Konflikt w negocjacjach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
ASERTYWNOŚĆ Zespół zachowań stosowanych w relacjach z innymi ludźmi, umożliwiający wyrażanie uczuć, postaw, opinii i pragnień w sposób otwarty, stanowczy.
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Wojna psychologiczna Magdalena Szpunar.
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH
Case study.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
Małgorzata Bogdanowicz
Napięcie emocjonalne i stres
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
6 kroków do porozumienia
Wyzwania przedsiębiorczości
Konflikt społeczny - przyczyny, dynamika rozwoju, metody rozwiązywania
KONFLIKTY INTERPERSONALNE
Podstawy przedsiĘbiorczoŚci
Praca z dzieckiem agresywnym
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Zadawanie pytań.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
DEPRESJA WYMIARY DEPRESJI.
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Rozwiązywanie konfliktów
Rozwiązywanie konfliktów
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Polskie Centrum Mediacji
czyli jak mówić bez oskarżenia
TORUŃSKA SZKOŁA WYŻSZA STUDIA PODYPLOMOWE HANDEL ZAGRANICZNY PROF. NDZW. DR HAB. ADAM SUDOŁ TECHNIKI SPRZEDAŻY I NEGOCJACJE HANDLOWE PREZENTACJA TECHNIKI.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Postawa asertywna.
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygnięcia...
Pojęcie specjalnych potrzeb edukacyjnych i wychowawczych odnosi się do tej grupy uczniów, która nie może podołać wymaganiom powszechnie obowiązującego.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ semestr zimowy 2013/2014 dr Anna Obrębska.
konflikty w pracy i sposoby ich rozwiązywania
SEKSUALNOŚĆ W WSPÓŁUZALEŻNIENIU
Komunikacja interpersonalna
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
The Leader in Me.
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Konflikty w organizacjach Pojęcie konflikt wywodzi się z łacińskiego - „confliktus”, co oznacza dosłownie „zderzenie”. Interpretuje się go także jako:
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
TEMAT: Wzorce osobowe dowódcy, etyka i psychologia w dowodzeniu.
Studia Podyplomowe 2013 Negocjacje 4 taktyka pakietowa Prowadzący: dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Skuteczne grono pedagogiczne: kiedy mamy szanse wygrywać z przemocą? Tomasz Wojciechowski.
NEGOCJACJE.
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA III SSA, III SNA licencjat
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Zapis prezentacji:

Konflikt w negocjacjach Magdalena Szpunar

Fazy konfliktu Sytuacja poprzedzająca Okres prowokacji (inicjacja) Okres eskalacji (rozbudowanie konfliktu) Faza konfrontacji (walka o zwycięstwo) www.magdalenaszpunar.com

Uwarunkowania konfliktów Wzajemna zależność: możliwość wpływania na druga osobę i odwrotnie Zależność asymetryczna: jest to współzależność konfliktogenna, jedna strona może bowiem wymuszać znaczne ustępstwa na swoją korzyść Istotne różnice perspektywy czasowej: jedna ze stron oczekuje efektów natychmiast, podczas, gdy druga może planować działania w dłuższym odcinku czasu www.magdalenaszpunar.com

Uwarunkowania konfliktów Zróżnicowanie organizacyjne: nadmierne zróżnicowanie zespołu negocjacyjnego może rodzic konflikty Niezadowolenie z roli Niepewność: lęk wywołany przez niepewność może sprzyjać zachowaniom agresywnym, nerwowym, depresyjnym Przeszkody w komunikacji Cechy osobowości: ludzie o sztywnych poglądach nie będą dobrymi negocjatorami, podobnie osoby lękliwe i o niskiej samoocenie www.magdalenaszpunar.com

Przebieg konfliktu Tendencyjne spostrzeganie: mechanizm źdźbła i belki Wprowadzanie podwójnych norm życia, osobnych dla siebie, osobnych dla innych Modyfikacja odpowiedzialności: każda ze stron jest przekonana, że to wyłącznie z winy przeciwnika nie może się dogadać Założenie subiektywnej reprezentacji konfliktu: po pewnym czasie konflikt staje się jednowymiarowy, stronniczy, nazbyt uproszczony www.magdalenaszpunar.com

Rozwiązywanie konfliktów Równorzędność partnerów Samodzielność partnerów Otwarte i jednoznaczne komunikowanie się Analiza i próba rozumienia konfliktu www.magdalenaszpunar.com

Reakcje na konflikt Odcinanie się: Obwinianie: wina za trudności spoczywa na przeciwniku Odrzucenie: wypowiedzi zawierające niechęć do partnera, oceny negatywne „Ty krętaczu” Nakazy, rozkazy, żądania Wrogie pytania: „no chyba już dość się wybawiłaś?” Negatywne domniemania: „wiem do czego dążysz” Unikanie odpowiedzialności: „z mojej strony zrobiłem wszystko, co możliwe” www.magdalenaszpunar.com

Reakcje na konflikt Unikanie: Negowanie istnienia konfliktu, bądź braku jego kontynuacji www.magdalenaszpunar.com

Działania integrujące Odsłanianie się: ujawnianie swoich emocji Prośby o odsłonięcie przeciwnika: wypowiedzi mające pogłębić więzi przez wykazanie zainteresowania drugą stroną Uściślenie zarzutów: sprecyzowanie pretensji Wsparcie osobiste: wypowiedzi dające przeciwnikowi informacje o naszym uznaniu, podziwie aprobacie, zrozumieniu Podkreślenie wspólnoty Przyjęcie odpowiedzialności www.magdalenaszpunar.com