10-lecie istnienia Instytutu Adama Mickiewicza

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Efekty kluczowych działań i form wsparcia
Advertisements

Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Dlaczego Sieć 118? art. 118 Konstytucji RP większe zaangażowanie obywateli w życie publiczne zachęta do aktywnego tworzenia legislacji chęć podniesienia.
Polish Decade 10 lat Instytutu Adama Mickiewicza.
{Instytut Adama Mickiewicza}
Instytut Adama Mickiewicza 2010
Strategia komunikacji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza
PROPOZYCJA STRATEGII DZIAŁAŃ PR
JUBILEUSZ INSTYTUTU ADAMA MICKIEWICZA DZIAŁANIA PR.
Projekt Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Bądź drobiazgowy! 1% mimo wszystko!
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
PROGRAM AMBASADORSKI CITI HANDLOWY
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
10 – lecie Instytutu Adama Mickiewicza strategia działań PR
Grupa Wymiany Doświadczeń Zarządzanie kulturą Miasto Kutno Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt.
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
Akademia Orange - łączy nas kultura program edukacyjny.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz.
Województwo pomorskie –
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
UNIA BEZ BARIER PROJEKT PROMOCJI RYNKU WEWNĘTRZNEGO I FORUM RYNKU WEWNĘTRZNEGO W KRAKOWIE.
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
Wdrożony przez STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
To zaskakujące, ale… … motorem do uruchomienia platformy internetowej są…. problemy finansowe!* * z którymi boryka się tak wiele klubów sportowych...
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
Kultura. Rozwój. Olsztyn Perspektywa NGO Olsztyn, rok.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
OFERTA WYNAJMU. Pierwszy seans w kinie Luna odbył się 22 lipca 1962 r. Od tej pory Luna przyciąga kolejne rzesze wiernych widzów, skupiając wokół siebie.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
INFOTUR INFOTUR system promocji atrakcji turystycznych Powiatu Limanowskiego i Dolnego Kubina Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Wzmacnianie odporności Warszawy na zmiany klimatu Leszek Drogosz, Dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu Miasta st. Warszawy.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Okno na Hooptymistyczny świat
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

10-lecie istnienia Instytutu Adama Mickiewicza Propozycja działań PR Stanowisko 11 Warszawa, 12 lutego 2010

Agenda Analiza strategiczna Propozycje działań Harmonogram Budżet Faza I Faza II Regularne działania komunikacyjne Harmonogram Budżet

Analiza strategiczna

Analiza sytuacji + IAM – kluczowa instytucja promocji polskiej kultury + Niekonwencjonalne formy działania + Rok 2010 – obchody 10-lecia IAM - Niska rozpoznawalność Instytutu - Brak funduszy na działania - Brak wsparcia elit rządzących

Analiza SWOT Silne strony Słabe strony Szanse Zagrożenia Monopol w promocji polskiej kultury Prowadzone działania, będące świetną rekomendacją instytucji Szeroka sieć powiązań z innymi instytucjami kultury i artystami Wsparcie polskich instytucji publicznych Słabe strony Słaba rozpoznawalność marki IAM Relatywnie krótki okres wzmożonej aktywności (1,5 roku) Ograniczone fundusze na własne aktywności promocyjne Szanse Rosnąca popularność i aktywność polskich twórców kultury – Kultura jest w modzie! Trend pokazywania kultury w przystępny, nowoczesny, niementorski sposób Zbliżająca się polska prezydencja w UE Zagrożenia Kryzys gospodarczy - niskie nakłady na kulturę Niechęć decydentów do zwiększania nakładów na rozwój kultury Niezrozumienie celów i form działania Instytutu przez elity władzy Rozpoczęta kampania Kultura się Liczy! Dominacja w mediach tematyki Roku Chopinowskiego

Zbudowanie świadomości istnienia IAM i wykreowanie wizerunku Instytutu jako czołowego promotora polskiej kultury

