Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

NEGOCJACJE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "NEGOCJACJE."— Zapis prezentacji:

1 NEGOCJACJE

2 NEGOCJACJA to proces komunikowania się, w wyniku którego następuje rozwiązanie jakiegoś konfliktu, a obie strony dochodzą do porozumienia.

3 RODZAJE NEGOCJACJI TWARDE MIĘKKIE strony są partnerami
duża elastyczność stron dążenie do rozwiązań satysfakcjonujących obie strony jedna ze stron uprzywilejowana działania ofensywne strona silniejsza ustępstwa traktuje jako słabość

4 RODZAJE NEGOCJACJI INDYWIDUALNE ZBIOROWE dwie osoby
zespół negocjacyjny osób o różnych specjalizacjach i umiejętnościach powinien dobrze znać stanowisko strony przeciwnej

5 STYLE NEGOCJACJI DOMINACJA DOSTOSOWYWANIE UNIKANIE KOMPROMIS
INTEGRACJA

6 DOMINACJA dążenie silniejszej strony do osiągnięcia własnych korzyści kosztem drugiej strony są nieufne strona silniejsza może posuwać się do groźby lub szantażu

7 DOSTOSOWYWANIE przeciwieństwo dominacji
styl charakteryzujący zaprzyjaźnione strony świadoma rezygnacja z pewnych korzyści na rzecz drugiej strony

8 UNIKANIE niepodejmowanie żadnych działań
dążenie do samoistnego rozwiązania problemu

9 KOMPROMIS obie strony zgadzają się na ustępstwa, aby odnieść pewne korzyści każda strona zyskuje, ale też traci

10 INTEGRACJA optymalizacja zysków dla każdej ze stron
poszukiwanie wspólnego, najbardziej korzystnego rozwiązania tworzy najbardziej stabilne układy

11 TECHNIKI NEGOCJACJI Z WYSOKIEGO PUŁAPU
NIEPRZYJMOWANIE PIERWSZEJ PROPOZYCJI SZTUKA USTĘPOWANIA MANIPULOWANIE CZASEM WSKAZYWANIE NA KONSEKWENCJE DZIAŁAŃ

12 Z WYSOKIEGO PUŁAPU technika stosowana często podczas sprzedaży-kupna

13 NIEPRZYJMOWANIE PIERWSZEJ PROPOZYCJI
oczekiwanie na lepszą ofertę podanie kontrpropozycji wrażenie nieustępliwości

14 SZTUKA USTĘPOWANIA szybkie wycofywanie się z części żądań

15 MANIPULOWANIE CZASEM celowe przedłużanie rozmów w sytuacji, gdy drugiej stronie zależy na czasie („oferta ważna 10 dni”, „w piątek wyjeżdżam” lub „zmiękczenie” strony

16 WSKAZYWANIE NA KONSEKWENCJE DZIAŁAŃ
wskazywanie na konsekwencje działań mogących podważyć przekonania drugiej strony (np. o wykształceniu w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej)

17 Monika Chylińska


Pobierz ppt "NEGOCJACJE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google