Fundacja Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego Dobre praktyki organizacji pozarządowych Puławy, 3 grudnia 2009 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Rozwój postaw obywatelskich na obszarach wiejskich
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Sto Pociech dla rodzin Konferencja Polska dla rodziny – rodzina dla Polski Warszawa, 9-10 marca 2010.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
OŚRODKI PRZEDSZKOLNE – szansa na dobry start
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Gminna Koalicja na Rzecz Gminna Koalicja na Rzecz Rozwoju Biblioteki Publicznej Rozwoju Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Łapy Miasta i Gminy Łapy.
ZASOBY POMOCY SPOŁECZNEJ WAŻNIEJSZE TEZY. Na przestrzeni 2010 – 2012 na podobnym poziomie jest liczba rodzin z Gminy Kleszczewo korzystająca z pomocy.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Opracował J. Stryjkowski
Powołanie do życia Centrum Aktywnej Integracji WINDA w gminie Gozdnica
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Radosne Maluchy. PROJEKT DZIAŁA OD WRZEŚNIA 2007 R. W CYKLU ROKU SZKOLNEGO OPIEKĄ OBEJMUJEMY OD 10 – 15 DZIECI W WIEKU 2,5 – 5 LAT, NIEKORZYSTAJĄCYCH.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie Lublin, 25 listopada 2009 r.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Gminne spotkanie prezentacja zapisów strategii Biecz, dnia 13 czerwca 2013r.
Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Zadanie dofinansowane przez Województwo Lubelskie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Komplementarność EFS z PO PŻ
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Fundacja Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego Dobre praktyki organizacji pozarządowych Puławy, 3 grudnia 2009 r.

Inwestujmy w małe dzieci – dobre praktyki organizacji pozarządowych W publikacji pokazujemy: jak ważną rolę pełnią organizacje pozarządowe w swoich środowiskach lokalnych oraz w jaki sposób pomagają rodzicom i samorządom lokalnych w tworzeniu dobrych warunków rozwojowych dla małych dzieci. Przedstawiamy szczegółowe opisy modelowych rozwiązań, wypracowanych przez 14 organizacji pozarządowych działających w różnych miejscach w Polsce. Poniżej 5 przykładowych rozwiązań

Fundacja Pomocy Młodzieży im. Jana Pawła II Wzrastanie - Kańczuga Modelowe rozwiązanie Kompleksowe rozwiązania dla dzieci i młodzieży - praca na rzecz dzieci i młodzieży z rodzin biednych, zaniedbanych i osieroconych, która zaspokaja dziecięce potrzeby miłości, bezpieczeństwa i przynależności. Praca z zakresu pomocy społecznej.

Fundacja Pomocy Młodzieży im. Jana Pawła II Wzrastanie - Kańczuga Działania Fundacja zorganizowała i prowadzi: Domy dla Dzieci w Łopuszce Małej, Dynowie i Lipniku, Świetlice profilaktyczno-wychowawcze w Łańcucie, Przeworsku i dwie świetlice w Rzeszowie, Kluby dla młodzieży w Łańcucie i Rzeszowie, Ośrodek Nazaret w Giedlarowej, Dom im. ks. Józefa Krupy w Rakszawie, w którym zorganizowała mieszkania chronione dla usamodzielnionych podopiecznych z domów dla dzieci, 81 ośrodków przedszkolnych dla dzieci 3-5 letnich z powiatów przeworskiego i jarosławskiego.

Fundacja Pomocy Młodzieży im. Jana Pawła II Wzrastanie - Kańczuga SUKCESY Sukcesy Fundacji to sukcesy jej podopiecznych: Bardzo dobre i dobre wyniki w nauce. Podejmowanie dalszej nauki na poziomie szkoły średniej i wyższej. Aktywni w środowisku, otwarci na innych, odpowiedzialni, wolni od nałogów. Dobry start podopiecznych w dorosłe życie (co m.in. ułatwiają mieszkania chronione). Pierwsze szczęśliwe małżeństwa. Utrzymywanie kontaktu z Domem dla Dzieci (odwiedziny, zabieranie do siebie na wakacje swoich młodszych kolegów, zwracanie się o pomoc w rozwiązywaniu problemów życiowych).

Oddział Gminny Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Cekcynie Modelowe rozwiązanie Zespoły edukacyjno-wychowawcze na dobry początek. Obszar działania Działanie skierowane są do dzieci z gminy Cekcyn oraz ich rodziców.

