Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Konferencja regionalna „Doradca metodyczny a jakość w edukacji”
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Działania PPPP w Tarnowie
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt edukacyjny.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kuratorium Oświaty w Kielcach
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konferencje Podsumowujące.
System wspomagania szkół i doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie edukacji uczniów niepełnosprawnych Kształcenie uczniów niepełnosprawnych - wyzwania,
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach BEZPIECZNA+
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Dziecko romskie w szkole
Doradztwo zawodowe w szkołach
Pedagogika, studia II stopnia
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”.
Szkoła Nauczycielem stoi
wychowania i opieki w szkołach
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Szkoła Promująca Zdrowie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska

1.Czym są konsultacje publiczne? 2.Tematy do dyskusji w ramach konsultacji 3.Konsultacje publiczne: formy, harmonogram, sposoby informowania 4.Uczestnicy konsultacji publicznych 5.Wyniki badań ankietowych 6.Wyniki badań fokusowych 7.Podsumowanie Program wystąpienia

Czym są konsultacje publiczne? Konsultacje publiczne pozwalają na właściwe rozpoznanie potrzeb i interesów poszczególnych grup społecznych, przeanalizowanie problemu z różnych perspektyw, zaangażowanie obywateli w proces podejmowania decyzji, minimalizowanie ryzyka konfliktów i podjęcia niewłaściwych decyzji. Celem konsultacji publicznych jest uzyskanie informacji, opinii, wniosków, uwag, które pozwolą na podjęcie optymalnych decyzji. Standardem są konsultacje publiczne otwarte i dostępne dla każdego zainteresowanego.

Czym są konsultacje publiczne? KONSULTACJE PUBLICZNE ZAŁOŻENIA DOKUMENT KONSULTACJE PUBLICZNE ?

Tematy do dyskusji w ramach konsultacji 5  jakie powinny być warunki organizacji edukacji uczniów niepełnosprawnych  jak organizować system wspomagania szkół oraz doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie edukacji uczniów niepełnosprawnych  jak efektywnie finansować edukację uczniów niepełnosprawnych

Konsultacje publiczne: formy, harmonogram, sposoby informowania 1)warsztaty 23 lutego w Lublinie 9 marca w Poznaniu 23 marca w Bydgoszczy 20 kwietnia w Katowicach 2) badania fokusowe 24 lutego w Kielcach 10 marca w Koszalinie 24 marca w Olsztynie 3) ankieta internetowa - od 20 lutego do 23 marca 4) konferencja podsumowująca – 8 czerwca, Warszawa

Konsultacje publiczne: formy, harmonogram, sposoby informowania

Konsultacje publiczne 4,2

Uczestnicy konsultacji publicznych

Ocena edukacji włączającej w Polsce 2,3

Znajomość Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych

Definiowanie edukacji włączającej

Znajomość regulacji

Ocena poszczególnych aspektów

Rewalidacja – wskazanie w przepisach rodzajów zajęć

Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami niepełnosprawnymi

Nauczyciele pedagogiki specjalnej w oddziałach ogólnodostępnych i integracyjnych

Finansowanie edukacji uczniów niepełnosprawnych

Wyniki badań fokusowych 1.Diagnozowanie i orzecznictwo 2.Rola rodziców 3.Uwarunkowania społeczne 4.Podstawa programowa 5.Szkoły specjalne 6.Szkolnictwo zawodowe 7.Przedszkola 8.Sytuacja zawodowa nauczycieli 9.Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli 10.Jakość kształcenia, monitoring 11.Warunki kształcenia, w tym liczebność klas 12.Finansowanie

Podsumowanie 1.Duże zainteresowanie konsultacjami publicznymi. 2.Brak wiedzy z zakresu obecnych regulacji edukacji uczniów niepełnosprawnych. 3.Kampania informacyjna.

Dziękuję za uwagę!