Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

10 – lecie Instytutu Adama Mickiewicza strategia działań PR

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "10 – lecie Instytutu Adama Mickiewicza strategia działań PR"— Zapis prezentacji:

1 10 – lecie Instytutu Adama Mickiewicza strategia działań PR
Team 7

2 ? ? ? ? ? ? Co to jest IAM? Monopolista Opiniodawca Krzewiciel
Propagator Organizator Twórca ? ? ? ?

3 Sytuacja wyjściowa IAM realizuje swoje projekty kulturalne
Niska rozpoznawalność Instytutu i jego działań Brak zrozumienia wśród elit władzy Brak wsparcia finansowego dla projektów Przywiązanie do stereotypowego myślenia o kulturze i jej instytucjach

4 Cele komunikacyjne Nagłośnienie rocznicy IAM
Wzrost świadomości na temat działalności IAM Zaangażowanie w obchody instytucji kultury, polityków, liderów opinii Propagowanie kultury jako produktu, który przynosi zyski, jest magnesem Budowanie dumy narodowej opartej o bogatą kulturę Przedstawienie kreatywności Polaków jako dobra narodowego (rozwój przemysłu kreatywnego)

5 Grupy docelowe Klasa polityczna Liderzy opinii
Instytucje kulturalne, organizacje kulturalne, stowarzyszenia Opinia publiczna Miasta, regiony Media

6 KAMPANIA „I AM CULTURE.PL”
Komunikacja wartości, z którymi każdy będzie chciał się utożsamiać Ja tworzę polską kulturę, jestem jej elementem

7 Unikalne wartości POTENCJAŁ KREATYWNOŚĆ OTWARTOŚĆ WOLNOŚĆ SZALEŃSTWO
WIZJONERSTWO TOLERANCJA

8 Znak Buduje zaangażowanie w projekt i wywołuje efekt „chcę to mieć”, „chcę być tego częścią” Posiadanie go wartościuje pozytywnie Jest jak metka, etykieta, znak jakości Pozwala stworzyć społeczność zaangażowaną kulturalnie Kreowanie mody na kulturę pomoże ożywić zasoby kreatywności

9 Elementy kampanii Media relations Działania w Sejmie
Budowanie społeczności Aktywizacja środowisk artystycznych i liderów opinii Działania angażujące szeroką grupę odbiorców Kampania outdoorowa

10 Kanały komunikacji pośrednie Biuro prasowe Media tradycyjne Nowe media
Eventy Lobbing Akcje w przestrzeni miejskiej bezpośrednie

11 Media Relations Inspiracja dziennikarzy tematem „Polska kreatywnym zagłębiem Europy” Zainteresowanie mediów zjawiskiem przemysłu kreatywnego (creative industry) Prezentacja kultury jako kapitału przynoszącego wymierne korzyści (ile warta jest polska kultura? - badania) Zaangażowanie czołowych dziennikarzy: subiektywny ranking najważniejszych wydarzeń kulturalnych mijającej dekady Komunikacja wydarzeń towarzyszących 10- tej rocznicy działalności IAM Insert okolicznościowy do ogólnopolskiego dziennika na temat działalności IAM Informacje prasowe dotyczące kolejnych wydarzeń Promocja kampanii „I AM CULTURE.PL”

12 Media Relations PRASA TELEWIZJA INTERNET RADIO lokalna publiczna
dzienniki tygodniki opinii media branżowe (kultura, sztuka) prasa zagraniczna TELEWIZJA lokalna publiczna prywatna INTERNET portale kulturalne portale informacyjne social media RADIO

13 Media Relations Działania proaktywne Działania reaktywne
budowanie wizerunku IAM jako monopolisty w promocji polskiej kultury za granicą inicjowanie publikacji na temat obchodów, działalności IAM wzmacnianie wizerunku ekspertów IAM, przede wszystkim dyrektora IAM Pawła Potoroczyna aktywne poszukiwanie możliwości zaistnienia w mediach popularyzacja zjawiska „przemysłu kreatywnego”, zainspirowanie tematem dziennikarzy dostosowanie przekazu do języka grup docelowych promowanie wizji „Polska kreatywnym zagłębiem Europy” Działania reaktywne stała praca biura prasowego odpowiadanie na pytania dziennikarzy dostarczanie materiałów zdjęciowych, filmowych i.in.

14 Działania w Sejmie Event w sali sejmowej
prezentacja dokonań IAM na przestrzeni 10 lat pracy przedstawienie ekonomicznego wymiaru kultury i kreatywności jako polskiej „specjalizacji” zaproszenie posłów do głosowania na aktywności kulturalne najwięcej mówiące o Polsce posłowie głosują przy pomocy przycisków przy swoich miejscach wyniki plebiscytu umieszczone w okolicznościowej publikacji dotyczącej 10- lecia IAM

15 Budowanie szerokiego zaangażowania
Stworzenie społeczności skupionej wokół kampanii I AM CULTURE.PL Manifest polskiej CREATIVE CLASS – każdy, kto zechce, może się pod nim podpisać artyści i liderzy opinii instytucje społeczeństwo idole rożnych grup społecznych Zaangażowanie znanych kobiet (pierwsza dama, żony polityków, aktorki, prezenterki) jako grupy lobbującej PRowcy, dziennikarze – jako osoby kształtujące opinie społeczne, kreujące trendy Przedstawiciele innych państw wypowiadający się na temat polskiej kultury (liderzy opinii: artyści, politycy, osoby publiczne)

