Współczesne metody zarządzania organizacją

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
INFORMATYZACJA FIRMY PRONAR
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Sprawozdawczość finansowa
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
PRACUJ TYLKO Z DOBRYM PARTNEREM. niedziela, 2 marca O Firmie ugruntowana pozycja na rynku doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy; profesjonalna.
Outsourcing usług prawnych i księgowych jako metoda na optymalizację kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Praca Tymczasowa korzyści dla pracowników i dla pracodawców
OUTSOURCING USŁUG PODATKOWYCH (W ASPEKCIE REDUKCJI POZIOMU RYZYKA PODATKOWEGO SPÓŁKI) Kraków, 7 listopada 2007 r. dr hab. Krzysztof G. Szymański Biegły.
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Operacyjne sterowanie produkcją
Model łańcucha wartości
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Wprowadzenie teoretyczne
Ocena projektów inwestycyjnych
Ministerstwo Finansów
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
D ORADZTWO P ODATKOWE Jak efektywnie zarządzać podatkami?
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie. „Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie ” to … … specjalność prowadzona przez Katedrę Prawa na Wydziale Finansów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
STOCK – nowoczesne technologie w zarządzaniu majątkiem.
NOWOCZESNE TRENDY WZARZĄDZANIU ADMINISTRACJĄ KADROWO-PŁACOWĄ Elanor Polska Sp. z o.o. Millennium Plaza ul. Sowińskiego Katowice tel.:+48 [32]
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Bank Spółdzielczy w Żmigrodzie
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

Współczesne metody zarządzania organizacją Ćwiczenia drugie – Outsourcing

Definicja pojęcia outsourcingu „przedsięwzięcie, polegające na wydzieleniu ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa macierzystego realizowanych przez nie funkcji i przekazanie ich do realizacji innym podmiotom gospodarczym” „outsourcing to możliwość wykorzystywania niezależnych, zewnętrznych podmiotów jako dostarczycieli określonych dóbr i usług zamiast konieczności rozwijania tych sfer działalności wewnątrz przedsiębiorstwa”

Outsourcing: nowe ujęcie funkcji zaopatrzenia nawiązanie trwałej współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami, polegającej na tym, że jedno z przedsiębiorstw zobowiązuje się do zakupu od swojego partnera produktów i usług, które wcześniej wytwarzało we własnym zakresie. zakłada koncentrację na kluczowych obszarach działalności przedsiębiorstwa, co w praktyce oznacza, że przedsiębiorstwo rezygnuje z produkcji dużej gamy części, na rzecz tych najważniejszych. Pozostałe części i komponenty potrzebne do wytwarzania produktu finalnego dostarczane są przez przedsiębiorstwo partnerskie. nowy model w zakresie usług przedsiębiorstwo rezygnuje z usług, które nie mają istotnego znaczenia dla przedsiębiorstwa i zleca je innym organizacjom

Najistotniejsze korzyści: Możliwość koncentracji na kluczowych zadaniach przedsiębiorstwa Zwiększenie elastyczności funkcjonowania organizacji Dostęp do wiedzy i doświadczeń innych firm – oszczędność czasu Możliwość korzystania z najnowocześniejszych rozwiązań, również informatycznych Obniżka kosztów stałych. Redukcja kosztów utrzymania infrastruktury Redukcja kosztów związanych z obszarami wyłączonymi poza przedsiębiorstwo Redukcja zatrudnienia Wzrost odpowiedzialności wykonawców działań inne

Zagrożenia outsourcingu Strategiczne Ograniczona opłacalność, jeśli zawiodą relacje Wysokie bariery wyjścia Niepewność regulacji prawnych Zagrożenie dla poufności danych Finansowe Ujawnienie zdolności finansowej Nieprzewidziane koszty transakcyjne Wyższe koszty usług dostawcy niż zakładane Wyższe koszty zarządzania zmianą Organizacyjne Brak motywacji dostawcy do poprawy swoich błędów Brak zaangażowania Utrata kontroli nad wydzieloną działalnością Technologiczne Ryzyko zakłóceń technicznych Możliwość oszustwa dostawcy, co do nowoczesności technologii

Obsługa informatyczna Projekty z zakresu e-biznesu Zlecenie budowy systemu dopasowanego do potrzeb przedsiębiorstwa Wdrażanie systemów (np.. CRM, ERP) Odtwarzanie zniszczonych danych Kompleksowy serwis Archiwizacja danych Administrowanie bazami danych

