INNOWACJE TECHNOLOGICZNE W OBSZARZE IT

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Advertisements

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Wykonali: Damian Korczowski Jakub Patykowski
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
ZAAWANSOWANE WIZUALIZACJE W NAUCE I W BIZNESIE… Piotr Koźniewski 3R Studio Sp. Z o.o. Teorii i pytań kilka Charakterystyka działań z obszaru e gospodarki.
Dr Zbigniew Krzewiński
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA W TRANSFERZE TECHNOLOGII
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
KULTURA ORGANIZACYJNA
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Żywność i żywienie w XXI wieku. Konferencja końcowa, Warszawa 28 kwietnia 2011 Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Formy komercjalizacji
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Kolegium Prorektorów ds. Nauki Uczelni Technicznych
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Model referencyjny łańcucha dostaw
Komercjalizacja, Wycena Innowacyjnej Technologii i Rekomendacja Sposobu Finansowania Paweł Przybyszewski Ruda Śląska, maj 2011.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Spotkania konsultacyjne
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Finansowanie innowacji w ramach oferty funduszy seed-capital
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Inteligentna droga do miasta przyszłości
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
NAZWA WYNIKU (tytuł zgodnie z informacją podaną do ewidencji PK, nr ewid. PK) NAZWA PROJEKTU/WYNIKU (nienaukowy tytuł informujący o zastosowaniu.
Nazwa, logo i motto firmy
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
JAK ZWIĘKSZYC KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE
Ramowy program studiów
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Zapis prezentacji:

INNOWACJE TECHNOLOGICZNE W OBSZARZE IT Charakterystyka działań z obszaru e gospodarki i e –administracji podejmowanych na regionalnym poziomie INNOWACJE TECHNOLOGICZNE W OBSZARZE IT Zbigniew Krzewiński Poznań 22.11.2010

„SHIFT HAPPENS”? Świat przyspiesza - dzisiejsi uczniowie będą zmieniać pracę 10-14 razy i to przed osiągnięciem 40 roku życia (US Department of Labour) , Zakres przetwarzanej informacji rośnie geometrycznie ilość zapytań w Google to ponad 3 bln na miesiąc, codziennie wydaje się kilka tysięcy książek,

Słowo znane od lat, występuje w różnych językach CZYM JEST INNOWACJA? Słowo znane od lat, występuje w różnych językach Pochodzenie łacińskie (INNOVARE – odnawiać, wprowadzać coś nowego) Obecnie znaczenie związane jest głównie z zarządzaniem

Innowacja to również PROCES związany z… INNOWACJA – PRODUKT? Z reguły samo pojęcie odnosi się do czegoś nowego (w domyśle nowego produktu, tymczasem… Innowacja to również PROCES związany z… Myśleniem niestandardowym i potencjałem twórczym

Proces produkcji, dystrybucji INNOWACJE Model biznesowy Proces produkcji, dystrybucji Technologia

Customer Value Wartości klienta Dostarczanie wartości Komunikowanie wartości Kreowanie wartości – value co-creation Identyfikacja wartości – crowd sourcing

Helicopter View

INNOWACJA Systemowy sposób przekształcania ludzkiej kreatywności w działania operacyjne

BUDOWAĆ BARIERY DLA KONKURENCJI ZNACZENIE MATERIALNE I NIEMATERIALNE GŁÓWNY CEL BUDOWAĆ BARIERY DLA KONKURENCJI ZNACZENIE MATERIALNE I NIEMATERIALNE

UWARUNKOWANIA INNOWACJI Niepewność, Ryzyko, Część długoterminowej strategii firmy, Podejście interdyscyplinarne.

Innowacja to styl życia i… stan umysłu

Atmosfera, pozytywny wpływ na nastrój i sposób myślenia – swoboda, NIEZBĘDNE WARUNKI Atmosfera, pozytywny wpływ na nastrój i sposób myślenia – swoboda, Żadnej presji na wyniki, Wsparcie osób doświadczonych.

INNOWACJE SYSTEMOWE Odkrycie Inkubacja Akceleracja

Źródła innowacji Badania podstawowe Prace badawczo-rozwojowe Living Lab ‘’Living Labs represent a user‐centric research methodology for sensing, prototyping, validating and refining complex solutions in multiple and evolving real life contexts.’’ prof. William Mitchell, MIT, Boston

Wdrożenie i komercjalizacja Tworzenie i testy prototypu Zbieranie danych

Proces tworzenia innowacji Merket research and customization User Centered Research Interface verification, ergonomics, eye-tracking Research and development – studies, concept validation Value co-creation – brain storming, crowd sourcing

Jak wdrażać innowacje? DEFINICJA PRODUKTU i potencjalnych klientów Uświadomienie sobie WARTOŚCI dla klienta KLUCZOWI KLIENCI WIZUALIZACJA produktu RZECZYWISTA POTRZEBA – gotowość potencjalnych klientów do zapłacenia za produkt PLANOWANIE – bieżące analizy liczb SZYBKIE WEJŚCIE NA RYNEK

Istota sukcesu wdrożenia SZYBKIE WEJŚCIE NA RYNEK – palma pierwszeństwa zawsze procentuje FEEDBACK LOOPS - grupa stałych i szczerych komentatorów-współpracowników WYKORZYSTANIE PROTOTYPÓW – warto je budować nawet jeżeli nie będą wdrożone PERMANENTNE INNOWACJE – nastawienie na szybkie wdrożenia nowości CASH IS KING – nacisk na zachowanie płynności

Srebra rodowe – bez outsourcingu LUDZIE, KLUCZOWE PROCESY, WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA TAJEMNICE HANDLOWE WSZELKIE WYRÓŻNIKI, które sprawiają, że firma jest unikatowa

Cykl innowacji – pozycjonowanie i re-pozycjonowanie Przychody Pozycjonowanie wsteczne (re-pozycjonowanie) - IKEA Pozycjonowanie w nowej kategorii - Swatch Pozycjonowanie (ukrywanie właściwych atrybutów produktu) – Sony AIBO Czas

Finansowanie innowacji Opracowana Koncepcja Działająca Technologia Sprzedaż rynkowa Wartość Wartość firmy Ryzyko SEED CAPITAL R&D CAPITAL GO-TO-MARKET CAPITAL EXPANSION CAPITAL Kapitał

Open innovation - w świecie szeroko rozpowszechnianej wiedzy, firmy nie mogą wyłącznie polegać na swoich własnych badaniach, ale powinny nabywać patenty lub licencje na wynalazki i inne nowatorskie rozwiązania od innych firm. Ponadto firmy powinny udostępniać swoje wynalazki, które nie wykorzystują, innym podmiotom na zasadzie sprzedaży licencji, tworzenia konsorcjów czy firm typu spin-off. Henry Chesbrough, University of Berkley

Dziękuję za uwagę