Echa siódemki To już nasze ostatnie spotkanie w tym roku szkolnym. Wiele się działo, dużo zmieniło. Żegnamy się z ukochanymi 6-latkami oraz ich rodzicami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Gimnazjum nr 3 im. Jana Pawła II w Toruniu
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Wykonał : Jakub Świątkowski
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Jak motywować dziecko do nauki?
Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny,
Oddział przedszkolny dzieci 3-5-letnich w Korytkowie Dużym marzec 2011.
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Sześciolatek idzie do szkoły
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Witamy w roku szkolnym 2011/2012. Witamy wszystkich serdecznie po wakacjach ! Ten rok szkolny przywitał nas słońcem i pozwolił się nam cieszyć resztkami.
Czym jest ZAPOMNIENIE:
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Z przedszkola do szkoły z uśmiechem
Tydzień kultury słowa
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Sześciolatek idzie do szkoły. Dzieci 6-letnie obowiązkowo pójdą do szkoły 1 września 2012 roku.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
warsztaty dla rodziców
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
KULTURALNY SYN, CÓRKA, BRAT,SIOSTRA
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
O korzeniach i skrzydłach…
Mam 6 lat chcę poznawać świat…
Strategie rozwiązywania konfliktów
10 wskazówek do pracy z dzieckiem, rozpoczynającym naukę w szkole.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
czyli jak mówić bez oskarżenia
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
CO W ŻYCIU WAŻNE. CO W ŻYCIU WAŻNE Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża. Mieszkała w pięknym.
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
1. Wkroczyłeś w przestrzeń i czas Stając się jednym z nas
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
_________ _____ __ ____30 wrzesień DZIEŃ CHŁOPAKA__ ____.
_________ _____ __ ____30 wrzesień DZIEŃ CHŁOPAKA__ ____.
_________ _____ __ ____30 wrzesień DZIEŃ CHŁOPAKA__ ____.
SERDECZNIE WITAMY!!!.
Filozofia wieku Jeśli nie przeczytać ją do końca, dowiedzieć się, że stracił dzień naszego życia. Ale jeśli czytasz to kończy, mam - Ta prezentacja wyśle.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Wszystkim ogłaszamy Dzisiaj Święto CHŁOPCÓW mamy!!!
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Przyjaciel najcenniejszy dar
W ramach konkursu „EFEKT DOMINA”, wielu uczniów z różnych szkół niosło pomoc domom dziecka, domom starców oraz innym instytucjom opieki społecznej. Kilka.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Spotkanie ze Słowem Łk 15, 1-7 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Spotkanie ze Słowem Łk 15, 1-7 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Adwent z Piątką Poznańską
Sześciolatek idzie do szkoły
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
JAK BYĆ WYSTARCZAJĄCO DOBRYM RODZICEM DORASTAJĄCEGO DZIECKA CZĘŚĆ I
Zapis prezentacji:

Echa siódemki To już nasze ostatnie spotkanie w tym roku szkolnym. Wiele się działo, dużo zmieniło. Żegnamy się z ukochanymi 6-latkami oraz ich rodzicami. Już od września staną u progu szkoły, zaczynając nowy etap własnej drogi w przyszłość. Taka kolej rzeczy. Trzymamy kciuki. ŻYCZYMY WAM ABYŚCIE ZAWSZE MIELI Z GÓRKI ! Nr 6 Maj/ czerwiec 2008 Szukajcie nas na stronie www.sandomierz.pl/przed7

Będziemy tęsknić Chcemy wam życzyć na początek, Żeby nauka szła jak z płatka Żeby tyle było szóstek, ile pszczół na polnych kwiatkach. Żeby pochwał było tyle, ile szyszek w gęstym borze, żeby w szkole było milej niż nad rzeką lub nad morzem. Długopisy, wszystkie pióra niechaj piszą mądrze, ładnie i niech skrzypią tak jak żuraw, kiedy błąd się gdzieś zakradnie. Życzymy zabaw z kolegami kolegów do zabawy, Szczęścia, zdrowia, pomyślności, i w klasie pierwszej wiele wytrwałości. Bądźcie zdrowe, miłe i radosne, miejcie w sercach zawsze wiosnę. Niech wam świeci promyk słońca, Na cenzurkach szkół do końca. Wasze wychowawczynie; A. Adamczyk E. Sierżęga

