Program IPMA-Student w SGH Warszawa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CERTYFIKACJA KONSULTANTÓW wyznaczanie standardów na rynku rekrutacji Warszawa, 10 luty 2011.
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
Dr inż. Magdalena Jabłońska
LEKTORATY.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Rodzic jako doradca zawodowy
Inżynieria Oprogramowania 2. Wymagania. Kryteria SMART
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
(na podstawie badań ankietowych)
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
E-Portfolio.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
POLICEALNE NIEPUBLICZNE STUDIUM EKONOMICZNE W GORLICACH 2013 ANALIZA ANKIETY DOTYCZĄCEJ ZADOWOLENIA Z NAUKI.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Prezentacja aplikacji do zarządzania projektami Szkoła Główna Handlowa w Warszawie,
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Angelika Libura KrDZTo1013 Nr. Indeksu
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Prezentacja Zając Martyna
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
komputerowy system przyjmowania, wysyłania i przetwarzania zgłoszeń
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Jak napisać wywiad Krok po kroku.
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
„Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy”
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Grupa 1011 b Nr indeksu  Nazywam się Rafał i moje życie rozpocząłem w roku Mam jednego brata Łukasza, mój tata to Mirosław, a mama nazywa.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
„NIEODPŁATNE POMOCE EDUKACYJNE” DO DYREKCJI SZKOŁY Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz pedagogów, Firma CREATUS z pomocą lokalnych firm doposaża.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Prezentacja Mariola Toporek KrDzTo1011. Ćwiczenie 1  W tym ćwiczeniu opisałam cały swój życiorys, który zrobiłam w notatniku. Następnie przez TCM.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Model kaskadowy jest czytelny, przejrzysty, ale w istocie niepraktyczny Proces projektowania systemu informacyjnego.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
CADEXPERT ATC Autodesk Dzień Otwartych Drzwi Autodesk 19 października 2011r.
Towaroznawstwo Grupa 1011 Nr albumu
Jak wygląda przebieg szkolenia w Słowenii?
Akredytacja i certyfikacja IPMA-Student z perspektywy asesora dr inż
Wstęp do badań społecznych i politologicznych I
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2015
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
Jak napisać dobry konspekt?
Sprawy organizacyjne proszę omawiać ze mną w trakcie konsultacji
FAQ: Zasady zaliczenia przedmiotu
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

Program IPMA-Student w SGH Warszawa Dotychczasowe doświadczenia dr Emil Bukłaha Katedra Zarządzania Projektami SGH Warszawa

Jak się dostać do Programu IPMA-Student w SGH Przedmioty akredytowane w Programie IPMA-Student prowadzone w SGH: Budżetowanie i controlling projektów Kierowanie zespołem projektowym Metodyki zarządzania projektami Organizacja projektowa Podstawy zarządzania projektami Strategiczne zarządzanie projektami Zarządzanie projektami Unii Europejskiej Aby zostać dopuszczonym do egzaminu certyfikacyjnego należy zaliczyć minimum trzy przedmioty z powyższej listy © Emil Bukłaha

Sesje certyfikacyjne za nami… 2 egzaminy IS Łącznie 19 studentów Zdawalność 100% Wersja papierowa (brak Moodle w SGH…) Marketing IS: na wszystkich przedmiotach zaliczonych do programu IS wywiad z Koordynatorem IS w SGH w czasopiśmie „Zarządzanie Projektami”, Nr 3 (7)/2014 Źródła informacji: koordynator IS w SGH, dedykowana Programowi IS strona www w SGH oraz info w aktualnościach na stronie głównej www SGH o Programie IS © Emil Bukłaha

Uczestników Programu IS pytałem o: dostępność informacji o programie IS dostępność materiałów do nauki wymagania certyfikacyjne IS wymagania dotyczące zakresu wiedzy do opanowania funkcjonalność panelu IS Quiz w procesie testowania wiedzy poziom trudności pytań egzaminacyjnych przebieg egzaminu IS poziom zadowolenia z kontaktów z IPMA Polska © Emil Bukłaha

