Co dalej…..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Aktualne działania MEN na rzecz rozwoju poradnictwa zawodowego 26 maja 2011r. DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Arleta Szychiewicz-Łypko
Pedagogika.
Podyplomowe Studia Surdopedagogiki
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Art. 71b pkt 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Indywidualne nauczanie
ZAPRASZA NA PREZENTACJĘ o uczelni rekrutacja życie studenckie oferta kształcenia stypendia zagraniczne rankingi czesne kontakt.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Język obcy w przedszkolu
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
FILIA INSTYTUTU STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W BOLESŁAWCU
Instytutu Studiów Podyplomowych WSKPiSM
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
LICENCJAT I CO DALEJ?. Praca…. 1) Przedszkola, kluby przedszkolaka, punkty przedszkolne i inne formy wychowania przedszkolnego (minimum ½ etatu w jednym.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
INSTYTUT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
placówka przyjazna uczniom
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Zmiany w prawie oświatowym
KATEDRA PEDAGOGIKI KULTURY FIZYCZNEJ
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Co dalej….

STUDIA II STOPNIA UMCS - pedagogika pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna (specjalność nienauczycielska- pełne kwalifikacje do pracy w placówkach przedszkolnych i w klasach I-III szkoły podstawowej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, kandydaci uzyskują w toku studiów pierwszego stopnia); edukacja zdrowotna i terapia pedagogiczna (specjalność nauczycielska – praca jako terapeuta pedagogiczny z dziećmi z zaburzeniami czytania, pisania, liczenia itp.); pedagogika opiekuńczo- wychowawcza z terapią pedagogiczną (specjalność nauczycielska – praca terapeuty pedagogicznego z dziećmi z zaburzeniami emocjonalno-społecznymi); doradztwo zawodowe i personalne (specjalność nienauczycielska); specjalność ogólnopedagogiczna (specjalność nienauczycielska). Specjalność zostanie uruchomiona pod warunkiem jej wyboru przez minimum 20 studentów. Zmiana specjalności wiąże się z zaliczeniem płatnych róznic programowych.

STUDIA II STOPNIA UMCS – pedagogika specjalna W roku akademickim 2015/2016 planowane są do uruchomienia następujące specjalności: edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i z trudnościami w uczeniu się (specjalność nauczycielska)  specjalna terapia pedagogiczna i edukacja inkluzyjna (specjalność nauczycielska)  resocjalizacja z socjoterapią (specjalność nienauczycielska). Tu nie ma różnic programowych.

STUDIA II STOPNIA KUL - pedagogika Specjalność I: Pedagogika ogólna i psychoprofilaktyka Specjalność II: Pedagogika szkolna z elementami terapii pedagogicznej Specjalność III: Zarządzanie szkołą i placówką wychowania przedszkolnego Specjalność IV: Pedagogika rodziny z poradnictwem pedagogicznym Specjalność V: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i resocjalizacja Specjalność VI: Psychopedagogika specjalna z logopedią /nie mam informacji, które specjalności są kwalifikacyjne a które nie/

STUDIA II STOPNIA WSEI - pedagogika Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna / z arteterapią / z INFORMATYKĄ (nauczycielska) Język angielski w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej (nienauczycielska) Pedagogika resocjalizacyjna (nienauczycielska) Pedagogika szkolna i opiekuńcza (nienauczycielska) Pedagogika terapeutyczna z rehabilitacją (nienauczycielska)

STUDIA II STOPNIA INNE UCZELNIE Pedagogika korekcyjna (APS) Pedagogika szkolna i pedagogika zdolności (APS) Wczesne nauczanie języka angielskiego (UW)

DODATKOWE WYKSZTAŁCENIE UMCS – studia I stopnia Pedagogika specjalna edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) i wczesna edukacja (specjalność nauczycielska) edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością sensoryczną (tyflopedagogika i surdopedagogika) i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (specjalność nauczycielska) pedagogika resocjalizacyjna (specjalność nauczycielska) pedagogika resocjalizacyjna (specjalność nienauczycielska).

DODATKOWE WYKSZTAŁCENIE St. podyplomowe - kwalifikacyjne Logopedia (UMCS) Muzykoterapia (UMCS) Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z niepełnosprawności (UMCS) Terapia pedagogiczna (WSEI) Zarządzanie w oświacie (WSEI I WSPIA) Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (WSH) Metodyka nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym (Inter edukacja) Podyplomowe studia wczesnego nauczania języka angielskiego (UW)

DODATKOWE WYKSZTAŁCENIE St. podyplomowe - doskonalące Arteterapia z elementami psychologii twórczości (UMCS) Skuteczna komunikacja i zarządzanie w pracy nauczyciela (WSPIA) Dwu i trzylatki w przedszkolu: wspomaganie ich rozwoju, wychowanie i kształcenie (APS) Matematycznie uzdolnione dzieci: diagnoza, wspomaganie rozwoju i edukacja (APS)