Ogłoszenia UWAGA ! Moje gratulacje ! Ostatni etap poszukiwań literek przed Wami. Najwytrwalsi zbieracze złożyli już swoje albumy w przedszkolu. Czekają tylko na spóźnialskich. Ostatnia szansa-nie dajcie się przegonić innym. Nagroda czeka! Oto ostatnie literki. ,, Wesołej nau…? Literki na miesiąc maj: ki

Ważne wydarzenia maja 08 maj włączamy się w przygotowania do konkursu recytatorskiego dla 6-latków z sandomierskich przedszkoli. Naszą grupę reprezentować będzie Majka H. wierszem D.Gellner,,Zły humorek” 09 maj odbędzie się pamiątkowa sesja fotograficzna 19.maj finał ,,Międzyprzedszkolnego Konkursu Plastycznego dla sandomierskich przedszkolaków” pt: ,,Polski Papież Jan Paweł II wśród dzieci” 20 maj będziemy świętować z najbliższymi na pikniku w przedszkolnym ogrodzie. Drodzy rodzice warto już teraz zadbać o odpowiedni strój, by móc bawić się razem z pociechą. 21 maj weźmiemy udział w poszukiwaniach tajemniczej ,,skrzyni skarbów” organizowanych przez sympatyczną panią kustosz z Muzeum Diecezjalnego w Sandomierzu. 28 maj będziemy reprezentować nasze przedszkole w V KONKURSIE WIEDZY O SANDOMIERZU DLA PRZEDSZKOLAKÓW organizowanym przez naszą placówkę przy współpracy Oddziału PTTK w Sandomierzu. 29 maj odwiedzą nas studenci WSHP w Sandomierzu. Pochwalimy się ile potrafimy i jak się bawimy ucząc tego, co powinien wiedzieć sześciolatek. Będziemy pisać test dojrzałości szkolnej! Oceny przygotowania dziecka 6- letniego do podjęcia nauki w szkole pomoże nam dokonać pedagog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sandomierzu. Ponadto planujemy wycieczki turystyczne śladami Haliny Krępianki i króla Kazimierza Wielkiego. Będziemy się rozkoszować urokami wiosennej łąki i poznawać życie owadów i ich rolę w środowisku przyrodniczym. Oraz jak zawsze nauka poprzez zabawę-bo nic tak nie cieszy jak radość z kolejnego kroku małego człowieka.

Jak skutecznie chwalić? Bądźcie dokładni w opisie zachowania, które się państwu podoba. Powiedzcie: np. Podoba mi się, jak wykonujesz moje polecenia, zamiast: dziękuje Pochwalcie, natychmiast jak tylko zauważycie właściwe zachowanie: Jeśli odłożycie Państwo to możecie zapomnieć i stracić szansę, aby pochwalić ucznia. Zauważcie i pochwalcie wszelkie oznaki poprawy. Nie czekajcie na dramatyczne zmiany. Dla dziecka problemowego ważna jest pochwała za rzeczy, które innym dzieciom przychodzą bez większego wysiłku: Jesteś cierpliwy! Pamiętałeś, żeby podnieść rękę do góry! Lub; widzę, że poradziłeś sobie z tym trudnym zadaniem. Starajcie się, aby w waszej pochwale nie było odrobiny krytyki. Nie mówcie: Powinieneś zawsze mieć taki porządek w pokoju jak teraz. Lepiej powiedzcie: Twój pokój wygląda doskonale. Bądźcie szczerzy i spontaniczni. Nie spodziewajcie się, że ogólne pochwały zadziałają. Pofatygujcie się do miejsca zabawy waszego dziecka, żeby osobiście pokazać mu jak się cieszycie z jego wysiłku. Zauważcie publicznie jego starania, chyba, że wprawia go to w zakłopotanie, wtedy warto zwrócić uwagę w bardziej prywatny, jednostkowy sposób. Chwalcie często. Dzieci potrzebują często słyszeć pozytywne komentarze dotyczące ich zachowania. Postarajcie się ustanowić dla siebie pewną zasadę, aby chwalić, zauważać wysiłek dziecka utrzymujcie przeważającą liczbę pozytywnych wzmocnień w stosunku do negatywnych. Ważne, żeby komunikat był konkretny i rzeczowy. Szczegółowa uwaga powstrzymuje niepożądane zachowanie. Ogólne uwagi mogą prowokować dziecko i doprowadzać do eskalacji już istniejącego problemu. Skuteczna informacja o zachowaniu dziecka może albo korygować jego złe, błędne zachowanie, albo informować o niewłaściwym zachowaniu w następujący sposób: krótko (zwięźle), szczegółowo i bezpośrednio. Informacja zwrotna w zachowaniu pojawia się natychmiast, kiedy niepożądane zachowanie się rozpoczyna i zawsze wtedy, gdy się pojawia. Ważne jest żeby uwaga taka była wypowiedziana bezpośrednio do dziecka, spokojnie i neutralnym tonem głosu (mówiącym o faktach a nie emocjach)

