1 Wykład 8. Przedsiębiorczość i Globalne Zarządzanie Technologią Informacyjną Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Informatyczne Systemy Zarządzania (James.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Świadczenie usługi dystrybucyjnej - biznes OSD
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Horyzontalne scenariusze pracy
Jarosław Sokolnicki Zbigniew Szcześniewski Microsoft
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
System ewaluacji NPR i NSRO
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Administracja zintegrowanych systemów zarządzania
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Spotkania konsultacyjne
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Bazy danych, sieci i systemy komputerowe
Wsparcie dla rozwoju technologii
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Wprowadzenie teoretyczne
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Przygotowali: Anna Farion Dariusz Droździel
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W MRĄGOWIE Technikum Informatyczne.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Projektowanie systemów informacyjnych Uwaga: Uwaga: do wykładu jest „bryk” w Internecie: Preferowany kontakt:
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Ergonomia procesów informacyjnych
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
Dr Sylwia Talar Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Zarządzanie międzynarodowe
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

1 Wykład 8. Przedsiębiorczość i Globalne Zarządzanie Technologią Informacyjną Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Informatyczne Systemy Zarządzania (James A. O'Brien. Management Information Systems)

2 Przegląd wykładu  Rozdział I. Technologia zarządzania informacją (4 podtematy)  Rozdział II. Globalne zarządzanie IT( 6 podtematów)

3 Rozdział I. Technologia Zarządzania Informacją  Wpływ IT na menedżerów  Wpływ IT na organizację  Zarządzanie funkcją IS  Niepowodzenia/porażki w zarządzaniu IT

4 Wpływ IT na menedżerów  Nie kwestionuje się już znaczenia strategicznego i operacyjnego technologii informacji w biznesie  Jak pokazuje XXI wiek,wiele firm światowych zamierza przekształcić się w potentatów poprzez poważne inwestycje w e-biznes, e-handel i inne pochodne IT  Dlatego istnieje realna potrzeba aby kierownictwo zrozumiało jak zarządzać tą ważną funkcją organizacyjną

5 Wpływ IT na menedżerów  Główna siła przyśpieszania i wywoływania zmian organizacyjnych i zarządczych  Ułatwia organizacyjne zmiany decyzji kierowniczych, struktur organizacyjnych i bieżących zadań kierowniczych  Dane na następnym slajdzie pokazują,że presje konkurencji w dzisiejszym środowisku biznesu zachęcają menedżerów do ponownego przemyślenia używania i kierowania IT

6 Wpływ IT na menedżerów

7 Wpływ IT na organizacje  Kluczowe wymiary przedsiębiorstwa sieciowych  Struktura organizacyjna  Przywództwo i zarządzanie  Ludzie i kultura  Spójność (komunikatywność)  Wiedza  Sojusze  Przykład na następnym slajdzie

8 Wpływ IT na organizacje

9 Zarządzanie funkcją IS – Technologia Zarządzania Informacją  Trzy główne składniki  Zarządzanie rozwojem i wdrożenie e-biznesu i strategii IT  Zarządzanie rozwojem aplikacji e-biznesowych oraz badania i wdrożenie nowych IT  Zarządzanie procesami IT fachowcami i jednostkami w ramach organizacji IT i funkcji IS

10 Zarządzanie funkcją IS  Organizacja IT  Centralizacja  Decentralizacja  Ostatni trend  Zarządzanie rozwojem aplikacji zawiera:  Analiza systemu i projektowanie  Prototypowanie (budowa prototypu)  Programowanie aplikacji  Zarządzanie projektem  Zapewnienie jakości  Utrzymanie systemu

11 Zarządzanie funkcja IS – Managing IS Operations  Zarządzanie użyciem  hardwaru, softwaru, sieci, zasobami ludzkimi w bazach danych wewnątrz organizacji  Czynności operacyjne wymagają zarządzania  Operacjami systemów komputerowych  Zarządzanie siecią  Kontrolą produkcji  Wsparciem produkcji

12 Zarządzanie funkcją IS (kontynuacja)  Monitorowanie działania systemu  Sprawdzanie pracy komputera  Ułatwia rozwój harmonogramów  Dostarcza szczegółowych statystyk do planowania i kontrolowania  Systemy ładujące się  Kontrola procesu

13 Zarządzanie funkcją IS (kontynuacja)  Zarządzanie zasobami ludzkimi IT  Rekrutacja wykwalifikowanego personelu  Rozwój, organizacja i ukierunkowanie możliwości dotychczasowych pracowników  Szkolenia pracowników  Programowanie ścieżek kariery i ustalanie poziomów zarobków

14 Zarządzanie funkcją IS (kontynuacja)  CIO (Chief Information Officer) i inni zarządzający IT  Główny informatyk  Przewiduje użycie IT w wielu firmach  Łączy funkcję IT ze strategicznymi celami biznesu  Koncentruje się na planowaniu biznesu/IT i strategii  Pomaga rozwinąć strategiczne użycie IT w e-biznesie i handlu elektronicznym

15 Zarządzanie funkcją IS (kontynuacja)  Zarządzanie technologią  Całe IT musi być zarządzane jako platforma technologiczna dla zintegrowanego e-biznesu  Można delegować Głównego Technologa do:  Planowania i rozwoju IT

16 Zarządzanie funkcją IS (kontynuacja)  Zarządzanie usługami użytkownika  Funkcje wspomagania i kierowania użytkownikami końcowymi oraz roboczej grupy informatycznej  Dostarcza możliwości ale też problemówdla zarządzających daną jednostką  Pomoc zza biurka  Ustanawia i umacnia politykę firmy

