatywnego źródła finansowania dla ograniczonej sprzedaży majątku w roku 2011 oraz w latach następnych.

Nadwyżka operacyjna (2) Wpływ na poziom nadwyżki operacyjnej mają m.in.: zaniechanie działań restrukturyzujących system oświaty, brak podwyżek cen biletów ZTM oraz decyzja o obniżeniu odpłatności za przedszkola.

Podstawowe założenia utrzymanie w ryzach wydatków bieżących, które w latach nie mogą przekroczyć kwoty: Wyszczególnienie 2012 2013 2014 2015 2016 Wydatki bieżące ogółem, z tego: 2.154 2.136 2.171 2.218 2.267 - odsetki 110 116 104 96 84 - wypłaty z tytułu poręczeń 8 11 19 - projekty UE 26 2 - - pozostałe wydatki bieżące 2.010 2.060 2.111 2.164 Możliwość zmian poszczególnych wydatków bieżących tylko w ramach łącznej kwoty lub w wyniku zwiększenia dochodów bieżących

Podstawowe założenia (2) Poziom wydatków majątkowych jest wynikiem wielkości wygenerowanej nadwyżki operacyjnej przy jednoczesnym utrzymaniu zadłużenia oraz jego obsługi na dopuszczalnym ustawowo poziomie. W związku z powyższym niezbędne jest dostosowanie planu wydatków majątkowych (w okresie najbliższych 5 lat) do istniejących możliwości przy uwzględnieniu zadań kontynuowanych (takich, na które rozstrzygnięto przetargi lub zawarto umowy na ich wykonanie).