Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Advertisements

e-PUAP czas na wdrożenie

Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Temat: Doświadczenie z wdrożenia usług elektronicznych w województwie podlaskim w latach na przykładzie Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Siecią
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Społeczeństwo Informacyjne w województwie podlaskim Podsumowanie realizowanych projektów Nowe planowane projekty Nowe planowane projekty Białystok, 27.
Składanie deklaracji podatkowych – e-Podatki
Zintegrowane systemy informatyczne – Projekt systemu kadrowo-płacowego w firmie energetycznej Adam Woronowicz.
Grudzień 2002 r. - powstał program „Wrota Polski” Na początku 2005 r. powołano projekt Elektronicznej Platformy Usług Administracji.
Podsumowanie prac związanych z dostawą sprzętu i oprogramowania oraz szkoleń. Prezentacja funkcjonalności dostarczonego w ramach Projektu oprogramowania.
KS-OMNIPHARM.
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
PODSUMOWANIE PROJEKTU: Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Powiecie Głogowskim w oparciu o założenia Regionalnej Strategii Innowacji.
Projekt nr Z/2.32/I/1.5/365/05/U/6/09 pn.: E - urząd – przyjazna administracja w Urzędzie Miejskim w Stargardzie Szczecińskim współfinansowany p przez.
Dotcom Projektowanie systemów CCTV Projektowanie sieci LAN
POWIAT WO Ł OWSKI Zamek Piastowski – Siedziba Starostwa Powiatowego KONTAKT: tel.: (4871) tel.: (4871) fax.: (4871)
Jak budować lokalne i regionalne e-społeczności ? - ICT na poziomie miast i powiatów. Marek Bigosiński – Stowarzyszenie WOKiSS / ZMP Zakopane,
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Zaprojektowanie i wykonanie prototypowego systemu obiegu dokumentów (workflow) dla Dziekanatu Wydziału z wykorzystaniem narzędzi open-source i cloud computing.
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Rola regionalnego Klubu Informatyka Samorządowego w budowie społeczeństwa informacyjnego. Marek Bigosiński – Stowarzyszenie WOKiSS / ZMP Zakopane, 21 czerwiec.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Internetowego Biura Rachunkowego
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja: e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość? Rafał Sowiński,
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
„E-usługi dla mieszkańców powiatu mińskiego”
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Informatyzacja procesów komunikacyjnych związanych z prowadzeniem postępowań przygotowawczych w sprawach karnych („e-prokuratura”) Publiczna prezentacja.
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
Sprawozdanie Projekt celowy „Wdrożenie protokołu LDAP w akademicko-naukowych sieciach komputerowych” Jerzy Żenkiewicz Uczelniane Centrum Informatyczne.
System Informatyczny w firmie branży komunalnej
Zarządzanie stacjami roboczymi przy wykorzystaniu urządzeń i oprogramowania KACE serii 1000, 2000, 3000 Adam Pura, IT Projekt Jacek Gralik, Quest Dystrybucja.
Cyfrowy Polsat SA jest największym operatorem telewizji satelitarnej w Europie środkowo-wschodniej i piątym pod względem liczby abonentów w całej Europie.
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
23 października 2015 Stan realizacji projektu CEPiK 2.0.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
STRATEGIA INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ DO 2020 ROKU dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki prof. PW.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
1 ANDRZEJ MAREK LENART STAROSTA KONECKI Wpływ projektu „e-Świętokrzyskie” na rozwój informatyzacji w powiecie koneckim Kielce, 6 październik 2009r.
LEŚNE CENTRUM INFORMACJI - PLATFORMA INFORMACYJNA MONITORINGU ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
Aspekty wdrożenia wybranych modułów w innych województwach Jadwiga Miśkiewicz Wiceprezes CA Consulting S.A. Kierownik projektu – etapu I.
Prezentacja systemu eDokumenty
E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
UserX INFORMATYKA Autor: Radosław Drozdowski, ver. 1.
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
Zapis prezentacji:

Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie E – S T U D I O software, OTAGO Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie Marek Mędrek, E-STUDIO software 1

Agenda prezentacji Harmonogram realizacji projektu E – S T U D I O software, OTAGO Agenda prezentacji Harmonogram realizacji projektu Opis poszczególnych etapów realizacji Rezultaty realizacji zadania

E – S T U D I O software, OTAGO Zadania w projekcie Budowa zintegrowanej infrastruktury społeczeństwa informacyjnego w Powiecie Lubelskim Budowa sieci LAN, wyposażenie i zabezpieczenie serwerowni. Dostawa sprzętu i oprogramowania. Uruchomienie telecentrów i bezpłatnych punktów dostępu do Internetu. Integracja oprogramowania w gminach i starostwie. Wdrożenie systemu świadczenia usług publicznych. Wdrożenie systemów w poszczególnych jednostkach Multimedialny portal WWW.

