Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska
1.Czym są konsultacje publiczne? 2.Tematy do dyskusji w ramach konsultacji 3.Konsultacje publiczne: formy, harmonogram, sposoby informowania 4.Uczestnicy konsultacji publicznych 5.Wyniki badań ankietowych 6.Wyniki badań fokusowych 7.Podsumowanie Program wystąpienia
Czym są konsultacje publiczne? Konsultacje publiczne pozwalają na właściwe rozpoznanie potrzeb i interesów poszczególnych grup społecznych, przeanalizowanie problemu z różnych perspektyw, zaangażowanie obywateli w proces podejmowania decyzji, minimalizowanie ryzyka konfliktów i podjęcia niewłaściwych decyzji. Celem konsultacji publicznych jest uzyskanie informacji, opinii, wniosków, uwag, które pozwolą na podjęcie optymalnych decyzji. Standardem są konsultacje publiczne otwarte i dostępne dla każdego zainteresowanego.
Czym są konsultacje publiczne? KONSULTACJE PUBLICZNE ZAŁOŻENIA DOKUMENT KONSULTACJE PUBLICZNE ?
Tematy do dyskusji w ramach konsultacji 5 jakie powinny być warunki organizacji edukacji uczniów niepełnosprawnych jak organizować system wspomagania szkół oraz doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie edukacji uczniów niepełnosprawnych jak efektywnie finansować edukację uczniów niepełnosprawnych
Konsultacje publiczne: formy, harmonogram, sposoby informowania 1)warsztaty 23 lutego w Lublinie 9 marca w Poznaniu 23 marca w Bydgoszczy 20 kwietnia w Katowicach 2) badania fokusowe 24 lutego w Kielcach 10 marca w Koszalinie 24 marca w Olsztynie 3) ankieta internetowa - od 20 lutego do 23 marca 4) konferencja podsumowująca – 8 czerwca, Warszawa
Konsultacje publiczne: formy, harmonogram, sposoby informowania
Konsultacje publiczne 4,2
Uczestnicy konsultacji publicznych
Ocena edukacji włączającej w Polsce 2,3
Znajomość Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych
Definiowanie edukacji włączającej
Znajomość regulacji
Ocena poszczególnych aspektów
Rewalidacja – wskazanie w przepisach rodzajów zajęć
Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami niepełnosprawnymi
Nauczyciele pedagogiki specjalnej w oddziałach ogólnodostępnych i integracyjnych
Finansowanie edukacji uczniów niepełnosprawnych
Wyniki badań fokusowych 1.Diagnozowanie i orzecznictwo 2.Rola rodziców 3.Uwarunkowania społeczne 4.Podstawa programowa 5.Szkoły specjalne 6.Szkolnictwo zawodowe 7.Przedszkola 8.Sytuacja zawodowa nauczycieli 9.Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli 10.Jakość kształcenia, monitoring 11.Warunki kształcenia, w tym liczebność klas 12.Finansowanie
Podsumowanie 1.Duże zainteresowanie konsultacjami publicznymi. 2.Brak wiedzy z zakresu obecnych regulacji edukacji uczniów niepełnosprawnych. 3.Kampania informacyjna.
Dziękuję za uwagę!