CENTRUM EDUKACJI OBYWATELSKIEJ POLSKO-AMERYKAŃSKA FUNDACJA WOLNOŚCI KAPITAŁ LUDZKI MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ UNIA EUROPEJSKA- EUROPEJSKI FUNDUSZ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
„Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie”
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Praca metodą projektu edukacyjnego
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZGŁOBNIU.
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
„Szkolne Centrum Nauki”
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Publiczne Gimnazjum nr 18 w Łodzi im. prof. Jana Karskiego ul. Mostowskiego 23/ Łódź tel/fax www:
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

CENTRUM EDUKACJI OBYWATELSKIEJ POLSKO-AMERYKAŃSKA FUNDACJA WOLNOŚCI KAPITAŁ LUDZKI MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ UNIA EUROPEJSKA- EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY AKADEMIA UCZNIOWSKA w Publicznym Gimnazjum nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Polskich Noblistów w Radomiu

W naszej szkole o projekcie Projekt został wprowadzony w roku szkolnym 2009/2010. Czas udziału szkoły w projekcie to lata – 2014r. Przedmioty z których prowadzone są SKN to : matematyka, chemia, fizyka, biologia. Nauczyciele prowadzący zajęcia w ramach Akademii Uczniowskiej to: - matematyka Lilla Wachowicz, Justyna Lisicka, Agnieszka Harenza - fizyka Iwona Pruszczyk, Danuta Kuśmierz - chemia Renata Kowalska - biologia Irena Sniarska

Akademia Uczniowska a Radomska Akademia Uczniowska W ramach prac w projekcie Akademia Uczniowska ważną rolę odgrywa wzajemne nauczanie uczniów. W tym celu organizujemy Radomską Akademię Uczniowską. Tegoroczna edycja jest już drugą. Nasza szkoła jest jedynym publicznym gimnazjum w Radomiu, która uczestniczy w tym projekcie.

II Radomska Akademia Uczniowska 2012 Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów gimnazjum, udziału ich w projektach edukacyjnych, proponujemy imprezę naukową z zakresu przedmiotów matematyczno- przyrodniczych. Impreza ta ma charakter warsztatów prowadzonych przez uczniów gimnazjum dla uczniów klas VI szkół podstawowych. Tematyka warsztatów jest związana z próbą odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie każdego projektu. Gimnazjaliści mają możliwość przedstawić efekty swojej pracy i pojąć próbę wzajemnego nauczania. Cele imprezy: Praca metodą projektu wykonana przez młodzież gimnazjalną. Zainteresować młodzież ze szkół podstawowych tematyką matematyczno – przyrodniczą, Prezentacja warsztatowej formy prowadzenia spotkań, Integracja młodzieży z różnych szkół, Dla gimnazjalistów – przedstawić własne projekty Promocja szkoły.

II Radomska Akademia Uczniowska 2012 Patronem imprezy jest Maria Skłodowska – Curie, która jest jedną z polskich Noblistek, a tym samym jedną z patronek naszej szkoły. Rok 2011 ogłoszono rokiem Marii Skłodowskiej – Curie. Program warsztatów obejmuje : Prezentację multimedialną o złotym podziale odcinka. Warsztaty prowadzone w 9 salach z zakresu przedmiotów: matematyka, fizyka, chemia. Spotkanie nauczycieli i dyskusja na temat pracy z uczniami w projekcie edukacyjnym Akademia uczniowska. Zwiedzanie szkoły, prezentacja pracowni.

Tematy warsztatów na II Radomską Akademię Uczniowską 1. Jak w sztuce odnajdujemy matematykę ? 2. Jak możemy wykorzystać zdarzenie losowe na urodzinach u Oli ? 3. Jak tworzyć zapałczane zagadki? 4. Na czym polega magia liczb trójkątnych i czworokątnych? 5. Jak przedstawić świat na wykresach? 6. W jaki sposób można tworzyć figury magiczne? 7. Pływa czy tonie ? 8. Czy każdy ma pecHa? 9. Ciśnienie – magia czy nauka?