Oddział Gminny Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Cekcynie Główne działania Utworzenie dwóch świetlicowych zespołów edukacyjno- wychowawczych i jednej grupy popołudniowej w przedszkolu gminnym dla dzieci w wieku 3-5 lat. Prowadzenie 3 godzin logopedii dla dzieci 3-5-letnich oraz 2 godzin gimnastyki korekcyjnej dla 6-latków zakwalifikowanych po badaniach bilansowych. Organizacja dyżurów rodziców w trakcie zajęć. Dbanie o to, żeby instruktorki świetlicowe były rzeczywistymi partnerkami nauczycielek prowadzących zespoły edukacyjno- wychowawcze.

Oddział Gminny Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Cekcynie Sukcesy Rosnące zainteresowanie społeczności lokalnej działaniami na rzecz małych dzieci. Przekształcenie pracy w grupach świetlicowych z maluchami w stałe zajęcia (to pomaga dzieciom i rodzicom współpracować i lepiej utożsamiać się z grupą). Zapotrzebowanie rodziców na kontynuację działań, które zachęciło Towarzystwo do poszukiwania nowych źródeł dofinansowania.

Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA, Oddział Białostocki Modelowe działanie Klanzowa Akademia Rodzica Obszar działań Teren czterech gmin województwa podlaskiego: Knyszyn, Czarna Białostocka, Michałowo, Choroszcz

Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA, Oddział Białostocki Główne działania Formy wsparcia Akademii: 4 warsztaty dla rodziców (po 4 godziny) konsultacje po każdym warsztacie (po 2 godziny) pomoce dydaktyczne i szkoleniowe

Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA, Oddział Białostocki Przykładowe tematy warsztatów: Jak wspierać rodziców w wychowaniu dziecka? Jak wspierać edukację i rozwój dziecka? Jak rozmawiać z dzieckiem na trudne tematy? Jak edukacja dziecka wpływa na jego dorosłe życie? Jak rozpoznawać symptomy ryzyka i nieprawidłowości w rozwoju dziecka? Jak poradzić sobie z agresją dzieci?

Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA, Oddział Białostocki Sukcesy Wyzwolenie w rodzicach motywacji do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, do dzielenia się doświadczeniami z innymi rodzicami, do refleksji nad sobą i nad swoją postawą rodzicielską. Kontynuowania spotkań grupy, po zakończenia warsztatów. Rozstanie się dzieci i rodziców na czas warsztatów. Okres adaptacyjny dzieci przebiegał bardzo szybko, płynnie i bezboleśnie.

Społeczno-Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym Edukator w Łomży Modelowe rozwiązanie Prowadzenie szkół przez zewnętrzną organizację pożytku publicznego non profit Obszar działania Województwa: podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie

Społeczno-Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym Edukator w Łomży Przejmowanie szkół Stowarzyszenie: przeprowadza spotkania z przedstawicielami wsi, realizuje całą procedurę organizacyjną szkoły, zgodnie z ustawą o systemie oświaty, zabiega o to, by szkoła zachowała status placówki publicznej, ze względu na korzystniejsze zasady finansowania; jedynie 3 z 26 prowadzonych przez Edukatora szkół tylko trzy posiadają status szkół niepublicznych. Uratowane szkoły funkcjonują pod szyldem,,Edukatora w budynku nieodpłatnie użyczonym przez gminę. Organami szkoły są: dyrektor, rada pedagogiczna, rada rodziców. Rada Rodziców opiniuje i wskazuje kandydata na stanowisko dyrektora.

Społeczno-Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym Edukator w Łomży Sukcesy wysokie wyniki nauczania pozytywna opinia rodziców i władz samorządowych, dobre wyposażenie szkół w sprzęt i pomoce systematycznie wykonywane remonty systematycznie napływające wnioski o przejęcie i prowadzenie nowych placówek

Stowarzyszenie Dorośli-Dzieciom, Sępólno Krajeńskie Modelowe rozwiązanie Centrum Małego Dziecka i Rodziny Obszar działania Gmina Sępólno Krajeńskie

Stowarzyszenie Dorośli-Dzieciom, Sępólno Krajeńskie Główne działania Grupy Zabawowe Cykl spotkań Kobiecość i macierzyństwo Rozwijanie kompetencji rodzicielskich Wprowadzanie i promowanie zdrowych, stymulujących dziecko metod opieki i wychowania Listy do taty i mamy Certyfikaty Instytucja przyjazna małym dzieciom Szkolenia dla osób pracujących z małymi dziećmi

Inwestujmy w małe dzieci – dobre praktyki organizacji pozarządowych Zachęcamy do lektury i korzystania z doświadczeń!

Fundacja Komeńskiego Zapraszam na: Bo jakie początki, takie będzie wszystko - Jan Amos Komeński Dziękuję za uwagę !