Grupy docelowe a cele komunikacyjne C - Polska opinia publiczna Budowa świadomości istnienia marki IAM Budowa wizerunku IAM jako czołowej instytucji zajmującej się promocją kultury polskiej B - Podmioty wpływające na kształt kultury Umocnienie wizerunku IAM Budowa świadomości znaczenia kultury dla atrakcyjności inwestycyjnej kraju Kultura jako doskonała inwestycja wizerunkowa dla biznesu A - Decydenci Budowa świadomości problemu zbyt niskich nakładów na promocję sztuki A B C

Mapa mediów Wybór mediów ściśle dostosowany do grupy docelowej C – polska opinia publiczna (np. Gazeta Wyborcza, Metro, Polska the Times, gazeta.pl, onet.pl, interia.pl, wp.pl, Radio Zet, Radio RMF FM, TVP1, TVP2, TVN, Polsat) B – Podmioty wpływające na kształt kultury (np. sekcji kulturalne w mediach ogólnotematycznych, TVP Kultura, informatory kulturalne, portale poświęcone kulturze, PR 3, Radio PiN) A – Decydenci (np. Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Puls Biznesu, Polityka, Newsweek, TVN CNBC Biznes, TOK FM)

Key messages: IAM dzięki doświadczeniu i eksperckości jest najważniejszą instytucją promującą polską kulturę IAM promuje kulturę kreatywnie i efektywnie IAM to wizjonerzy, którzy wiedzą jak przekuć marzenia w rzeczywistość

Założenia strategiczne Kreowanie wizerunku IAM jako kluczowej instytucji promującej polską kulturę za granicą - baza do dalszych, długoterminowych działań kreujących wizerunek Instytutu Działania mające na celu mądre i bezpieczne „zawłaszczenie” sfery promocji polskiej kultury - IAM w pozycji eksperta-lidera, inicjującego koalicję podmiotów zainteresowanych tego typu działaniami Etap I Wykorzystanie obchodów 10-lecia IAM do zaznaczenia obecności IAM i zaprezentowania działalności instytutu szerokiej opinii publicznej Etap II Działania komunikacyjne mające na celu wywołanie dyskusji publicznej na temat promocji polskiej kultury Regularne działania komunikacyjne

Propozycje działań

Działania przygotowawcze Audyt percepcji IAM przeprowadzony wśród: Dziennikarzy Decydentów Przedstawicieli świata kultury Analiza mediów Stworzenie dokumentu Message House Stworzenie mapy ekspertów Doprecyzowanie strategii w oparciu o przeprowadzone analizy

Faza I Budowanie świadomości istnienia IAM

I AM Culture I AM Culture – letni festiwal kultury pod auspicjami instytutu formą obchodów 10-lecia IAM Kreatywne wykorzystanie skrótu nazwy instytutu do hasła promującego akcję Kampania teaserowa – napisy I AM Culture w centralnych miejscach największych miast Polski, jako zapowiedź letniego festiwalu kultury Tutaj wyjasnić jury dlaczego wybraliśmy wakacje

Podstawowe założenia festiwalu: Festiwal jako szeroki projekt kulturalny, zbierający wydarzenia kulturalne odbywające się w okresie wakacyjnym na terenie całej Polski Łączy różne formy działalności kulturalnej: muzyka, sztuki wizualne, film, teatr, literatura Akcja obejmuje zarówno wydarzenia kreowane przez IAM, jak i tworzone przez inne podmioty pod honorowym patronatem IAM

I AM Culture - realizacja Przykładowe działania inspirowane przez IAM Konkurs projektów na kreatywne instalacje w przestrzeni miejskiej Wykłady na temat kultury polskiej Warsztaty dla dzieci i młodzieży, promujące kreatywność w sztuce Wydarzenia specjalne (Skwer Hoovera, teren przy pomniku Mickiewicza w Krakowie) Coolturalne duety: kulturalne spotkania artystów tworzących różne rodzaje sztuki Gry miejskie inspirowane najważniejszymi projektami IAM (Rok Polski w Izraelu, Polska!Year) Dzień otwarty w IAM Konkurs na kreatywne aranżacje pomników warszawskich Przykładowe działania pod patronatem honorowym IAM Letnie spektakle Teatru Polonia na Placu Konstytucji Heineken Opene’er Festival Jazz na Starówce Obchody Bitwy pod Grunwaldem Lato Filmów Festiwal Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym Koncerty chopinowskie w warszawskich Łazienkach koncerty muzyki współczesnej, niekonwencjonalne w formie – np. współpraca djów polskich i litewskich, którzy opracowaliby muzyczną aranżację recytacji „Pana Tadeusza

