ZJAWISKO FIZYCZNE A REAKCJA CHEMICZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
metody otrzymywania soli
Advertisements

SOLE JAKO PRODUKT REAKCJI WODNYCH ROZTWORÓW KWASÓW I ZASAD
Równania stechiometryczne
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Budowa atomu Adsorpcyjne właściwości węgla
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Sole Np.: siarczany (VI) , chlorki , siarczki, azotany (V), węglany, fosforany (V), siarczany (IV).
SOLE to związki chemiczne o wzorze ogólnym: MR
EN ISO 8044:1999 Korozja metali i stopów – Podstawowa terminologia i definicje Korozja to fizykochemiczne oddziaływanie między środowiskiem i metalem,
Reakcje chemiczne Krystyna Sitko.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
  OK konspekt z chemii.
Drogi Uczniu!!!!!! Jeżeli oglądasz prezentację to znaczy, że znasz już wszystkie typy reakcji chemicznych i umiesz je rozpoznawać! Aby ułatwić Ci przyswajanie.
DYSOCJACJA ELEKTROLITYCZNA SOLI
DYSOCJACJA KWASÓW.
PROSTE RÓWNANIA CHEMICZNE
CZĘŚĆ PIERWIASTKA CHEMICZNEGO
WŁAŚCIWOŚCI FIZYCZNO-CHEMICZNE SOLI
PIERWIASTKI I ZWIĄZKI CHEMICZNE
Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Działdowie
Kierownik i opiekun pracy: dr inż. J. Skupińska WSTĘP Reakcje karbonylowania nitrozwiązków są doskonałą alternatywą dla reakcji z zastosowaniem toksycznego.
Wykład GRANICE FAZOWE.
Metale i stopy metali.
Wykład REAKCJE CHEMICZNE.
Reakcje utlenienia i redukcji
Mieszanina a związki chemiczne
Nauka przez obserwacje
Właściwości soli mineralnych, wody oraz ich rola w organizmie.
BUDOWA, OTRZYMYWANIE, WŁAŚCIWOŚCI I ZASTOSOWANIE
Chemia-klasa 1 Wszystko z klasy 1.
Przygotowanie doświadczenia:
Woda i roztwory wodne.
Chemia – z czego składa się materia?
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
KWASY NIEORGANICZNE POZIOM PONADPODSTAWOWY Opracowanie
ENZYMY.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Repetytorium z chemii.
Metabolizm i produkty przemiany materii
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Aldehydy.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Chemia w kolorach tęczy
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Jakie substancje dodatkowe znajdują się w żywności?
SOLE MINERALNE ORAZ WODA
Zajęcia 1-3 Układ okresowy pierwiastków. Co to i po co? Pojęcie masy atomowej, masy cząsteczkowej, masy molowej Proste obliczenia stechiometryczne. Wydajność.
Substancje i ich przemiany
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
Chemia nieorganiczna Sole Nazwy i wzory soli. Kwasy przeciw zasadom.
Scenariusz lekcji chemii: „Krzemionka – składnik skorupy ziemskiej.” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Z czego jest zbudowany otaczający nas świat
Reakcje utlenienia i redukcji
Dlaczego bez tlenu nie byłoby życia na Ziemi?
Czy substancje można przetwarzać?
węgliki, budowa -podział węglików i właściwości, - azotki
Żelazo i jego związki.
Fenole Budowa fenoli Homologi fenolu Nazewnictwo fenoli Właściwości chemiczne i fizyczne Zastosowanie.
Jak zapisać przebieg reakcji chemicznej?
Co to są tlenki? budowa tlenków, otrzymywanie tlenków,
Magnez i jego związki Właściwości fizyczne magnezu
Woda to cudowna substancja
TEMAT 10: Podstawy fizykochemii spalania
GIMNAZJUM NR 110  PRZY  MŁODZIEŻOWYM OŚRODKU SOCJOTERAPII NR 3 w Warszawie   „DOM NA TRAKCIE” PRZEDSTAWIA:
Szybkość reakcji i rzędowość reakcji
Zadania z rozwiązaniami
Wydajność reakcji chemicznych
Analiza gazowa metody oparte na pomiarze objętości gazów,
Zapis prezentacji:

ZJAWISKO FIZYCZNE A REAKCJA CHEMICZNA

1. ZJAWISKO FIZYCZNE JEST TO TAKA PRZEMIANA W WYNIKU KTÓREJ NIE POWSTAJE ŻADNA NOWA SUBSTACJA. ZMIANIE ULEGAJĄ TYLKO NIEKTÓRE CECHY FIZYCZNE np. STAN SKUPIENIA DOŚWIADCZENIE PRZYGOTUJ ŚWIECZKĘ, ROZPUŚĆ JĄ NA SZKIEŁKU ZEGARKOWYM. ZAOBSERWUJ CO SIĘ DZIEJE? WNIOSKI ZANOTUJ W ZESZYCIE.

2. PRZEMIANA CHEMICZNA INACZEJ ZWANA REAKCJĄ CHEMICZNĄ. JEST TO TAKA PRZEMIANA W WYNIKU KTÓREJ POWSTAJĄ NOWE SUBSTANCJE O ZUPEŁNIE NOWYCH WŁAŚCIWOŚCIACH NIŻ SUBSTANCJA WYJŚCIOWA. DOŚWIADCZENIE: ZAPAL ŚWIECZKĘ I ZAOBSERUJ CO SIĘ DZIEJE?JAKI POWSTAŁY NOWE SUBSTANCJE?WNIOSKI ZANOTUJ W ZESZYCIE.

MAGNEZ + TLEN  TLENEK MAGNEZU 3. REAKCJA ŁĄCZENIA INACZEJ ZWANA REAKCJĄ SYNTEZY. REAKCJA W KTÓREJ Z DWÓCH LUB WIĘCEJ SUBSTRATÓW (SKŁADNIKI) POWSTAJE JEDEN PRODUKT. MAGNEZ + TLEN  TLENEK MAGNEZU Mg + O2  MgO

4. SUBSTRATY A PRODUKTY SUBSTRATY: SĄ TO SUBSTANCJE BIORĄCE UDZIAŁ W REAKCJI CHEMICZNEJ (SKŁADNIKI) PRODUKTY: SĄ TO SUBSTANCJE POWSTAJĄCE W WYNIKU REAKCJI SUBSTRATY PRODUKT S + Fe  FeS

ZAD. DOM. ZAD. 8 STR. 13 Ć ZAD. 9 STR. 13 Ć ZAD. 10 STR. 14 Ć PRZYNIOSĘ CYRKIEL