Harmonogram realizacji zadania E – S T U D I O software, OTAGO Harmonogram realizacji zadania Analiza i opisanie procesów biznesowych Opracowanie koncepcji projektu systemu informatycznego Implementacja rozwiązania Wdrożenie i przeszkolenie pracowników XII - II 2011 II – III 2011 IV – VIII 2011 VIII – XI 2011

Etap 1: Analiza i opisanie procesów biznesowych - zakres integracji E – S T U D I O software, OTAGO Etap 1: Analiza i opisanie procesów biznesowych - zakres integracji Podatki lokalne Ewidencja gruntów Ewidencja pojazdów Ewidencja ludności Pomoc społeczna

Ewidencja Ludności + USC E – S T U D I O software, OTAGO Etap 1: Analiza i opisanie procesów biznesowych – aplikacje dziedzinowe Starostwo powiatowe Urząd gminy / miasta Systemy podatkowe Dostawca 1 Dostawca 2 Ewidencja gruntów Dostawca 1 - Aplikacja 1 Dostawca 1 – Aplikacja 2 Ewidencja Ludności + USC Pomoc społeczna Rejestracja pojazdów System Pojazd Ewidencja gruntów Dostawca 1 - Aplikacja 1 Dostawca 1 - Aplikacja 2

Etap 1: Zidentyfikowane procesy E – S T U D I O software, OTAGO Etap 1: Zidentyfikowane procesy

Etap 1: Wnioski z analizy E – S T U D I O software, OTAGO Etap 1: Wnioski z analizy Hermetyczność aplikacji dziedzinowych Brak interfejsów wejścia/wyjścia w aplikacjach dziedzinowych Brak aktów prawnych ujednolicających format wymiany danych ewidencyjnych Niestabilny stan prawny w zakresie informatyzacji urzędów Regulacje prawne utrudniające informatyzację usług (częsty wymóg formy „pisemnej” – czyli na papierze)

Co przed nami: Wdrożenia i szkolenia Opracowanie projektu systemu E – S T U D I O software, A s s e c o, C e t e k o Co przed nami: Opracowanie projektu systemu Wdrożenia i szkolenia Implementacja

Etap 2 Opracowanie koncepcji systemu informatycznego E – S T U D I O software, OTAGO Etap 2 Opracowanie koncepcji systemu informatycznego Główne moduły systemu informatycznego: Portal informacyjno-komunikacyjny Centrum autoryzacji Elektroniczna skrzynka podawcza Repozytorium elektronicznych formularzy System powiadamiania Broker integrujący

Etap 2 Opracowanie koncepcji systemu informatycznego E – S T U D I O software, OTAGO Etap 2 Opracowanie koncepcji systemu informatycznego Merytoryczna zawartość dokumentu : wykorzystanie notacji UML i BPMN graficzne przestawienie funkcjonalności poprzez diagramy przypadków użycia uszczegółowienie diagramów poprzez przejrzyste tabele wyspecyfikowanie interfejsów komunikacyjnych dla aplikacji dziedzinowych architektura systemu opis technologii użytych w systemie

Etap 3: Implementacja Implementacja E – S T U D I O software, OTAGO Etap 3: Implementacja Implementacja Uruchomienie portalu multimedialnego Implementacja repozytorium formularzy elektronicznych Instalacja centralnego brokera Instalacja lokalnych brokerów na serwerach uczestników projektu Konfiguracja systemu

Etap 4: Wdrożenie i szkolenia E – S T U D I O software, A s s e c o, C e t e k o Etap 4: Wdrożenie i szkolenia Szkolenia Szkolenia dla użytkowników Dostarczenie instrukcji użytkownika i administratora Zapewnienie wsparcia technicznego.

Rezultaty zadania: Korzyści z integracji oprogramowania E – S T U D I O software, OTAGO Rezultaty zadania: Korzyści z integracji oprogramowania Redukcja kosztów działania urzędów Przyspieszenie realizacji spraw Ułatwienie dostępu do informacji dla pracowników urzędów Zwiększenie efektywności egzekucji podatków lokalnych Lepsze wykorzystanie zasobów informatycznych urzędu Przystosowanie urzędów do nowych regulacji prawnych: nowelizacja KPA „ustawa o informatyzacji”

E – S T U D I O software, OTAGO dziękuję za uwagę 15 15