Wskaż jak powinno się zachować, zanim zdąży zrobić coś nie tak. Zamiast karania Wskaż jak powinno się zachować, zanim zdąży zrobić coś nie tak. Wyraź ostry sprzeciw bez oskarżania. Wyraź swoje uczucia i oczekiwania. Oceniaj zachowanie dziecka, nie dziecko Pokaż, jak naprawić zło. Także to wyrządzone przypadkiem. Daj dziecku możliwość wyboru. Jeśli jest to potrzebne- działaj. I to zdecydowanie. Pozwól ponieść konsekwencje złego zachowania. Nie słuchaj protestów, udawaj, że nie słyszysz krzyków niegrzecznych słów. Spokojnie powtórz polecenie kilkakrotnie. 10.Odeślij go do bezpiecznego, cichego nudnego miejsca na cztery minuty, aż przestanie płakać. To wszystko jest naszą bronią w jaką jesteśmy uzbrojeni w walce z niepożądanym zachowaniem, a nie naszym dzieckiem, oczywiście. Im pewniej będziemy się czuli, tym łatwiej będzie nam wygrać. Tym bardziej możemy pomóc naszym dzieciom. Przewidujemy jak może się zachować nasza pociecha i działajmy. Kara Kara jest zrobieniem przykrości, żeby uniknąć pewnej sytuacji w przyszłości. Karamy wtedy kiedy czujemy się źli i bezsilni, kiedy chcemy odreagować czy zemścić się za swój wstyd, strach i gniew. Karamy czasem po to, aby udowodnić, kto tu rządzi i kto jest górą. Kara może być skuteczna ale rodzi gniew, strach, chęć odwetu. To nie są uczucia jakie chcemy wzbudzać w naszych dzieciach. Kara czasem jest trudniejsza dla nas. Może także wzmocnić pewne zachowania. Zmniejsza poczucie odpowiedzialności za zachowanie u naszych dzieci. Co zamiast kary ? Konsekwencje. Konsekwencje różnią się przede wszystkim tym, że nie są formą zemsty, czy odreagowania. To, że się pojawiają nie zależy od naszego humoru, a od zachowania dziecka. Są stałym elementem podporządkowującym domowe życie. Jeśli przekroczy się pewne zasady trzeba być przygotowanym, że wiąże się to z pewną ceną. PAMIĘTAJMY Zasady bez więzi osobowych prowadzą do buntu Nigdy nie jest za późno, by je zmienić, naprawić więź Im dziecko jest starsze, tym dłużej trwa proces odnawiania więzi Referat opracowany na podstawie biuletynu informacyjnego ,, Praca w szkole z dzieckiem nadpobudliwym” Zakładu Szkoleń Instytutu Rozwoju Wiedzy

ZABAWA I NAUKA Tygodniowe tematy maja W królestwie dobrej wróżki W Wojtusiowej izbie Majowe zmagania przyrody” Sławni Polacy w Europie i na świecie” Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze: Podnoszenie ogólnej wiedzy dziecka na temat życia w dawnej chacie wiejskiej Kształtowanie postawy poszanowania odrębności narodowych Kształtowanie przyjaznej postawy wobec środowiska naturalnego Czytanie zdań, wyrazów i tekstów ze zrozumieniem ich treści. Wykonywanie rysunków do odczytanych zdań. Utrwalanie poznanych liter. Poznawanie liczebników porządkowych i praktyczne posługiwanie się liczbą w zakresie 10 i powyżej Doskonalenie sprawności dokonywania bardziej złożonych czynności myślowych jak porównywanie, wyodrębnianie różnic i podobieństw, klasyfikowanie, analiza i synteza, wnioskowanie.

