Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY"— Zapis prezentacji:

1 LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY
CZYLI 100 RZECZY, KTÓRE KAŻDY PROJEKTANT POWINIEN WIEDZIEĆ O POTENCJALNYCH KLIENTACH

2 ZAWSZE SIĘ SPODZIEWAJ, ŻE COŚ PÓJDZIE NIE TAK
Błędy w domu i firmie. Nie istnieją bezbłędne systemy. Koszty zawsze rosną wprost proporcjonalnie do bezpieczeństwa systemu.

3 JAK SFORMUŁOWAĆ KOMUNIKAT O BŁĘDZIE
Informuje, co użytkownik zrobił. Wyjaśnia naturę problemu. Wskazuje użytkownikowi, jak poprawić błąd. Jest napisany zrozumiałym językiem, w stronie czynnej, a nie biernej. Zawiera przykład.

4 ZŁOTE ZASADY TWORZENIA SYSTEMU
Staraj się przewidzieć rodzaje błędów. Stwórz prototyp projektu i poproś o ocenę użytkowników. Testuj projekt na swojej grupie docelowej.

5 PRAWO YERKESA-DODSONA
Teoria ta sprowadza się do dwóch stwierdzeń: W miarę jak rośnie pobudzenie fizjologiczne (regulowane przez twór siatkowaty), to coraz łatwiej jest wykonywać daną czynność, ale tylko do pewnego poziomu. Później następuje już tylko spadek efektywności, prowadzący w skrajnej sytuacji do całkowitej dezintegracji zachowania. Dla zadań trudnych optymalny poziom pobudzenia jest niższy, niż dla zadań łatwych.

6 NIE WSZYSTKIE BŁĘDY SĄ ZŁE
Konsekwencje pozytywne  nie dają pożądanych wyników ALE stanowią informację ułatwiającą osiągnięcie celu. Konsekwencje negatywne  prowadzą w ślepą uliczkę, brak pozytywnych następstw, powrót do punktu wyjścia. Konsekwencje neutralne  nie wpływają na realizację zadania.

7 RODZAJE BŁĘDÓW SĄ PRZEWIDYWALNE
Błędy czynności: Błędy czynności nadmiarowej – wykonywanie czynności zbędnych. Błędy braku czynności – niewykonanie wszystkich niezbędnych czynności. Błędy nieprawidłowej czynności – np. podanie błędnego adresu strony. Błędy sterowania – popełniane w trakcie sterowania urządzeniem.

8 RÓŻNE STRATEGIE POPRAWIANIA BŁĘDÓW
Systematyczne poszukiwania – przeszukiwanie względem określonej procedury. Poszukiwanie na chybił trafił – sprawdzanie wybranych, najczęstszych błędów. Poszukiwanie nieustępliwe – przeszukiwanie w pętli, powtarzanie mimo braku rezultatu.

9 WYKONYWANIE ZADAŃ A WIEK UŻYTKOWNIKA
Starsi dorośli: Częściej mają problemy ze sterowaniem na witrynie. W mniejszym stopniu wykorzystują doświadczenia z przeszłości. Mają wątpliwości czy postąpili prawidłowo. Wykorzystują w większym stopniu strategię chybił trafił.

10 Bibliografia SUSAN M.WEINSCHENK ,,100 RZECZY, KTÓRE KAŻDY PROJEKTANT POWINIEN WIEDZIEĆO POTENCJALNYCH KLIENTACH.’’


Pobierz ppt "LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY"

Podobne prezentacje


Reklamy Google