Opinie o: dostępności informacji o programie IS Informację na temat samej certyfikacji są dobre zarówno ze strony uczelni jak i stowarzyszenia, żeby zainteresować się egzaminem i samemu rozpocząć jakiekolwiek poszukiwania na jego temat. Strona internetowa działa bez zarzutu. Powinno być więcej informacji w social media, studenci korzystają z fb, tam ani razu nie natknęłam się na informację, tylko u Pana na zajęciach, informacje na stronie katedry to mało, może na stronie koła zp powinna się pokazać informacja, najlepiej  żeby stworzyć post, a studenci go już będą udostępniać Informacje na stronie SGH dotyczące IS są wyczerpujące i przejrzyste Głównie internet i prowadzący na zajęciach, jak dla mnie 100% przejrzystości; Informacje zarówno na stronie IPMA jak i na stronie Katedry są kompletne i wyczerpujące, a jeżeli pojawi się jakieś nurtujące pytanie - można się dowiedzieć przez telefon od miłych, cierpliwych i dobrze poinformowanych Pań z IPMA :) © Emil Bukłaha

Opinie o: dostępności materiałów do nauki Bardzo fajna jest appka na telefon, ale pytania są tam łatwiejsze niż na egzaminie Materiały do nauki były bardzo przystępne, większość udało mi się znaleźć na internecie Materiałów do IS mogłoby być więcej bo sam panel quizowy oraz zagadnienia z panelu nie wystarczały, trzeba było jeszcze szukać dalej wiedzy (nie tylko z materiałów z zajęć na SGH) Pytania były tak rozległe i tak wszechstronne, że z tego co znalazłam w "podręczniku IPMA nie wiele przydało się na egzaminie, (nie)stety. Wiedza ze studiów i przedmiotów związanych z zarządzaniem projektami była znacznie bardziej pomocna. A także logika i tzw. chłopski rozum. :) Proponuję stworzenie podręcznika lub materiałów online czysto merytorycznych, bez których przyswojenia student nie jest w stanie zdać egzaminu. Wtedy będzie pewność, że osoba posiadająca certyfikat posiada jakąś konkretną wiedzę na temat projektów © Emil Bukłaha

Opinie o: wymaganiach certyfikacyjnych IS Bez zastrzeżeń, są wszechstronne, więc i „życiowe” Nie były trudne do spełnienia Jest to pierwszy program certyfikacji, który wychodzi tak naprawdę na przeciw studenta wymaganiach dotyczących zakresu wiedzy do opanowania Główny problem leżał w wymaganiach dotyczących zakresu wiedzy, powinny być jaśniej określone Może powinien być  jakiś case na egzamin bo sam test jest mało kreatywny Zakres wiedzy moim zdaniem był adekwatny do rangi certyfikatu Bez zastrzeżeń © Emil Bukłaha

Opinie o: funkcjonalność panelu IS Quiz w procesie testowania wiedzy Quizy dostępne na platformie internetowej pomagały mi w sposób interesujący przyswajać wiedzę i zobrazować sobie lepiej charakter egzaminu i samych pytań. Quizy działały szybko i zachęcały do pogłębiania wiedzy na poruszane tematy Pytania w quizie są dobre i przydatne, lecz większa baza pytań była by mile widziana Bardzo fajna i użyteczna platforma z tym, że podczas przeglądania udzielonych odpowiedzi i ich poprawności, sesja dość szybko wygasa i nie można przejść na drugą stronę, bo jest już niedostępna. To moje największe zastrzeżenie. I w drugim podejściu mógłby być inny zestaw pytań niż w pierwszym, przynajmniej +50% innych pytań Panel quizowy mógłby być bardziej rozbudowany, powinno się tam znajdować więcej wiedzy i wiadomości Z panelu można było z niego skorzystać ograniczoną ilość razy, choć żadne z pytań się nie powtórzyło (jeżeli dobrze pamiętam były to dwa podejścia na kategorię), a to był jedyny sposób na zorientowanie się jakiego typu pytań możemy się spodziewać © Emil Bukłaha