Powitanie zaproszonych gości oraz Uczestników Serdecznie zapraszamy rodziców naszych milusińskich i wszystkich zainteresowanych na V KONKURS WIEDZY O SANDOMIERZU DLA PRZEDSZKOLAKÓW organizowany przez tutejszą placówkę przy współpracy Oddziału PTTK w Sandomierzu jako podsumowanie realizowanego w grupach 5-6 letnich programów regionalnych. 28 maj 2008r. godz.9.30 Dom Katolicki Program V Konkursu: Powitanie zaproszonych gości oraz Uczestników Wspólny śpiew piosenki ,,Walczyk sandomierski” Program artystyczny w wykonaniu grupy 6-l,,a” Przedszkola Samorządowego nr 7 *Taniec dawny do muzyki M.Oldfielda *Inscenizacja utworu W.Badalskiej ,,Ballada o uprzejmym rycerzu” Prezentacja przedszkoli podczas zmagań konkursowych papierowy rycerz tajemnicze damy zmagania z balonem w historii i legendzie Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród. W trakcie konkursu zapewniamy świetną atmosferę - dopingowanie swoich reprezentantów hasłami przygotowanymi w przedszkolach, wspólne zabawy i pląsy.

JAK WSPIERAĆ DZIECKO W KŁOPOTACH W PIERWSZYCH DNIACH NAUKI ZASADA PIERWSZA ; Nie mówcie dziecku tego, czego sami nie znosicie wysłuchiwać. Przypomnijmy sobie jak denerwowały nas zdania wygłaszane przez rodziców; ja w twoim wieku..... twój kolega jest posłuszny.... twój brat wiedziałby co zrobić... Proponujemy zatem zastąpić je innymi; wiem, że bardzo się starasz; czasem tak jest, że mimo tego coś nie wychodzi…. pamiętasz jak robiłeś to wcześniej?, z początku nie udawało się a potem.... ZASADA DRUGA BRZMI; Chwilka spędzona z kimś kto cię rozumie nawet wtedy, kiedy nic ci się nie udaje, pozwala odzyskać wiarę w siebie. Dziecko czasami potrzebuje podzielić się z Wami swoimi porażkami i sukcesami. Znajdź chwilkę czasu by mogło swobodnie powiedzieć o tym co działo się w ciągu dnia. Czasami dziecko ma zły dzień, potrzebuje wtedy całej waszej troski i ciepła. Możecie wtedy zrobić razem coś co lubicie np.; sprawić sobie drobną przyjemność. ZASADA TRZECIA BRZMI; Dostrzegaj sukcesy a nie porażki. Jeśli trzeba zmień porażkę w sukces. Chwalcie wysiłek włożony w pracę. Wszyscy bez wyjątku lubimy być chwaleni ! Każdy chciałby zostać doceniony.

Hity na maj Wiersz Piosenka Dziś w przedszkolu wielkie święto. Mama z buzią uśmiechniętą. Tata też zadowolony, śle uśmiechy w różne strony. Hej, rodzina dziś w przedszkolu zabawę zaczyna. Mama tata, syn i córka, bukiet kwiatów i laurka. Dzień rodziny dzisiaj mamy i piosenki zaśpiewamy. Śpiew, konkursy, gry sportowe. Wszystko czeka już gotowe. W święto taty, święto mamy na pikniku się spotkamy, przy gitarze i herbacie zaśpiewamy mamie, tacie… Piosenka Gdy maj nadchodzi I kwitną kwiatki. A ty już kończysz swe 7 lat. Żegnasz przedszkole I sześciolatki. I zaraz ruszysz dalej w świat. Hej ! Przedszkole ukochane Co bez ciebie zrobię ja. Może jednak tu zostanę Jeszcze dzień lub dwa. A kiedy czerwiec jak woda płynie Na dworze – lata nadchodzi dzień. Dla wszystkich chłopców I dla dziewczynek, Przedszkole właśnie kończy się. Hej ! Przedszkole ukochane , Jeszcze rok lub dwa. Rzec do widzenia trzeba na drogę Bo po wakacjach nie wrócisz już. Wspominaj często przedszkolne chwile By miłych wspomnień nie krył kurz. Co bez ciebie zrobię ja ,,