Innowacyjność i przedsiębiorczość w kształceniu zawodowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
LEKTORATY.
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
MATURA 2015.
ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Egzamin gimnazjalny 2013 Języki obce
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Europejskie systemy edukacji (Polska, Węgry, Anglia)
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
EUROPEJSKIE BADANIE KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH (ESLC) Ogłoszenie wyników Warszawa, Pracownia Języków Obcych IBE dr Magdalena Szpotowicz i Agata.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
PRYWATNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. C. K. NORWIDA W LESZNIE
Matura 2011 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. (Dz.U. nr 83, poz. 562 z późn. zm.)
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
compulsory full-time education
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Język to podstawa Ucz się języków! Akcja przyznawania bezpłatnych etykiet Bożena Ziemniewicz BRITISH CENTRE Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne.
Das Deutsche Sprachdiplom Niemiecki Dyplom Językowy
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Certyfikat polski. Sprawności  Rozumienie ze słuchu;  Poprawność gramatyczna;  Rozumienie tekstów pisanych;  Pisanie;  Mówienie.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Matura 2014 Wyniki egzaminu maturalnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Białymstoku.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Język mniejszości - język niemiecki
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
ANALIZA WYNIKÓW MATUR 2014 Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. D.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
1 Międzywydziałowe Centrum Języków Obcych. 2 Zajęcia językowe odbywają się w grupach o różnych poziomach, zależnie od stopnia opanowania języka obcego.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Języki obce.
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Egzamin maturalny w 2018 roku
Ramowe plany nauczania
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Innowacyjność i przedsiębiorczość w kształceniu zawodowym

Staż realizowany w ramach programu Leonardo da Vinci - VETPRO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”

Języki obce i współpraca międzynarodowa w wybranych krajach Unii Europejskiej

Węgry VM Kelet-Magyarorszagi Agrar-szakkepzo Kozpont   Mezogazdasagi Szakkepzo Iskola Janoshalma - 14.01.2013 - 18.01.2013

ILOŚĆ GODZIN TYGODNIOWO POZIOM EDUKACJI ILOŚĆ GODZIN TYGODNIOWO szkoły podstawowe szkoły średnie ogólnokształcące szkoły średnie zawodowe 1 język obcy 3 h/tyg. 2 języki obce 3-5h/tyg. 1 język obcy 1-2h/tyg. Język obcy w szkołach

Podstawowe fakty Uczniowie dzieleni są na grupy – najczęściej zgodnie z poziomem zaawansowania. W szkołach zawodowych nie ma języka obcego branżowego, ale jego elementy są uwzględnione w programie ogólnym. Język obcy nowożytny jest jednym z przedmiotów obowiązkowych na maturze. W ramach egzaminu zawodowego uczniowie muszą podać opis czynności w języku obcym.

Poziom znajomości języka obcego uczniów szkoły średniej Zaawansowany C2 C1 Średnio- B2 zaawansowany B1 Podstawowy A2 A1 nieliczni 1 na 3 uczniów

Jakich języków uczą się Węgrzy? ZAKRES UŻYCIA język niemiecki język angielski język hiszpański język francuski język rosyjski język włoski wybierany w szkołach podstawowych dominuje w szkołach średnich wybierane głównie w szkołach średnich Jakich języków uczą się Węgrzy?

Pomoce dydaktyczne w szkole w Janoshalma k tablice gramatyczne komputery

Dlaczego warto uczyć się języka? Znajomość przynajmniej jednego języka daje możliwość: Firma Axial promuje języki obce kontynuacji edukacji m.in. za granicą, założenia własnego businessu, zatrudnienia np. w lokalnej firmie Axial lepszej przyszłości Dlaczego warto uczyć się języka?

Współpraca międzynarodowa szkoły w Janoshalma Austria – wymiana młodzieży, Rumunia – na terenach z węgierską mniejszością narodową, finansowana przez Rząd Węgierski Serbia - sporadycznie Polska - współpraca ze szkołą w Nawojowej od 2012r.

Austria - Grabnerhof 22-letnia współpraca 20-25 uczniów wyjeżdża na 1 tydzień W tym samych czasie młodzież z Austrii przebywa na Węgrzech Uczniowie mają przedmioty zawodowe i j. obcy Koszty wymiany ponoszą uczniowie (przy wsparciu finansowym szkół)

Porównanie nauczania języków obcych Podsumowanie Porównanie nauczania języków obcych Węgry - Polska Ilość godzin nauczania języków obcych jest porównywalna ze szkolnictwem polskim. Szkoły zawodowe w Polsce kładą większy nacisk na język branżowy. Poziom znajomości języka obcego przez uczniów szkół zawodowych jest wyższy w naszym kraju.

Technology Training Ltd. ADC College Londyn - 03.06.2013-07.06.2013 Wielka Brytania Technology Training Ltd. ADC College Londyn - 03.06.2013-07.06.2013

Podstawowe fakty Jeden język obcy obowiązkowy tylko w wieku 11-14 Ponad 30% nie osiąga podstawowego poziomu znajomości żadnego języka obcego

Podstawowe fakty W szkole średniej język obcy jest nieobowiązkowy – wybierany przez coraz mniej uczniów Tylko szkoły prywatne kontynuują nauczanie języków obcych

Jakich języków uczą się Brytyjczycy? Tradycyjnie nauczane: francuski hiszpański niemiecki Ostatnio popularne arabski mandaryjski urdu

Pomoce dydaktyczne BSix Sixth Form College Książki i czasopisma dostępne w bibliotece Komputery i multimedia

Współpraca międzynarodowa Współpraca odbywa się w ramach: wizyt studyjnych zagranicznych partnerów potrzeb wynikających z wielonarodowościowego charakteru kraju

Ilość godzin języka obcego w siatce godzin w wybranych krajach Unii mniej niż 10% 10% 10-15% 15-20% ponad 20% Finlandia Austria Anglia Norwegia Niemcy Irlandia Dania Belgia Hiszpania Węgry Czechy Wielka Brytania Portugalia Francja Szkocja Grecja Polska Holandia Włochy Szwecja

Znajomość języków obcych Wielka Brytania Kraje Unii Europejskiej Znajomość języków obcych

Wielka Brytania - Polska Podsumowanie Porównanie nauczania języków obcych Wielka Brytania - Polska Większość Brytyjczyków uczy się języka obcego tylko przez 3 lata, w Polsce min. 9. W szkołach średnich (w tym zawodowych) większość nie uczy się żadnego języka obcego Wyjątek stanowią szkoły prywatne, gdzie język obcy jest nauczany w większym stopniu. W Polsce język obcy zawodowy wprowadzany w ramach Nowej Podstawy Programowej

Wielka Brytania - Polska Podsumowanie Porównanie nauczania języków obcych Wielka Brytania - Polska Brytyjczycy są na szarym końcu pod względem znajomości języków obcych Dyskwalifikuje to ich na międzynarodowym rynku pracy Polacy plasują się po środku statystyk W związku z tym rząd brytyjski zamierza wprowadzić min. 1 język obcy jako obowiązkowy od najwcześniejszych etapów kształcenia

Dziękuję za uwagę Opracowała: Elżbieta Górka