Co zostało już wykonane w ramach AU W ramach projektu przeprowadzono : 12 SKN - ów z matematyki, 10 SKN - ów z fizyki, 3 SKN - y z chemii, 1 SKN z biologii. W projekcie uczestniczy ok.460 uczniów naszej szkoły. Udział ucznia w projekcie zalicza praca w SKN- nie oraz uczestnictwo w wycieczce edukacyjnej

O realizacji projektu Akademia Uczniowska Projekt ma na celu prowadzenie edukacji z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. Uczniowie pracują metodą projektu w Szkolnych Kołach Naukowych (SKN). Liczba uczniów w SKN - to około 15. W każdym SKN - nie są trzy grupy (po ok. 5 uczniów). Każda z grup przygotowała w semestrze jeden projekt - moduł. Sprawozdania z poszczególnych modułów zostały opublikowane na platformie edukacyjnej Centrum Edukacji Obywatelskiej

Praca w ramach Szkolnych Kół Naukowych Uczestnicy pracują w grupach do których przyporządkowani byli losowo. Opracowują temat problemu badawczego. Przygotowują kartę pracy. Wypełniają dziennik laboratoryjny ( podają opis podziału pracy w grupie, opisują np. co się udało, a co nie udało się zrealizować). Przeprowadzają doświadczenie w ramach SKN lub w klasie dla wszystkich uczniów. Doświadczenie może być : eksperymentem badawczym, zajęciami z pytaniem problemowym, grą dydaktyczną. Uzupełniają karty pracy. Wyciągają wnioski z przebiegu doświadczenia. Modyfikują doświadczenie.

Praca uczniów w ramach AU Jak wyglądają zajęcia w ramach prac w Akademii Uczniowskiej. Przedstawiamy krótkie relacje z wybranych tematów.

Przedmioty

SKN matematyka Podczas zajęć z matematyki realizowane były różnorodne zagadnienia w oparciu o program nauczania i wszechstronne zainteresowania uczniów. 1. Jak działają maszynki liczbowe? 2. Czym są figury płaskie? 3. Ile arkuszy formatu A8 można wyciąć z jednego arkusza formatu A0? 4. Co to jest domino matematyczne? 5. Gdzie najtaniej kupimy iPada2? 6. Gdzie jest kokardka? 7. Czy liczba 5050 jest setną liczbą trójkątną? 8. Czy umiemy dbać o własne pieniądze?

SKN matematyka Wycinanie siatek i klejenie modeli figur

SKN matematyka Uczniowie sprawdzają poprawność wykonywanych doświadczeń.

SKN matematyka Uczniowie sami prowadzą przygotowane zajęcia w klasie. Zmagają się z dokładnym tłumaczeniem kolegom instrukcji do projektów. Pomagają rozwiązywać problemy.

SKN fizyka Podczas zajęć z fizyki uczniowie zmagali się nie tylko z podstawowymi prawami fizycznymi, ale także z tremą i stresem związanym z wystąpieniami publicznymi

SKN fizyka Nie zapomnieli jednak ani na chwilę po co spotykali się na zajęciach i wraz z nauczycielem poszukiwali odpowiedzi na następujące pytania: 1. Czy kartka papieru utrzyma telefon komórkowy? 2. Czy szybkość spadania piłek zależy od ich wielkości i masy? 3. Jak sprawić by ugotowane jajko w całości znalazło sie w butelce? 4. Jak pracować żeby się nie napracować? 5. Czy jajko umie pływać? 6. Jak pokonać grawitację?

SKN chemia Zajęcia z chemii to przede wszystkim praktyczne uzupełnienie wiedzy teoretycznej poparte dużą aktywnością uczniów przy jednoczesnej permanentnej kontroli nauczyciela. Uczniowie mogli się dowiedzieć m.in. 1. Czy cytryna jest na pewno kwaśna? 2. Czy magnez świeci i wybucha?

SKN chemia Można się także przekonać, że praca podczas szkolnego koła naukowego budzi wiele różnorodnych emocji: RadośćZadowolenie Zaniepokojenie

SKN biologia (od zaawansowanej techniki do królewny na ziarnku grochu) Zajęcia z biologii to kolejny przykład na maksymalne wykorzystanie dostępnych narzędzi dydaktycznych Gra planszowa - tu na tablicy interaktywnej pt. "Nukleinowy wąż" Badanie zawartości glukozy w jadalnych organach roślin przy pomocy glukometru

SKN biologia Ponadto uczniowie mogli uzyskać odpowiedź na następujące pytania: 1. Czy temperatura, odczyn roztworu wpływają na dyfuzję? 2. Osobników o jakim nasileniu cechy jest najwięcej w danej populacji?

LILLA WACHOWICZ I RENATA KOWALSKA DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