Wydział Pedagogiczny Uniwersytet Warszawski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Instytut Pedagogiki Institute of Pedagogy Wydział Pedagogiczny AJD Faculty of Pedagogy JDU Zakład Pracy Socjalnej Department of Social Work.
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI PRZEGLĄD ROZWIĄZAŃ PRAWNYCH W EUROPIE
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
British Council Poland
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Otwarte formy nauczania
Inclusive education support in Poland.
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
I NKJO wchodzi w skład Zespołu Nauczycielskich Kolegiów Języków Obcych
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
EUROPEJSKIE BADANIE KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH (ESLC) Ogłoszenie wyników Warszawa, Pracownia Języków Obcych IBE dr Magdalena Szpotowicz i Agata.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
PROGRAM COMENIUS.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
compulsory full-time education
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Język francuski na świecie
Egzaminy uznawane przez najlepsze uczelnie i największych pracodawców
Język francuski na świecie
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Język obcy w przedszkolu
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Polonistyczno-filozoficzne studia nauczycielskie studia licencjackie (I stopnia)
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Międzynarodowa klasa;-)
Uniwersyteckie Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej
Młodzi zawodowcy - wdrożenie programów stażowych dla studentów Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Opolskiego edycja 2017 projekt współfinansowany ze.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Przykłady dobrych praktyk
SP 28 LUBLIN „Otwieranie umysłów - Europa wspólny dom“ POWERSE 2016 realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
SP 28 LUBLIN, POLAND School Education Staff Mobillity-Operational Programme Knowledge Education Development Project name: OPENING MINDS- TOGETHER IN EUROPE
Podsumowanie projektu “Dobry nauczyciel, jeszcze lepszy uczeń”
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Informacja i wsparcie dla cudzoziemców w Poznaniu
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Zapis prezentacji:

Wydział Pedagogiczny Uniwersytet Warszawski 11.06.2015 Project Bilingual education. MA in teaching English to young learners as a second and foreign language co-financed by the European Union under the European Social Fund Bilingual education: Graduate Programme in Teaching English to Young Learners Magdalena Szpotowicz Katarzyna Brzosko-Barratt Wydział Pedagogiczny Uniwersytet Warszawski 11.06.2015

Project Bilingual education Project Bilingual education. MA in teaching English to young learners as a second and foreign language co-financed by the European Union under the European Social Fund Cele prezentacji Informacja o nowym kierunku studiów w języku angielskim Opis sylwetki absolwenta Działania projektowe dotyczące współpracy w procesie kształcenia nauczycieli i rozwoju zawodowego nauczycieli Przedstawienie programu studiów Przedstawienie Portfolio Nauczycielskiego Partnerstwo ze szkołami o innowacyjnych programach poprzez uczestnictwo we wspólnych projektach oraz warsztatach

Dlaczego ważne jest przygotowanie nauczycieli do podejścia CLIL? umiejętności ucznia DOM SZKOŁA OTOCZENIE

CO WPŁYWA NA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW wg badania ELLiE (2010) i ESLC (2011)? Czynniki pozaszkolne Społeczno-demograficzne: np. status społeczno-ekonomiczny Kulturowe: np. język mediów Domowe: np. znajomość języków przez rodziców Czynniki szkolne Systemowe: np. długość nauki Organizacyjne: np. projekty i wymiany językowe Metodyczne: np. użycie języka obcego na lekcji

Cele programu kształcenia Przygotowanie nauczycieli języka angielskiego: znających potrzeby, możliwości dzieci i rozumiejących istotę wczesnego nauczania języka (Cameron, 2001; Pinter, 2006; Enever, 2011; Szpotowicz, 2013; Szpotowicz, Campfield & Rycielska, 2014) rozumiejących konieczność wprowadzania szerokiego i bogatego w znaczenia języka oraz ekspozycji językowej w procesie nauczania dzieci (Kuppens,2010; Lefever, 2010; Lindgren and Muñoz, 2012) przygotowanych do pracy w różnych kontekstach wczesnego nauczania języka, w tym w podejściu CLIL oraz nauczaniu dwujęzycznym (Lyster, 2007;Met, 2008; Frigols Martin, 2011; Cammerata & Tedick, 2012) rozumiejących rolę refleksji i wykorzystują refleksję w nauczaniu oraz rozwoju zawodowym (Richards & Lockhart, 1996; Farrell, 2013) Wykorzystujących współpracę w procesie nauczania dzieci oraz jako narzędzia do własnego rozwoju zawodowego (Richards & Farrell, 2005)

Opis studiów Studia II stopnia przygotowujące do pracy w szkołach i przedszkolach publicznych i niepublicznych w roli nauczyciela języka angielskiego, nauczyciela treści przedmiotowych w języku angielskim oraz nauczyciela dzieci dwujęzycznych. Studia prowadzone są całkowicie w języku angielskim.