Opinie o: poziomie trudności pytań egzaminacyjnych Egzamin dosyć trudny Wysoki poziom, pytań łatwych nie było wiele, a nad sporą ilością trzeba było bardziej się zastanowić. Ja skończyłem 5 przedmiotów ze specjalizacji zarządzanie projektami, egzamin zdecydowanie przekraczał ramy tych przedmiotów Pytania były dość trudne, jednak jest to certyfikat na poziomie zbliżonym do certyfikatu IPMA-D, więc musi wymagać od Nas konkretnej wiedzy.  Poziom zróżnicowany. Trzeba przyznać, że bardzo łatwo nie było Pytania były proste. Tak naprawdę nie wymagały większego przygotowania ponieważ same studia oraz ukończone przedmioty klasyfikujące do egzaminu przygotowywały w stopniu wystarczającym do zaliczenia Zbyt prosty, myślę, że w momencie, gdy ludzie zaczną zdawać sobie sprawę, że można go zdać w zasadzie bez przygotowania to jego wartość będzie bardzo niska (!!!) Z jednej strony IPMA zarobi na certyfikacjach pieniądze, ale w dłuższej perspektywie straci gdyż nikt nie będzie chciał zdawać certyfikatu, który nie ma wartości. © Emil Bukłaha

Opinie o: przebiegu egzaminu IS Zbyt mała czcionka w materiałach egzaminacyjnych Jeżeli chodzi o samo przeprowadzenie egzaminu - jak najbardziej pozytywne, bardzo profesjonalnie, wszystko wytłumaczone i wyjaśnione. Nie mam zastrzeżeń.  Bez zastrzeżeń, jest super Czasu było wystarczająco dużo, o ile przygotowało się do egzaminu  Problemem dla mnie największym jest strach by wiedza, nie wyparowała. W obecnej pracy mam dużo projektów, w których biorę udział, ale nie są one prowadzone zgodnie z metodyką projektową.  Może przydałyby się jakieś kursy przypominające (odświeżające wiedzę), nawet w formie e-learningów online ? Uważam, że egzamin i przygotowanie się do niego ugruntowało w pewien sposób wiedzę, którą posiadam oraz przede wszystkim sposób podejścia i myślenia dotyczącego projektów © Emil Bukłaha

Opinie o: poziom zadowolenia z kontaktów z IPMA Polska Kontakt z IPMA mailowy, wysyłka dyplomu do domu bez chodzenia. Czysta przyjemność.  Bardzo ok Niestety nie mam kontaktu z IMPA po egzaminie... Tylko wiem co się "u nich dzieje" mając informacje na fb Brak kontaktu z IPMA, może powinni bardziej podtrzymywać kontakt ze studentami? © Emil Bukłaha

Sesje certyfikacyjne przed nami… Dwa stałe terminy egzaminów IS w SGH: 7-10 dni po zakończeniu zimowej sesji poprawkowej 7-10 dni po zakończeniu sesji letniej (I termin) Możliwe dodatkowe terminy egzaminów IS na życzenie studentów Źródła informacji: koordynator IS w SGH oraz dedykowana Programowi IS strona www w SGH Zainteresowanie: wysokie (wyższe po sesji letniej) „certyfikat IS to jest zdecydowanie dodatkowy atut na rynku pracy nawet tu w Kanadzie gdzie obecnie przebywam” Dlatego prognozy na przyszłość: optymistyczne  © Emil Bukłaha

Katedra Zarządzania Projektami DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! dr Emil Bukłaha @: emil@buklaha.pl Katedra Zarządzania Projektami SGH Warszawa