SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 6

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZESPÓŁ SZKOLNO-GIMNAZJALNY NR 7 W RADOMSKU TO:
Advertisements

ZESPÓŁ EDUKACJI „WIEDZA”
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
WITAMY w Gimnazjum nr 1 w Bielawie.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata pracowników szkoły
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
RODZICE W SZKOLE.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Tel
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim.
Szkoła Podstawowa nr 61 im. św. Franciszka z Asyżu Łódź, ul. Okólna 183 tel./fax (0-42)
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
7 Nawyków – mapa wdrożenia
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Przykłady dobrych praktyk
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 6 W ŁODZI

Trochę historii... 1998r – ISO w szkole? – TAK 2001r – powołanie zespołu ds. zarządzania jakością pracy szkoły 2002r - pierwsze szkolenia pracowników szkoły. 2004r – opracowanie pełnej dokumentacji SZJ 1 lutego 2005 – wdrożenie SZJ grudzień 2005 – audit certyfikujący

Etapy opracowania dokumentacji Systemu Zarządzania Jakością w ZSP nr 6 zdefiniowanie procesów zachodzących w szkole związanych z kształceniem młodzieży ustalenie wzajemnych powiązań między procesami opisanie przebiegu procesów poprzez procedury opracowanie Księgi Jakości

A w międzyczasie ustanowiono.... POLITYKA JAKOŚCI Za misję naszej szkoły uważamy realizowanie zadań edukacyjnych i wychowawczo - opiekuńczych poprzez stwarzanie warunków do rozwijania aktywności i samodzielności uczniów, prowadzących do ich wszechstronnego rozwoju. Naszym celem jest przygotowanie uczniów do kontynuowania procesu kształcenia, działania przedsiębiorczego i podejmowania własnej działalności gospodarczej, pracy w przedsiębiorstwach przetwórstwa spożywczego na terenie kraju i poza nim. Prowadzenie przez nas działań wychowawczych zmierza do określenia i poszanowania wspólnie uznawanych, tradycyjnych wartości, takich jak: tolerancja, życzliwość, dobro, sprawiedliwość, praca, a także przygotowanie uczniów do samodzielnego radzenia sobie w różnych sytuacjach zawodowych, społecznych i osobistych.Służy temu dobrze zorganizowany proces dydaktyczno - wychowawczy prowadzony przez wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, pracującą nowoczesnymi i skutecznymi metodami w dobrze wyposażonych pracowniach. Osiągnięcie wysokiego poziomu zajęć edukacyjnych i wychowawczo - opiekuńczych jest możliwe dzięki rozpoznawaniu potrzeb, oczekiwań i możliwości uczniów oraz współpracy z rodzicami i środowiskiem. Działania nasze są zgodne z obowiązującym prawem, system zarządzania jakością według normy PN-EN ISO 9001:2001 jest znany, rozumiany i przestrzegany przez społeczność szkolną i ciągle doskonalony, a Dyrekcja Szkoły stara się zapewnić zasoby umożliwiające realizację Politykę Jakości.

„Co nam dało ISO?” w szkole został usprawniony obieg informacji i dokumentacji, każdy pracownik ma sprecyzowane zadania, termin i sposób ich wykonania oraz określony sposób dokumentowania, określono w sposób jasny kompetencje i odpowiedzialności pracowników, określono sposób nadzoru nad infrastrukturą, A dzięki temu: nauczyciele mają więcej czasu dla uczniów, uczniowie mogą w szkole czuć się bezpiecznie, wyposażenie technodydaktyczne jest prawidłowo nadzorowane, błędy i niezgodności eliminowane są na każdym etapie działania

Co dalej? Szkoła nie spoczywa na laurach, dba aby SZJ był ciągle „żywy” i doskonalony, a wtedy... ”Błyszczący, niebieski budynek szkoły otoczony zielenią drzew liściastych i iglastych, krzewów oraz trawników. Prowadzą do niego szerokie chodniki, wyłożone kolorową kostką, i ścieżki rowerowe. [...] Praca w klasach liczących kilkunastu uczniów jest przyjemna dla samych uczniów jak i nauczycieli. Do zajęć zachęca przyjemny, łagodny odgłos dzwonka. W czasie przerw, także jednej długiej 30-minutowej, miłą atmosferę w szkole podtrzymuje szkolny radiowęzeł. [...] Szkoła udostępnia bibliotekę z zapleczem, otwarty i kryty basen, sale gimnastyczne, siłownię, korty tenisowe i boiska także mieszkańcom okolicznych osiedli. Rozrywce służy też niewielka sala widowiskowa, w której odbywają się imprezy okolicznościowe, a która otwarta jest także dla lokalnego samorządu. Szkoła [...] staje się Centrum Kształcenia Zawodowego Przemysłu Spożywczego. Szkoła, pełniąc funkcję centrum dydaktyczno-wychowawczo-rekreacyjnego, otwarta jest od rana do późnych godzin wieczornych i tętni życiem przez cały rok.” Na podst. Wizji ZSP nr 6 autorstwa Krzysztofa Maślińskiego KONIEC