ROLA PAŃSTWOWEJ INSPEKCJI PRACY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Narodowy Bank Polski.
Advertisements

Organizacje pozarządowe
Rola oddziałowych organizacji związkowych w rozwoju i doskonaleniu Zakładowych Społecznych Inspektorów Pracy Związek Nauczycielstwa Polskiego Zarząd.
Małgorzata Mądra-Janeda
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
Kontrola finansów publicznych
Organizacja Inspekcji Pracy w Portugalii Urząd ds. warunków pracy Urząd Państwowy mający na celu: –wspieranie polepszania warunków pracy poprzez kontrolę
Prawo administracyjne
Prawo administracyjne
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Państwowa Inspekcja Pracy (PIP)
Inspekcja Ochrony Środowiska
Charakterystyka władzy ustawodawczej
Ustrój sądów administracyjnych
Regulacje prawne z zakresu ochrony pracy.
Administracja publiczna
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
ZATRUDNIANIE A WYKONYWANIE INNEJ PRACY ZAROBKOWEJ
Prezentacja programu „Osoba niepełnosprawna w służbie publicznej” Ewa Kwiatkowska – Kierownik Projektu pn. „Pomagasz niepełnosprawnemu, pomagasz sobie”
94 LAT INSPEKCJI PRACY W POLSCE
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
Radzi Pomaga Informuje
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Nadzór i kontrola warunków pracy
PAŃSTWOWA INSPEKCJA SANITARNA
Ubezpieczenie wypadkowe Seminarium ZUS, Warszawa 29 lutego 2012 r.
Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy. Zmiany
Zagadnienia podlegające kontroli inspekcji pracy w agencjach zatrudnienia pod kątem ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, jak.
Szkolenie aktywu związkowego
Rząd i prezydent.
Sektor finansów publicznych i jego jednostki
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
ORGAN administracji publicznej
Mgr Przemysław Mazurek
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Temat: Władza sądownicza w Polsce.
Temat: Władza ustawodawcza w Polsce. 1.Sejm i senat. a.Z wyjątkiem lat i parlament był zawsze dwuizbowy; b.posłowie i senatorowie są.
Temat: Rada Ministrów. Cele lekcji
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Prawo pracy.
 Istota instytucji  organizacyjna odrębność i niezależność od struktur rządowych  wyspecjalizowanie fachowe  zorientowanie na działalność kontrolną.
M GR M ICHAŁ K IEDRZYNEK Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji cz. I.
Zakres obowiązywania kpa
1.  odpowiedzialność konstytucyjna – odpowiedzialność za naruszenie prawa realizowana z inicjatywy parlamentu bądź prezydenta przed organem władzy sądowniczej.
Sądy Administracyjne w Polsce
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
Konferencja prasowa Podsekretarza Stanu Ryszarda Zarudzkiego Warszawa, 31 sierpnia 2016 r.
Działalność kontrolna w Państwowej Straży Pożarnej Warszawa 2016 Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej Biuro Kontroli, Skarg i Wniosków.
Nadzór nad bezpieczeństwem i warunkami pracy. Zewnętrzne i wewnętrzne organa nadzoru PAŃSTWOWA INSPEKCJA PRACY PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA ZAKŁAD PRACY służba.
EFEKTY BIEŻĄCYCH KONTROLI U PRACODAWCÓW
Władza sądownicza w RP Sądy i Trybunały.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
PRAWO KONSTYTUCYJNE Ćwiczenia 5.
Stosowanie elastycznych form zatrudnienia
Trybunał Konstytucyjny
Zarząd mieniem publicznym
Rządowa administracja zespolona w administracji
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
Sądy Administracyjne w Polsce
Środki nadzorcze i środki o charakterze nadzorczym Ad personam w administracji publicznej środki nadzorcze ad meritum w administracji publicznej.
Marta Ryńska, Administracja I rok,grupa 6
Sądy Administracyjne w Polsce
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
Prawo administracyjne
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Zapis prezentacji:

ROLA PAŃSTWOWEJ INSPEKCJI PRACY Państwowa Inspekcja Pracy jest organem powołanym do sprawowania nadzoru i kontroli przestrzegania prawa pracy, w szczególności przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów dotyczących legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej w zakresie określonym w ustawie. 

ZAŁOŻENIACH, NA KTÓRYCH OPIERA SIĘ ORGANIZACJA I ZAKRES DZIAŁANIA PIP państwowy charakter inspekcji pracy w Polsce (PIP jest organem państwowym); podległość inspekcji pracy Sejmowi (PIP nie wchodzi w skład administracji rządowej) terytorialność (PIP działa w oparciu o okręgi terytorialnie pokrywające się z obszarami województw) charakterystyczna struktura organizacyjna (organami PIP są: Główny Inspektor Pracy, Okręgowy Inspektor Pracy, Inspektor Pracy) powszechność (PIP swym nadzorem i kontrolą obejmuje wszystkie podmioty, na rzecz których świadczona jest praca, bez względu na to czy są pracodawcami czy nie) współpraca z innymi państwowymi organami nadzoru i kontroli ustawowy charakter uprawnień organów inspekcji oraz niezawisłość inspektorów pracy w sprawowaniu czynności nadzorczych i kontrolnych

NADZÓR NAD DZIAŁALNOŚCIĄ PIP SEJM RP RADA OCHRONY PRACY (30 członków) Posłowie Senatorowie Członkowie zgłoszeni przez: Organizacje związkowe Prezesa Rady Ministrów Organizacje pracodawców Inne organizacje społeczne zajmujące się problematyką ochrony pracy Eksperci i przedstawiciele nauki PAŃSTWOWA INSPEKCJA PRACY Główny Inspektorat Pracy Okręgowe Inspektoraty Pracy Ośrodek Szkolenia PIP we Wrocławiu

ORGANIZACJA TERYTORIALNA PIP Główny Inspektorat Pracy 16 okręgowych inspektoratów pracy 43 oddziały terenowe Ośrodek Szkolenia PIP we Wrocławiu im. prof. Jana Rosnera

ORGANY PAŃSTWOWEJ INSPEKCJI PRACY Główny Inspektor Pracy, okręgowy inspektor pracy inspektor pracy, działający w ramach właściwości terytorialnej okręgowego inspektoratu pracy 5 5 5