I AM Culture – działania wspierające I AM Culture – broszura – przewodnik po letnich wydarzeniach kulturalnych w Polsce Specjalna sekcja na stronie culture.pl z mapą i kalendarzem wydarzeń Profil festiwalu w portalu społecznościowym Facebook Media relations festiwalu: Konferencja prasowa otwierająca festiwal Cel: inauguracja festiwalu + komunikowanie obchodów 10-lecia IAM + przybliżenie dziennikarzom działalności IAM Relacje z wydarzeń w ramach patronatów medialnych: „Co jest grane” i radia RMF (RMF Classic i RMF Maxxx) oraz lokalnych stacji telewizyjnych (np. TVN Warszawa) Regularne media relations z wszystkimi zainteresowanymi redakcjami

Faza II Umacnianie wizerunku IAM

Rekomendowane działania Koalicja dla Kultury – nieformalny projekt pod auspicjami IAM, stworzony w celu wywołania dyskusji o promocji polskiej kultury Wygrywamy kulturą! Coolturalnie Zakręceni - działania edukacyjne dla młodzieży Regularne działania komunikacyjne

Koalicja dla Kultury Budowa szerokiej Koalicji podmiotów działających na rzecz kultury: politycy, decydenci zaangażowanie zajmujących się zagadnieniami kultury posłów i senatorów do lobbowania na rzecz zwiększenia nakładów na promocję kultury – np. K. Kutz, M. Kidawa-Błońska, R.Grupiński, J. Gowin, J. Ołdakowski, A.Celiński, J. F. Fedorowicz zorganizowanie przez IAM debaty w Sejmie na temat promocji kultury polskiej za granicą podmioty biznesowe partnerstwo w działaniach z mecenasami kultury konferencja „Kulturalnie-Opłacalnie” w Business Centre Club na temat wpływu kultury na atrakcyjność inwestycyjną kraju artyści organizacje pozarządowe samorządy, władze miast zaangażowanie ich do realizacji festiwalu I AM Culture, a potem pogłębienie współpracy

Koalicja dla Kultury Inauguracja działań - happening przed Sejmem RP: Polscy artyści zbierają datki na kulturę (A. Mickiewicz, F. Szopen, I. Paderewski z tabliczkami „Zbieram na kulturę”) Cel - zwrócenie uwagi decydentów i opinii publicznej na problem braku funduszy na promocję polskiej kultury Media relations wokół kampanii: Konferencja prasowa po happeningu Inspirowanie tematycznych materiałów prasowych: Sonda uliczna wśród obcokrajowców, sprawdzająca ich wiedzę o kulturze polskiej (punkt wyjścia do dyskusji) Promocja Go-To-Guys (Paweł Potoroczyn, inni) jako ekspertów w temacie promocji kultury

Wygrywamy kulturą! seria działań ambientowych pod wspólnym hasłem, podkreślających osiągnięcia IAM w promowaniu polskiej kultury: jednoręki bandyta w Sejmie (z kulturalnymi wygranymi) instalacja w kształcie piłki na stadionie piłkarskim, wyświetlająca zdjęcia/filmy o działalności IAM instalacja na Giełdzie Papierów Wartościowych prezentująca osiągnięcia IAM w formie multimedialnego wykresu

Coolturalnie zakręceni! Cel: pokazanie IAM, jako eksperta „pozytywnie zakręconego” na punkcie sztuki Kampania edukacyjna kierowana do młodzieży: Program edukacyjny i szkolenia dla nauczycieli – jak kreatywnie prowadzić zajęcia o sztuce w szkołach Materiał dystrybuowany na płytach CD i do ściągnięcia z sekcji programu na stronie culture.pl Materiał bogaty w filmiki, pokazujące jak artyści pobudzają swoją kreatywność przy pracy – filmiki dostępne na youtube Warsztaty dla młodzieży organizowane w IAM, prowadzone przez artystów Konkurs kreatywnych projektów z poszczególnych obszarów sztuki – zwycięzcy wygrywają udział w wakacyjnych Coolturalnych warsztatach Partnerstwo z Centrum Edukacji Obywatelskiej

