Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU

Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna ISO
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Jakość pracy laboratoriów wg PN-EN ISO/IEC Jacek WĘGLARCZYK
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Adam Walicki - 30 września 2010
ZINTEGROWANY SYSTEM ZARZĄDZANIA
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Planowanie przepływów materiałów
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
Wprowadzenie teoretyczne
OCHRONA KRAJOBRAZU W KONTEKŚCIE EUROPEJSKIEJ KONWENCJI KRAJOBROWEJ Piotr Otawski Toruń, 12 sierpnia 2014.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Koncepcje zarządzania jakością (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
INTEGRACJA SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ wg ISO 9001 : 2000
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEMY CELOWE Jacek WĘGLARCZYK.
Modele zarządzania jakością
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Prowadzący: Władysław Feist - Auditor Wiodący PRS Certyfikacja
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według projektu normy ISO/DIS dr inż. Zofia Pawłowska.
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Zapis prezentacji:

Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wyzwanie kompleksowe. w stanie odpowiedzieć na wyzwanie kompleksowe. Jedynie system celowy jest w stanie odpowiedzieć na wyzwanie kompleksowe. Jedynie system celowy jest w stanie odpowiedzieć na wyzwanie kompleksowe. System celowy to taki, który dokonuje wyboru System celowy to taki, który dokonuje wyboru i rankingu środków dla kształtowania siebie, i rankingu środków dla kształtowania siebie, otoczenia i wzajemnych powiązań – dla otoczenia i wzajemnych powiązań – dla osiągnięcia celu. osiągnięcia celu.

CEL a SYSTEM / Deming / / Deming / 1. Bez celu nie ma systemu 2. Element systemu jest na tyle ważny, na ile współdziała w osiągnięciu celu w osiągnięciu celu 3. Zarządzanie polega na optymalizacji systemu i drogi doosiągnięcia celu doosiągnięcia celu MISJA MISJA WIZJA WIZJA POLITYKA POLITYKA STRATEGIA STRATEGIA

SYSTEM ZARZĄDZANIA … każdy … … każdy … definiowany jest jako... część ogólnego systemu zarządzania, która obejmuje strukturę organizacyjną, planowanie, odpowiedzialność, zasady postępowania, procedury, procesy i środki potrzebne do opracowywania, wdrażania, realizowania, przeglądu i utrzymywania polityki systemowej Ideą systemu jest więc identyfikacja celu strategicznego i określenie / opracowanie / narzędzia do osiągnięcia celu. Takim narzędziem jest sam system. Można powiedzieć, że system składa się – w opisie i rzeczywistości – z polityki i zasad jej realizacji.

POLITYKA SYSTEMOWA Określa ogólne cele objęte zakresem działania systemu Wstępnie decyduje o zasadach ich osiągania Określa priorytety strategiczne czyli Jakość dokumentu - POLITYKA decyduje w sposób zasadniczy o dalszym kształcie i znaczeniu systemu.

DEFINICJA POLITYKI ISO 9000 – ogół zamierzeń i ukierunkowanie organizacji, dotyczące jakości, formalnie wyrażone przez najwyższe kierownictwo.

ISO – deklaracja organizacji dot. jej intencji i zasad odnoszących się do ogólnych efektów działalności środowiskowej, określająca ramy do działania i ustalania celów oraz zadań środowiskowych organizacji PN jw. … do efektów działalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy … … celów dot. zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy

P. 5.3 ISO 9001 : 2000 Najwyższe kierownictwo powinno zapewnić, że polityka jakości Jest odpowiednia do celu istnienia organizacji Zawiera zobowiązanie do spełnienia wymagań i ciągłego doskonalenia skuteczności systemu zarządzania jakością Tworzy ramy do ustanowienia i przeglądu celów dotyczących jakości Jest zakomunikowana i zrozumiała w organizacji Jest przeglądana pod względem jej ciągłej przydatności.

WYMAGANIA FORMALNE Odpowiedniość dot. celu istnienia organizacji Ramy do ustanowienia i przeglądu celów Zakomunikowanie i zrozumiałość Aktualizowanie, dokumentowanie

ZOBOWIĄZANIA Doskonalenie skuteczności systemu Spełnienie wymagań dot. m.in.: - zapewnienia środków i zasobów - zapewnienia środków i zasobów - roli klienta - roli klienta - wzrostu świadomości pracowników - wzrostu świadomości pracowników

PRZYKŁAD POLITYKI JAKOŚCI Głównym celem XXX jest efektywne działanie dla osiągnięcia dominującej pozycji na rynku krajowym oraz powiększenie udziału na rynkach zagranicznych / …produktu /. Naszym podstawowym dążeniem jest ciągłe spełnianie wymagań klientów oraz wzrost ich satysfakcji. Osiągniemy to poprzez : stałe doskonalenie jakości i konkurencyjności naszych wyrobów utrzymywanie ciągłego kontaktu z klientami w celu rzetelnej identyfikacji ich potrzeb i oceny ich satysfakcji identyfikacji ich potrzeb i oceny ich satysfakcji staranny dobór i rozwijanie partnerskiej współpracy z dostawcami dążenie do zawierania długoterminowych kontraktów z odbiorcami i dostawcami, co umożliwi wszystkim partnerom zrównoważony rozwój i dostawcami, co umożliwi wszystkim partnerom zrównoważony rozwój zapewnienie możliwości uzyskania i utrzymania odpowiednich kompetencji naszym pracownikom doskonalenie infrastruktury produkcyjnej i środowiska pracy wdrożenie nowoczesnych metod zarządzania - w tym doskonalenie skuteczności QMS / oddział polski korporacji światowej / / oddział polski korporacji światowej /

PRZYKŁAD POLITYKI ZSZ XXX jest organizacją produkcyjno – handlową, której celem jest dostarczanie Klientom wyrobów i usług o jakości zaspokajającej Ich potrzeby w warunkach przyjaznych dla środowiska i bezpiecznych dla załogi. Kierownictwo i załoga firmy będą stale podnosić swoje kompetencje w celu świadomego i odpowiedzialnego działania na rzecz spełniania wymagań klienta, jak również nawiązania stałych, partnerskich więzi z klientami i podwykonawcami. Zobowiązujemy się do ciągłego zmniejszania oddziaływania na środowisko i poprawy stanu BHP, szczególnie w zakresie zapobiegania zanieczyszczeniom, wypadkom i chorobom zawodowym – przy pełnym przestrzeganiu odpowiednich wymagań prawnych. Działania powyższe prowadzić będziemy w ramach zintegrowanego i stale doskonalonego systemu zarządzania, zgodnego z wymaganiami norm ISO 9001,ISO oraz PN Polityka niniejsza została zakomunikowana całej załodze, a środki konieczne do jej realizacji zostały zapewnione.

PLANOWANIE W ZSZ FIRMA Strategia, możliwości Wymagania norm POLITYKA ZOBOWIĄZANIA CELE OGÓLNE CELE OPERACYJNE PROGRAMY zintegrowane Cele jakościowe, zadania środowiskowe cele szczegółowe BHP

Dziękuję za uwagę