17 Niepowodzenia w zarządzaniu IT  IT nie jest wykorzystywane efektywnie przez firmy,które chciały skomputeryzować tradycyjne procesy biznesowe  zamiast użyć ich do procesów innowacyjnych e-biznesu  IT nie jest wystarczająco wykorzystywane przez IS bo ma długi czas realizacji i często zawodzi  jest tak w przypadkach kiedy projekty aplikacji rozwojowych nie są zarządzane właściwie

18 Niepowodzenia w zarządzaniu IT (kontynuacja)  Zarządzanie i zaangażowanie kierownictwa  Starsza kadra musi być zaangażowana w kluczowe decyzje biznesowe/IT aby optymalizować wartość biznesu i wykorzystanie funkcji IT  Wymaga rozwoju struktur zarządczych które aktywują partycypację w planowaniu i kontroli użycia IT w biznesie  Pomaga uniknąć problemów z działaniami IS  Zwiększa wartość strategiczną IT dla biznesu

19 Rozdział II. Globalne zarządzanie IT  Zarządzanie IT  Strategie e-biznesu/IT  Aplikacje biznesowe/IT  Platformy IT  Dostęp do danych  Rozwój systemów globalnych

20 Globalne zarządzanie IT - Ramy

21 Zarządzanie IT – Zmiany kulturowe  Zmiany kulturowe  Różnice językowe  Interesy kulturowe  Religie  Zwyczaje  Stosunki Społeczne  Poglądy polityczne

22 Zarządzanie IT - Wyznania polityczne  Wyznania polityczne  Zasady regulujące lub zabraniające wymiany danych poza granice kraju  Ostre restrykcje, podatki lub zakazy importu sprzętu i oprogramowania  Lokalne prawo  Obustronne umowy handlowe

23 Zarządzanie IT – Wyznania geoekonomiczne  Wyznania geoekonomiczne  Wpływ geograficzny na rzeczywistość ekonomiczną międzynarodowych biznesów  Odległość  Rzeczywisty czas komunikacji  Brak dobrej jakości usług telekomunikacyjnych  Brak wykwalifikowanej siły roboczej  Koszty utrzymania i koszty pracy

24 Strategie e-biznesu/IT  Przeprowadzka z daleka od  Autonomicznych filii z zagranicy  Autonomicznych filii zależnych od siedziby głównej w zakresie nowych procesów, produktów, pomysłów  Ścisłe zarządzanie operacjami na całym świecie przez siedzibę główną

25 Strategie e-biznesu/IT (kontynuacja)  Zmierzanie w kierunku  Uzależnienie się od systemów informacyjnych i technologii internetowych w celu integracji aktywności biznesowych  Zintegrowanych, współpracujących ze sobą sprzętów, oprogramowania i bazujących na internecie struktur platform IT

26 Aplikacje biznesowe/IT  Aplikacje IT zależą od przeróżnych nośników biznesu, związanych z naturą biznesu, przemysłu i jego konkurencyjności i uwarunkowań takich jak  Globalni klienci  Globalne produkty  Globalne operacje/działania  Globalne zasoby  Globalna współpraca

27 Aplikacje biznesowe/IT

28 Platformy IT  Infrastruktura technologiczna  Złożoność techniczna  Implikacje polityczne i kulturowe  Wyzwania  Zarządzanie międzynarodowymi sieciami komunikacyjnymi  Zarządzanie siecią  Kwestie uregulowań  Kwestie technologiczne  Kwestie typowe dla danego kraju

29 Platformy IT (kontynuacja)  Internet jako globalna platforma IT  Firmy mogą  Rozwijać rynki  Zmniejszać koszty komunikacji i dystrybucji  Zwiększać swoją marżę zysku  Niskie koszty kanału interaktywnego dla komunikacji i wymiany danych

30 Dostęp do danych  Międzynarodowy przepływ danych (TDF)  Przepływ danych między państwami przez sieci telekomunikacyjne w globalnych systemach informacyjnych  Niektóre kraje postrzegają TDF jako naruszanie ich suwerenności  Inne dostosowują prawo, aby chronić lokalny przepływ IT lub zapewnić lokalne miejsca pracy  Niektórzy widzą TDF jako naruszenie ich prywatnego ustawodastwa

31 Dostęp do danych (kontynuacja)  Kwestie dostępu do internetu  Wysokie opłaty rządowe  Monitorowanie dostępu przez rząd  Filtrowanie dostępu przez rząd  Zabroniony dostęp publiczny

32 Rozwój systemów globalnych - Wyzwania  Wyzwania  Konflikty lokalnych kontra globalnych sustemów zapotrzebwania  Trudności związane z zaakceptowaniem powszechnych cech systemu  Zaburzenia wywołane implementacją systemu i jego utrzymaniem  Wymiana pomiędzy rozwiniętym systemem, który może pracować na wielu stanowiskach i platformach operacyjnych oraz pozwala każdemu lokalnemu użytkownikowi dostosować oprogramowanie do jego własnej platformy  Globalna standaryzacja definicji danych

33 Rozwój systemów globalnych – Strategie Rozwoju Systemów  Strategie Rozwoju Systemów  Przekształcenie bazowej aplikacji w aplikację globalną  Ustanowienie międzynarodowej grupy rozwojowej zapewniającej aby system spełniał wymagania zarówno lokalnych oddziałów jak i siedziby głównej  Równoległy rozwój  Centra doskonałości

34 Literatura: 1. James A. O'Brien. Management Information Systems: Managing Information Technology in the Business Enterprise. Sixth Edition. McGraw- Hill/Irwin, 2004, 619 p ml