Studia są skierowane do: absolwentów I stopnia Wczesnego nauczania języka angielskiego absolwentów nauczycielskich kolegiów języka angielskiego absolwentów I i II stopnia filologii angielskiej i lingwistyki stosowanej absolwentów I i II stopnia edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej (wymagany wstępny poziom języka B2 wyższy – w rekrutacji brana będzie pod uwagę punktacja) absolwentów kolegium nauczycielskiego (wymagany wstępny poziom języka B2 wyższy – w rekrutacja brana będzie pod uwagę punktacja) studentów zagranicznych, absolwentów kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna- wymagana jest rozmowa kwalifikacyjna Studentów innych specjalności z poziomem języka C1

Najważniejsze działania projektowe Nowy program studiów w języku angielskim Graduate Programme in Teaching English to Young Learners przy wsparciu Partnerów ze Szwecji, Finlandii oraz Słowenii; Platformę Edukacyjną zawierającą materiały szkoleniowe do kształcenia nauczycieli dzieci, w tym nauczania dwujęzycznego oraz CLIL; Portfolio Nauczycielskie zintegrowane z programem studiów oraz skierowane na potrzeby nauczyciela języka dzieci

wizyty studyjne wykładowców w Szwecji, Finlandii,Słowenii oraz Zamościu staże naukowe studentów w Finlandii oraz Słowenii; 10 warsztatów oraz wykładów przeprowadzonych przez krajowych oraz międzynarodowych ekspertów dla opiekunów praktyk oraz studentów; praktyki („student practice” oraz „advising”) z nauczycielami w szkołach o zróżnicowanych kontekstach edukacyjnych.

Spotkanie z pracodawcami pokazujące nowy kierunki kształcenia oraz Portfolio Nauczycielskie Międzynarodowa konferencja podsumowująca Projekt 29.05.2015 organizowana w partnerstwie z uniwersytetami w Szwecji, Finlandii oraz Słowenii.

Motto projektu Tworzenie środowiska zawodowego, które wspólnie wspiera proces kształcenia przyszłych nauczycieli. (Richards, 1998; Korthagen & Kessels, 1999; Richards & Farrell, 2011)

Wybór wykładowców reprezentujących różne ośrodki naukowo-badawcze oraz organizacje i szkoły zajmujące się wczesnym nauczaniem języka, dwujęzycznością i podejściem CLIL Wybór opiekunów praktyk oraz doradców wywodzących się z różnych kontekstów edukacyjnych (szkoły państwowe, szkoły z programami innowacyjnymi, szkoły wykorzystujące Primary Year Programme, szkoły międzynarodowe, szkoły niepubliczne, dwujęzyczne) Studenci współpracowali z nauczycielami i wykładowcami z 10 krajów: Polski, Słowenii, Finlandii, Anglii, Irlandii, Nowej Zelandii, Australii, USA i Kanady

Project Bilingual education Project Bilingual education. MA in teaching English to young learners as a second and foreign language co-financed by the European Union under the European Social Fund Warsztaty

Formuła warsztatów: Studenci oraz opiekunowie praktyk wspólnie uczestniczą w warsztatach w celu zbudowania relacji między opiekunami praktyk oraz studentami; Nauczyciele opiekunowie praktyk uzupełniają swoją wiedzę oraz wspólnie planują pracę w klasie. Wybrane tematy warsztatów: Introduction to CLIL, CLIL Activities in a Teacher Portfolio, Introduction to Bilingual Literacy, Assessment to bilingual literacy, Using children literature in a language classroom. The library lesson with ELL, Introduction to action research, Learning disabilities and language learning

Wizyty studyjne wykładowców

Staże naukowe studentów

Project Bilingual education Project Bilingual education. MA in teaching English to young learners as a second and foreign language co-financed by the European Union under the European Social Fund PROGRAM STUDIÓW

complementary modules Project Bilingual education. MA in teaching English to young learners as a second and foreign language co-financed by the European Union under the European Social Fund core modules 1. English Language Teaching 2. Language and Linguistics 3. Tools for Professional Development 4. General Education complementary modules 1. Practical English 2. Early Childhood Education

Ścieżka 1 Ścieżka 2 Ścieżka 3 Project Bilingual education. MA in teaching English to young learners as a second and foreign language co-financed by the European Union under the European Social Fund absolwenci studiów pedagogicznych I stopnia o specjalności wczesnoszkolnej lub przedszkolnej, a nie posiadają certyfikatu językowego na poziomie C1. Uzupełniają kompetencje językowe realizując moduł uzupełniający 1; Ścieżka 1 absolwenci studiów filologicznych I stopnia. Uzupełniają kompetencje w obszarze edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej realizując moduł uzupełniający 2; Ścieżka 2 studenci ze zdanym egzaminem na poziomie C1 oraz odbyli studia I lub II stopnia w zakresie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej lub studia I stopnia WNJA – zamiast modułu uzupełniającego: dodatkowa praktyka, projekt samokształceniowy i badawczy. Ścieżka 3