16 Budowanie szerokiego zaangażowania
Konkurs otwarty „Polska kreatywnym zagłębiem Europy” uczestnicy nadsyłają filmy prezentujące ich wyobrażenie kreatywności filmy są umieszczane na stworzonym na portalu YouTube dedykowanym kanale głosowanie na najlepsze filmy w Internecie nagrodą bilet na 10 wybranych imprez kulturalnych w okresie polskiej prezydencji w UE autorzy opublikowanych filmów otrzymują gadżet z logo I AM CULTURE.PL (np. pinsy)

17 Budowanie szerokiego zaangażowania
Działania na portalach społecznościowych kanał na YouTube (youtube.com obecnie 5- tą najczęściej odwiedzaną stroną w Polsce) strona na Facebooku (facebook.com obecnie 10- tą najczęściej odwiedzana strona w Polsce) profil na Naszej Klasie (nasza-klasa.pl obecnie 2-gą najczęściej odwiedzaną stroną w Polsce) Źródło: Alexa.com

18 Aktywizacja środowisk artystycznych i liderów opinii
Tydzień Kultury Polskiej w Polsce – „Cudze chwalicie, swego nie znacie” przez tydzień instytucje kulturalne w Polsce można odwiedzać za darmo i bez przerwy promocja artystów polskich, szczególnie młodego pokolenia targi kultury – połączenie środowiska kultury i biznesu, udział artystów zaproszonych przez IAM kultura jako produkt, który przynosi wymierne korzyści dla kraju – konferencja prasowa bicie rekordu Guinessa w symultanicznej recytacji „Inwokacji” wieczór kabaretowy poświęcony polskiej kulturze

19 Aktywizacja środowisk artystycznych i liderów opinii
Zebranie najlepszych prac ostatniego dziesięciolecia stworzenie instalacji przedstawiającej wybitne dzieła stworzone w Polsce w okresie funkcjonowania IAM mozaika składająca się z ich zdjęć z hasłem I AM CULTURE.PL mozaika na kafelkach – projekt z Ceramiką Paradyż

20 Aktywizacja środowisk artystycznych i liderów opinii
Wydawnictwa okolicznościowe podsumowanie 10 lat polskiej kultury (nowe trendy, wybitne kreacje, kierunki, inspiracje) stworzone przez liderów opinii – artystów, polityków, mecenasów kultury wydanie „Pana Tadeusza” w formie komiksu (dotarcie do młodych odbiorców kultury) – kultura może być cool Ranking najbardziej „kreatywnych” miast (pod patronatem np. Przekroju) pod kątem liczby środowisk twórczych, artystów, festiwali w kontekście rywalizacji o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016

21 Aktywizacja środowisk artystycznych i liderów opinii
Certyfikat „I AM CULTURE.PL” program skierowany do artystów twórcy mogą poprzez specjalny formularz umieszczony na stronie www zgłaszać swoje projekty do certyfikatu wydawanego przez IAM certyfikat świadczy o najwyższej jakości projektu artystycznego budowanie wizerunku IAM jako autorytetu w dziedzinie kultury działanie pozwoli zaktywizować twórców i będzie źródłem informacji o nowych projektach artystycznych

22 Działania w przestrzeni miejskiej
Flash mob „Wielka improwizacja” na ulicach miast Performance Zaangażowanie np. Cezarego Bodzianowskiego, który w niestandardowy sposób będzie zapraszał polityków na wydarzenia związane z obchodami 10- lecia IAM

23 Kampania outdoorowa Hasło przewodnie kampanii outdoorowej „I AM CULTURE.PL” prezentacja całego spektrum dziedzin kultury i jej instytucji, ukazanie bogactwa kultury polskiej i jej nowych – kreatywnych odsłon nawiązanie współpracy z operatorem outdoorowym tj. AMS, STROER (barter lub patronat medialny)

24 PRZYKŁADOWE KREACJE

25 Harmonogram działań IV V VI VII VIII IX X XI XII
IV V VI VII VIII IX X XI XII Stała praca biura prasowego, pozyskanie patronów medialnych i parterów Komunikacja: creative industry Komunikacja: 10-lecie IAM stała aktywność Konferencja prasowa (w ramach Tygodnia Kultury Polskiej) Insert do dziennika ogólnopolskiego Gadżety I AM CULTURE.PL opracowanie projektu, przygotowanie wdrożenie Event w Sejmie Działania na portalach społecznościowych Konkurs otwarty start rozstrzygnięcie Tydzień Kultury Polskiej przygotowanie event Subiektywny ranking przygotowany przez dziennikarzy Najlepsze projekty dziesięciolecia wybór wykonanie mozaiki prezentacja mozaiki Wydawnictwa okolicznościowe, komiks opracowanie publikacja Ranking miast kreatywnych Certyfikat I AM CULTURE.PL opracowanie regulaminu Flash mob Performance

26 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "10 – lecie Instytutu Adama Mickiewicza strategia działań PR"

Podobne prezentacje


Reklamy Google