Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie E – S T U D I O software, OTAGO Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie Marek Mędrek, E-STUDIO software 1
Agenda prezentacji Harmonogram realizacji projektu E – S T U D I O software, OTAGO Agenda prezentacji Harmonogram realizacji projektu Opis poszczególnych etapów realizacji Rezultaty realizacji zadania
E – S T U D I O software, OTAGO Zadania w projekcie Budowa zintegrowanej infrastruktury społeczeństwa informacyjnego w Powiecie Lubelskim Budowa sieci LAN, wyposażenie i zabezpieczenie serwerowni. Dostawa sprzętu i oprogramowania. Uruchomienie telecentrów i bezpłatnych punktów dostępu do Internetu. Integracja oprogramowania w gminach i starostwie. Wdrożenie systemu świadczenia usług publicznych. Wdrożenie systemów w poszczególnych jednostkach Multimedialny portal WWW.
Harmonogram realizacji zadania E – S T U D I O software, OTAGO Harmonogram realizacji zadania Analiza i opisanie procesów biznesowych Opracowanie koncepcji projektu systemu informatycznego Implementacja rozwiązania Wdrożenie i przeszkolenie pracowników XII - II 2011 II – III 2011 IV – VIII 2011 VIII – XI 2011
Etap 1: Analiza i opisanie procesów biznesowych - zakres integracji E – S T U D I O software, OTAGO Etap 1: Analiza i opisanie procesów biznesowych - zakres integracji Podatki lokalne Ewidencja gruntów Ewidencja pojazdów Ewidencja ludności Pomoc społeczna
Ewidencja Ludności + USC E – S T U D I O software, OTAGO Etap 1: Analiza i opisanie procesów biznesowych – aplikacje dziedzinowe Starostwo powiatowe Urząd gminy / miasta Systemy podatkowe Dostawca 1 Dostawca 2 Ewidencja gruntów Dostawca 1 - Aplikacja 1 Dostawca 1 – Aplikacja 2 Ewidencja Ludności + USC Pomoc społeczna Rejestracja pojazdów System Pojazd Ewidencja gruntów Dostawca 1 - Aplikacja 1 Dostawca 1 - Aplikacja 2
Etap 1: Zidentyfikowane procesy E – S T U D I O software, OTAGO Etap 1: Zidentyfikowane procesy
Etap 1: Wnioski z analizy E – S T U D I O software, OTAGO Etap 1: Wnioski z analizy Hermetyczność aplikacji dziedzinowych Brak interfejsów wejścia/wyjścia w aplikacjach dziedzinowych Brak aktów prawnych ujednolicających format wymiany danych ewidencyjnych Niestabilny stan prawny w zakresie informatyzacji urzędów Regulacje prawne utrudniające informatyzację usług (częsty wymóg formy „pisemnej” – czyli na papierze)
Co przed nami: Wdrożenia i szkolenia Opracowanie projektu systemu E – S T U D I O software, A s s e c o, C e t e k o Co przed nami: Opracowanie projektu systemu Wdrożenia i szkolenia Implementacja
Etap 2 Opracowanie koncepcji systemu informatycznego E – S T U D I O software, OTAGO Etap 2 Opracowanie koncepcji systemu informatycznego Główne moduły systemu informatycznego: Portal informacyjno-komunikacyjny Centrum autoryzacji Elektroniczna skrzynka podawcza Repozytorium elektronicznych formularzy System powiadamiania Broker integrujący
Etap 2 Opracowanie koncepcji systemu informatycznego E – S T U D I O software, OTAGO Etap 2 Opracowanie koncepcji systemu informatycznego Merytoryczna zawartość dokumentu : wykorzystanie notacji UML i BPMN graficzne przestawienie funkcjonalności poprzez diagramy przypadków użycia uszczegółowienie diagramów poprzez przejrzyste tabele wyspecyfikowanie interfejsów komunikacyjnych dla aplikacji dziedzinowych architektura systemu opis technologii użytych w systemie
Etap 3: Implementacja Implementacja E – S T U D I O software, OTAGO Etap 3: Implementacja Implementacja Uruchomienie portalu multimedialnego Implementacja repozytorium formularzy elektronicznych Instalacja centralnego brokera Instalacja lokalnych brokerów na serwerach uczestników projektu Konfiguracja systemu
Etap 4: Wdrożenie i szkolenia E – S T U D I O software, A s s e c o, C e t e k o Etap 4: Wdrożenie i szkolenia Szkolenia Szkolenia dla użytkowników Dostarczenie instrukcji użytkownika i administratora Zapewnienie wsparcia technicznego.
Rezultaty zadania: Korzyści z integracji oprogramowania E – S T U D I O software, OTAGO Rezultaty zadania: Korzyści z integracji oprogramowania Redukcja kosztów działania urzędów Przyspieszenie realizacji spraw Ułatwienie dostępu do informacji dla pracowników urzędów Zwiększenie efektywności egzekucji podatków lokalnych Lepsze wykorzystanie zasobów informatycznych urzędu Przystosowanie urzędów do nowych regulacji prawnych: nowelizacja KPA „ustawa o informatyzacji”
E – S T U D I O software, OTAGO dziękuję za uwagę 15 15