Ścieżka 1 (uzup. jęz.) Ścieżka 2 (uzup. PW i PP) Ścieżka 3 (bez uzup.) Rok I Moduł podst. 1, 2, 3 Moduł podst. 1, 2, 3 Rok II Moduł podst. 4 Moduł uzup. 1 Projekt badawczy projekty samokształceniowe językowe Dodatkowa praktyka w szk. Dwujęzycznej/ projekt samokszt. OG Praca magisterska

Core module 1: English Language Teaching Course Format Time ECTS points Overview of English teaching approaches and methods Lecture 30 3 Teaching English to young learners Workshop 60 6 Assessing and Evaluating YL Language Teaching and Learning Introduction to CLIL Literature and Drama in ELT Teaching literacy in bilingual settings

Core module 2: Language and Linguistics Course Format Time ECTS points Second Language Acquisition and Classroom Language Learning Lecture 60 6 English phonetics Workshop 30 3 Pedagogical grammar Workshop[

Core module 3: Tools for Professional Development Course Format Time ECTS points Tools of reflective teaching: (Introduction to Teaching Portfolio) Workshop 30 4 Action research: The design and carrying out of a small-scale teacher research study   3 Research methods in education Professional and academic discourse Practicum and clinic 60+30 6

Core module 4 General Education Course Format Time ECTS points Educational psychology Lecture 30 4 Philosophy of education Special Education Workshop 3 Bilingualism/Multiculturalism: Critical Issues and practices Early Childhood Education CLIL in different contexts Curriculum studies

Complementary module 2: Early Childhood Education Nazwa przedmiotu Forma zajęć Liczba godzin Liczba punktów ECTS Edukacja językowa K 30 2 Edukacja matematyczna Edukacja plastyczna Edukacja muzyczna Edukacja przyrodnicza Zabawa w edukacji małego dziecka Pracownia problemów wychowania Współpraca z rodzicami Praktyki pedagogiczne w przedszkolu i szkole podstawowej i pracownia metodyczna WAR 60+30 6 CoMPLEmentary Module 2

Tworzenie eportfolio Jest to proces

The Learning Portfolio The Pedagogical CV Projekt „Nauczanie Dwujęzyczne. Studia drugiego stopnia w języku angielskim” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego The Learning Portfolio Dokumentacja procesu poszerzania wiedzy nauczycielskiej na różnych płaszczyznach Refleksja nad zdobywanymi doświadczeniami, własnymi mocnymi i słabymi stronami Uczenie się poprzez współpracę ze studentami, nauczycielami i wykładowcami The Pedagogical CV Formalna prezentacja kompetencji nauczyciela Przedstawienie doświadczenia w nauczaniu Opis własnej filozofii nauczania (teaching philosophy)

Documenting the learning process Reflecting on the process of learning Selecting evidence of learning Documenting the learning process Reflecting on the process of learning Development of a teaching eportfolio Learning experiences (classes, teaching practice, advising, conversations, assignments)

Portfolio areas subject matter, pupil learning, individual needs and learner autonomy, instructional strategies, planning instruction, learning environment, assessment, communication, reflection and professional development, collaboration ethics and relationships

Magda Szwec: http://magdalenaszwec. weebly. com/teacher-collaboration Anna Kurowska http://annikakurowska.weebly.com/documentationevidence.html Solomia Hlibczuk: http://solomiaeportfolio.weebly.com/communication.html Dominika Filipek: http://dominikafilipek.weebly.com/assessment.html

Dziękujemy!

PISA 2009 Results: Executive Summary. (2009). PISA, OECD Publishing. Project Bilingual education. MA in teaching English to young learners as a second and foreign language co-financed by the European Union under the European Social Fund Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press. Chambers, G. (1999). Motivating Language Learners. Clevedon: Multilingual Matters. Enever J. (2011). Early Language Learning in Europe. London, UK: The British Council. IBE (2013). Raport krajowy badania ESLC. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. European Council. 2012. First European Survey on Language Competences – final report. Brussels. Kuppens, A.H. (2010). Incidental foreign language acquisition from media exposure. Learning, Media and Technology 35, 65-85. Lefever, S.C. (2010). English skills of young learners in Iceland. Paper presented at Menntakvika Conference, Reykjavik. Lindgren, E. & Munoz, C. (2012). The influence of exposure, parents, and linguistic distance on young European learners' foreign language comprehension. International Journal of Multilingualism, 1-25. PISA 2009 Results: Executive Summary. (2009). PISA, OECD Publishing. Pinter, A. (2006). Teaching Young Language Learners. Oxford: Oxford University Press. Szpotowicz, M. 2013. Language Achievements of Polish Young Learners: Evidence from the ELLiE Study. In: D.Gabryś-Barker, E. Piechurska, J. Zybert. Investigations in Teaching and Learning Languages. Springer. Szpotowicz, M., D. Campfield, L. Rycielska. Język angielski – czynniki wpływające na poziom umiejętności uczniów. In: Raport tematyczny z badania SUEK (unpublished IBE report)