Doskonałość w zarządzaniu O czym mówimy ? Przedstawione w materiale pomysły i założenia mogą wydawać się kontrowersyjne, szczególnie dla Europejczyka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Analiza ryzyka projektu
SUKCES.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Procesy poznawcze cd Uwaga.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
10 błędów / wg E. Cochran’a /
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Anna Paszkowska-Rogacz
Kultura organizacyjna
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
KULTURA ORGANIZACYJNA
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Jak być własnym szefem?.
Gdańsk miastem wolności.
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
Małgorzata Bogdanowicz
Zarządzanie 1. Zarządzanie
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Organizacja i zarządzanie firmą
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
KONCEPCJA PROWADZENIA RESTAURACJI
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Łukasz & Partnerzy Nasza firma zajmuje się produkcją soków oraz dań gotowych niezawierających konserwantów, sztucznych barwników i glutenu. Bogata oferta.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Praca z kadrą w chorągwi Jak zacząć?
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.
Zajęcia z IMPRO (improwizacji teatralnej) W ramach projektu Głogóweckiej Szkoły Kompetencji Kluczowych Klub Animatorów Kultury i Sztuki.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
PROBLEMY RESTRUKTURYZACJI PROBLEMY W FIRMIE : Z W O L N I E N I A!!!!!!!!!!!??????  Rozprzężenie  demotywacja – niepewność  odejście najlepszych 
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
call center to nie tylko infolinia
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Nasza „mała” demokracja
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
8 zasad postępowania lidera
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Czynniki strukturotwórcze
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Projekt ma na celu ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50, która aktywnie.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Pani profesor Katarzynie Sobczak
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Poszukiwania: ponowna ocena sytuacji
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Zapis prezentacji:

Doskonałość w zarządzaniu

O czym mówimy ? Przedstawione w materiale pomysły i założenia mogą wydawać się kontrowersyjne, szczególnie dla Europejczyka. Jednakże autorzy / S. Tsutsumi oraz K. Tsushinashi / są / byli konsultantami takich firm, jak : Honda, Toyota, Panasonic, Sony, a także Hewlett – Packard, Xerox, GE, McDonalds czy Disneyland, co każe z szacunkiem spojrzeć na ich wiedzę i doświadczenie. Sami zresztą piszą : … przestawiamy te czynniki, które wg nas zadecydowały o sukcesie w/w organizacji … … mamy na uwadze, że nie ma jedynej słusznej drogi postępowania …

Organizacja  Organizacje osiągające duże sukcesy są długowieczne i prosperują w długim okresie czasu. i prosperują w długim okresie czasu.  Organizacje sukcesu zdobywają zaufanie klientów zarówno w odniesieniu do swych wyrobów jak i do firmy jako takiej.  Organizacje sukcesu elastycznie i z wyprzedzeniem reagują na zmiany, jakie przynosi czas – nie tracąc elastyczności.

Orientacja na klienta  Ustanowiona jest jasna i obowiązująca wszystkich polityka orientacji na klienta.  Politykę taką stosują pracownicy wszystkich szczebli i nie jest ona sloganem, lecz praktyką działania.  Każdy pracownik jest odpowiednio przeszkolony w tym zakresie tak, by rozumiał również swoją rolę w powodowaniu, że klient jest zadowolony z organizacji i jej produktu.

Kultura organizacji  Organizacja sukcesu ma poczucie własnej wartości i jest dumna ze swych liderów  Historia organizacji i przykłady jej sukcesów są tradycją, ale i żywą częścią codziennego działania i żywą częścią codziennego działania  Najwyższe kierownictwo utrzymuje ścisłe / lecz nie trywialne / kontakty z pracownikami najniższych szczebli, także po to, by zaszczepić i podtrzymać kulturę organizacyjną

Pracownicy  Realizowana jest także polityka orientacji na aspekty ludzkie, co powoduje, że większość / czasem prawie wszyscy / pracowników mocno zaangażowanych w sprawy firmy  Zawsze musi być jasne, co należy robić – pracownicy znają swoje role  Każdy pracownik rozumie swoją sytuację oraz sytuację innych dzięki swobodnej i aktywnej komunikacji w całym przekroju organizacji

Motywacja  Atmosfera w organizacji musi zachęcać pracowników do bycia dobrymi, a także najlepszymi  Należy stosować w każdym zakresie przede wszystkim motywację pozytywną  Należy przewidzieć i stosować różnorodne sposoby nagradzania za osiągane sukcesy

Decyzyjność - władza  Organizację cechuje zdecentralizowany system decyzyjny oraz przekazywanie uprawnień na szeroką skalę – coraz mniejszym zespołom  Po delegowaniu uprawnień centrala skupia się na przekazywaniu wiedzy i informacji bez ingerencji w decyzje jednostek  Każda jednostka organizacyjna w możliwie szerokim / zbadanym / zakresie wyposażona jest we wszystkie potrzebne jej funkcje  Organizacja nie przywiązuje wagi do niewielkich strat spowodowanych decentralizacją lub powtarzalnością działań

Rozwój firmy i produktu  Organizacja bada i rozwija nowe produkty, wręcz jeden za drugim  Zaleca się poszukiwanie nisz rynkowych – mogą okazać się wcale nieniszowe – i ten sposób działania polecany jest w traktowaniu wybitnych / wybrednych / klientow

Coaching  Mistrz jest najcenniejszym ogniwem organizacji  Uczestniczyć w pracach zespołu mistrza i każdym innym zespole / w możliwym /zakresie / może każdy zespole / w możliwym /zakresie / może każdy  Mistrz powinien awansować zgodnie z kompetencjami, ale bez zbędnego opóźnienia

Rozwój a ryzyko  Pracownik, który popełnił błąd, nie ponosi kary, jeżeli jego przypadek – przy jego aktywnym udziale – stanowi dobrą lekcję na przyszłość dla niego i/lub dla organizacji  Doświadczenia nabyte w działaniu ceni się wyżej niż koncepcje wyłącznie od biurka ; oznacza to również, że każda teoria musi być sprawdzana w małej skali, niż zostanie wykorzystana w praktyce  Stwarza się wiele możliwości wypróbowywania nowych pomysłów – p. wyżej

Strategia rozwoju  Organizacja z dużą ostrożnością angażuje się w pełni w nowe obszary działalności, w których nie ma pewności, jak zadowolić klienta – działalność rozszerzana jest proporcjonalnie do stopnia asymilacji z nowym obszarem  Obszar działalności rozszerza się stopniowo i elastycznie