Regularne działania komunikacyjne

Regularne działania komunikacyjne Regularne Biuro Prasowe: Wysyłka informacji prasowych na temat działań podejmowanych przez Instytut Go-to-guys – eksponowanie ekspertów IAM, jako komentatorów wydarzeń kulturalnych oraz kwestii promocji kultury: Stworzenie „mapy eksperckiej” tematów oraz ekspertów wypowiadających się na dany temat Pitching tematów: Nakłady na promocję kultury w Polsce Kreatywne formy promowania kultury Kultura jako czynnik wpływający na atrakcyjność inwestycyjną Kultura jako towar eksportowy

Regularne działania komunikacyjne - przykłady Przykłady współpracy z mediami: Cykl wywiadów pod auspicjami IAM ze znanymi twórcami kultury z zagranicy – Czy podziwiają polską kulturę? Za co? Dlaczego trzeba ją promować? Newsweek/Forbes Cykl wywiadów pod auspicjami IAM z przedstawicielami firm, które zdecydowały się na ulokowanie kapitału w Polsce – Jak oceniają Polski „kapitał kulturalny”? Czy miał on wpływ na ich decyzję? Rzeczpospolita Plebiscyt pod auspicjami IAM na najbardziej kreatywnego polskiego artystę w historii: Organizowany we współpracy z portalem gazeta.pl Internauci wybierają swojego faworyta spośród 20 zaproponowanych nazwisk Po rozstrzygnięciu konkursu – materiał do mediów „Instytut Adama Mickiewicza wraz z Polakami wybrał najbardziej kreatywnego twórcę w historii…”

Regularne działania komunikacyjne – przykłady c.d. Przykłady współpracy z mediami: IAM jako patron sekcji Kultura w magazynie biznesowym – dyrektor IAM poleca najciekawsze wydarzenia kulturalne w Polsce i Europie Business Class/Forbes Uczestnictwo dziennikarzy w wizytach studyjnych

Harmonogram

Harmonogram Działanie 5 6 7 8 9 10 11 12 Działania przygotowawcze - ASAP I AM Culture Konkurs na instalacje Akcja teaserowa Konferencja inaugurująca festiwal Festiwal Koalicja dla kultury Happening przed sejmem Debata w sejmie Debata w BCC Wygrywamy kulturą Coolturalnie zakręceni Media Relations

Budżet

Coolturalnie zakręceni Regularne działanie komunikacyjne Budżet* *Wszystkie działania mogą być zrealizowane we współpracy ze sponsorami. Agencje PR i reklamowe współpracują z IAM na zasadzie non-profit Działanie Koszt (netto) I AM Culture Produkcja teaserów 25 000,00 zł Wydarzenia specjalne w ramach festiwalu 50 000,00 zł Produkcja broszury (10 000 szt.) 30 000,00 zł Budowa sekcji na stronie 5 000,00 zł Profil na Facebooku 0,00 zł Konferencja inaugurująca Materiały promocyjne (plakaty, wlepki) Patronaty medialne barter Koalicja dla kultury Happening 3 000,00 zł Konferencja prasowa Debata w Sejmie 2 000,00 zł Debata w BCC Produkcja materiałów prasowych (sonda uliczna) 6 000,00 zł Wygrywamy kulturą Tbc Coolturalnie zakręceni Stworzenie zawartości programu edukacyjnego 10 000,00 zł Produkcja i dystrybucja płyt z programem (2 tyś. płyt) 7 000,00 zł Warsztaty dla nauczycieli (10 warsztatów) Warsztaty dla młodzieży (10 warsztatów) Nagrody w konkursie projektów Regularne działanie komunikacyjne Plebiscyt SUMA 202 000,00 zł

Dziękujemy za uwagę!