Rachunkowość i finanse Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów i rejestracja VAT Ewidencja środków trwałych oraz rozliczenia amortyzacji środków trwałych Prowadzenie ksiąg handlowych Sporządzani sprawozdawczości (GUS, ZUS) Raporty okresowe i roczne sprawozdania finansowe Prowadzenie spraw kadrowo-płacowych pracowników Opracowanie regulaminu kontroli wewnętrznej, instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych Doradztwo w sprawach finansowo- podatkowych Wdrożenie systemu informatycznego wspomagającego rachunkowość w przedsiębiorstwie Audyt finansowy

Rachunkowość zarządcza Wdrażanie systemu rachunkowości zarządczej Wdrażanie systemu controllingu operacyjnego i strategicznego w obszarze marketingu, sprzedaży, produkcji, zaopatrzenia i inwestycji, Tworzenie i wdrażanie systemu budżetowania, kalkulacji i decyzji cenowych. Ocena przedsiębiorstwa na podstawie przepływów pieniężnych Opracowywanie strategii finansowych dla przedsiębiorstw Wyszukiwanie źródeł kapitału zewnętrznego Tworzenie biznes planów i planów finansowych Interpretacja wyników analizy wskaźnikowej z uwzględnieniem czynników związanych z otoczeniem oraz wskaźników branżowych

Organizacja i zarządzanie Pomoc prawno-organizacyjna w tworzeniu lub wyodrębnieniu spółki Przygotowanie strategii rozwoju Wdrażanie nowych metod zarządzania Reorganizacja struktur organizacyjnych Reorganizacja procedur operacyjnych- np. w produkcji, logistyce Reorganizacja systemu obiegu dokumentów i informacji w przedsiębiorstwie

Marketing Tworzenie planów promocji i reklamy wprowadzanych na rynek produktów Kreowanie wizerunku firmy Kreowanie marki produktu Wykonanie profesjonalnych ocen i analiz marketingowych Analiza dominujących na rynku strategii sprzedaży Określenie profilu konkurentów i ich strategii Analiza efektywności kanałów dystrybucyjnych Określenie profilu nabywców oraz możliwości wejścia w nowe segmenty rynku

Doradztwo personalne Diagnoza stanu personalnego organizacji Ocena jakości kadry Analiza potrzeb Projektowanie stanowisk pracy Rekrutacja nowych pracowników Tworzenie systemów motywujących oraz arkuszy okresowej oceny pracowników

Wdrożenie outsourcingu - procedura Jeżeli decydujemy się na outsourcing określonego obszaru przedsiębiorstwa, określamy funkcje jakie są w jego ramach realizowane. Określamy korzyści, na jakich nam najbardziej zależy Określamy również ryzyko, czyli zagrożenia związane z wykorzystywaniem zewnętrznej firmy. Analiza zagrożeń i korzyści Wybór funkcji realizowanych w outsourcingu Wybór dostawcy (kryteria selekcji) Określenie zasad współpracy i podziału zadań pomiędzy stronami Kontrola Jakości usług Relacji między dostawcą, a naszą firmą Warunków finansowych

Przykład – obszar zarządzania zasobami ludzkimi Funkcje realizowane w tym obszarze Szkolenia Rekrutacja (różnego rodzaju) Zatrudnianie personelu czasowego Zatrudnianie na stanowiska wysokiego szczebla Zwolnienia Naliczanie wynagrodzeń (?) Rozliczanie umów cywilno prawnych Administrowanie dokumentacją kadrową

Przykład – obszar zarządzania zasobami ludzkimi - korzyści Niższe koszty usługi Oszczędności w długim okresie Uelastycznienie kosztów Brak konieczności lokowania kapitału w dodatkowe inwestycje Dostęp do aktualnej wiedzy i nowych technologii Przesunięcie odpowiedzialności na dostawcę Generowanie dodatkowej przestrzeni Niwelowanie nadmiaru zadań Ograniczenie prac administracyjnych Oszczędność czasu

Przykład – obszar zarządzania zasobami ludzkimi - zagrożenia Wysoki koszt zmienny Problemy związane z komunikowaniem się z dostawcą Ryzyko utraty danych Ryzyko niskiej jakości usług Problemy związane z brakiem wiedzy o firmie Problemy w przypadku braku terminowości Długi okres adaptacji

Kryteria doboru dostawcy Doświadczenie jak długo działa na rynku Jaki zatrudnia personel Zaawansowanie technologiczne Kondycja finansowa Bliskość siedziby Reputacja na rynku usług Styl działania Koszt przekazania funkcji

Przykład – obszar zarządzania zasobami ludzkimi - Określenie zasad współpracy i podziału zadań pomiędzy stronami dla wydzielonej funkcji zatrudniania personelu czasowego Dostawca usługi Rekrutacja wstępna i uzupełniająca Czynności administracyjne związane z zatrudnianiem Szkolenia Badania lekarskie Odzież ochronna Raporty ubezpieczenie Firma Składanie zamówień zgodnie z bieżącymi planami Nadzór organizacyjny