Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Pion Sprzedaży i Marketingu
Produkt
Cele Marketingowe Określenie warunków wyjściowych. Rozpoczęcie procesów restrukturyzacji systemu obsługi klienta oraz dystrybucji węgla oraz wprowadzenie na rynek nowych typów paliwa kwalifikowanego. Ugruntowanie pozycji nowych paliw kwalifikowanych na rynku. Zastosowanie procedur współpracy w obrębie programów niskiej emisji. Umocnienie dominującej pozycji KW S.A. na rynku paliw węglowych. Ukształtowanie pozytywnego wizerunku KW S.A.
wskaźniki efektywności Badania marketingowe liczba badań, porównanie zasięgu badań, porównanie wyników, skuteczność dotarcia do uczestników badania.
Wskaźniki efektywności Wizerunek firmy: udział w targach (harmonogram a realizacja), liczba wydrukowanych ulotek BTL, wizualizacja firmy (znaczek, gadżety- ilość osób), zasięg reklam (oglądalność), statystyka ze strony internetowej, forum-liczba wypowiedzi, liczba wypełnionych ankiet na stronie internetowej, uzyskane atesty, certyfikaty, liczba artykułów (nakład czasopism), udział w badaniach i rozwoju nowych technologii, organizowane przez KW S.A. konferencje, liczba projektów w jakich KW S.A. bierze udział, Program Ograniczenia Niskiej Emisji – liczba gmin współpracujących (ilość wymian), Udział samochodów wysokotonażowych w sprzedaży drobnicowej, Realizacja wdrażania CRM (zgodność z harmonogramem (terminy).
Zadania taktyczne: stworzenie planu badań marketingowych, analiza organizacji konkurencji, ustalenie nowych zasad wyceny węgla, opracowanie marek i logotypów nowych paliw, zastrzeżenie znaków towarowych i logotypów nowych paliw, opracowanie strategii promocji nowych paliw – współtworzenie materiałów ATL/BTL w zakresie strategii produktowych, współtworzenie nowej strony internetowej KW S.A., nawiązanie współpracy w zakresie Programów Ograniczenia Niskiej Emisji z organami administracji na szczeblu wojewódzkim, powiatowym i gminnym, analizy i zbieranie informacje dotyczące nowych technologii węglowych, współpraca w ramach Klastra Czystych Technologii Węglowych monitoring wskaźników procesu sprzedaży węgla w Kompanii Węglowej S.A., współpraca z klientami Kompanii Węglowej S.A., prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości państwowej z zakresu wydobycia, sprzedaży i jakości produkowanego węgla, administracja systemów informacyjnych,
Zadania operacyjne współtworzenie oraz monitoring wprowadzenia systemu CRM, wprowadzenie na rynek paliwa kwalifikowanego na bazie miału, działania mające na celu promocję paliw kwalifikowanych oraz innych produktów KW S.A., współuczestniczenie w kampanii reklamowej (prasa, radio, TV), opracowanie długofalowej strategii produktowej w zakresie racjonalnego wykorzystania produkcyjnego KW S.A., dostosowanie dystrybucji i sprzedaży do tendencji rynkowych, promowanie niskoemisyjnego węglowego systemu ogrzewania budynków/mieszkań, udział w badaniach i rozwoju dotyczących nowych technologii węglowych, realizacja planu badań marketingowych, analiza efektywności działań marketingowych, współpraca w ramach Klastra Czystych Technologii Węglowych, udział w projektach promujących nowoczesne technologie węglowe.
Zadania strategiczne dostosowanie badań marketingowych do priorytetów i zapotrzebowania firmy, analiza działań firmy zgodnie z nowymi możliwościami i tendencjami rynku, restrukturyzacja systemu obsługi klienta, restrukturyzacja systemu dystrybucji węgla KW S.A., wdrożenie procedur długofalowej współpracy w obrębie programów niskiej emisji, przygotowanie i wdrożenie koncepcji komercyjnej instalacji do produkcji paliw ciekłych z węgla, właściwa identyfikacja trendów poziomu cen węgla na rynku krajowym i międzynarodowym, rozbudowa Portalu Klienta KW S.A., wprowadzenie awizacji załadunku węgla na samochody w celu usprawnienie odbioru towaru, zapewnienie Klientowi rzetelności danych o sprzedaży i wykonanych transakcjach wypracowanie procedur udrażniających przepływ informacji na linii sprzedający ‑ klient, ugruntowanie pozycji nowych paliw kwalifikowanych na rynku, ukształtowanie pozytywnego wizerunku KW S.A.
Uporządkowanie systemu dystrybucji KW S.A.: analiza istniejącego systemu dystrybucyjnego ze szczególnym określeniem elementów stanowiących o jego słabości, opracowanie alternatywnych rozwiązań usprawniających system dystrybucyjny, określenie roli i zasad funkcjonowania systemu awizacji w oparciu o e- commers. Centralnym elementem tego projektu jest szeroko rozumiany kontakt z klientem, rozumianym zarówno jako dystrybutor jak i odbiorca finalny. Narzędziem do osiągnięcia tego celu powinno być zastosowanie CRM (Customer Relationship Management) będącej całościową strategią biznesową w tym względzie.
CRM
Wprowadzenie na rynek paliwa kwalifikowanego na bazie miału. PRODUKT BORUTA Eko -paliwo (na bazie miału)
System sprzedaży węgla - kanały dystrybucji
Sposoby realizacji transportu
Sposoby realizacji transportu