W 3 krokach do Product Backloga Paweł Słowikowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Co to jest DNS i jak działa?
Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Prezentacja nowego produktu
Dr Tadeusz Lis Badania Systemowe „EnergSys”
ZIELONA PREZYDENCJA Organizacja spotkań i konferencji w zielonym standardzie.
Symulacja wprowadzania nowego produktu na rynek
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Jak się robi plan marketingowy?
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
MARKETING STRATEGICZNY
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Unternehmenskommunikation Ludzie, jakość, design Innowacyjna strategia zarządzania i wdrażania nowych produktów.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
- Pomimo, iż coroczna Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy zbiera ogromne sumy pieniężne, według badań przeprowadzonych kilka lat temu, Polacy nie są otwarci.
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Metody …czyli jak ewaluować, by nie zanudzić?
Szkolenia, Coaching, PR.
Magdalena kurzyńska Sławomir Kwasiborski
Zawsze słyszymy o zasadach ze strony kobiet. Teraz parę zasad widzianych od strony mężczyzn.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011.
Rynek tłumaczeń i lokalizacji w Polsce, Wrocław marca 2009r. Małgorzata Haas-Tokarska Maksymilian Nawrocki MORAVIA IT.
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
Akademia Sprzedaży.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
O korzeniach i skrzydłach…
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
I Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kujawskiej Włocławek
Jakość w projektach studenckich Paweł Polaczyk. Paweł Polaczyk, Jakość w projektach studenckich 2/12 Plan prezentacji Informacje ogólne Jakość Zagrożenia.
Tworzenie ankiet online
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Prezentacja nowego produktu Tytuł. Cel długoterminowy  Podaj cel, który ma zostać zrealizowany.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród 19 nauczycieli i pracowników szkoły.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
Tytuł projektu Wywiady #1. Które założenia testowaliśmy? Które KONKRETNIE hipotezy z modelu biznesowego (BMC) poddaliście sprawdzeniu?
Szanowna Pani ! Zwracam się do Pani z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety dotyczącej zakupów w Galerii X. Umożliwi nam ona lepsze dostosowanie się do.
Od (web)aplikacji biznesowych po (web)game dev Testowanie i spełnianie oczekiwań.
RAPORT Z BADANIA ANKIETOWEGO ZA ROK 2009 „Ocena zadowolenia klienta z usług Urzędu Miasta Tychy”
Procenty wokół nas.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Afektywne podejście do lojalności
Nazwa, logo i motto firmy
LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
Praca domowa: Wybierz z następnego slajdu jedno zdanie, przepisz je i rozwiń tak, aby odpowiadało na pytanie: Jak chrześcijanin może realizować wiarę.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

W 3 krokach do Product Backloga Paweł Słowikowski

Rozkład jazdy Produkcja Praca w grupach Robimy czapeczki Teoria Słuchamy Synteza Praca w grupach Stosujemy narzędzia i wiedzę 15 min 10 min 15 min

Produkujemy! Jesteście teraz „Dostawcami” Produkujecie 3 czapeczki z kartek papieru [5 min] Dowolnie poskładane, ozdobione, kolorowe Przekazujecie czapeczki sąsiedniej grupie - waszym „Klientom” 1 osoba jako przedstawiciel „Dostawców” „Klienci” testują czapeczki [10 min] Przedstawiciel „Dostawców” spisuje cechy czapeczki wymienione przez „Klientów”: Co czapeczka musi mieć? Co czapeczka powinna mieć? Co by było efektem „wow” w przypadku czapeczki?

Model Kano – satysfakcja i oczekiwania klienta ATRAKCYJNE - Nieodkryte - Innowacyjne - Nieoczekiwane - „Nie wiedziałem, że tego potrzebuję, ale podoba mi się!” PODSTAWOWE - Domyślne - „Oczywiste” - Zwykle nie artykułowane wprost - „Rozumie się samo przez się” Brak podstawowych funkcjonalności? – Porażka! Z czasem to, co było efektem „wow” staje się oczekiwaną funkcjonalnością lub nawet podstawową Atrakcyjne funkcjonalności pozwalają wyprzedzić konkurencję JEDNO-WYMIAROWE - Jasno wyartykułowane - Wyspecyfikowane - Mierzalne - Techniczne Brak funkcjonalności Dostarczone funkcjonalności

Model Kano – ankieta i mapowanie Jak się czujesz, kiedy możesz przeciągać myszką elementy w tabeli obliczeń? Pytanie pozytywne (funkcyjne) Jak się czujesz, kiedy nie możesz przeciągać myszką elementów w tabeli obliczeń? Pytanie negatywne (dysfunkcyjne) 1.Lubię to w takim kształcie 2.Musi to być w ten sposób 3.Jestem neutralny/a 4.Toleruję ten stan rzeczy 5.Nie podoba mi się to 1.Lubię to w takim kształcie 2.Musi to być w ten sposób 3.Jestem neutralny/a 4.Toleruję ten stan rzeczy 5.Nie podoba mi się to Funkcjonalność: ”Drag-and-drop” w tabeli obliczeń Pytanie negatywne (dysfunkcyjne) – nie ma funkcjonalności 1. Lubię2. Musi tak być3. Neutralny4. Toleruję5. Nie lubię Pytanie pozytywne (funkcjonalne) – jest funkcjonalność 1. Lubię-Atrakcyjna Jedno- wymiarowa 2. Musi tak byćNiepożądanaNieważna Podstawowa 3. NeutralnyNiepożądanaNieważna Podstawowa 4. TolerujęNiepożądanaNieważna Podstawowa 5. Nie lubięNiepożądana -

Synteza – mapujemy funkcjonalności „Dostawcy” wpisują funkcjonalności zebrane w poprzednim ćwiczeniu do pytań w ankiecie Kano Przedstawiciel „Dostawców” idzie z ankietą do „Klientów” „Klienci” odpowiadają na pytania „Dostawcy” dostają listę odpowiedzi i mapują do rodzaju funkcjonalności (tworząc macierz Kano) Atrakcyjne Jedno-wymiarowe Podstawowe

Trzy kroki do Product Backloga 1)Zbierz listę docelowych użytkowników/klientów swojego produktu 2)Zrób badanie z potencjalnymi użytkownikami/klientami -> przeprowadź ankietę Kano 3)Określ wstępny Product Backlog na podstawie typów funkcjonalności Odpowiednia mieszanka Atrakcyjnych i Jedno-wymiarowych funkcjonalności Zainwestuj w badania aby odkryć Atrakcyjne funkcjonalności Pamiętaj o ROI z ulepszania istniejących funkcjonalności

Dziękuję za uwagę!